Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:04

Varkens zijn inderdaad erg slim. Ik keur de actie ook zeer zeker niet goed! Met zulke acties kom je gewoon niet verder. Misschien dat je sommige mensen ermee wakker schud, maar ze hebben niet echt een duidelijk doel gehad. Uit het artikel te lezen dan. Dat ze de stroom uitschakelen is al helemaal not done.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:06

imaudy schreef:
Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.

Ik denk dat ieder mens of dier stress krijgt als er ineens 125 mensen in je stal/huis opduiken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:07

Firelight schreef:
Het gaat de terroristen helemaal niet over de manier van huisvesten:
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/19 ... eschakeld/

Ik schreef dat al eerder inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen hier missen dat het gaat om extremisten. Deze mensen keuren elke vorm van dieren eten af en vinden dat we ze daar ook niet voor mogen houden. Zulke mensen maak je het nooit naar het zin.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:08

robert45 schreef:
Dit topic gaat over het feit dat er meer dan 100 actievoerders een pand en terrein betreden onder het gebruik van geweld. We hoeven het hier niet te hebben over de manier waarop dieren gehouden worden en of dat wel of niet diervriendelijk is. Dat is namelijk totaal niet relevant.

Het gaat om het feit dat het illegaal betreden van iemand zijn terrein niet de manier is om je doel te bereiken en daar hard tegen opgetreden had moeten worden.

Protesteren of ergens het niet mee eens zijn mag, daarvoor krijg je een plaats toegewezen in de openbare ruimte en mag je je punt maken in een normaal debat.

Dit zijn mensen die andere mensen hun wil willen opleggen. Ze gaan bepalen dat een ander geen vlees mag eten omdat zij dat vinden.

Ik wil niet vegetarisch of veganistische leven en wil dat ook niet opgedrongen krijgen. Ik dring het ook niet bij een ander op dat ze vlees moeten eten of dierlijke producten moeten gebruiken.

Precies, daar willen deze activisten het ook helemaal niet over hebben. Zij willen een einde aan de veehouderij. We kunnen het inderdaad hebben over of dit de manier is om dat onder de aandacht te brengen (ik denk het niet), en of ze de wet overtreden (ja, dat doen ze). Maar dit kan je per definitie niet los zien van de reden waarom deze activisten de stal binnendringen.

Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je niks opgedrongen wil krijgen. Dat heb ik met reclames voor kiloknallers en boerenpropaganda als ' kip het meest veelzijdige stukje vlees' reclames / ' beter leven' ( :') ) sterren.
Laatst bijgewerkt door PlantsTho op 14-05-19 00:12, in het totaal 3 keer bewerkt

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:09

Ik hou ook echt niet van die extremisten, dit maakt dus dat fatsoenlijke discussie en felle reacties zoals sommigen hier in het topic op veganisten geven. En dat kan ik ook zeer zeker begrijpen! Die extremisten zijn meestal niet mals.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:10

Veulen84 schreef:
Firelight schreef:
Het gaat de terroristen helemaal niet over de manier van huisvesten:
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/19 ... eschakeld/

Ik schreef dat al eerder inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen hier missen dat het gaat om extremisten. Deze mensen keuren elke vorm van dieren eten af en vinden dat we ze daar ook niet voor mogen houden. Zulke mensen maak je het nooit naar het zin.

Dat vind ik ook hoor, maar dat maakt me nog geen activist die een stal binnen dringt. Al zijn er wel filmbeelden zat die het daglicht niet kunnen verdragen... De stroom uitzetten is natuurlijk helemaal idioot.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:11

fransje23 schreef:
imaudy schreef:
Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.

Ik denk dat ieder mens of dier stress krijgt als er ineens 125 mensen in je stal/huis opduiken.

Er zijn genoeg varkens die daar totaal geen problemen meer hebben en als ze het niet leuk vinden dan gaan ze gewoon verderop liggen.....o nee dat kan natuurlijk niet in van die belachelijk kleine stallen...

KimD

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:20

Het ergste is nog dat het werkt ook nog. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic maar wat roeptoeteren over deze boeren, stallen en de manier waarop de varkens gehouden worden.

Ik durf de wedden dan minstens 8 van de 10 roeptoeteraars nog nóóit daadwerkelijk bij zo'n bedrijf zijn binnen geweest, en nog nóóit de moeite hebben genomen om daadwerkelijk met zo'n boer te praten.

Weten van toeten noch blazen, zien alleen de slechte aspecten die zulke idioten laten zien. 8)7

Dat de vleesindustrie beter kan? Zeker! Maar dat het zo slecht is? Absoluut niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:25

Jessix schreef:
Veulen84 schreef:

Dat vind ik ook hoor, maar dat maakt me nog geen activist die een stal binnen dringt. Al zijn er wel filmbeelden zat die het daglicht niet kunnen verdragen... De stroom uitzetten is natuurlijk helemaal idioot.

Misschien is het nog wel idioter als je bedenkt dat ze nog geen week geleden ook in het nieuws waren. Letterlijke beschuldigingen van het geen wat ze vandaag ook te horen krijgen. Het overstressen van varkens waardoor biggen dood gaan. https://www.telegraph.co.uk/news/2019/0 ... rm-cuddle/

Geen vlees eten of geen dierlijke producten gebruiken is een keus. Wil je dat andere dat ook niet meer doen, dan zal je dat op de juiste manier moeten aanpakken. En dit is niet de juiste manier.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:31

KimD schreef:
Het ergste is nog dat het werkt ook nog. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic maar wat roeptoeteren over deze boeren, stallen en de manier waarop de varkens gehouden worden.

Ik durf de wedden dan minstens 8 van de 10 roeptoeteraars nog nóóit daadwerkelijk bij zo'n bedrijf zijn binnen geweest, en nog nóóit de moeite hebben genomen om daadwerkelijk met zo'n boer te praten.

Weten van toeten noch blazen, zien alleen de slechte aspecten die zulke idioten laten zien. 8)7

Dat de vleesindustrie beter kan? Zeker! Maar dat het zo slecht is? Absoluut niet.

Amen! :j

Wat een belachelijke actie, stel je eens voor dat er mensen bij veganisten in huis komen met allerlei vlees en ze daar blijven hangen :+

Dat iemand veganist is, prima, jouw keuze, maar waarom voelen sommige veganisten altijd ergens de behoeften dit aan iemand op te dringen?

Wat een belachelijke actie en dat dit gewoon kan... Dit is gewoon inbraak en ze zouden nog bijna tbs moeten krijgen voor hun achterlijke gedrag, bah.

Die bbq actie vind ik geniaal. En netjes op gepaste afstand zoals het hoort. Weet iemand of al die mafklappers al weg zijn?

Wat een schade ook waarschijnlijk voor de boer...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:38

sureido schreef:
KimD schreef:

Amen! :j

Wat een belachelijke actie, stel je eens voor dat er mensen bij veganisten in huis komen met allerlei vlees en ze daar blijven hangen :+

Dat iemand veganist is, prima, jouw keuze, maar waarom voelen sommige veganisten altijd ergens de behoeften dit aan iemand op te dringen?

Wat een belachelijke actie en dat dit gewoon kan... Dit is gewoon inbraak en ze zouden nog bijna tbs moeten krijgen voor hun achterlijke gedrag, bah.

Die bbq actie vind ik geniaal. En netjes op gepaste afstand zoals het hoort. Weet iemand of al die mafklappers al weg zijn?

Wat een schade ook waarschijnlijk voor de boer...

Ik ervaar het juist andersom en vele veganisten met mij. Altijd maar uit moeten leggen waarom je iets niet wil eten... En waarom iemand het wel wil eten vindt ik al helemaal niet interessant. Net zo min als dat ik dan opgelegd krijg wat ik dan verder allemaal zou moeten doen of juist laten.

Elke manier van je mening door iemands strot duwen is irritant, of het nou van de veganist is of van de vleeseter. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 00:39

KimD schreef:

Nou. Ik ben nog nooit op de maan geweest, maar ik heb best een mening als me gevraagd wordt of ik het een puik idee vind om daar te gaan wonen. En ik ben nog nooit in Australië geweest, maar zou daar best op vakantie willen. Ik kweekte nog nooit rode kool, maar denk dat ik dat best kan. Trump ontmoette ik nog nooit, maar ik vermoed dat ik hem niet sympatiek vind.

Is dat roeptoeteren? Mag men alleen een mening vormen op basis van ervaringen? Of ook op basis van nieuwsberichten, beeldmateriaal van derden, etc?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 01:12

Dit is toch van de zotte?
Linksom of rechtsom valt absoluut niet goed te praten wat deze demonstranten hebben gedaan. Inbreken, schade veroorzaken, stress voor zowel dieren als mensen. (Omdat aangenomen wordt dat de dieren sowieso al stress ervaren bij vervoer en of andere zaken, is toch nooit een excuus om maar in te breken en er als zogenaamde dierenliefhebbers nog een flinke schep bovenop te doen? >;) )
Moet je zien wat boeren sowieso al te verduren krijgen en dan heb je ineens 100+ man op je erf en in je stallen staan... :(
Wat moet je dan? Ik zou denk ik ook mee gaan bbq.. Dat is gewoon actie-reactie.

Ik ben het ook absoluut niet eens met hoe de agrarische en vlees industrie op dit moment draait in Nederland (En de rest van de wereld) maar met zulke acties schiet niemand wat op.
De boeren zelf hebben er niet eens veel invloed op. Alle voorschriften en regeltjes komen van de overheid.
Dus daar hadden die demonstranten op de stoep moeten staan. Niet bij deze boer.

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 01:54

En bedenk is wat er nu allemaal met de varkens gebeurt? Geen een slachthuis of afnemer heeft meer interesse in deze varkens ivm infectiedruk. Zo dom deze actie en totaal niet over na gedacht en dat noemt zichzelf dierenliefhebber.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 04:28

KimD schreef:

Eensch!
Ik hoop dat deze actie niet de toon gezet heeft tot angst bij andere boeren. Dat zou zo jammer zijn! :(

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 04:54

Kaulitz schreef:
En bedenk is wat er nu allemaal met de varkens gebeurt? Geen een slachthuis of afnemer heeft meer interesse in deze varkens ivm infectiedruk. Zo dom deze actie en totaal niet over na gedacht en dat noemt zichzelf dierenliefhebber.

Dit zijn biggen en fok zeugen, dus slacht is voorlopig niet aan de orde

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 05:24

Rivendell schreef:
Kaulitz schreef:

Dit zijn biggen en fok zeugen, dus slacht is voorlopig niet aan de orde

Dat is het hem nou juist. Het infectie gevaar is te groot waardoor de mester (opfok) de biggen nu hoogstwaarschijnlijk niet meer wil hebben. Deze biggen blijven doorgaans niet op het bedrijf maar gaan bij een X gewicht (ca 25kg) naar de mester.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:47

Bizarre actie. Hier bereik je ook weinig mee. Denk dat er weinig begrip en sympathie voor deze manier van actie voeren is. Hun eisen zijn ridicuul. Geen veehouderij meer.

Ik vind het wel typisch dat de politie zo soft optreed. Als het 150 voetbalsupporters waren die een rookpot zouden afsteken en een feestje voor een wedstrijd vieren dan was de ME erop af gevlogen en worden watercanons afgeschoten. Deze mensen breken in, bezorgen een onschuldig gezin angst en de activisten mogen zo naar huis als ze hun id kunnen laten zien.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 06:48

KimD schreef:

Dit vind ik nou zo’n kinderachtige reactie. Omdat mensen een andere mening hebben zijn het roeptoeters en niet geremd door enige kennis van zaken. Terwijl jij helemaal niet weet hoe deze mensen hun mening hebben gevormd.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:01

Myrthe3 schreef:
Ja boer zou wel ontzettend veel doodliggers hebben nu. Varkens gaan constant in de benen en weer liggen door de stress waardoor de kans op doodliggers veel groter is nu. Heel diervriendelijk hoor dierenactivisten!

Biggen gaan aan de lopende band dood in de bio industrie. Er is zelfs een aparte bak voor (beetje vergelijkbaar met een mesthoop) waar alle biggen op elkaar gestapeld worden. Zelfs als ze nog enigzins leven, ook dat is op de beelden te zien. Varkens gaan echt niet alleen dood door stress, door verdrukking, slechte omstandigheden en slechte gezondheid.

Daarmee praat ik dit niet goed maar verkondigen dat biggen alleen doodgaan omdat ze stress ervaren door die mensen is natuurlijk onzin.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:07

Please...en iedereen die paardrijdt trekt zijn paard in de rollkur. Alsof iedere varkensboer levende biggen in een ton gooit.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:09

KimD schreef:

Dit !!

En zeg nu niet dat het niet nodig is ivm nieuws etc want dat is nog altijd anders dan met een boer zelf te gaan praten.

Dan nog de suggestie dat varkens hier last van hebben doordat ze in te kleine stallen zitten. Bullshit. Ieder varken is stressgevoelig

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:16

Nee geen ton, mesthoop :D

Ik ben op heel wat bedrijven geweest (niet alleen varkensstallen) en ze hadden allemaal iets ingericht voor de dieren die overleden, iets zodat ze makkelijk konden worden opgehaald. Ik denk dat je er niet omheen kan met een bedrijf met dieren dat er zo nu en dan wat overlijd.
Dat er ook biggen op liggen die nog ademen is te zien op de beelden, daar hoef je geen please voor te zeggen, dat is gewoon letterlijk te zien.

Varkens zijn van zichzelf hele nuchtere dieren, ontzettend intelligent. Je zou je ook kunnen afvragen waarom varkens in deze setting zoveel stress ervaren. Ze leven constant in een soort angststaat. Transport is daarbij niets anders. (Ja ook dat heb ik regelmatig gezien). Met stokken de wagens in geslagen, varkens die het op een lopen zetten worden aan hun oren terug 'begeleid' of flink geslagen. Varkens die bebloed en verminkt aankomen bij het slachthuis.

Varkens hebben er ook niet voor gekozen om daar te wonen, om zo behandeld te worden. Die kiezen er niet voor om een wandelend stuk vlees te zijn.
Dus ja ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die voor hen opkomen.
Maar nee, inbreken is daarbij niet de manier. Ik vind het heftig voor de boer dat hij zijn eigen huis niet eens inkon, dit zo ontzettend lang heeft moeten duren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:18

Mallow schreef:
Myrthe3 schreef:
Ja boer zou wel ontzettend veel doodliggers hebben nu. Varkens gaan constant in de benen en weer liggen door de stress waardoor de kans op doodliggers veel groter is nu. Heel diervriendelijk hoor dierenactivisten!

Biggen gaan aan de lopende band dood in de bio industrie. Er is zelfs een aparte bak voor (beetje vergelijkbaar met een mesthoop) waar alle biggen op elkaar gestapeld worden. Zelfs als ze nog enigzins leven, ook dat is op de beelden te zien. Varkens gaan echt niet alleen dood door stress, door verdrukking, slechte omstandigheden en slechte gezondheid.

Daarmee praat ik dit niet goed maar verkondigen dat biggen alleen doodgaan omdat ze stress ervaren door die mensen is natuurlijk onzin.

Ach, hou op, ze gaan echt niet aan de lopende band dood.
Niet bij de varkensboeren die ik ken iig.

Wat een belachelijke actie van die activisten overigens. Snap niet dat die boer zo kalm is gebleven ipv ze aan hun haren van z’n erf af te gooien.
Als je zo maar een boerenbedrijf gaat bezetten spoor je toch echt niet :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 07:21

inderdaad verootjo. Net als met stokken de wagen inslaan. Er zitten hier in de omgeving meerdere varkensboeren, nog nooit gezien dat die dieren de wagen opgemept werden. En slachterijen waarbij ze de dieren mishandelen en treiteren voor de slacht moeten gewoon keihard aangepakt worden.
Je scheert iedereen over 1 kam Mallow, daar val ik over.