Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astorga schreef:Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar er zijn echt enkele succesvolle vrouwelijke artiesten als je het vergelijkt met de hoeveelheid mannelijke artiesten.
Wat ik wil zijn gelijkwaardige kansen. Niet dat ik dat in mijn eentje kan bereiken...
Sunnda schreef:Astorga schreef:Ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar er zijn echt enkele succesvolle vrouwelijke artiesten als je het vergelijkt met de hoeveelheid mannelijke artiesten.
Wat ik wil zijn gelijkwaardige kansen. Niet dat ik dat in mijn eentje kan bereiken...
Maar dat baseer je op je eigen spotifylist die meer mannen als vrouwen bevatten. Sorry, maar dat is toch echt kolder imo.
Er zijn heel veel vlakken waarop nog veel in te halen is, maar muziek staat daar volgens mij niet tussen.
Juist daar krijgen vrouwen ook miljoenen voor optredens, meewerken aan reclames enz.
Astorga schreef:Nu geef je mijn Spotify echt teveel eer. Kijk bijvoorbeeld maar naar de line-up van Lowlands dit jaar: https://lowlands.nl/programma/ Eerlijke verdeling?
secricible schreef:Maar wat ik wel
interessant vind, ik denk dat onze smaak wel gestuurd wordt door wat we horen op de radio, wat als populair wordt gezien.
Dus als op de radio 75% man is en 25% vrouw, dan wordt je voorkeur daar ook in gestuurd. En in hoeverre kun je dan nog spreken dat er meer mannen optreden “omdat mannen nou eenmaal populairder zijn”?
Citaat:Oftewel: allerlei sociale drempels om daar te komen, nog steeds.
Shadow0 schreef:Doen jullie daar wat aan?