Ik heb ook moeite met al die hokjes hoor.... want idd, waarom zijn we niet gewoon mens?
Eerst had je de LHBT gemeenschap, maar niet iedereen kan zich daarmee identificeren, dus werd het lhbti, en nu lees ik weer over LGBTQIAP
Mensen roepen enerzijds dat ze geaccepteerd willen worden zoals ze zijn, helemaal prima, voor mij maakt het niet uit of je zwart, wit, geel, paars met gouden stippen bent. Of je op jongens of meisjes valt, of beide, of geen van beide...
Of je als jongen geboren bent maar eigenlijk een meisje bent, of andersom, of allebei, of geen van beide... het maakt me écht niet uit...
Ik vind je aardig (of niet) om wié je bent, niet om wát je bent....
Waarom dan steeds meer hokjes? Daarmee creeer je toch alleen maar meer afstand naar mijn idee?
In dit specifieke geval vind ik de x overigens wel logisch, want het is geen man en geen vrouw, biologisch gezien. Maar hoevaak komt dat, puur wetenschappelijk gezien voor?
En het Engelse “They” vind ik ook lastig, want they is meervoud, en je bent (tenzij schizofreen misschien) altijd een individu, dus enkelvoud....