Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indestal schreef:Dat lijkt mij duidelijk in je post te lezen! Overigrns loop ik 2 maal zo lang mee, dus wat meer gezien.
Ook iets wat mij stoort, studenten gaan wel even vertellen hoe de maatschappij in elkaar zit, wat de werkelijkheid is, wat je nog niet hebt opgebouwd kan je ook niet verliezen...maar nog vol zin te hopen op beter de komende 50 jaar is ook niet verkeerd...dat deed ik toen ook! Helaas zie ik nu meer de werkelijke neerwaartse spiraal
Magrathea schreef:Indestal schreef:Dat lijkt mij duidelijk in je post te lezen! Overigrns loop ik 2 maal zo lang mee, dus wat meer gezien.
Ook iets wat mij stoort, studenten gaan wel even vertellen hoe de maatschappij in elkaar zit, wat de werkelijkheid is, wat je nog niet hebt opgebouwd kan je ook niet verliezen...maar nog vol zin te hopen op beter de komende 50 jaar is ook niet verkeerd...dat deed ik toen ook! Helaas zie ik nu meer de werkelijke neerwaartse spiraal
Sorry maar ook dit is toch een vrij typische opmerking… Ik ben 27, geen 13, wat maakt dat je denkt dat ik geen levenservaring heb?
Akkoord, ook ik besef dat je altijd als je ouder bent en terugkijkt naar je jongere zelf je altijd veel hebt geleerd. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je het knopje levenservaring pas aangaat als je 50 wordt![]()
Hij werd al eerder aangehaald - er zijn helaas een groot aantal mensen van middelbare leeftijd die zich boven de 'millenial' generatie willen stellen. Millenials die lui zouden zijn, veeleisend, kleinzierig, noem het allemaal maar op. Terwijl het toevallig ook de generatie is die niet meer eeuwig mag studeren, moet vechten om een plekje op de arbeidsmarkt (en met een beetje geluk gratis leuke ervaringsstages aangeboden krijgt)(lees: een halfjaar gratis werken in de hoop dat je voor een karig starterssalaris wordt aangenomen), kunnen geen huis kopen want die studieschuld die écht niet BKR geregistreerd zou worden, heus niet, is nu stiekem toch wel degelijk van invloed of je een hypotheek kunt krijgen - niet dat dat wat uitmaakt want als je niet minstens 30k op de bank hebt lukt het je toch al niet![]()
Dus eh, met alle respect, het zou fijn zijn als de maatschappij als geheel (bruggetje naar ontopic) niet constant zou verzanden in een wedstrijdje "wie heeft het het zwaarst" want daar schiet niemand iets mee op. In plaats daarvan er liever vanuit gaan dat iedereen zijn uiterste best doet, dat is namelijk volgens mij ook zo.
Indestal schreef:Ook iets wat mij stoort, studenten gaan wel even vertellen hoe de maatschappij in elkaar zit, wat de werkelijkheid is, wat je nog niet hebt opgebouwd kan je ook niet verliezen...maar nog vol zin te hopen op beter de komende 50 jaar is ook niet verkeerd...dat deed ik toen ook! Helaas zie ik nu meer de werkelijke neerwaartse spiraal
leeneliefje schreef:Kleinzerigheid wat er heerst, iedereen is maar beledigd of gekwetst... Naar mijn idee is dit niet altijd zo geweest. Dus 'de maatschappij' heeft mijns inziens te lange tenen!