Politiehond omgekomen - honden inzetten ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:31

Magrathea schreef:
WeCo, erg goede bijdrages lever je! :) Dank daarvoor.

Misschien weet jij dat WeCo? Ik heb mij bijvoorbeeld wel eens laten vertellen dat de honden die moeten kunnen aanvallen bijvoorbeeld ook niet in huis mogen wonen omdat ze dan te 'lief' worden. Dat lijkt me een eenzaam leven voor de hond.. .

Dit is absoluut niet waar.
het is een keuze voor jou zelf
veel van zulke honden worden inderdaad in de kennel gehouden.
maar ook daar geen eenzaam leven ik denk dat wij meer met zo een hond trainen dan iemand de gemiddelde "huishond" traint.

ik heb bijvoorbeeld de hond gewoon in huis liggen.( wel nog een jonge hond in opleiding)
wel in de bench als weg zijn om ongelukjes te voorkomen.

en mijn ex partner heeft zijn hond in huis die wel al volleerd is.
gewoon los niet in de bench etc.

honden weten prima wanneer er gewerkt moet worden of wanneer er onzuiver volk je huis betreed.

en tuurlijk zijn er de uitzonderingen die niet in huis kunnen en die niet zo lief en leuk zijn.

maar echt niet elke politiehond is per definietie vals of gemeen of zou niet in huis kunnen liggen hoor.
wel is het zo dat als iemand mij aanzou vallen ik hem kan garanderen dat die persoon er niet zonder kleerscheuren afkomt.

superpony

Re: Politiehond omgekomen - honden inzetten ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:48

Ik heb niet alles gelezen, dus excuus daarvoor.

Ik ken wel politiehonden in de omgeving en mensen die ermee werken of hebben gewerkt. Wat ik me afvraag, is waarom een hond niet ook een stukje bescherming zou kunnen krijgen? Dat hoeft zeker niet altijd zwaar of belemmerend te zijn.
Zwaaien met een bijl komt niet zoveel voor, maar is echt heel gevaarlijk en totaal onberekenbaar.

Persoonlijk had ik liever gezien dat de man dat in zijn been geschoten was, maar we waren er niet bij. Kreeg de hond opdracht of was de afstand zo klein dat hij al geraakt werd met waarschuwen?

Natuurlijk is dat een reactie uit emotie, omdat ik een hond grotendeels als huisdier zie en ik liever die gestoorde man zie lijden, dan een hond.

Maar ik snap volkomen dat de hond een volwaardige collega is en in heel veel gevallen echt heel goed werk doet. Hij is er imo niet om de klappen op te vangen, omdat hij minder belangrijk is, maar om indruk te maken op een verdachte en kan dingen die we als mens niet kunnen.

Wat me van politie honden wel stoort is dat je heel vaak problemen hoort van mensen die een zgn afgekeurde politiehond hebben en dan ene semi agressieve hond waar ze niet mee om kunnen gaan. Die gevallen ben ik al heel vaak tegengekomen en daar heb ik echt grote vraagtekens bij.
De honden worden goed opgeleid, maar niet allemaal gaan ze het redden, want het is erg pittig. Als ze dan herplaatst worden, vind ik dat ze echt nauwkeuriger moeten zijn in het zoeken van een passende baas en omgeving.
Als vb; woonde er iemand bij mn moeder in de buurt met afgekeurde politie hond, een DH. Die man kon er zelf amper mee lopen, de hond werd gehouden op ene flat en hij liep alleen een klein rondje. Dat is gewoon geen ideale situatie of woonplek. Ik had ook een BC op appartement hoor, maar dan moet je wel wat doen met je hond. En eigenlijk vind ik dat dit geld voor alle honden, dus ook chihuahua's, maar in dit geval dus een DH met gedragsproblemen naar mensen en honden. Waar dat imo beter had gekund, als hij een beter baasje had gehad en bijv de sport in was gegaan, als collega beveiliger of iets etc......

Mensen vergissen zich sws in honden. Elke hond waarmee je werkt heeft vaak een enorme sterke band met de baas en moet in zijn waarde gelaten worden, niet ongevraagd geaaid etc. Kijk niet naar het uiterlijk van de hond, maar naar de uitstraling. De hond laat al zien of het wel of niet kan en dan nog.......vraag het.
Wij hebben 2 zgn schattige hondjes en mensen willen ze zo vaak ongevraagd aanhalen, want klein, schattig.......Maar gister weer ervaren dat onze reu daar zeker niet altijd van gediend is en met recht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:10

Kuggur schreef:
CharmingS schreef:
Deze honden worden absoluut niet agressief gemaakt, het bijten is een spelletje voor ze. Mijn hond is super sociaal en absoluut niet agressief. Ik leer haar dan ook vanaf het begin aan wanneer ze wel mag bijten en wanneer niet. Verder is ze super lief voor iedereen maar bij dreiging staat ze er wel!
Mijn hond zit na de training ook even in haar kennel en dat vind ze heel prettig! Maar voor de rest ligt ze gewoon binnen in huis op de bank..
[ [url=m/nUAeoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Oh, ik geloof best dat pakwerktraining een spel is voor de honden.
Maar tijdens de inzet speelt aggressie wel degelijk een rol, dan heeft de hond ook te maken met aggressieve mensen die geweld naar hem plegen. Kijk alleen maar naar de fysieke expressie van honden tijdens het échte werk.

Hier kreeg hij alleen commando luid, geen pakwerker in de buurt. Want was gewoon tijdens een wandeling.

Plus met een aggresieve hond wil je niet werken. Kun je niks mee. Aangezien een agressieve hond niet luisterd. En ik zie alleen maar vrolijke honden, die aan het werk zijn.
Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 18:33

Oh zeker weten, een agressieve hond kan de politie niks mee hoor! Die zal dan ook afgekeurd worden voor het werk.
Het bijten wordt net zo als een spelletje aangeleerd als apporteren oid. Met net zo'n blije en positieve beloning als ze het goed gedaan hebben. Ze worden ook geleerd om direct los te laten en terug te komen wanneer de begeleider dat zegt. Een agressieve hond die uit instinct bijt zou niet zomaar los laten hoor!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:15

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen dus wellicht is mijn reactie mosterd na de maaltijd, maar ik ben absoluut voorstander van inzet van politiehonden en -paarden. Ze boezemen ontzettend veel ontzag in. Zo veel mensen die niet bang zijn voor een wapenstok, taser of zelfs handwapen, maar het compleet in hun broek doen voor een mechelaar. Als politie te paard heb je overzicht, je hebt je vervoersmiddel bij je, wat tevens je wapen is en je betrouwbaarste collega. Ook is het zo en dat is misschien een tikkie onetisch maar dat mensen toch niet graag dieren pijn doen, dus als ze een beetje geweten hebben liever niet uithalen naar een hond of paard terwijl een agent op zn kop geschopt word (bij wijze van)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:42

Superpony, op al jou vragen zijn antwoorden in dit topic, is allemaal al besproken! De honden hebben trouwens bescherming bij dit soort gevallen en schieten is zo'n kleine ruimte is erg gevaarlijk voor iedereen!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:50

CharmingS schreef:
Citaat:
Maar behalve de Tweede Kamer aanschrijven: stel dat er vandaag op mijn werk iemand psychotisch wordt.

Hoe word je opeens psychotisch? Dat speelt niet in een keer op alsof je moet niezen..

Dat kan wel verrassend snel gaan. Dat hoeft geen dagen te duren en kan prima in uren ontstaan. Ik werk in gehandicaptenzorg en heb ook veel ervaring in psychiatrie.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:57

Magrathea schreef:
WeCo, erg goede bijdrages lever je! :) Dank daarvoor.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat ik moreel juist zou vinden. De honden zijn ons immers niets verschuldigd, en we kunnen het ze niet vragen, of ze dit werk graag doen als ze een keuze hadden. Dat maakt het lastig.

Wel zijn er gradaties natuurlijk, ik heb wel speurhonden op TV gezien bijvoorbeeld die amper verschil zien tussen een spelletje en zoeken naar een vermist kind bijvoorbeeld. Dat vind ik van een ander niveau dan een hond agressief gedrag aanleren. Misschien weet jij dat WeCo? Ik heb mij bijvoorbeeld wel eens laten vertellen dat de honden die moeten kunnen aanvallen bijvoorbeeld ook niet in huis mogen wonen omdat ze dan te 'lief' worden. Dat lijkt me een eenzaam leven voor de hond.. .

Dankjewel. :)
De meeste politiehonden leven niet in huis. Die van mij liggen met enige regelmaat met hun kont op de bank, maar hun basis is de kennel. Als ik allen thuis ben zijn ze wel eens binnen en mijn jonge hond ligt nog veel regelmatiger binnen.

Nu ook, as we speak, de kleine op de bank, de diensthond voor de bank. Niemand thuis dus lekker ff kroelen.

Maar zoals gezegd de basis is buiten in de kennel, maar dat is ook voor hun rust. Afgelopen nacht hebben we gewerkt. En 3 uur bezig geweest met het zoeken naar 2 overlopen inbrekers (1 gevonden *\o/* ) . Mijn diensthond was kapot vanmorgen, de temperatuur werkte natuurlijk ook niet mee vannacht, veel te warm, maar 3 uur zoeken is enorm intensief. Dan is ie blij dat hij in zijn kennel mag om ongestoord tot rust te komen.

Agressief gedrag, zoals jij het noemt, hoeft ze niet te worden aangeleerd, die scherpte zit er van nature in en moet alleen in juiste banen geleid worden. En de ene hond schakelt makkelijker dan de andere. Mijn huidige diensthond heeft een heel erge uitknop, dan knuffelt ie met iedereen, en een heel erge aanknop, dan vreet ie iedereen op. Die kan ik dus in principe rustig bij andere mensen laten in zijn vrije tijd. Hij bijt ze niet én (En dat is nog belangrijker) zijn werk lijdt er niet onder. Als een hond van nature heel sociaal is en daardoor in de praktijk moeite heeft om mensen te bijten dan laat ik die niet bij andere mensen tot ik zeker weet dat hij in de praktijk goed functioneert. Mijn eerste hond was er zo 1. Die moest echt leren dat niet iedereen even lief was.
Mijn derde hond was er 1 die altijd iedereen beet. Die was absoluut niet sociaal maar had ook absoluut geen enkele behoefte aan contact met andere mensen, behalve dan met mij.
Die kon je dus niet eens in huis laten of bij andere mensen, die vrat mijn kinderen nog op.

Maar ook een hond die niet in huis komt leidt niet echt een eenzaam bestaan. Ze zijn gemiddeld 40 uur per week met de baas op pad en moeten daarbuiten om ook nog regelmatig worden uitgelaten. Dikke kans dat ze meer menselijk contact hebben dan menig huishoud in een gezin waar iedereen werkt.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:08

Kuggur schreef:
CharmingS schreef:
Deze honden worden absoluut niet agressief gemaakt, het bijten is een spelletje voor ze. Mijn hond is super sociaal en absoluut niet agressief. Ik leer haar dan ook vanaf het begin aan wanneer ze wel mag bijten en wanneer niet. Verder is ze super lief voor iedereen maar bij dreiging staat ze er wel!
Mijn hond zit na de training ook even in haar kennel en dat vind ze heel prettig! Maar voor de rest ligt ze gewoon binnen in huis op de bank..
[ [url=m/nUAeoh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zet ik mijn vraagtekens bij. Oh, ik geloof best dat pakwerktraining een spel is voor de honden.
Maar tijdens de inzet speelt aggressie wel degelijk een rol, dan heeft de hond ook te maken met aggressieve mensen die geweld naar hem plegen. Kijk alleen maar naar de fysieke expressie van honden tijdens het échte werk.

Er zit wel verschil in inderdaad. Voor veel honden is het inderdaad een spelletje, maar zeker niet voor allemaal. Mijn huidige diensthond zet de knop op straat dusdanig om dat hij het niet als een spelletje ziet maar als een heel serieuze zaak. Hij veranderd dan binnen een seconde in een hond die komt om je uit te schakelen, aan mij de taak om dat in goede banen te leiden.
En die modus hebben we prima gevonden.

Mijn 1ste hond zag het inderdaad wel als een spelletje, mijn 2e hond wilde alleen maar iedereen opvreten en kon door niemand benaderd worden. Mijn jonge hond welke nog in opleiding is heeft een erg kort lontje en ziet er geen enkel probleem in om iemand zonder pak te bijten, omdat hij iets van die persoon vindt. Mijn taak dus weer om dat goed te begeleiden en daarin een goed structuur aan te brengen. Zonder natuurlijke scherpte kun je er geen goede praktijkhond van maken, maar dat neemt niet weg dat een hond daarnaast sociaal kan zijn, alhoewel sommige dat nooit zullen worden.
Maar dat ligt vooral aan het karakter van de individuele politiehond, want het zijn natuurlijk op de eerste plaats allemaal individuen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:14

Dat in de drive schieten, zie ik niet als een aggresief iets. Die van mij draait knop ook om en heeft maar 1 doel. Wij doen dan ipo, maar hij mag de mouw absoluut niet winnen. Want deze sloopt hij compleet bijna binnen een paar seconden. Die ziet als zijn wereldtaak ipv als een spel, zoals meeste honden op de club.

Gaan het veld af en knop gaat weer om en het is weer de sociale hond.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:18

superpony schreef:
Wat me van politie honden wel stoort is dat je heel vaak problemen hoort van mensen die een zgn afgekeurde politiehond hebben en dan ene semi agressieve hond waar ze niet mee om kunnen gaan. Die gevallen ben ik al heel vaak tegengekomen en daar heb ik echt grote vraagtekens bij.
De honden worden goed opgeleid, maar niet allemaal gaan ze het redden, want het is erg pittig. Als ze dan herplaatst worden, vind ik dat ze echt nauwkeuriger moeten zijn in het zoeken van een passende baas en omgeving.
Als vb; woonde er iemand bij mn moeder in de buurt met afgekeurde politie hond, een DH. Die man kon er zelf amper mee lopen, de hond werd gehouden op ene flat en hij liep alleen een klein rondje. Dat is gewoon geen ideale situatie of woonplek. Ik had ook een BC op appartement hoor, maar dan moet je wel wat doen met je hond. En eigenlijk vind ik dat dit geld voor alle honden, dus ook chihuahua's, maar in dit geval dus een DH met gedragsproblemen naar mensen en honden. Waar dat imo beter had gekund, als hij een beter baasje had gehad en bijv de sport in was gegaan, als collega beveiliger of iets etc......

De honden die in de volksmond worden aangeduid als "afgekeurde politiehond" komen nagenoeg nooit bij de politie vandaan.
De politiehonden worden namelijk grotendeels pas aangekocht rond hun derde jaar. Dan zijn ze al bewezen geschikt. De honden worden gekocht van particulieren die in hun vrije tijd binnen de KNPV honden opleiden. Ze worden eerst uitgebreid getest medisch, fysiek en mentaal, voordat de politie ze koopt, voor veel geld. Die worden dus niet meer als "afgekeurde" politiehond herplaatst.

De honden die in de volksmond afgekeurde politiehonden worden genoemd worden al in een veel eerder stadium herplaatst door die particulieren. Daar heeft de politie totaal geen invloed op.

Hooguit wordt een "echte" politiehond wel eens herplaatst na zijn pensioen of na een blessure waardoor deze niet meer kan werken. Maar dat zijn er niet zo veel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:20

Ik heb groot respect voor politie(en andere hulpdiensten) en hun hulpmiddelen. Gelukkig gaat het hier niet zoals in de VS, hand naar je zak bewegen en je hebt een kogel tussen je ogen. Gelukkig hebben ze honden en paarden die idd zoveel respect afdwingen dat geweld niet meer nodig is, beter voor de tegenstanders en de agenten. En Janneke, er is heel veel verschil tussen een nagespeelde situatie met een rubberen bijl en een psychoot met een echte bijl. Wij hebben ooit te maken gehad met een schizofreen persoon in ons huis, logeerde een poos bij ons want familie kon er niet meer mee overweg. Het ging prima tot hij doorhad dat hij gehaald zou worden door zijn ouders, lang verhaal kort te maken, uiteindelijk met vier agenten uit onze woning gehaald en die werkte alleen nog maar niet mee en dreigde niet met allerlei dodelijke atributen.

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:26

Chasingmood schreef:
Oh zeker weten, een agressieve hond kan de politie niks mee hoor! Die zal dan ook afgekeurd worden voor het werk.
Het bijten wordt net zo als een spelletje aangeleerd als apporteren oid. Met net zo'n blije en positieve beloning als ze het goed gedaan hebben. Ze worden ook geleerd om direct los te laten en terug te komen wanneer de begeleider dat zegt. Een agressieve hond die uit instinct bijt zou niet zomaar los laten hoor!

Dit klopt niet helemaal. Een agressieve hond is in de basis niet wat we zoeken, want het is vrij vermoeiend werken, maar een goede hond wordt daar zeker niet op afgekeurd.
Een hond die niet genoeg scherpte bezit, en dus eigenlijk te lief is, wordt wel afgekeurd, daar kun je in de praktijk niets mee, daar beginnen we dus niet aan. Je komt met een politiehond in soms extreme omstandigheden terecht, zoals helaas blijkt uit dit topic, en dan gaat een te lieve hond die het alleen als een spelletje ziet je in de steek laten.

Dus een al dan niet van nature agressieve hond heeft niet de voorkeur, maar kan in combinatie met een goede geleider wel zeker worden aangekocht. Want een hond die er staat in de praktijk is vele malen belangrijker dan een hond die door een schoolklas kinderen kan worden geaaid. Mooi meegenomen, maar niet zijn werk. Een politiehond hoeft niet aaibaar te zijn.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:29

Zolang wij nog steeds gebeld worden door de hulp verlenende instanties die in ons gebied zitten als er een client/patiënt doordraait en naar separeercel gebracht moet worden door de politie heb ik weinig vertrouwen in de medewerkers van deze instanties dat zij dit zelf kunnen oplossen.

Het is heel triest wat deze hond is overkomen maar het is niet terug te draaien. Hij heeft zijn mensen beschermd met hart en ziel en zijn collega's zijn hem dankbaar.

Ja we hebben de honden en de paarden nodig. Zolang mensen zich niet normaal kunnen gedragen bij bv voetbalwedstrijden enz zal dit nodig blijven. Maar ook bij verkiezingen zoals Anne faber zijn ze van onschatbare waarde omdat hun zintuigen vele malen beter zijn dan die van ons.

Sommige mensen hier hebben last van tunnelvisie. 23 juni is er open dag bij de beredenen ik zou zeggen ga daar eens kijken en zie hoe gek begeleiders en ruiters met hun dieren zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 03:13

Dat politie honden direct loslaten op commando is niet helemaal waar. Helaas heb ik ze in Amsterdam voor onze zaak met enige regelmaat in actie gezien en moesten die bazen/agenten ze toch echt flink van de persoon af zien te trekken. Voor mij was dat normaal beeld, dus heb daar nooit iets van gevonden.

WeCo, ik zeg ook niet dat de politie het niet goed doet. Ik weet meerdere mensen die politie honden opleiden en er meerder in opleiding bezitten en in kennels hebben zitten. Daar mag je nooit bij i de buurt komen en die honden zijn worden als ''niet betrouwbaar'' benoemd. Als zo een hond aangelijnd wordt om te trainen, te lopen etc is er niks aan de hand en zijn ze erg op hun trainer gericht. Maar bij de kennels kun je beter niet in de buurt komen.

Ik heb nu al vaker herplaatste honden meegemaakt en daar zit wel een probleem. Imo zouden die honden beter ''omgeschoold'' kunnen worden, of niet herplaatst bij ene particulier of echt het sport circuit in moeten.
Als ik even terug denk, zijn dat honden afgekeurd voor het werk. Ik weet 2 vroegtijdig uit dienstverband door blessure en die zijn wel braaf en goed bij een gezin geplaatst.

Voor schieten was de ruimte te klein blijft men herhalen. Maar als die man de bijl een slinger had gegeven, was de ruimte ook te klein. Mijn mening is dat de politie hond een volwaardige collega is, die gesneuveld is. Er zijn altijd voors en tegens. Ze nemen op dat moment een besluit dat ze nu willen rechtvaardigen, maar daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn, ondanks de omstandigheden. Daarnaast is elke situatie nieuw en kan je ook de verkeerde beslissing nemen. Een bijl is geen aardappelschilmesje.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:47

Laura1982 schreef:
Zolang wij nog steeds gebeld worden door de hulp verlenende instanties die in ons gebied zitten als er een client/patiënt doordraait en naar separeercel gebracht moet worden door de politie heb ik weinig vertrouwen in de medewerkers van deze instanties dat zij dit zelf kunnen oplossen.

Heeft dat laatste er niet meer mee te maken dat in Nederland de politie een geweldsmonopolie heeft? Zelfs als die medewerkers van de instelling het wel kunnen oplossen, dan mogen ze nog niet altijd het benodigde fysiek geweld gebruiken richting de doorgedraaide patiënt.
In dat soort situaties is natuurlijk platspuiten en laten bijkomen in een dwangbuis ook nog eengoede optie, maar daar schijnen ze in de ggz nogal terughoudend mee te zijn geworden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:18

oomens schreef:
Laura1982 schreef:

Heeft dat laatste er niet meer mee te maken dat in Nederland de politie een geweldsmonopolie heeft? Zelfs als die medewerkers van de instelling het wel kunnen oplossen, dan mogen ze nog niet altijd het benodigde fysiek geweld gebruiken richting de doorgedraaide patiënt.
In dat soort situaties is natuurlijk platspuiten en laten bijkomen in een dwangbuis ook nog eengoede optie, maar daar schijnen ze in de ggz nogal terughoudend mee te zijn geworden.

Ik geloof niet dat dat iets met de geweldsmonopolie van de politie te maken heeft. Maar wel met medewerkers van deze instellingen die bang zijn om door te pakken. We mogen wel de vervelende klusjes oplossen want zelf zijn ze bang een klap of schop te krijgen. Als je ziet wat er aan personeel rondloopt verbaas ik mij niet dat wij hiervoor gebeld worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:22

Nou heb ik ook niet het idee dat ze bij de GGZ instellingen in de rij staan om te mogen werken dus erg raar vind ik dat ook weer niet. (Dat ze misschien wat kritischer zouden mogen zijn maar dat niet echt kunnen)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:59

Kuggur schreef:
CharmingS schreef:
Ik volg je normaal al niet zo maar nu ben ik je helemaal kwijt Janneke ;)

Je bent niet de enige CharmingS...

Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die Janneke niet begreep o.i.d. Maar er zijn er meer :)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:14

oomens schreef:
Laura1982 schreef:

Ze willen soms ook hun relatie met de patiënt niet in gevaar brengen. En ik snap ook wel dat jij als tenger meisje van 22 fysiek niet tegen een doorgedraaide kerel op kunt, en daarnaast zijn ze buiten kantooruren soms in hun eentje verantwoordelijk voor een aantal woonblokken. Ga er maar aan staan.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:36

Ze willen soms ook hun relatie met de patiënt niet in gevaar brengen. En ik snap ook wel dat jij als tenger meisje van 22 fysiek niet tegen een doorgedraaide kerel op kunt, en daarnaast zijn ze buiten kantooruren soms in hun eentje verantwoordelijk voor een aantal woonblokken. Ga er maar aan staan.[/quote]

Ja sorry maar waar moet er dan iets veranderen? Je kan een 22 jarige dit niet alleen laten doen. Maar dan wel klagen dat de politie het niet op de goede manier aanpakt en er een machtsmonopolie is bij de politie. Dat is toch krommer dan krom.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:41

Het gebruiken van geweld om verzet te breken is geregeld bij wet, bevoegden zijn politie...heeft niks met geweldsmonopolie te maken...

Echt Nederland, altijd zaniken op de politie, mogen schelden, spugen, beledigen, massal afkraken op social media, ondertussen verwachten ze alles van de poltie, inclusief sociaal werk, privaatrechtelijke oplossingen in geschillen, taxivervoer als ze rijontzegging hebben.....

Elke agent moet acrobaat zijn om met een wapenstok een zwaaiende bijl uit de handen te slaan. En elke spychoot moet uit zijn dak kunnen gaan zonder verwond te worden...gaatjes in benen schieten mag dan nog net, als de bijl dan toch een agent raakt na dit gaatje schieten is dat risico van het vak..

Beste stuurlui staan aan wal...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:42

Ik lees al een tijdje stilletje mee, maar het viel mij op dat mensen er van uit gaan dat de politie geen material arts meer krijgt...

Toen mijn vader werd opgeleid kreeg hij zowel jujutsu, als karate als judo...

Maar dan nog ga je in een kleine ruimte, waar je nauwelijks kan uitwijken, niet een man te lijf met een bijl...

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 10:43

Indestal schreef:
Het gebruiken van geweld om verzet te breken is geregeld bij wet, bevoegden zijn politie...heeft niks met geweldsmonopolie te maken...

Echt Nederland, altijd zaniken op de politie, mogen schelden, spugen, beledigen, massal afkraken op social media, ondertussen verwachten ze alles van de poltie, inclusief sociaal werk, privaatrechtelijke oplossingen in geschillen, taxivervoer als ze rijontzegging hebben.....

Elke agent moet acrobaat zijn om met een wapenstok een zwaaiende bijl uit de handen te slaan. En elke spychoot moet uit zijn dak kunnen gaan zonder verwond te worden...gaatjes in benen schieten mag dan nog net, als de bijl dan toch een agent raakt na dit gaatje schieten is dat risico van het vak..

Beste stuurlui staan aan wal...

Amen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:43

Laura1982 schreef:
Citaat:
Ze willen soms ook hun relatie met de patiënt niet in gevaar brengen. En ik snap ook wel dat jij als tenger meisje van 22 fysiek niet tegen een doorgedraaide kerel op kunt, en daarnaast zijn ze buiten kantooruren soms in hun eentje verantwoordelijk voor een aantal woonblokken. Ga er maar aan staan.

Ja sorry maar waar moet er dan iets veranderen? Je kan een 22 jarige dit niet alleen laten doen. Maar dan wel klagen dat de politie het niet op de goede manier aanpakt en er een machtsmonopolie is bij de politie. Dat is toch krommer dan krom.

Zoals ik al zei, ik denk dat als de mensen in de rij stonden om dat werk te doen de politie er niet bij hoefde te komen