Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.
Firelight schreef:Het gaat de terroristen helemaal niet over de manier van huisvesten:
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/19 ... eschakeld/
robert45 schreef:Dit topic gaat over het feit dat er meer dan 100 actievoerders een pand en terrein betreden onder het gebruik van geweld. We hoeven het hier niet te hebben over de manier waarop dieren gehouden worden en of dat wel of niet diervriendelijk is. Dat is namelijk totaal niet relevant.
Het gaat om het feit dat het illegaal betreden van iemand zijn terrein niet de manier is om je doel te bereiken en daar hard tegen opgetreden had moeten worden.
Protesteren of ergens het niet mee eens zijn mag, daarvoor krijg je een plaats toegewezen in de openbare ruimte en mag je je punt maken in een normaal debat.
Dit zijn mensen die andere mensen hun wil willen opleggen. Ze gaan bepalen dat een ander geen vlees mag eten omdat zij dat vinden.
Ik wil niet vegetarisch of veganistische leven en wil dat ook niet opgedrongen krijgen. Ik dring het ook niet bij een ander op dat ze vlees moeten eten of dierlijke producten moeten gebruiken.
Veulen84 schreef:Firelight schreef:Het gaat de terroristen helemaal niet over de manier van huisvesten:
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/19 ... eschakeld/
Ik schreef dat al eerder inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen hier missen dat het gaat om extremisten. Deze mensen keuren elke vorm van dieren eten af en vinden dat we ze daar ook niet voor mogen houden. Zulke mensen maak je het nooit naar het zin.
fransje23 schreef:imaudy schreef:Ik keur deze actie niet goed.
Waar ik wel van schrik is dat de varkens in dit soort megastallen zo stressgevoelig zijn. Omg varkens zijn net een soort honden als je er wat meer mee omgaat, super slim. Ze knorren tevreden als ze wat lekkers te eten krijgen ...onder goede omstandigheden gehouden zijn ze helemaal niet zo stressgevoelig. Het is zeker niet oke hoe die varkens in die megastallen gehouden worden.
Ik denk dat ieder mens of dier stress krijgt als er ineens 125 mensen in je stal/huis opduiken.
Jessix schreef:Veulen84 schreef:Ik schreef dat al eerder inderdaad. Heb het idee dat sommige mensen hier missen dat het gaat om extremisten. Deze mensen keuren elke vorm van dieren eten af en vinden dat we ze daar ook niet voor mogen houden. Zulke mensen maak je het nooit naar het zin.
Dat vind ik ook hoor, maar dat maakt me nog geen activist die een stal binnen dringt. Al zijn er wel filmbeelden zat die het daglicht niet kunnen verdragen... De stroom uitzetten is natuurlijk helemaal idioot.
KimD schreef:Het ergste is nog dat het werkt ook nog. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic maar wat roeptoeteren over deze boeren, stallen en de manier waarop de varkens gehouden worden.
Ik durf de wedden dan minstens 8 van de 10 roeptoeteraars nog nóóit daadwerkelijk bij zo'n bedrijf zijn binnen geweest, en nog nóóit de moeite hebben genomen om daadwerkelijk met zo'n boer te praten.
Weten van toeten noch blazen, zien alleen de slechte aspecten die zulke idioten laten zien.![]()
Dat de vleesindustrie beter kan? Zeker! Maar dat het zo slecht is? Absoluut niet.
sureido schreef:KimD schreef:Het ergste is nog dat het werkt ook nog. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic maar wat roeptoeteren over deze boeren, stallen en de manier waarop de varkens gehouden worden.
Ik durf de wedden dan minstens 8 van de 10 roeptoeteraars nog nóóit daadwerkelijk bij zo'n bedrijf zijn binnen geweest, en nog nóóit de moeite hebben genomen om daadwerkelijk met zo'n boer te praten.
Weten van toeten noch blazen, zien alleen de slechte aspecten die zulke idioten laten zien.![]()
Dat de vleesindustrie beter kan? Zeker! Maar dat het zo slecht is? Absoluut niet.
Amen!![]()
Wat een belachelijke actie, stel je eens voor dat er mensen bij veganisten in huis komen met allerlei vlees en ze daar blijven hangen![]()
Dat iemand veganist is, prima, jouw keuze, maar waarom voelen sommige veganisten altijd ergens de behoeften dit aan iemand op te dringen?
Wat een belachelijke actie en dat dit gewoon kan... Dit is gewoon inbraak en ze zouden nog bijna tbs moeten krijgen voor hun achterlijke gedrag, bah.
Die bbq actie vind ik geniaal. En netjes op gepaste afstand zoals het hoort. Weet iemand of al die mafklappers al weg zijn?
Wat een schade ook waarschijnlijk voor de boer...
KimD schreef:Het ergste is nog dat het werkt ook nog. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic maar wat roeptoeteren over deze boeren, stallen en de manier waarop de varkens gehouden worden.
Kaulitz schreef:En bedenk is wat er nu allemaal met de varkens gebeurt? Geen een slachthuis of afnemer heeft meer interesse in deze varkens ivm infectiedruk. Zo dom deze actie en totaal niet over na gedacht en dat noemt zichzelf dierenliefhebber.
Rivendell schreef:Kaulitz schreef:En bedenk is wat er nu allemaal met de varkens gebeurt? Geen een slachthuis of afnemer heeft meer interesse in deze varkens ivm infectiedruk. Zo dom deze actie en totaal niet over na gedacht en dat noemt zichzelf dierenliefhebber.
Dit zijn biggen en fok zeugen, dus slacht is voorlopig niet aan de orde
Myrthe3 schreef:Ja boer zou wel ontzettend veel doodliggers hebben nu. Varkens gaan constant in de benen en weer liggen door de stress waardoor de kans op doodliggers veel groter is nu. Heel diervriendelijk hoor dierenactivisten!
Mallow schreef:Myrthe3 schreef:Ja boer zou wel ontzettend veel doodliggers hebben nu. Varkens gaan constant in de benen en weer liggen door de stress waardoor de kans op doodliggers veel groter is nu. Heel diervriendelijk hoor dierenactivisten!
Biggen gaan aan de lopende band dood in de bio industrie. Er is zelfs een aparte bak voor (beetje vergelijkbaar met een mesthoop) waar alle biggen op elkaar gestapeld worden. Zelfs als ze nog enigzins leven, ook dat is op de beelden te zien. Varkens gaan echt niet alleen dood door stress, door verdrukking, slechte omstandigheden en slechte gezondheid.
Daarmee praat ik dit niet goed maar verkondigen dat biggen alleen doodgaan omdat ze stress ervaren door die mensen is natuurlijk onzin.