Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:45

Het ergste van alles vind ik, dat die kinderen de dupe zijn!
Of ze nou in Nederland mogen blijven of niet, ze worden maar heen en weer geslingerd tussen processen en krijgen informatie te verwerken die een kind helemaal niet hoeft te horen.
Er wordt als een lappenpop met ze heen en weer geslingerd, worden gepushed om maar te doen wat hun moeder of wie dan ook wil.
Die kinderen moeten doodsbang zijn terwijl ze nu ergens ondergedoken zitten (of weggelopen,maar eerlijk gezegd lijkt me dat onwaarschijnlijker)
Ze zijn al weken in de media te zien en hun moeder wordt door het slijk gehaald.
Arme kinderen.
Want of ze nu in Armenië moeten wonen of in Nederland, ze hebben te maken met dingen die geen enkele normale ouder zijn kind zou gunnen....

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 10:52

Ik zie het niet zozeer als een fout van de Staat. De moeder heeft telkens nieuwe procedures gestart om de uitzetting te rekken, maar er is nooit sprake van geweest dat ze mochten blijven. Er is nu alleen een moment gekomen dat het stopt met de mogelijke procedures, dus kan moeder het niet meer rekken en worden ze daadwerkelijk uitgezet.

Als ze direct gehoor had gegeven aan de afwijzing van haar asiel was de kinderen een hoop ellende bespaard. Je kunt mij niet wijsmaken dat alle kinderen in Armenië doodongelukkig zijn. Als ze een paar jaar eerder vertrokken waren was de schade voor Lili en Howick een stuk beperkter geweest en waren ze ook nog niet zo "gewend" aan hoe het hier in Nederland gaat. Het is alleen haar keuze geweest om tegen beter weten in door te gaan met procederen. En ja, dat stopt een keer.

Neemt niet weg dat ik het vreselijk voor de kinderen vind, maar we kunnen nu eenmaal niet de hele wereld opvangen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:11

Ik vind dit werkelijk zo'n onzin! Deze kinderen hebben al zoveel ellende gehad, dit kun je ze gewoon niet aandoen! Het is niet hun schuld dat ze zo'n moeder hebben, en wellicht deed moeder dit uit wanhoop en wilde ze het beste voor haar en de kinderen!!!Dat kun je ze toch niet kwalijk nemen en de moeder zwart maken en de kinderen er ook maar achteraan het land uit smijten? En de moeder maakte destijds gebruik waar ze recht op had. Al zeer schandalig die moeder van de kinderen te scheiden en het land uit te zetten, zoiets is zeer en zeer traumatisch voor kinderen. Niets is haast meer traumatisch dan te worden gescheiden van de moeder voor kinderen. Dit heeft Nederland wel gedaan met deze kinderen, kinderen die zelf onschuldig zijn.
Wat een kul ook om te zeggen dat hierdoor er geen andere meer heen kunnen komen of om te zeggen dat we dan vol zouden zitten _-:( . Men moet zich doodschamen die zich dat bedenkt. Het belang van de kinderen moet ten alle tijden voorop staan. Howick en Lily zijn niet alle kinderen, dit zijn 2 vernederlandse kinderen! Dupe van destijds slechte regelgeving die inmiddels is aangepast zodat dit niet weer kan gebeuren. Denk ook aan wat je al die vriendjes en vriendinnetjes en klasgenootjes aandoet, ook die lopen met een rotgevoel zo niet emotionele schade en onrust op door ze uit te zetten.
Arme arme kinderen, ieder normaal fatsoenlijk denkend mens zou zoiets toch niet in zijn hoofd halen ze nog meer aan te doen. Laat deze kinderen svp eens gelukkig worden en kiezen wat zij zelf willen ipv dat bureaucratische gedoe over regeltjes :r Laat die kinderen blijven, moeder terug hierheen en afgelopen met dit soort PVV/VVD achtige denken als vol is vol..

Billy

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:10

Het zijn ook kinderen van een moeder die ze opgevoed heeft om je nergens wat van aan te trekken en te doen waar ze zin in hebben. Nu zijn ze weer ondergedoken/weggelopen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:13

Ze zijn inderdaad weggelopen van het pleeggezin. Ze worden nu vermist.... hoe verrassend....

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:24

Heel goed dat ze zijn ondergedoken. Belachelijk hoe ze met die kinderen bezig zijn. Regering heeft het zelf zover laten komen dat kinderen helemaal vernederlandse zijn. Ik hoop dat ze op een fijne plek zijn nu bij iemand die betrokken is en ook slim is bij ze dan onze vvd premier die duidelijk geen gevoel voor deze kinderen heeft. Zelfs met vicepremier lachend op strand bij een concert staat te feesten terwijl die kinderen doodsangsten uitstonden in de rechtzaal |( .
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:26

Sabri schreef:
Heel goed dat ze zijn ondergedoken. Belachelijk hoe ze met die kinderen bezig zijn. Regering heeft het zelf zover laten komen dat kinderen helemaal vernederlandse zijn. Ik hoop dat ze op een fijne plek zijn nu bij iemand die wat meer betrokken is bij ze dan onze premier die geen gevoel voor kinderen heeft

Ik hoop dat degene die de kinderen verbergt hard gestraft wordt. De kinderen kan je niet eeuwig verbergen en ze zijn niet gebaat bij de terugreis nog langer uit te stellen!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:32

Petpa schreef:
Sabri schreef:
Heel goed dat ze zijn ondergedoken. Belachelijk hoe ze met die kinderen bezig zijn. Regering heeft het zelf zover laten komen dat kinderen helemaal vernederlandse zijn. Ik hoop dat ze op een fijne plek zijn nu bij iemand die wat meer betrokken is bij ze dan onze premier die geen gevoel voor kinderen heeft

Ik hoop dat degene die de kinderen verbergt hard gestraft wordt. De kinderen kan je niet eeuwig verbergen en ze zijn niet gebaat bij de terugreis nog langer uit te stellen!

Wat een kul te denken om diegene te straffen die ze nu een thuis biedt. Diegene verdiend een dikke pluim!!! Het doet mij denken aan dezelfde soort mensen die ook de joden destijds onderdak gaven, met alle risico van dien, puur voor belang om te denken aan de situatie van zijn medemens, ipv aan de regels.

Arme kinderen, je moet volledig egoïstisch zijn om ze nu nog graag uit te willen zetten. Er is al zoveel stress voor deze kinderen, laat die kinderen nu maar eens beslissen wat zij willen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:35

Die kinderen hebben niets te beslissen. Er is voor ze besloten. Ze moeten weg en kunnen niet eeuwig onderduiken.

En een vergelijking met joden begrijp ik niet!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:38

De politie is naar ze op zoek:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -wegliepen

Ze zullen de kinderen toch een keer gaan vinden, het nog langer rekken van het onvermijdelijke zal ze alleen nog meer stress gaan opleveren denk ik ;(

Afschuwelijk dat dit zo lang heeft kunnen duren, die moeder heeft veel te verantwoorden ook lijkt me...

Westhof

Die kinderen zijn inderdaad gewoon marionetten van hun moeder, en dat is in en in triest. Ik vraag me dan af: is gezinshereniging wel wenselijk? Het lijkt mij persoonlijk dat het niet in het belang is van die kinderen om weer terug te gaan naar iemand die hen al 10 (!) jaar lang blootstelt aan psychische manipulatie, want dat vind ik het gewoon. Moeder geeft die kinderen met rechtszaak na rechtszaak elke keer valse hoop, want het was vanaf begin af aan al duidelijk dat het een 'nee' was. En dat gebeurt omdat moeder hoopt via de kinderen (gezinshereniging) weer in NL te komen als de kinderen ook mogen blijven. Van haar kant snap ik dat uiteraard, maar dat je je kinderen hiervoor inzet vind ik ronduit schandalig.

Sabri

Petpa schreef:
Die kinderen hebben niets te beslissen. Er is voor ze besloten. Ze moeten weg en kunnen niet eeuwig onderduiken.

En een vergelijking met joden begrijp ik niet!

Destijds werden er ook mensen(joden, homo's, ed) het land uitgezet, men wist toen nog niet wat er gebeurde met ze na uitzetting, maar het voelde niet goed. Dus besloten sommige mensen met alle risico van dien/risico voor eigen leven om ruimte beschikbaar te stellen in hun eigen huizen/boerderijen om de ander veilig onder te laten duiken. Dit in belang van de medemens, omdat men voelde dat er iets niet klopte en de ander wilde redden, zelfs met risico voor hun eigen leven . Zulke mensen verdienen een dikke pluim dat ze dit risico durven nemen. Dat zijn mijn inziens nou de echte helden. En zeker geen straf!
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 12:48, in het totaal 8 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:39

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:45

Tuurlijk is er een school voor die kinderen. Ze spreken al Armeens, denk je dat die moeder toen ze naar Nederland kwam al Nederlands sprak en het de kinderen ook geleerd heeft? Tuurlijk niet. Ik heb nog nooit een zaak gezien waar er zo enorm gemanipuleerd werd en op de gemoedstoestand van mensen werd gewerkt om maar hun zin door te drijven.. dat alleen al is voor mij genoeg om, hoe banketstaaf ook over de rug vsn deze kinderen, een voorbeeld te stellen. Want anders gaat dit veel vaker voorkomen, want de moeder van Lily en Howick is het ook gelukt om door liegen, draaien en manipuleren haar zin door te drijven...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:48

Sabri schreef:
Destijds werden er ook mensen(joden, homo's, ed) het land uitgezet, men wist toen nog niet wat er gebeurde met ze na uitzetting, maar het voelde niet goed. Dus maakte sommige mensen met alle risico van dien/eigen leven ruimte beschikbaar in hun eigen huizen/boerderijen om de ander veilig onder te laten duiken. Dit in belang van de medemens, omdat men voelde dat er iets niet klopte. Zulke mensen verdienen een pluim dat ze dit risico durven nemen. Dat zijn mijn inziens nou de echte helden. Geen straf!

Dat wilde ik niet zeggen, maar het was wel iets waar ik aan dacht. Maar inderdaad de meeste mensen waren in die tijd nog in de veronderstelling dat ze daar alleen maar moesten werken.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 08-09-18 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:50

Loretta schreef:
Arme kinderen zonder enige toekomst er wordt wel steeds geroepen dat er toekomst is voor hen in Armenie maar er is nog niet eens een fatsoenlijke school voor deze kinderen.

https://www.destentor.nl/dossier-lili-e ... ~af686820/

Niet zo gek als de moeder ook meteen een dure privéschool voor de kinderen wil. $27.500 per kind per jaar? Dat kan de normale mens hier ook niet betalen. Dat ze geen Armeens spreken geloof ik ook niet. En als het wel klopt, dan is het de fout van de moeder dat de kinderen geen Armeens spreken. 10 jaar geleden had ze daarmee al kunnen beginnen, toen ze wist dat ze terug moesten.

Nogmaals: ontzettend sneu voor deze kinderen, maar dit is hoofdzakelijk de moeder aan te rekenen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:54

Misschien heeft moeder wel steeds Engels gesproken met de kinderen, wij weten dat allemaal niet.

Ik snap de gedachtengang om eventuele opvangers van de ondergedoken kinderen helden te noemen, maar eerlijk...?
Constant die dreiging boven het hoofd van de kinderen is wellicht nog erger dan de daadwerkelijk uitzetting.

Als het dan toch per-sé moet gebeuren dan kunnen ze het maar beter gehad hebben.

Hopelijk brengen ze zichzelf niet al te erg in de problemen met al die angst die ze in zich hebben...

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 12:56

Wat heeft schuld geven nou voor zin? Het belang voor de kinderen moet voorop staan. Niet met vinger wijzen eigen schuld, dikke bult..de regering heeft het zelf zover laten komen. Dat kun je de moeder niet kwalijk nemen dat ze dat kon doen. En de kinderen al helemaal niet.

Deze kinderen hebben al zoveel dreiging en trauma ervaren, die moet je niet meer willen uitzetten maar eerst eens zelf vragen wat ze nu zelf willen. En ze helpen met liefde en steun, dat is wat ze nu nodig hebben, nee, ik denk zelfs recht op zouden moeten hebben!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:02

Sabri schreef:
Wat heeft schuld geven nou voor zin? Het belang voor de kinderen moet voorop staan. Niet met vinger wijzen eigen schuld, dikke bult..de regering heeft het zelf zover laten komen. Dat kun je de moeder niet kwalijk nemen dat ze dat kon doen. En de kinderen al helemaal niet.

Deze kinderen hebben al zoveel dreiging en trauma ervaren, die moet je niet meer willen uitzetten maar eerst eens zelf vragen wat ze nu zelf willen. En ze helpen met liefde en steun, dat is wat ze nu nodig hebben, nee, ik denk zelfs recht op zouden moeten hebben!

Het belang van de kinderen wordt in deze zaak helemaal niet naar gekeken. Het enige wat nog telt is het belang van regels.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:02

Nou, lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken wat die kinderen willen, toch? Die willen natuurlijk blijven. En de rechter heeft bepaald dat dat niet kan. En er recht op hebben? Nee, want ze vallen niet onder het kinderpardon. En ja, daar komt het vingertje weer, maar dat is ook de moeder aan te rekenen. Niet meewerken aan vertrek heeft nou eenmaal consequenties. Als ze gewoon hadden meegewerkt, dan had dit een stuk beter kunnen uitpakken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:04

Eh als ze was vertrokken dan had niemand er toch meer een vinger naar uitgestoken lijkt me :?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:07

Ach ja, het zijn maar kinderen. Kan ons het schelen. Weg ermee, eigen schuld, dikke bult. Ons land is van ons. Had je maar een andere moeder of paspoort/document moeten hebben.

O o wat is het toch lekker om anderen de schuld te geven van ons eigen falende voormalig asielbeleid :(
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 13:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:08

pmarena schreef:
Eh als ze was vertrokken dan had niemand er toch meer een vinger naar uitgestoken lijkt me :?

Is dat erg dan? Voor die kinderen niet, gok ik zo. Dan hadden ze nu al tien jaar lang daar kunnen werken aan het opbouwen van hun leven daar. Dan spraken die kinderen nu Armeens, was er geen probleem met het vinden van een school, zaten zij niet al 10 jaar lang vol valse verwachtingen, werden ze nu niet uitgemolken in de media etc.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:08

pmarena schreef:

Dan hadden ze nu anoniem kunnen creperen in een land waarvan ze de taal niet spreken en ook nog eens de cultuur niet snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:26

De mensen die zo pro blijven zijn, willen jullie de kinderen opvangen en alle bijbehorende kosten betalen? En dan niet alleen Lili en Howick maar alle volgende Lilis en Howicks ook? Want dan wil iedereen blijven....