Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Re: Duncan heeft het Euro Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:09

ow dat laatste stukje zullen ze er zeker uitgeknipt hebben, maar de rest van dr 'optreden ' had gewoon op YouTube gezet kunnen worden. Zelfde aanpak als bij IJsland; die werden ook iedere keer zo snel mogelijk uit beeld gehaald omdat ook die diezelfde statement wilden maken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:09

Twee van madonna’s dansers hadden respectievelijk een Israëlische en een Palestijnse vlag op hun rug, om vervolgens gearmd een trap op te lopen.
Het songfestival wil ten alle tijde neutraal staan in (politieke) zaken.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:12

Neverland schreef:
Blijkbaar kan je Madonna's optreden niet zien omdat er iets was met haar optreden en Palestina. Ik wou het ook nog even terug kijken maar helaas. Kan alleen crappy kwaliteit kijken van de mensen in het publiek die het hebben gefilmd.

Op het officiele youtube kanaal van ESF kan je de hele show terug kijken (4u lang) en daar zie je gewoon het optreden van Madonna met de 2 dansers en de 2 vlaggen. :) Vanaf 3 uur en 4 min. :)
Laatst bijgewerkt door Seraphia op 19-05-19 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:13

Volgens mij wilde het songfestival dat er geen kritiek werd aangeroerd, da's niet hetzelfde als neutraal.

Verder, ik had echt niet verwacht dat mensen Martijn een goede presentator vinden :oo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:14

Ik zou Paul de leeuw het laten presenteren :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:15

Vlieg met me mee :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:16

Ik ben voor Chantal. :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:17

LadyMadonna schreef:
Twee van madonna’s dansers hadden respectievelijk een Israëlische en een Palestijnse vlag op hun rug, om vervolgens gearmd een trap op te lopen.
Het songfestival wil ten alle tijde neutraal staan in (politieke) zaken.

maar ik begreep dat die vlaggen pas aan het eind te zien waren toch? Zoals ik al zei; ik ben na 2 zinnen afgehaakt; was mij wel duidelijk dat Madonna na al die jaren nog steeds niet live kan zingen en had geen zin om mezelf te martelen.

als die vlaggen het hele optreden door te zien waren, dan snap ik idd wel waarom die op de official pagina niet te vinden is en heb ik dus niks gezegd...behalve over de zangkwaliteiten dan; die opmerking blijft staan :+

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:24

Shadow0 schreef:
Volgens mij wilde het songfestival dat er geen kritiek werd aangeroerd, da's niet hetzelfde als neutraal.

Verder, ik had echt niet verwacht dat mensen Martijn een goede presentator vinden :oo

Ik had nooit iets tegen Martijn maar ik ben toch wel mijn respect voor hem verloren nadat hij jurylid werd bij Idols, vanaf toen vond ik het eigenlijk een nare man.
Ik stem ook voor Chantal als presentatrice *\o/*

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:31

Shadow0 schreef:

Waarom denk je dat hij zoveel presenteert? Ik vind hem juist ook heel fijn.

Overigens snap ik echt niet dat iemand het songfestival zou willen presenteren. Lijkt me doodeng met zóveel kijkers

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:32

iloveiswan, goed idee om even terug te kijken <3

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:34

Neverland schreef:
Blijkbaar kan je Madonna's optreden niet zien omdat er iets was met haar optreden en Palestina. Ik wou het ook nog even terug kijken maar helaas. Kan alleen crappy kwaliteit kijken van de mensen in het publiek die het hebben gefilmd.

Via YouTube gewoon de hele finale aanklikken en even doorspoelen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:35

Ik vind Humberto Tan ook wel een leuke voor het presenteren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:50

Shadow0 schreef:

Vooraf heeft het songfestival haar meerdere keren verzocht geen statement te maken, hetzelfde voor IJsland

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:53

DiantaM schreef:
Waarom denk je dat hij zoveel presenteert? Ik vind hem juist ook heel fijn.

Dat snapte ik dus al nooit, ik vind persoonlijk dat hij het programma een stuk minder aantrekkelijk maakt, en heb daarom maar aangenomen dat de schade blijkbaar niet genoeg is. Maar ik vind het echt bizar dat ik daar zo anders over denk. Ik bedoel, ik weet waarom de meningen verschillen rond Geer&Goor. Het is mijn smaak niet, maar ik weet dat andere mensen hen wel leuk vinden en snap volgens mij ook wel ongeveer waarom. Maar hier had ik echt niet het gevoel dat anderen er wel wat in zien.

Chantal Janzen zou ik trouwens helemaal toejuichen!

LadyMadonna: maar dat is toch politiek vanuit het songfestival? Dat is niet neutraal, dat is op zichzelf een politieke handeling.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:59

Ineke2 schreef:
Suzanne: NL kreeg “ maar” 6 punten van België

Marocje schreef:
Suzanne J: volgens mij hadden we er ‘maar’ 5 van België. Was daar gister lichtelijk verbaasd over nl.

Jolien87 schreef:
Volgens mij geeft België al jaren niet de 'douze points' aan Nederland.

Precies hierom vind ik het jammer dat de punten van de vakjury apart gegeven worden. We hebben, net zoals ongeveer ieder jaar, 12 punten gekregen van de Belgische kijkers thuis. Ook omgekeerd geeft het Nederlandse publiek nagenoeg altijd 12 punten aan België als ze in de finale zitten. Dus we doen stiekem net zo goed mee met de vriendjespolitiek. :)) Maakt voor mij het plezier niet veel minder hoor, over het algemeen komt er een terechte winnaar uit!

xxCYNNxx

Re: Duncan heeft het Eurovisie Songfestival gewonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:17

Nederland doet idd net zo goed mee met die vriendjespolitiek...
zelfs burgers blijkbaar; las vanmorgen een artikel over eurovision en daar gaf een Nederlandse kijker aan dat ze een uitje naar Belgie had geplanned met een vriendin....maarrrrr....omdat Nederland niet 12 punten had gekregen van Belgie, hadden ze die trip afgezegd en gingen nu naar Parijs.

Goed dat kan natuurlijk kinderlijke grootspraak zijn geweest, maar als het wel waar is wat ze zei, dan is dat best wel kinderachtig...vooral als je bedenkt dat het Belgische publiek wel 12 punten gaf aan Nederland...maar al hadden we 0 punten gekregen; so what, daar ga je toch je trip niet om afzeggen?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:21

Haha een vakantie afzeggen om songfestival punten die is maf :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:23

Er lopen meer gekkies rond dan er vast zitten :=

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:26

Verdiend Duncan Hier nog wat mee?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:32

xxCYNNxx schreef:
Nederland doet idd net zo goed mee met die vriendjespolitiek...
zelfs burgers blijkbaar; las vanmorgen een artikel over eurovision en daar gaf een Nederlandse kijker aan dat ze een uitje naar Belgie had geplanned met een vriendin....maarrrrr....omdat Nederland niet 12 punten had gekregen van Belgie, hadden ze die trip afgezegd en gingen nu naar Parijs.

Goed dat kan natuurlijk kinderlijke grootspraak zijn geweest, maar als het wel waar is wat ze zei, dan is dat best wel kinderachtig...vooral als je bedenkt dat het Belgische publiek wel 12 punten gaf aan Nederland...maar al hadden we 0 punten gekregen; so what, daar ga je toch je trip niet om afzeggen?

Dit is echt belachelijk zeg. :')

En sorry, zo vind ik eigenlijk meerdere reacties belachelijk als ik het zo lees (in het andere topic)... := Veel mensen klagen hier over 'vriendjespolitiek' van andere landen maar ze klagen ook over België omdat 'wij' dus blijkbaar geen vriendjespolitiek wouden spelen?

Mensen zitten soms wel bijzonder in elkaar moet ik zeggen. :')

Het Nederlandse nummer was goed, maar er waren ook genoeg andere nummers die 12 punten verdienden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:32

Alenthe05 schreef:

Denk het wel gezien zijn tours en bekendheid

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:42

Alenthe05 schreef:

Zeker niet zoveel als de meeste mensen zullen denken. Er gaat ontzettend veel geld op aan reizen, het team betalen, de band die hij mee heeft betalen, het betalen van de muziek (geproduceerd door Wouter Hardy), licht en geluid, kleding, visagie, haar enz. Aan het songfestival zelf hebben ze waarschijnlijk niks verdiend aangezien de deelnemers ook geen deel van de ticket opbrengst krijgen.

purny schreef:
Denk het wel gezien zijn tours en bekendheid

Tour waarschijnlijk wel, zeker als hij merchandise mee heeft komt daar het meeste geld uit. Zijn gage (= bedrag wat je betaald krijgt voor een optreden) zal voor de optredens na de tour ontzettend stijgen, maar dan word de show waarschijnlijk ook groter waardoor je meer kwijt bent aan het betalen van personeel.

Voor Duncan komt er op dit moment waarschijnlijk een hoop geld binnen vanuit streams op Spotify enzo, maar ook dat valt nog tegen omdat zijn team aan label, publishers en boekers ook een aantal procenten krijgt.

Lang ingewikkeld verhaal kort; nu verdiend hij waarschijnlijk niet zo veel, maar het is een ontzettend boost voor zijn carrière en uiteindelijk kan hij er, als hij zo door gaat, van leven :j

Als jullie meer vragen hebben gewoon stellen! Kan ik ook eens kennis delen op Bokt :')

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:08

*kruipt onder meelees steen vandaan*

Ik ben echt super blij dat we gewonnen hebben!
Heb gister op twitter een bericht gelezen van iemand die de volgende mensen als presentatoren voorstelde en daar ben ik het er wel mee eens: Chantal Janzen, Jim Bakkum en Tim Douwsma.
Leuke mensen, enthousiast, volgens mij ook wel spontaan en oprecht. En naruurlijk niet geheel onbelangrijk, leuk om naar te kijken.
Tim deelde in 2016 natuurlijk de punten voor Nederland uit en werd naderhand 'the Dutch hot guy' genoemd xP

En ze kunnen allemaal zingen, dus zouden eventueel nog een pauze act kunnen doen. die sws dan al stukken beter is dan Madonna.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:17

Ik stem voor Geraldine Kemper!