Quasimodo, kan dat nog wel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:54

Loretta schreef:
Sunnda schreef:
Ik ga zo gierend stuk om dit topic!! _/-\o_

(En vraag mij af hoe de wereld in godsnaam gaat eindigen met al die kwetsbare zieltjes)

Zo denk ik ook steeds meer de laatste tijd.
Nog eventjes dan wordt naakt op Televisie ook weer verboden. LOL

Ja, want dan moet ik kijken naar al die perfecte lichamen terwijl mijn lichaam heus niet zo perfect is.
En dan zouden kinderen een verkeerd beeld krijgen van lichamen en dan zou ik mij zomaar gekwest kunnen voelen en waarom zou je iemand willen kwetsen?

Och, arme ik..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 14:59

Sunnda schreef:
Loretta schreef:

Zo denk ik ook steeds meer de laatste tijd.
Nog eventjes dan wordt naakt op Televisie ook weer verboden. LOL

Ja, want dan moet ik kijken naar al die perfecte lichamen terwijl mijn lichaam heus niet zo perfect is.
En dan zouden kinderen een verkeerd beeld krijgen van lichamen en dan zou ik mij zomaar gekwest kunnen voelen en waarom zou je iemand willen kwetsen?

Och, arme ik..

Pas op hele kwetsende foto. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

https://www.buitenbeeldinbeeld.nl/Amste ... age007.jpg
[/img]

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:02

Ik heb zelf scheuermann daardoor krijg je zo'n bochel op je rug. Voor van alles uitgemaakt geweest, maar niet voor quasimodo. Gelukkig..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:04

Momo94 schreef:
Ik heb zelf scheuermann daardoor krijg je zo'n bochel op je rug. Voor van alles uitgemaakt geweest, maar niet voor quasimodo. Gelukkig..

Het is ook helemaal geen woord dat lekker op de tong ligt om te schelden. Wat dat betreft is het wel een goed gekozen naam. Het bekt gewoon niet lekker om als scheldwoord te gebruiken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:04

Ooohhh die is wit..
En wit is niet goed, ik hoorde pas de term witte privileges..het duurde even voor ze me onder de bank teruggevonden hadden. Maar schijnbaar mag je wel witte mensen discrimineren op kleur. Want wat kan ik er aan doen dat ik wit geboren ben?
Dat is artikel 1 van de grondwet: je mag niet op basis van ras beoordelen, maar blijkbaar is het eenrichtingsverkeer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Quasimodo, kan dat nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:08

Oh, gaat goed zo, dit topic. Lekker alles belachelijk maken zonder argumenten.

Top.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 15:52

Tieneke schreef:
'Kerstmarkt' was heel recent nog in de afgelopen weken hier in België hot topic.

Nogmaals: er is niemand die 'kerstmarkt' fout verklaart. Wat ik lees is dat er namen veranderd zijn. Namen veranderen. Dat een naam verandert betekent niet dat het andere dus fout is.

Ik dacht, laat ik eens lezen wat iemand zegt over de naamswijziging. En ah, wat een verrassing: "Volgens het handelscentrum is het vooral de bedoeling om de activiteiten die op zich weinig tot niks met Kerstmis te maken hebben, zoals de ijspiste, beter te promoten."

DRAMA! PANIEK! ER IS HELEMAAL NIETS AAN DE HAND!

Verder zie ik een heleboel opgeklopte ophef over een non-onderwerp dat iedere keer weer geprobeerd wordt maar dus niet echt is. Dit wordt elk jaar geprobeerd, het handboek 'ophef creeren over de War On Christmas' ligt namelijk klaar. Er blijkt eigenlijk nooit iets aan de hand te zijn, maar men wentelt vol overgave in de ophef die men zelf maakt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:05

Shadow0 schreef:
Nogmaals: er is niemand die 'kerstmarkt' fout verklaart. Wat ik lees is dat er namen veranderd zijn. Namen veranderen. Dat een naam verandert betekent niet dat het andere dus fout is.

Niemand?
Grappig dat je maar een stukje knipt en plakt. Het stukje waarin ze zeggen zich neutraler te willen opstellen, laat je (bewust?) achter. Waarom zouden ze zich neutraler opstellen als niemand er een probleem mee had? Waarom zou men zich neutraler moeten opstellen?

Als niemand het fout vond, of een beetje fout, zou het niet aangepast zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:08

En ik denk echt dat er zeeen van mensen extra naar de ijspiste komen als je het wintermarkt noemt ipv kerstmarkt...dat doet gewoon iets met je zo'n naamsverandering. Je wilt er spontaam van gaan schaatsen..

(Zonder gekheid, hoe zou zo'n naam voor meer mensen zorgen?)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:10

Sunnda schreef:
En ik denk echt dat er zeeen van mensen extra naar de ijspiste komen als je het wintermarkt noemt ipv kerstmarkt...dat doet gewoon iets met je zo'n naamsverandering. Je wilt er spontaam van gaan schaatsen..

:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:13

Sunnda schreef:

Kan. Een naamsverandering kan nieuwsgierigheid opwekken :). Of een nieuwe doelgroep aanspreken.

Er zijn meer merken/bedrijven die in de loop van de jaren van naam zijn veranderd, bijvoorbeeld Raider -> Twix, Smiths -> Lays.

Dat is niet iets raars of zo.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:14

Tieneke schreef:
Shadow0 schreef:

Niemand?
Grappig dat je maar een stukje knipt en plakt. Het stukje waarin ze zeggen zich neutraler te willen opstellen, laat je (bewust?) achter. Waarom zouden ze zich neutraler opstellen als niemand er een probleem mee had? Waarom zou men zich neutraler moeten opstellen?

Als niemand het fout vond, of een beetje fout, zou het niet aangepast zijn.

“Wij hebben dit ingevoerd omdat er altijd commentaar was dat de kerstmarkt al begint voor Sinterklaas er is. Nu is het dit weer”, zegt organisator Piet Vanderyse. “Het is niet eens nieuw: de Wintermarkt heet hier al drie jaar zo. Het was inderdaad ook een manier om neutraler te zijn. Je moet weten dat hier honderdduizenden toeristen komen om van de sfeer te genieten. We willen niemand voor de borst stoten.”

Net zoals jij achterwege laat wat de organisatie als voornaamste reden voor de naamsverandering geeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:16

Raider naar Twix of dat met de chips, ik vind er moeilijk de vergelijking op vlak van neutraliteit in...

Qerty, simpelweg omdat jij uit een ander artikel quote dan ik. Maar ook in jouw tekst: we willen niemand voor de borst stoten. Dus?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:17

Tieneke schreef:
Raider naar Twix of dat met de chips, ik vind er moeilijk de vergelijking op vlak van neutraliteit in...

Qerty, simpelweg omdat jij uit een ander artikel quote dan ik. Maar ook in jouw tekst: we willen niemand voor de borst stoten. Dus?

Lees mijn argument nog eens in relatie tot de post waar ik op reageer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:19

En als t dan om neutraliteit moet gaan.

Negerzoenen naar zoenen.

Wat ook een enorme ophef was. Mooie gratis reclame en er is geen zoen minder om verkocht uiteindelijk.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:23

Shadow0 schreef:
Tieneke schreef:
'Kerstmarkt' was heel recent nog in de afgelopen weken hier in België hot topic.

Ik dacht, laat ik eens lezen wat iemand zegt over de naamswijziging. En ah, wat een verrassing: "Volgens het handelscentrum is het vooral de bedoeling om de activiteiten die op zich weinig tot niks met Kerstmis te maken hebben, zoals de ijspiste, beter te promoten."

DRAMA! PANIEK! ER IS HELEMAAL NIETS AAN DE HAND!

Verder zie ik een heleboel opgeklopte ophef over een non-onderwerp dat iedere keer weer geprobeerd wordt maar dus niet echt is. Dit wordt elk jaar geprobeerd, het handboek 'ophef creeren over de War On Christmas' ligt namelijk klaar. Er blijkt eigenlijk nooit iets aan de hand te zijn, maar men wentelt vol overgave in de ophef die men zelf maakt.

Toch kun je het omgekeerde ook beweren, namelijk dat er keer op keer wordt gezegd dat het veranderen van kerstfeest/-borrel/-diner/-stol,
en paasfeest/-ontbijt/-stol in winterfeest/-borrel(loze borrel), feestdiner/-stol, lentefeest en lenteontbijt, of het Amerikaanse season's greetings waar merry Christmas bedoeld wordt, absoluut niets te maken heeft met handreikingen naar mensen met een van oorsprong niet-christelijke achtergrond enkel om eventuele ophef te sussen. Dat terwijl in een behoorlijk deel van de gevallen het tegendeel op zijn minst aannemelijker is. Je kunt het wel of niet een probleem vinden, maar doen of het fenomeen helemaal niets te maken heeft met de toename van mensen uit andere culturen, is de boel verdraaien.

Echt, hoezeer je ook zult zoeken naar argumenten om het recht te praten, een kerstborrel op de zaak die ineens winterborrel heet, heet dat niet omdat men (werknemers, klanten, opdrachtgevers) anders spontaan vergeet in welk jaargetijde die borrel valt, en ook niet omdat bijna niemand onder de (autochtone) bevolking nog kerst zou vieren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:24

_San87_ schreef:
Tieneke schreef:

Het is geen relevant argument in deze discussie, de post waar je op reageerde ook niet (maar die vond ik zelf nog wel grappig).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:28

Tieneke schreef:
_San87_ schreef:

Het is geen relevant argument in deze discussie, de post waar je op reageerde ook niet (maar die vond ik zelf nog wel grappig).

Dus mag ik niet uitleggen waarom gekozen kan worden voor een naamsverandering?

Komaan hoor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:28

Tieneke schreef:

Het is een verkeerd uitgangspunt van de handelsvereniging danwel gemeente om niemand voor de borst te willen stoten? Hoe durven ze (in vrijheid) een keuze te maken over de naamgeving van hun eigen markt? Of wat is je conclusie nou precies?

Namen veranderen. Daar is niets ergs aan. Niemand ontzegt jou iets als ze een naam veranderen. En die markt ligt blijkbaar nog steeds stampvol met kerstspullen. Er is dus eigenlijk niets aan de hand.

_San87_ schreef:
En als t dan om neutraliteit moet gaan.

Negerzoenen naar zoenen.

Wat ook een enorme ophef was. Mooie gratis reclame en er is geen zoen minder om verkocht uiteindelijk.

Heh, die hebben dit jaar 'kerstzoenen' verkocht. Duidelijk voorbeeld van politiek correct... iets. Ik weet niet wat, ik moet nog even sleutelen aan waarom dit slecht is maar het is ongetwijfeld een duidelijk voorbeeld dat kerst verboden is. <|-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:31

Shadow, jij zei dat niemand een probleem had met kerstmarkt, wat duidelijk niet waar is, anders was er geen nood aan verandering. Ze zeggen zelf dat ze niemand tegen de borst willen stuiten, wat impliceert dat het zonder verandering wel zo was.

Dat is mijn conclusie: jij zegt dat niemand er een probleem mee heeft, maar dat is jouw waarheid. Jij kan dat simpelweg niet weten. Tenzij je een glazen bol hebt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:34

Commerciele belangen geven soms ook nood aan verandering. Als men maar iets ruikt waarmee ze een potentieel nieuwe (extra) klandizie kunnen bereiken zal bijna niemand dat om sentimentele redenen laten liggen. Pure commercie dus.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:42

oomens schreef:
Echt, hoezeer je ook zult zoeken naar argumenten om het recht te praten, een kerstborrel op de zaak die ineens winterborrel heet, heet dat niet omdat men (werknemers, klanten, opdrachtgevers) anders spontaan vergeet in welk jaargetijde die borrel valt, en ook niet omdat bijna niemand onder de (autochtone) bevolking nog kerst zou vieren.

Maar de grap is: je kunt nog steeds kerst vieren, of een werkgever nou wel of niet een borrel organiseert, laat staan hoe ze die noemen. <|-

En als we het over naamgeving hebben bij werkgevers, dan hoef je Japke-d er maar op open te slaan wat voor onzin ze daar allemaal bedenken. "Winterborrel" is ongeveer het minst spannendst. Voor je het weet maken ze er een Agile Networking Event of een Customer Polar Expedition Journey van ofzo.

Maar nogmaals: namen veranderen. Een veranderde naam pakt jou niets af. En als je het idee hebt dat het zo zou moeten zijn dat je geen rekening houdt met mensen zonder christelijke achtergrond, dan moet je je misschien iets beter in de geschiedenis van Nederland verdiepen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:56

Tieneke schreef:
Dat is mijn conclusie: jij zegt dat niemand er een probleem mee heeft, maar dat is jouw waarheid. Jij kan dat simpelweg niet weten. Tenzij je een glazen bol hebt.

Wat mij vooral opvalt, ondanks de enorme #ophef heb ik gewoon nog nooit in alle eerlijkheid iemand horen zeggen dat ze dusdanig aanstoot nemen aan een woord als 'kerstmarkt' dat ze proberen het veranderd te krijgen. En de enige concrete aanwijzing die gegeven wordt gaat over dat de 'kerst'-markt voor sinterklaas begint en pas met nieuwjaar stopt.

(Maar... wat wel heel goed kan is dat er mensen zijn die geen kerst vieren, niets hebben met kerstspullen en dus niet naar een kerstmarkt gaan. Iets wat hun absoluut volste recht is, en niets van een ander afpakt. Maar ook iets waarbij een marketingpersoon op een bepaald moment kan bedenken: "hee, maar mensen die niets met kerst hebben maar wel willen komen schaatsen hebben ook geld, laten we die aanspreken!" Iets wat dus ook niks van iemand afpakt, en wat niet gaat om mensen die te snel gekwetst zijn of wat dan ook, en wat desondanks tot een naamswijziging kan leiden.)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 16:58

Fijn voor jou dat jij dat nog niemand hebt horen zeggen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:13

En das allemaal de schuld van die moslims! Jaahaa, want dat hep op feesboek gestaan!
:roll: :roll: