secricible schreef:Klijntje schreef:Ik vind de vergelijking met roken een beetje gek. Roken is een activiteit, dat wordt zichtbaar als iemand een sigaret vasthoudt, rook uitblaast enz. Ik snap dat we dergelijk gedrag geen podium willen geven.
Maar deze dame staat toch geen mayonaise naar binnen te werken met een litermaat ofzo? Ze doet toch niks? Ze staat te zijn wie ze is, in d’r ondergoed.
Het is toch beide gewoon een leefstijl? Alleen zitten die longen toevallig in het lijf en kun je het dus alleen laten zien met een sigaret. Dit soort morbide overgewicht is gewoon een gevolg van een verkeerde leefstijl. Ja, roken is bewuster dan verkeerd eten, maar beide bestaat uit een verkeerde leefstijl.
Mijn schoonmoeder heeft ook overgewicht. Maar ze fietst wel met 2 vingers in d'r neus 35km om bij haar bejaarde ouders te gaan poetsen.
En weer terug. Op dezelfde dag.
Dat doe ik haar niet na met mijn maatje 36.
Iemand is niet alleen zijn/haar lichaam.
We zeggen 'je HEBT blauwe ogen. Je HEBT bruin haar. Je HEBT grote voeten'.
En 'je BENT dik (of dun).' Ineens is het niet één van de vele eigenschappen die jou maken tot wie je bent, maar definieert alleen de vorm van je lichaam jou als complete persoon.
Dat klopt toch niet?