Minderen met plastic - wie doet mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:42

Cookies schreef:
Ik heb ook wasbare inlegkruisjes gehad. Maar na 3 stappen was het elke keer helemaal naar achteren geschoven. Schijnt per merk en persoon weer verschillend te zijn. Ik heb het al opgegeven.

Daar ben ik dus bang voor. Met 8+ uren rond wandelen is dat niet echt handig! En het is net te duur om even te proberen... Misschien toch is kijken naar het merk Yoni, is nog wel weg gooien maar wel minder plastic als ik het goed heb.


Sheran schreef:
Wil je wel per se maandverband dan? Dat is toch vaak minder buk- en hefbestand. Heb dan zelf veel levert een cup met backup :P
Wasbare inlegkruisjes heb ik van EcoFemme, die schuiven niet bij mij. Ze gaan vast met een dun drukknoopje.

Een cup zou ik super graag gebruiken maar ik heb vaginisme en ik krijg er alleen tampons met inbrenghuls in -O-

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:42

Laulitz, en is een cup geen idee?
Edit: cup zit helemaal anders dan een tampon en niet zo diep, en er zijn ook hele kleine/oppervlakkige. Maar weet niet of dat een oplossing is.

Ik ben nu wel erg aan het twijfelen, wil morgen naar de Lush voor e shampoo bars, maar in alles zit SLS. En alhoewel het niet extreem schadelijk is, helemaal niet is beter dan toch.. Maar zie niet meteen waar ik andere kan halen (ik kan hier niets laten toekomen om online te bestellen).

Pantykous

Berichten: 10514
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:02

Laulitz schreef:
Cookies schreef:
Ik heb ook wasbare inlegkruisjes gehad. Maar na 3 stappen was het elke keer helemaal naar achteren geschoven. Schijnt per merk en persoon weer verschillend te zijn. Ik heb het al opgegeven.

Daar ben ik dus bang voor. Met 8+ uren rond wandelen is dat niet echt handig! En het is net te duur om even te proberen... Misschien toch is kijken naar het merk Yoni, is nog wel weg gooien maar wel minder plastic als ik het goed heb.


Sheran schreef:
Wil je wel per se maandverband dan? Dat is toch vaak minder buk- en hefbestand. Heb dan zelf veel levert een cup met backup :P
Wasbare inlegkruisjes heb ik van EcoFemme, die schuiven niet bij mij. Ze gaan vast met een dun drukknoopje.

Een cup zou ik super graag gebruiken maar ik heb vaginisme en ik krijg er alleen tampons met inbrenghuls in -O-


Ik vond die Yoni tampons echt horror, zitten totaal niet lekker.

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:09

Ik gebruik op lichtere dagen en 's nachts wasbaar maandverband en bij mij gaat het prima. Ook met sporten.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:36

Zo'n soda stream ding zie ik ook wel zitten. Alleen al handig dat ik al die trappen niet meer hoef op te sjouwen met m'n bubbelwater.
Hebben jullie er schik mee?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:02

Yoni maandverband vind ik erg prettig :j ik gebruik bijna nooit tampons.

Ik maak mijn pot met wasmiddel (van die pods) op en dan ga ik die wasschillen van Seepje proberen!
Zat ook al te kijken hoe ik mijn aluminiumfolie kan vervangen (gebruik ik voor mijn boterhammen).

Olikea

Berichten: 5462
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:03

Ik krijg snel van een bevriend imker een klont bijenwas. Ik wil zelf die wraps maken.
https://www.google.nl/amp/s/amp.apartme ... rap-244307



Wasnoten bevallen goed. Heb er nu 5 wassen mee gedraaid. Alles lekker zacht. Go es schoon en dankzij wat drupjes citroen olie heerlijk fris ruikend

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:09

Darah3 schreef:
Yoni maandverband vind ik erg prettig :j ik gebruik bijna nooit tampons.

Ik maak mijn pot met wasmiddel (van die pods) op en dan ga ik die wasschillen van Seepje proberen!
Zat ook al te kijken hoe ik mijn aluminiumfolie kan vervangen (gebruik ik voor mijn boterhammen).

Broodtrommel

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:09

Cookies schreef:
Zo'n soda stream ding zie ik ook wel zitten. Alleen al handig dat ik al die trappen niet meer hoef op te sjouwen met m'n bubbelwater.
Hebben jullie er schik mee?

Wij hebben hem nu een week en vind hem ideaal!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:09

Laulitz schreef:
Duke schreef:
Mooi topic! Ik volg mee!

Wat ik al doe:

-Wasbaar maandverband


Mag ik vragen hoe dit bevalt? Ik heb er al veel naar aan het kijken geweest maar twijfel te erg. Ik ben veel te bang dat het gaat schuiven! Ik doe namelijk fysiek zwaar werk, veel heffen en bukken dus het mag echt niet gaan schuiven :\ Misschien tips voor een bepaald merk?

Met normale bewegingen valt het schuiven wel mee. Ik gebruik het alleen ook niet met paardrijden en sporten. Niet zozeer vanwege het schuiven, maar meer omdat ze met drukknoopjes vast zitten aan de de onderkant van je slip. En omdat het toch wat dikker is dan het dunne maandverband. Met veel bewegen is dat wel weer lastiger.

Maar je kan ook beiden doen: gebruik het wasbare maandverband voor de tijden dat je thuis bent. Of 's nachts. Soms doe ik toch een wegwerpnachtverbandje in de eerste nacht. Soms toch een nachtverband van de wasbare. Net hoe mijn pet staat. Ook met veel intensief bezig zijn doe ik een wegwerp in. De cups durf ik ook nog niet aan. Dat vind ik juist weer een hele investering om te proberen. Je moet de goede maat hebben... en ook ik gebruik amper tampons omdat ik dat vervelend inbrengen vind.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:10

quera schreef:
Darah3 schreef:
Yoni maandverband vind ik erg prettig :j ik gebruik bijna nooit tampons.

Ik maak mijn pot met wasmiddel (van die pods) op en dan ga ik die wasschillen van Seepje proberen!
Zat ook al te kijken hoe ik mijn aluminiumfolie kan vervangen (gebruik ik voor mijn boterhammen).

Broodtrommel

:Y)

En nogmaals: puurmieke.nl. Ook leuke broodzakjes voor de lunch.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:27

_O- gewoon vergeten dat er ook gewoon broodtrommels bestaan!
Maar daar eet ik voor mijn gevoel minder lekker uit.

Ik ga eens kijken op die site Duke!

Amber_anne

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:01

Lees de hele tijd al mee maar kon nog geen reactie plaatsen.. Mijn vriend en ik gebruiken zo min mogelijk plastic en doen zo milieu vriendelijk.

Moet binnenkort nog wel overstappen op blokken zeep, shampoo en tandpasta.
Gebruik nu een jaar wasnoten en ben super tevreden, het enige wat ik vergeet is hoevaak ik het zakje nou heb gebruikt :o

Ik heb een menstruatie cup en moet zeggen dat het de beste aankoop ooit is geweest. Gebruikte eigenlijk geen tampons omdat dit zeer deed maar met de cup nooit last van gehad. Je hoeft ook minder vaak te verschonen en ik heb er een van organicup en die komt in 2 standaard maten. 1 voor mensen die niet bevallen zijn en 1 voor mensen die wel bevallen zijn lekker makkelijk meteen

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 16:33

Cookies schreef:
Zo'n soda stream ding zie ik ook wel zitten. Alleen al handig dat ik al die trappen niet meer hoef op te sjouwen met m'n bubbelwater.
Hebben jullie er schik mee?


Ik ben verliefd op dat ding :j We hebben het ontzettend leuk samen, zowel met ons tweeën als op feestjes

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:12

_O- _O-

Waar heb jij deze nieuwe liefde vandaan?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:48

Wij zijn ook erg tevreden over de sodastream. Via bol.com

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:49

Wasbare inlegkruisjes en maandverband heb ik gebruikt, maar vind de drukknoopjes niet fijn. En ze zijn vrij klein. Voor de zwaardere dagen echt niet genoeg.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:50

Kennen jullie de site van greenjump? Ook een site vól duurzaamheid :)

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:06

Ik heb nog een bon van 25 euro van Bol. :D

De site van Greenjump ken ik niet. Zal eens rondneuzen daar.

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:10

Ik doe ook mee :D Hey allemaal!

Ben nu met kleine dingetjes wat bewuster bezig. Eigen tas, geen zakjes meer kopen/gebruiken. Geen shampoo meer, alleen nog zepen. Oude dingen herbruiken... Maar sommige dingen vind ik nog moeilijk :o

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:19

Ik zie 2 versies van de sodastream. De een is 54 euro en de ander 199 :wow: Wat een verschil! En kan niet achterhalen wat nou echt het verschil is in gebruik. Welke versie hebben jullie?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:42


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:17

Wij hebben de versie met 2 glazen karaffen, kostte €130

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:21

Darah3 schreef:
Yoni maandverband vind ik erg prettig :j ik gebruik bijna nooit tampons.

Ik maak mijn pot met wasmiddel (van die pods) op en dan ga ik die wasschillen van Seepje proberen!
Zat ook al te kijken hoe ik mijn aluminiumfolie kan vervangen (gebruik ik voor mijn boterhammen).

Ik heb voor mijn brood al een hele tijd de Boc n Roll, ben er echt heel blij mee. Houdt het brood goed vers, makkelijk schoonhouden, en handig om van te eten op mijn werk.
https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... o-foodwrap

RianneH

Berichten: 28301
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Minderen met plastic - wie doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:01

Hoe blijft los beleg daar tussen liggen? Ik heb een heel fijn bakje van Sostrene grene die je kan indeuken, alleen als ie niet helemaal vol zit dan gaat mijn kaas nogal regelmatig los van het brood gezien ik geen boter erop heb :P