Paardenfan25 schreef:
Yep, en ik verwacht dat China de komende eeuwen de nieuwe wereld macht zal zijn→ maar dat verspellen we hier al heel lang.
Citaat:Ik vermoed dat we achteraf gaan zeggen: de Derde Wereldoorlog begon op 3 januari 2020, met die Amerikaanse droneaanval.
‘Kijk eens naar de overeenkomsten tussen het doden van Soleimani en de moord op groothertog Franz Ferdinand van Oostenrijk in 1914, die de Eerste Wereldoorlog veroorzaakte. Zes weken na die moord vielen alle dominostenen om.’
Ik vrees het ook, vandaar mijn opmerking eerder in het topic→ ik ben benieuwd hoe we over 100 jaar naar deze aanval kijken en hoe die gemarkeerd zal worden in onze geschiedenis.
Het is een naar idee, want als dit gebeurt dan vallen alle dominosteentjes om dus laten we hopen dat dit artikel er faliekant naast zit. Ik krijg zo vreselijk graag ongelijk, want ook wij spreken hier al jaren over de toenemende spanning en dreiging en over de onverantwoorde (populistische politici die olie op het vuur gooien) en dan denk ik aan Brexit, aan de populistische partijen die met het grootste gemak met leugens komen zoals ontkenning dat de klimaatverandering komt door de uitstoot van CO2 → oorzaak mens (ie bv Australië dat geeft zo'n enorme woede op dit moment bij de bevolking)