Legaliseren van XTC

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:45

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:52

ja en nee, drugs is gewoon slecht voor je en kan rare dingen met iemand doen dus om dat te legaliseren ,,

maar aan de andere kant is er nu veel troep in omloop wat nog meer schade doet, als het gelegaliseerd wordt is het wel gecontroleerd en weet je dus dat het 'veilig' is en er geen onnodige rotzooi in zit.

Anoniem

Re: Legaliseren van XTC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 01:09

Ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die chronisch psychische innerlijke gevechten voeren met aandoeningen zoals PTSS en depressie, het middel misschien wel een hele verademing kan zijn. Ook al is het alleen maar om heel even vakantie te hebben van alle innerlijke ellende bijvoorbeeld.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 02:57

Ik ben alleen bang dat als het gelegaliseerd wordt, dit niet voldoet aan de consument zijn wens. Want dan is het waarschijnlijk niet zoals het nu gekocht wordt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 15:32

Repelsteel, in de zin van therapie wordt het sowieso niet als uitvlucht gebruikt maar als hulpmiddrl/geneesmiddel. Ik denk dat veel te veel mensen denken dat iedereen die drugs gebruikt een uitvlucht zoekt.

Wat zou er dan anders zijn volgens jou Sureido?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:52

Ik vind het geen uitvlucht hoor, ik denk dat men er best baat bij kan hebben wanneer de klachten tijdelijk worden verminderd waardoor iemand misschien weer door kan.
Met diazepam doen ze dat in principe ook, het afvlakken van het innerlijke, terwijl dat middel wel verslavend is en geen oplossing biedt op lange termijn (of überhaupt niets oplost).
Wat zou er dan fout zijn aan mdma inzetten om mensen even rust te geven van hun uitputtende psychische situatie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:38

Daar is op zich niets fouts aan, maar het idee is dat psychedelica niet remmen maar juist de mogelijkheid bieden dat er nieuwe openingen komen, en daarmee dus kunnen leiden tot verandering ipv demping. Dat vind ik wel iets dat aandacht verdient.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 14:50

@Air: Wanneer het niet sterk genoeg is of niet hoe het momenteel is wordt het wss alsnog illegaal verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:01

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 20:19

Misschien kan je het stukje quoten waar je het over hebt/op doelt? Het is wel een heel lang artikel en na de eerste alineas gelezen te hebben en de rest scannend zie ik niet iets over MDMA staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 01:14

Het gaat over nieuwe psychiatrische medicatie en het onderzoeks / introductie proces an sich.
Grote kans dat het bij wat experimenten blijft, wat wel een gemiste kans zou zijn imo.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:39

MiniMeLona schreef:
Dat het pilletje niet meer werkt is niet helemaal waar hoor...

Nu is het voor mij wel al lang geleden dat ik zelf nog aan de pillen zat (was trouwens meer een speedkikker, ik hield het graag scherp en helder in mijn hoofd). Maar wat ik nog van die tijd weet (en ja dat is de vroege gabber tijd en het gebruik was excessief te noemen), was dat vooral vrouwen op een gegeven moment depressief werden van pillen. Je werd dus nog wel waus, maar leuk was het niet meer.

Ik ben nog steeds voor legalisatie van alle drugs. De reden heb ik hier al eerder genoemd. Maar ga nou in hemelsnaam xtc niet zitten verheerlijken met zijn allen en andere drugs vergruizen. Het is uiteindelijk allemaal 1 pot nat.

Dat is toch ook volkomen logisch? Na gebruik maakt je lichaam even geen serotonine meer aan, wat voor een depressief gevoel zorgt. Als je dagen achter elkaar gaat gebruiken dan wordt je dus inderdaad alleen ‘waus’, maar zonder serotonine krijg je niet het ‘extase’ effect.. Als je dat dus zonder tussenpauze om serotonine weer op te bouwen gebruikt, dan zul je het inderdaad langere tijd zonder serotonine moeten doen en daar zul je je niet gezelliger van voelen...

1 van de redenen waarom xtc nou juist bij uitstek een wat geschiktere drug is voor recreatief gebruik: als je gewoon je verstand erbij hebt nodigt het ook niet uit om het vaak te gebruiken; heeft namelijk dus geen enkele zin.

Gisteren in de docu van Tygo waren er 2 jongens die in 5 dagen 20 pillen genomen hadden.. Het enige wat ik me dan af vraag: waarom? Wat bezielt je?
Dat soort mensen gedragen zich zo extreem; of het nou wel of niet gelegaliseerd worden ik denk dat je dan sws redelijk gedoemd bent om op welke manier dan ook in de put te belanden..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:58

Dat laatste ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat dat ook fezelfde types zijn die op zonvakantie gaan en alleen maar aan het zuipen zijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:47

Anoniem schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die chronisch psychische innerlijke gevechten voeren met aandoeningen zoals PTSS en depressie, het middel misschien wel een hele verademing kan zijn. Ook al is het alleen maar om heel even vakantie te hebben van alle innerlijke ellende bijvoorbeeld.

MDMA wordt juist gegeven tijdens EMDR therapie.
Wordt nu grootschalig getest in de Amerika, vooral bij mensen met extreme vormen of oorzaken van PTSS waarbij reguliere therapieën niet aansloten of baat hadden.
Idee erachter is inderdaad dat je meer open staat en emoties dieper kan ervaren, maar ook de afleidingen daartoe waardoor de therapie wel werkt.