_Nadia_ schreef:Toen wij nog in Nederland woonden hadden we met 4 kinderen en 2 volwassenen een variabel inkomen maar gaven nooit meer dan 50 euro per week uit aan boodschappen en daar was alles bij inbegrepen, wasmiddel maakte ik zelf, groenten en fruit kwam tegen sluitingstijd van de markt, alles wat niet verkocht was kreeg ik mee voor tussen de 7-15 euro, afhankelijk van wat er over was. Brood zelf bakken, vlees alleen in de aanbieding en niet te veel. 500 gram gehakt ging in 5 maaltijden. Veel invriezen, wecken, inmaken enzo. Kleding e.d. was allemaal tweedehands (nog steeds trouwens ,ik zie geen nut in nieuwe kleding kopen). Veel kortingsbonnen gebruiken, acties met geld terug enz enz.
Nu wonen we in Engeland, met 8 kinderen en 2 volwassenen en ik geef ongeveer 75 pond uit per week. Supermarkten reduceren hier alles met de datum van vandaag met 75-90% dus 3 keer per week gaan we naar de supermarkt en kopen whatever we kunnen krijgen. Variert van lamsbout tot gehakt, van kip tot Kalkoen, groenten, fruit en brood. Ik bak inmiddels geen brood meer zelf, voor 9 pence heb ik een volkoren brood dus dat is de moeite niet meer waard.
Beneden ons zit een Pakistaans winkeltje en we hebben de overeenkomst dat wij al zn overgebleven groenten en fruit krijgen als we 1 keer per week een uurtje op zijn dochtertje passen als hij naar de dokter moet.
Kleding komt van rommelmarkten of kledingbeurzen en wordt doorgegeven van kind op kind tot niet meer gaat, dan worden het poetslappen.
Okay het is geen leefgeld en in geval van nood kunnen we ons spaargeld aanspreken maar we hebben onszelf gewoon een budget gezet en houden ons daar aan. Het leven is al duur genoeg.
Dus per maaltijd 100 gram gehakt en dat nog delen door 6?
Ik zou verdrietig worden van zulk gesappel.