Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabri schreef:Heel goed dat ze zijn ondergedoken. Belachelijk hoe ze met die kinderen bezig zijn. Regering heeft het zelf zover laten komen dat kinderen helemaal vernederlandse zijn. Ik hoop dat ze op een fijne plek zijn nu bij iemand die wat meer betrokken is bij ze dan onze premier die geen gevoel voor kinderen heeft
Petpa schreef:Sabri schreef:Heel goed dat ze zijn ondergedoken. Belachelijk hoe ze met die kinderen bezig zijn. Regering heeft het zelf zover laten komen dat kinderen helemaal vernederlandse zijn. Ik hoop dat ze op een fijne plek zijn nu bij iemand die wat meer betrokken is bij ze dan onze premier die geen gevoel voor kinderen heeft
Ik hoop dat degene die de kinderen verbergt hard gestraft wordt. De kinderen kan je niet eeuwig verbergen en ze zijn niet gebaat bij de terugreis nog langer uit te stellen!
Petpa schreef:Die kinderen hebben niets te beslissen. Er is voor ze besloten. Ze moeten weg en kunnen niet eeuwig onderduiken.
En een vergelijking met joden begrijp ik niet!
Sabri schreef:Destijds werden er ook mensen(joden, homo's, ed) het land uitgezet, men wist toen nog niet wat er gebeurde met ze na uitzetting, maar het voelde niet goed. Dus maakte sommige mensen met alle risico van dien/eigen leven ruimte beschikbaar in hun eigen huizen/boerderijen om de ander veilig onder te laten duiken. Dit in belang van de medemens, omdat men voelde dat er iets niet klopte. Zulke mensen verdienen een pluim dat ze dit risico durven nemen. Dat zijn mijn inziens nou de echte helden. Geen straf!
Loretta schreef:Arme kinderen zonder enige toekomst er wordt wel steeds geroepen dat er toekomst is voor hen in Armenie maar er is nog niet eens een fatsoenlijke school voor deze kinderen.
https://www.destentor.nl/dossier-lili-e ... ~af686820/
Sabri schreef:Wat heeft schuld geven nou voor zin? Het belang voor de kinderen moet voorop staan. Niet met vinger wijzen eigen schuld, dikke bult..de regering heeft het zelf zover laten komen. Dat kun je de moeder niet kwalijk nemen dat ze dat kon doen. En de kinderen al helemaal niet.
Deze kinderen hebben al zoveel dreiging en trauma ervaren, die moet je niet meer willen uitzetten maar eerst eens zelf vragen wat ze nu zelf willen. En ze helpen met liefde en steun, dat is wat ze nu nodig hebben, nee, ik denk zelfs recht op zouden moeten hebben!
pmarena schreef:Eh als ze was vertrokken dan had niemand er toch meer een vinger naar uitgestoken lijkt me