[18+] Coke te koop op bokt oeps foutje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:14

Je kiest er toch zelf voor 9f je dat pilletje doorslikt of niet.

En nee ik been drugsgebruiker, ik raak nog geeneens alcohol aan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:15

Astorga schreef:
De wereld kan wel vergaan door één keer xtc. Iig de wereld van een familie en vriendengroep toen hun zoon/neefje/vriend overleed door één zo'n snoepje.
Ik vind juist dat er veel te makkelijk over gedacht wordt.
Ben op werk ook jongere tegengekomen met hartspierschade door dergelijk snoepgoed. Lekker dan als je de rest van je leven met dat hart moet doen.

Voor de patiëntengroep waar ik voor zorg is de afgelopen decennia de levensverwachting juist enorm gegroeid door de ontdekking van bepaalde medicatie. Dat betekent wel dat zij op latere leeftijd vaak chronische problemen hebben, maar alternatief was dat zij die latere leeftijd niet zouden kunnen bereiken.

Maar goed. Mijn mening is vast niet hip en populair onder de huidige drugsgebruikers.

Van een stoeprand afstappen kan ook een hele familie alleen achter blijven. Je kan ook dood gaan door te stikken in je bruine boterham met kaas.

Man wat kom ik dit topic weer veel te laat tegen :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:18

Ik drink hooguit een keer of vier per jaar alcohol.

Dat alcohol ook gevaarlijk kan zijn doet niet af aan de mogelijke effecten van drugs. Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van iemand die stierf aan zijn of haar allereerste glas bier.

Ailill

Re: Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:19

Wat denk je van die coma-zuipers?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:19

Astorga schreef:
Ik drink hooguit een keer of vier per jaar alcohol.

Dat alcohol ook gevaarlijk kan zijn doet niet af aan de mogelijke effecten van drugs. Daarnaast heb ik nog nooit gehoord van iemand die stierf aan zijn of haar allereerste glas bier.

Alcohol is net zo gevaarlijk als een goed getest pilletje xtc :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:20

Ja de persoon bepaalt nog altijd zelf of ie drugs neemt of niet met alle risico’s van dien. Tegenwoordig is er zo ontzettend veel bekend over harm reduction, er zijn testservices etc. Het is een risico wat men zelf neemt en om dan ‘boos’ te worden op de drugs vind ik nogal naïef.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:22

Memories schreef:
Ja de persoon bepaalt nog altijd zelf of ie drugs neemt of niet met alle risico’s van dien. Tegenwoordig is er zo ontzettend veel bekend over harm reduction, er zijn testservices etc. Het is een risico wat men zelf neemt en om dan ‘boos’ te worden op de drugs vind ik nogal naïef.

Als jij je spul laat testen, goed eet en drinkt tussen door kan je een prima feestje hebben.
Met net zo veel risico’s als alcohol.

De drugs is zo gevaarlijk maffia heeft nog nooit met een verantwoord party gebruiker gepraat.
Laatst bijgewerkt door Lau op 08-08-19 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:22

trysteffy schreef:
Nou ik hoor het al half bokt is drugs verslaafd :') :P _O-

Verklaard wel veel :Y)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:23

Ik vraag me wel af wie er allemaal z'n/haar drugs laat testen :P

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:23

Kabayo schreef:
trysteffy schreef:
Nou ik hoor het al half bokt is drugs verslaafd :') :P _O-

Verklaard wel veel :Y)

Heel veel :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:24

Vergeet het fenomeen groepdruk niet. Als je nog nooit drugs gebruikt hebt en je vrienden duwen er meteen een hele pil (of twee) in, dan ben je snel geneigd het zelfde te doen.

Toch vond ik programma's als Spuiten en Slikken altijd een goede voorlichting voor de jeugd. Experimenteren is leuk, maar gebruik wel je verstand.

Ailill schreef:
Ik vraag me wel af wie er allemaal z'n/haar drugs laat testen :P

Vroeger zeer zeker wel. Tegenwoordig hou ik het bij dingen van moeder natuur, kerosine snuif ik dagelijks al genoeg op :+
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 08-08-19 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Whale

Drugstesten op feesten en festivals is verboden toch? (Wat mij ieder geval bijstaat?) Zouden ze gewoon moeten toestaan, zou een hoop ellende schelen.

Tivoli

Even voor de goede orde:
Hier kan je zien hoe ‘erg’ de ene drug is.... en waar staat alcohol?

https://www.novadic-kentron.nl/wat-zijn ... jke-drugs/

Citaat:
In 2009 bracht de RIVM het rapport Ranking van drugs uit. Hierin beoordeelde een panel van experts drugs op een aantal aspecten: acute en chronische toxiciteit, verslavingspotentie, en individuele en maatschappelijke sociale schade. De RIVM kwam tot de volgende totaalscore van meest schadelijke drugs:

Crack (basecoke)
Heroïne
Tabak
Alcohol
Cocaïne
Metamfetamine
Amfetamine
GHB
Benzodiazepinen (slaap- en kalmeringsmiddelen)
Cannabis
Ketamine
Xtc
Khat
LSD
Paddo’s

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:25

Dioxide schreef:
Vergeet het fenomeen groepdruk niet. Als je nog nooit drugs gebruikt hebt en je vrienden duwen er meteen een hele pil (of twee) in, dan ben je snel geneigd het zelfde te doen.

Toch vond ik programma's als Spuiten en Slikken altijd een goede voorlichting voor de jeugd. Experimenteren is leuk, maar gebruik wel je verstand.

Dan heb je echt de verkeerde vrienden die zelf niet weten waar ze mee bezig zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:26

Whale schreef:
Drugstesten op feesten en festivals is verboden toch? (Wat mij ieder geval bijstaat?) Zouden ze gewoon moeten toestaan, zou een hoop ellende schelen.

Vroeger kon je drugs op feesten testen. Nu heb je bepaalde plekken waar je het kan laten testen voor je naar een feestje gaat.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:26

Lau schreef:
Dan heb je echt de verkeerde vrienden die zelf niet weten waar ze mee bezig zijn.

Mee eens Lau, maar hoeveel 16+ers realiseren zich dit bij de eerste keer gebruiken?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:27

Whale schreef:

Of het verboden is durf vraag ik me dus af omdat er op sommige festivals wel testpunten zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:27

Heel weinig, maar waar ligt het gevaar dan? Zelfde als bijv. free-runnen/net voor een trein langs springen, allemaal gevaarlijk en vaak gevolg vanuit (groeps)druk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:28

SindyKaya schreef:
Whale schreef:

Of het verboden is durf vraag ik me dus af omdat er op sommige festivals wel testpunten zijn.

Op veel festivals word het gedoogd maar Google maar eens op drugs testen in je woonplaats, vaak kan dat via de GGD.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:28

Dioxide schreef:
Lau schreef:

Mee eens Lau, maar hoeveel 16+ers realiseren zich dit bij de eerste keer gebruiken?

Te weinig waarschijnlijk. Vooral door slechte of geen voorlichting. Want als je erover praat kunnen ze zomaar denken dat het oké is om te gaan gebruiken. :=

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:29

Dioxide schreef:
Lau schreef:

Dat is ook weer zo, maar hopen dat die om gaan met oudere verstandige gebruikers. Het is echt geen pretje als je het onverstandig doet.

Femke_Tweety

Re: Coke te koop op bokt oeps foutje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:32

Loopt dit topic nou serieus uit op een pro drugs topic?? :oo :wow:

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:34

Ik ben of ken geen maffia. Ken wel collega's die vanuit EMS de 'ging toch niet helemaal goed'-gevallen mogen opvangen bij feesten en festivals. En ik schop er tegenaan dat dit normaal gevonden moet worden.

Hoeveel gebruikers laten iedere pil testen? Kan nl goed voorkomende werkzame stof niet gelijk verdeeld is over een batch pillen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:35

Femke_Tweety schreef:
Loopt dit topic nou serieus uit op een pro drugs topic?? :oo :wow:

Nee, wel dat er niet zo panisch over gedaan moet worden. Goede voorlichting is de key :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:36

Astorga schreef:
Ik ben of ken geen maffia. Ken wel collega's die vanuit EMS de 'ging toch niet helemaal goed'-gevallen mogen opvangen bij feesten en festivals. En ik schop er tegenaan dat dit normaal gevonden moet worden.

Hoeveel gebruikers laten iedere pil testen? Kan nl goed voorkomende werkzame stof niet gelijk verdeeld is over een batch pillen.

Alle gebruikers die ik ken laten alles testen. En nemen geen zooi aan op een feestje van anderen.