steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:45

Boeren verspreiden net zo hard leugens trouwens. :=

Er zijn 2 dingen waar je niet omheen kan:
- Het wordt boeren onmogelijk gemaakt om nog fatsoenlijk inkomsten te genereren en hun werk te doen.
- Er valt veel te behalen op het gebied van dierenwelzijn en de productie van vlees / zuivel kan zeker minder.

Daar valt niet over te twisten toch. :)

LadyMadonna

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:46

Verslaggever NOS: “er komen nog steeds mensen en boeren naar het Malieveld”

Euh.... boeren zijn geen mensen ofzo :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:47

Marlinde, waar verspreiden zij dan leugens over dierenwelzijn en inkomen?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:47

LadyMadonna schreef:
Verslaggever NOS: “er komen nog steeds mensen en boeren naar het Malieveld”

Euh.... boeren zijn geen mensen ofzo :?

Aliens blijkbaar :Y)
Maar inderdaad een zeer rare uitspraak

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:48

MarlindeRooz schreef:

- Het wordt boeren onmogelijk gemaakt om nog fatsoenlijk inkomsten te genereren en hun werk te doen.
- Er valt veel te behalen op het gebied van dierenwelzijn en de productie van vlees / zuivel kan zeker minder.

Betaal jij als consument meer voor het product zodat de boer daadwerkelijk die winst kan behalen om te verbeteren?
Of ben jij net als de velen die zeggen dat het aan de boer ligt en vervolgens weer braaf geïmporteerde producten koopt?
Dan hebben we het nog niet eens over die belachelijke politieke rompslomp erbij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:49

Relaxed schreef:

Wel over Co2 uitstoot... en echt transparant over wat achter gesloten deuren gebeurt zijn ze natuurlijk ook niet.

En ik ben zeker bereid meer te betalen. Ik wil bijvoorbeeld best meer betalen voor een stukje kaas en het gewoon minder vaak consumeren.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:50

Ik denk heus wel dat boeren het dierenwelzijn willen verbeteren, maar zolang de consument voor 1,50 een kilo kip wilt en voor 1,- een liter melk gaat dat lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:52

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:

Wel over Co2 inkomsten... en echt transparant over wat achter gesloten deuren gebeurt zijn ze natuurlijk ook niet.

Dan scheer je alle boeren over 1 kam.. Natuurlijk zijn er misstanden, maar dat is echt maar een heel klein deel.. Jij doet nu weer alsof alle boeren hun beesten mishandelen.. En dit is wat dierenactivisten doen en waar de boeren ook zo boos over zijn, ze worden slecht neergezet en onterecht zwart gemaakt, terwijl ze zich de ballen uit hun broek werken..

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:53

NOS reporter..........er komen nog steeds mensen én boeren naar het Malieveld. :wow:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:53

magda_90 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Betaal jij als consument meer voor het product zodat de boer daadwerkelijk die winst kan behalen om te verbeteren?
Of ben jij net als de velen die zeggen dat het aan de boer ligt en vervolgens weer braaf geïmporteerde producten koopt?
Dan hebben we het nog niet eens over die belachelijke politieke rompslomp erbij.

Het is ook zo dat er grote groepen in de samenleving zijn die de stijgende kosten van voedsel niet meer kunnen betalen. Misschien ook eens kijken naar het grote prijsverschil tussen boer en consument en de tussenhandel die daar een groot deel van inpikt. Dat de consument dus geimporteerde producten uit het buitenland koopt heeft dan ook te maken dat de Neserlandse boeren door de enorme regeldruk nooit kunnen concurreren met de prijzen van import producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:54

Ja boeren zijn geen mensen, maar monsters, lees ik hierboven :+

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:54

MarlindeRooz schreef:

1: Er gebeurt veel op het gebied van dierenwelzijn. Een "dartelstal" in Groningen moet haar vlees voor 1 beter leven-ster verkopen terwijl zij goed is voor 2 sterren (en daarvoor enorme investeringen heeft gedaan), omdat de consument er niet voor wil betalen. Op deze manier zal deze dartelstal het niet lang volhouden. Hoe triest is dat? Nieuw gebouwde varkensstallen worden zo gebouwd dat ze over een x aantal jaren over zouden kunnen schakelen naar 2 of 3 sterren, maar dat gebeurt nu nog niet omdat die markt verzadigd is.
2: Productie van vlees en zuivel verminderen in Nederland = probleem verplaatsen naar elders. De mondiale vraag blijft, gaan wij het hier niet produceren dan wordt het ergens anders wel geproduceerd. Dus kom alsjeblieft uit je idealistische bubbel.
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 01-10-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:55

Ik lig in een deuk :')
Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:56

MarlindeRooz schreef:
Relaxed schreef:

Wel over Co2 uitstoot... en echt transparant over wat achter gesloten deuren gebeurt zijn ze natuurlijk ook niet.

En ik ben zeker bereid meer te betalen. Ik wil bijvoorbeeld best meer betalen voor een stukje kaas en het gewoon minder vaak consumeren.

Hoezo liegen ze over CO2 uitstoot

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:57

Relaxed schreef:
Ja boeren zijn geen mensen, maar monsters, lees ik hierboven :+

Goed te weten dat dat nu bekend is geworden. Kan ik mijn menselijke kostuum in de kast hangen en voortaan gewoon lekker natuurlijk rondlopen.... *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:01

Tiepfoudt schreef:
MarlindeRooz schreef:

1: Er gebeurt veel op het gebied van dierenwelzijn. Een "dartelstal" in Groningen moet haar vlees voor 1 beter leven-ster verkopen terwijl zij goed is voor 2 sterren (en daarvoor enorme investeringen heeft gedaan), omdat de consument er niet voor wil betalen. Op deze manier zal deze dartelstal het niet lang volhouden. Hoe triest is dat?
2: Productie van vlees en zuivel verminderen in Nederland = probleem verplaatsen naar elders. De mondiale vraag blijft, gaan wij het hier niet produceren dan wordt het ergens anders wel geproduceerd. Dus kom alsjeblieft uit je idealistische bubbel.

Als iedereen minder zuivel en vlees zou nuttigen daalt de gehele vraag. En tuurlijk is dat idealistisch maar wie had ooit gedacht dat zoveel mensen ooit zo rijk zouden zijn om meerdere keren per dag vlees te eten?

En ook niet alle mensen die voor dierenwelzijn zijn, zijn tegen de boeren. Net als dat niet alle boeren schijt hebben aan dierenwelzijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:02

Ach ze hebben het zo goed op met de boeren hier in NL, en dan heb ik her over die pipo's in Den Haag.
Afbeelding

Maar ze moeten in Den Haag echt eens verder denken dan alleen maar de boeren te duperen en aan de andere kant hun zakken te vullen aan vervuilende andere zaken.
Zoals hier door vele al genoemd, vliegtuigen.
De uitstoot van de boeren is al flink afgenomen (ik meen van een kwart) daar in tegen is de vervuiling van vliegtuigen voor de helft toegenomen, en dan nog steeds dat verder uitbreiden en de boeren nog verder halveren.
Ze vergeten 1 ding NO FAMERS NO FOOD

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:03

MarlindeRooz schreef:

Ben je er wel van bewust, dat Nederland heel ver voorop loopt kwa dierenwelzijn op boeren bedrijven.

En boeren willen wel hoor, maar de overheid laat het ons niet toe.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 01-10-19 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:05

nicole_floor schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ben je er wel van bewust, dat Nederland heel ver voorop loopt kwa dierenwelzijn op boeren bedrijven.

Ja, maar dat het slechter kan betekent niet dat het niet beter kan. Ik ben geen wereldvreemde idioot hoor. Ik weet hoe het er aan toe gaat op boerderijen en ik weet dat boeren een hart voor hun werk hebben. Ook vind ik het terecht dat ze staken. Die regels maken het onwerkbaar. Ken ook boeren die gestopt zijn door de regels.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:07

MarlindeRooz schreef:
nicole_floor schreef:

Ja, maar dat het slechter kan betekent niet dat het niet beter kan. Ik ben geen wereldvreemde idioot hoor. Ik weet hoe het er aan toe gaat op boerderijen en ik weet dat boeren een hart voor hun werk hebben. Ook vind ik het terecht dat ze staken. Die regels maken het onwerkbaar. Ken ook boeren die gestopt zijn door de regels.

Jaa snap jou ook wel, ben zelf ook tegen plofkippen en heb het liefst de beesten ook gewoon buiten lopen, net zoals heel veel boeren. Maarja als de overheid alles tegen houd.

En de koeien van mijn vader staan ook lekker buiten, zelfs de vleeskalveren. Maarja straks mag het misschien niet meer omdat wij te dicht bij een grote stad zitten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:10

Stikstof is niet alleen het probleem, ook de ammoniak. En wanneer de helft van de boeren stopt dan kunnen nog steeds alle monden in Nederland gevoed worden aangezien 90% word geexporteerd.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:11

imaudy schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik denk niet dat die actie morgen het imago van 'de boer' gaat verbeteren. Ik krijg er in elk geval alles behalve een positief gevoel bij.

Ik ook niet :n
Vind dat de vlag voor bijzondere aangelegenheden moet zijn.

Nou dan ben ik wel erg benieuwd naar wat jij bijzonder vind????
Persoonlijk sta ik voor 100% achter deze actie,gelukkig eindelijk een groep die wel de ballen heeft om in actie te komen tegen het onrecht wat iedere nederlander op dit moment word aangedaan.

Smerige industrie word niets aan gedaan,vliegvelden uitgebreid en zo nog 10000 dingen die echt te zot voor woorden zijn.
En de boeren worden afgeschilderd als de vervuilers enz.
En ik eet liever vlees van nederlandse afkomst van de lokale slager dan sojaproducten afkomstig van platgebrand regenwoud.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:12

nicole_floor schreef:
MarlindeRooz schreef:

En boeren willen wel hoor, maar de overheid laat het ons niet toe.

Dat ze het in Nederland op dat gebied beter doen dan veel andere landen, betekent niet dat het goed is. Genoeg boerderijen waar niet aan dierenwelzijn wordt gedacht. Ook genoeg boerderijen waar er wel aan wordt gedacht gelukkig.

Ik vind het vooral erg dat veel boeren wel iets willen doen (investeren) in dierenwelzijn, minder uitstoot van co2 en ammoniak etc., weet ik veel wat. Maar de overheid biedt ze die mogelijkheid niet (voldoende), en dat vind ik erg.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:16

ik vraag me af of mensen die tegen de actie zijn ook bedenken wat dit voor gevolgen heeft voor de werkgelegenheid, los van de boeren zelf? alle chauffeurs die dag en nacht rijden om melk te halen en voer te brengen? Veeartsen die ineens de helft minder patienten hebben. Er is vast nog wel meer te bedenken, maar de veestapel halveren heeft veel grotere gevolgen dan alleen voor de boeren zelf.

Mijn man rijdt voor een bedrijf dat boeren voorziet van voer, hij is zelf niet naar het Malieveld, maar het bedrijf heeft tenminste 1 wagen er ook staan (zag al een stukje van de betreffende auto langskomen in een foto net, haha). Ik sta ook volledig achter de actie, zolang ze het "netjes" houden

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:17

bigone schreef:
Stikstof is niet alleen het probleem, ook de ammoniak. En wanneer de helft van de boeren stopt dan kunnen nog steeds alle monden in Nederland gevoed worden aangezien 90% word geexporteerd.

Oei oei, Boeren zorgen ervoor dat je land leefbaar blijft.
Het gaat niet alleen over stikstof en ammoniak. Moet je eens bedenken dat alle landbouwgrond volgebouwd wordt met huizen en industrie?
En wie zorgt ervoor dat je paard te vreten heeft?