Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:56

Prrrr schreef:
Wat is "onze" cultuur? Waarom zou je niet normaal over straat kunnen? En waarom moet Nederland stikstofuitstoter nummer een zijn om de halve wereld van eten te voorzien? Realiseer je je wat dat kost?

Nou over dat eerste punt: als ik lees hoeveel vrouwen lastig gevallen ‘whilst minding their own business’ worden in ‘het Westen des Lands’ dan schrik ik ook wel hoor. Heb ik in elk geval een WTF gevoel. Het raak me niet (want grote vent die niet in het Westen woont), maar het sentiment blijft hetzelfde.

Ik kan me iets voorstellen bij ‘angst’.....maar zoals het spreekwoord luidt ‘angst is een slechte raadgever’. Dat gezegd hebbende lijkt dit me prioriteit 1 om aan te pakken. Kan niet zo zijn dat (uit de blote bol) 81% van vrouwen daaro lastig gevallen worden of dat minstens zo ervaren.

Karl66

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:04

Alleen is lastigvallen geen alleenrecht van Marokkanen. Het wordt door mannen uit alle bevolkingsgroepen gedaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:11

Karl66 schreef:
Alleen is lastigvallen geen alleenrecht van Marokkanen. Het wordt door mannen uit alle bevolkingsgroepen gedaan.

We zijn nu terug bij meneer Baudet en niet bij mijn laatste post....denk ik?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:27

Karl66 schreef:
@Amy, dan komt het goed uit dat we in een van de welvarendste landen ter wereld wonen, dat op bijna alle welzijn lijstjes in de top scoort en waar je ongestoord op elke partij kan stemmen die je maar wilt.

Maar heb je wel eens nagedacht over wat de FvD in de werkelijkheid in de tweede kamer voor de boeren heeft gedaan? Dat is helemaal niks namelijk. Wat hij wel gedaan heeft is de boerenprotesten gebruiken om zich bij ontevreden Nederland te profileren als hun voorvechter. En dat is echt iets anders dan hun belangen behartigen in de tweede kamer. Dat is namelijk saai maar noodzakelijk handwerk wat niet in de schijnwerpers komt.

En als er nou een partij is, waarbij je straks vervolgd gaat worden als je niet op hun stemt, dan is het de FvD. Het feit dat hij de onafhankelijke rechtspraak aan kant wil zetten, omdat die andere uitspraken doen dan hij wil horen, moet een teken aan de wand zijn.

En hier gaat het om.
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar wil hier graag op inhaken.
Ik vind persoonlijk dat men door media en marketing heen moet gaan kijken en echt eens moet gaan checken waar een partij voor stemt. Niet waar het zogenaamd voor staat, maar wat het daadwerkelijk doet.
Vooral met de politiek van nu waar "knappe jonge koppen" zoals Baudet en klaver worden ingezet die zich via Social media profileren als fantastisch (ga van Twitter af en ga het "noodzakelijk handwerk doen" zoals karl66 zo mooi verwoord heeft)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 01:30

Amy223 schreef:
[
Onze cultuur is bijvoorbeeld een KERSTstol of Sinterklaas inclusief zwarte Piet.

Misschien die van jou? Maar dat is niet perse "mijn" cultuur.

Er is geen 1 Nederlandse cultuur, Nederland is nl altijd al heel divers geweest.
Tradities zijn nu eenmaal aan veranderingen onderhevig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 04:00

Cowboy55 schreef:
Nou over dat eerste punt: als ik lees hoeveel vrouwen lastig gevallen ‘whilst minding their own business’ worden in ‘het Westen des Lands’ dan schrik ik ook wel hoor. Heb ik in elk geval een WTF gevoel. Het raak me niet (want grote vent die niet in het Westen woont), maar het sentiment blijft hetzelfde.

Ik kan me iets voorstellen bij ‘angst’.....maar zoals het spreekwoord luidt ‘angst is een slechte raadgever’. Dat gezegd hebbende lijkt dit me prioriteit 1 om aan te pakken. Kan niet zo zijn dat (uit de blote bol) 81% van vrouwen daaro lastig gevallen worden of dat minstens zo ervaren.

Helemaal mee eens, ik las die getallen ook en viel bijna van mijn stoel.
Even de precieze getallen: 51% van de vrouwen in Amsterdam heeft te maken gehad met straatintimidatie. Voor de leeftijd 15 tot 34 jaar is dat zelfs 81%. Vooral rond het Centraal Station, bij de Wallen, rond het Leidseplein, de Bijlmer, de Jan Evertsenstraat en het Marcatorplein zijn plekken waar veel meldingen vandaan komen.

Karl66 schreef:

En niemand zegt dat het een alleenrecht van Marokkanen is. Maar denk jij dat Marokkanen een proportioneel groot of klein aandeel van de incidenten veroorzaakt?

Mbt de tweet: ik vraag me trouwens af wat de tijdslijn zou zijn.
De twee vrouwen hebben een slechte ervaring met controleurs in burger in de trein, mogelijk uitgelokt door de vrouwen zelf die in eerste instantie moeilijk deden. Ze waren waarschijnlijk pissig en wilde die controleurs terugpakken dus reikte ze naar Baudet en gaven hem een half verhaal waar hij mee aan de haal ging. Zijn fout was dat hij twee emotionele vrouwen geloofde en op basis van hun informatie een tweet eruit gooide (believe all women, toch?)

Maar hier lijkt het wel of Baudet het verhaal zelf verzonnen heeft. De twee vrouwen vertellen het verhaal aan hem en hij vraagt meerdere malen of ze zich niet lastig gevallen voelen. Pas na sterk aandringen zeggen ze dat het niet prettig was. Daarna vraagt Baudet of een van de controleurs er misschien buitenlands uit zag. Nee zeiden de vrouwen, maar Baudet vroeg door en het bleek dat er eentje een beetje donkere huidskleur had. BINGO riep Baudet, dat verhaal ga ik posten want ik heb nu de informatie die ik wilde hebben. En niemand zal er ooit achter komen want er zijn een miljoen controleurs in burger in die trein die dag... :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 06:08

Amy223 schreef:
Prrrr schreef:
Wat is "onze" cultuur? Waarom zou je niet normaal over straat kunnen? En waarom moet Nederland stikstofuitstoter nummer een zijn om de halve wereld van eten te voorzien? Realiseer je je wat dat kost?

Tja als er foutieve rekenmethodes zijn...
Enig idee wat het opbrengt?

Niet normaal over straat kunnen heb ik genoeg ervaring mee; heb er door moeten verhuizen.

Onze cultuur is bijvoorbeeld een KERSTstol of Sinterklaas inclusief zwarte Piet.

Dat is geen cultuur...

En zeuren om een kerststol/feeststol/winterstol en dat onze kerst wordt afgepakt vind ik altijd heel bijzonder, vooral als het gezegd wordt door mensen die zelf überhaupt geen kerst vieren zoals eigenlijk sinds de reformatie de christelijke betekenis heeft gekregen van het herdenken van de geboorte van Jezus.
Iedereen viert kerst anders, steeds minder mensen vieren kerst waar kerst voor staat en waar we die dagen vrij voor hebben. Het is ook een winterfeest geworden ipv een kerstfeest en dat doen de mensen, ja ook de blanke Nederlanders, echt zelf. Komt geen Marrokkaan aan te pas. En dan lopen zeuren om de naam van het krentenbrood wat we eten met kerst (en Pasen en Pinksteren en wanneer dan ook) vind ik echt raar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 07:20

Als je je druk maakt over de náám van een lekkernij, en oa op basis daarvan je politieke partij kiest, dan gaat er toch iets mis :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:04

Cowboy55 schreef:
Prrrr schreef:

Ik ben als jonge, niet slecht uitziende vrouw in [naam] nog nooit door iemand lastiggevallen met een niet Nederlands uiterlijk. Echt niet. Enkel door witte mannen die het gevoel hebben dat alles en iedereen voor hen bestaat.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:59

Ik ga helemaal niet meer in discussie, als er gereageerd gaat worden met zogenaamd grappige smileys en mij dingen in de mond gelegd worden, gesuggereerd worden etc... Nee dat is geen basis voor een discussie!

We zullen het vanzelf gaan zien wie er wint :+ :+ :+ ;) ;) ;)

https://www.nu.nl/politiek/6026648/fvd- ... ezers.html

Gelukkig maar! +:)+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:06

Jammer dat je je ogen sluit Amy. Ik ben wel blij dat de FvD niet meer zo hoog scoort, aangezien de standpunten van de stemmers niet echt om urgente zaken gaan, al zeg ik het zelf.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:09

Zouden de FvD aanhangers misschien inhoudelijk willen uitleggen waarom Baudet niet vrouwonvriendelijk, racistisch of klimaatontkennend is? Evt met linkjes naar dr artikelen waar zij zich mee hebben ingelezen?
Nu wordt het een beetje een welles/nietes verhaal, waarbij de uitspraken en visies van Baudet zoals ik die ken, totaal niet aansluiten bij wat jullie zeggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:10

Elin_ schreef:
Karl66 schreef:
@Amy, dan komt het goed uit dat we in een van de welvarendste landen ter wereld wonen, dat op bijna alle welzijn lijstjes in de top scoort en waar je ongestoord op elke partij kan stemmen die je maar wilt.

Maar heb je wel eens nagedacht over wat de FvD in de werkelijkheid in de tweede kamer voor de boeren heeft gedaan? Dat is helemaal niks namelijk. Wat hij wel gedaan heeft is de boerenprotesten gebruiken om zich bij ontevreden Nederland te profileren als hun voorvechter. En dat is echt iets anders dan hun belangen behartigen in de tweede kamer. Dat is namelijk saai maar noodzakelijk handwerk wat niet in de schijnwerpers komt.

En als er nou een partij is, waarbij je straks vervolgd gaat worden als je niet op hun stemt, dan is het de FvD. Het feit dat hij de onafhankelijke rechtspraak aan kant wil zetten, omdat die andere uitspraken doen dan hij wil horen, moet een teken aan de wand zijn.

En hier gaat het om.
Ik heb het hele topic doorgelezen, maar wil hier graag op inhaken.
Ik vind persoonlijk dat men door media en marketing heen moet gaan kijken en echt eens moet gaan checken waar een partij voor stemt. Niet waar het zogenaamd voor staat, maar wat het daadwerkelijk doet.
Vooral met de politiek van nu waar "knappe jonge koppen" zoals Baudet en klaver worden ingezet die zich via Social media profileren als fantastisch (ga van Twitter af en ga het "noodzakelijk handwerk doen" zoals karl66 zo mooi verwoord heeft)

https://www.partijgedrag.nl/index.php graag gedaan, deze website zoek je. Kun je zelf stemmen en zien welke partij het het meest met jou eens is. Erg fijn in verkiezingstijd :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:13

Amy223 schreef:
Ik ga helemaal niet meer in discussie, als er gereageerd gaat worden met zogenaamd grappige smileys en mij dingen in de mond gelegd worden, gesuggereerd worden etc... Nee dat is geen basis voor een discussie!

Misschien kun je je dan uitleggen met welke artikelen je je hebt ingelezen en je gedachten hebt veranderd :) Ik kan namelijk echt niks vinden wat mijn oordeel positief over hem kan maken.
En vooral hoe we zijn ‘speech’ na de provinciale verkiezingen zouden moeten interpreteren. Dat is echt iets wat hij gezegd heeft niet niet gemanipuleerd is. En die speech vond ik persoonlijk nogal beangstigend.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:54

Citaat:
Ik ben als jonge, niet slecht uitziende vrouw in Rotterdam nog nooit door iemand lastiggevallen met een niet Nederlands uiterlijk. Echt niet. Enkel door witte mannen die het gevoel hebben dat alles en iedereen voor hen bestaat.

Het lastigvallen zal gebeuren door mannen/jongens van elke komaf, helaas zijn dit volgens de onderzoeken regelmatig mensen met een niet Nederlands uiterlijk om je bewoordingen maar even te gebruiken.

Even een stukje uit het rapport over het sisverbod.
https://www.elsevierweekblad.nl/stellin ... ng-727763/

Ook staat in het rapport dat agenten en jongerenwerkers ‘het problematische overlastgevende gedrag’ vooral toeschrijven aan ‘Marokkaanse- en Turkse-Nederlanders, vooral onder de jonge mannen die deel uitmaken van deze groepen’. De wijken waar vrouwen naar eigen zeggen het vaakst te maken kregen met straatintimidatie, zijn arme wijken met relatief veel allochtone inwoners als Delfshaven (West), Charlois en Feijenoord (beide Zuid):

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 09:55

enzino schreef:
<KNIP>
Mbt de tweet: ik vraag me trouwens af wat de tijdslijn zou zijn.
De twee vrouwen hebben een slechte ervaring met controleurs in burger in de trein, mogelijk uitgelokt door de vrouwen zelf die in eerste instantie moeilijk deden. Ze waren waarschijnlijk pissig en wilde die controleurs terugpakken dus reikte ze naar Baudet en gaven hem een half verhaal waar hij mee aan de haal ging. Zijn fout was dat hij twee emotionele vrouwen geloofde en op basis van hun informatie een tweet eruit gooide (believe all women, toch?)

Maar hier lijkt het wel of Baudet het verhaal zelf verzonnen heeft. De twee vrouwen vertellen het verhaal aan hem en hij vraagt meerdere malen of ze zich niet lastig gevallen voelen. Pas na sterk aandringen zeggen ze dat het niet prettig was. Daarna vraagt Baudet of een van de controleurs er misschien buitenlands uit zag. Nee zeiden de vrouwen, maar Baudet vroeg door en het bleek dat er eentje een beetje donkere huidskleur had. BINGO riep Baudet, dat verhaal ga ik posten want ik heb nu de informatie die ik wilde hebben. En niemand zal er ooit achter komen want er zijn een miljoen controleurs in burger in die trein die dag... :+

Hij kreeg in elk geval gisteren tijdens zijn persmoment twee hele relevante vragen:
1. Wist je op het moment van tweeten al dat het Controleurs van de NS waren en geen straattuig?
2. Wist je op het moment van tweeten al dat het GEEN Marokkanen waren?

Beide vragen bleven onbeantwoord (meneer Baudet ging snel pleite) wat wellicht ook weer een antwoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:20

Cowboy55 schreef:
Beide vragen bleven onbeantwoord (meneer Baudet ging snel pleite) wat wellicht ook weer een antwoord is.

Misschien zag hij de krantenkoppen van de dag erna al aankomen:

A) Baudet geeft toe gelogen te hebben in zijn tweet, de lafaard

B) Baudet gooit tipsters onder de trein om eigen hachje te redden, de lafaard

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:35

Calixae en Amy223 , jullie zijn jong, waarschijnlijk ouders die de oorlog niet hebben meegemaakt en grootouders die ook nog te jong waren in die tijd. Ik heb een tip gegeven om je, naast de juichende bewondering voor Baudet en andere groeperingen die dezelfde uitingen hebben , om je eens te verdiepen in de periode tussen 1930 en 1945 . En wanneer je dan geen gelijkenissen ziet in bepaalde uitingen dan blijf je gewoon op Baudet stemmen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:40

Amy223 schreef:

Weet je dat dit precies is hoe Wilders-aanhangers ook reageerden als je ze vroeg een echte discussie met argumenten en feiten aan te gaan? Voor de laatste Tweede Kamerverkiezingen. Toen de uitslag zwaar tegenviel, lag het aan gesjoemel met de uitslagen want echt iedereen die ze kende had PVV gestemd. Dat kan, maar dat zegt meer over de mensen met wie je omgaat dan over alle Nederlandse stemgerechtigden.

Zoals ik al eerder zei, Wilders en Baudet zijn voor hun aanhang Geert en Thierry en mensen zullen als ze lid kunnen worden (Geert houdt niet van leden) dat graag doen. Want je wilt bij hem (Thierry) horen, omdat je in hem gelooft.

Terwijl andere partijen leden verliezen omdat de moderne kiezer zijn keuze steeds vaker niet bepaalt op basis van verzuiling en het automatisch altijd op dezelfde partij stemmen, maar goed geïnformeerd kijken wie zijn mening het best vertegenwoordigd of wie een bepaald onderwerp wat heel belangrijk is, goed aanpakt. Die kiezer hoeft geen lid van een partij te zijn om we toch op te stemmen.

Dat FvD veel leden heeft, maakt ze nog geen winnaars.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:40

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:

Misschien zag hij de krantenkoppen van de dag erna al aankomen:

A) Baudet geeft toe gelogen te hebben in zijn tweet, de lafaard

B) Baudet gooit tipsters onder de trein om eigen hachje te redden, de lafaard

Het waren in elk geval 2 hele simpele, goede en digitale vragen.
Twee mogelijke antwoorden: JA of NEE.

Is het JA dan ben je wel klaar als politicus tenzij je nog de hoop hebt dat je electoraat echt amoreel en achterlijk is.

Is het NEE dan ervaar je de vragen volgens mij als een rechtstreekse aantasting van je integriteit en ga je uit je plaat (zoals gisteren het OM in de Wilders zaak).

Geen antwoord geven op een vraag die eigenlijk gaat over je integriteit zegt mij in elk geval veel.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:42

Zo bigone, zou je alsjeblieft eens op willen houden met je vooroordelen? Ik ben daar echt spuugzat van. Je kent mij niet, dus veroordeel me dan ook niet. Zegt meer over jou dan over mij.

En nogmaals, ik ga er verder niet meer op in: ik heb genoeg redenen waarom ik FvD stem. Ik vraag ook niet aan jullie waarom je op GL stemt, Pvdd of SP. Want dat kan ik totaal niet begrijpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:48

Amy223 schreef:
Zo bigone, zou je alsjeblieft eens op willen houden met je vooroordelen? Ik ben daar echt spuugzat van. Je kent mij niet, dus veroordeel me dan ook niet. Zegt meer over jou dan over mij.

En nogmaals, ik ga er verder niet meer op in: ik heb genoeg redenen waarom ik FvD stem. Ik vraag ook niet aan jullie waarom je op GL stemt, Pvdd of SP. Want dat kan ik totaal niet begrijpen.

Jouw antwoord geeft al aan waarom jij een Baudet stemmer bent. Ik stel een simpele nette vraag , meer niet en je reageert door aan te vallen. Waarom? En dan gaat het er niet om waar ik op stem en je hoeft helemaal niet uit te leggen waarom je op Baudet stemt maar ik hoop dat je inziet dat sommige punten levensgevaarlijk voor een hele maatschappij kunnen zijn. Dat bedoel ik met terug kijken naar bepaalde zaken in de Europese geschiedenis zodat die zich niet herhaald.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:52

bigone schreef:
Amy223 schreef:

Jouw antwoord geeft al aan waarom jij een Baudet stemmer bent. Ik stel een simpele nette vraag , meer niet en je reageert door aan te vallen. Waarom? En dan gaat het er niet om waar ik op stem en je hoeft helemaal niet uit te leggen waarom je op Baudet stemt maar ik hoop dat je inziet dat sommige punten levensgevaarlijk voor een hele maatschappij kunnen zijn. Dat bedoel ik met terug kijken naar bepaalde zaken in de Europese geschiedenis zodat die zich niet herhaald.

Ga vooral door, ja gek dat ik zo reageer, je suggereert iets wat dwars staat op mijn achtergrond.
En vraag? Ik zie geen vraag, enkel vooroordelen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:01

Amy223 schreef:

Besef je wel dat zelfs al wordt FvD ooit de grootste wordt (ik hoop het niet), dat we een coalitiesysteem hebben en hij waarschijnlijk ook veel zal moeten ingeven?

Heb altijd gevoel dat wanneer mensen helemaal pro 1 partij of lijsttrekker zijn, dat ze beetje kijk op de realiteit verliezen. 1 partij zal het nooit voor het zeggen krijgen in Nederland.

Denk dat het geen kwaad kan een beetje naar punten van andere partijen te kijken. Ze zijn echt niet vreselijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 11:08

bigone schreef:
Calixae en Amy223 , jullie zijn jong, waarschijnlijk ouders die de oorlog niet hebben meegemaakt en grootouders die ook nog te jong waren in die tijd. Ik heb een tip gegeven om je, naast de juichende bewondering voor Baudet en andere groeperingen die dezelfde uitingen hebben , om je eens te verdiepen in de periode tussen 1930 en 1945 . En wanneer je dan geen gelijkenissen ziet in bepaalde uitingen dan blijf je gewoon op Baudet stemmen.

Amy , waar zie jij hier vooroordelen in? Ik geloof dat ik het aardig netjes heb verwoord . Je bent jong, je bent voor Baudet , dat zijn geen vooroordelen maar gewoon feiten volgens mij. Geef dan eens aan hoe ik het wel moet zeggen zonder dat je meteen staat te steigeren?