'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:41

Palmera schreef:
Giolli schreef:
Kunnen we álsjeblieft, gewoon even normaal doen met zijn allen. Pffff.

Zwarte piet, #metoo, staken tijdens dodenherdenking, “Kolonisten van Catan” die zijn naam moest veranderen, Freebleeding... ik word echt helemaal krankzinnig van dit geouwehoër hier in Nederland. Bah.

En door het zeggen van deze woorden ben jíj een rare en domme racist zonder inlevingsvermogen. :+

_O- Hou op hoor.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:45

quera schreef:
Aha.

Een cup is namelijk zeer hygiënisch :j

Oh dat geloof ik gelijk, wil ook niet beweren dat dat niet zo zou zijn.

Het is meer dat ik niet heel goed tegen bloed kan (en ik werk op de administratie van een diagnostiek laboratorium :') ). Dus bloed opvangen in die zin word ik letterlijk onpasselijk van.
Maandverband gebruik ik al vanaf het begin af aan, dus daar ben ik aan gewend geraakt. Maar die Implanon is wel een uitkomst.
En ik overdrijf niet als ik zeg dat ik licht in mijn hoofd word van er alleen over schrijven _O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:51

Achaiah schreef:
Allejemig wat een respectloze reacties :=
Ik word (praise the lord) niet meer ongesteld ivm spiraal maar toen ik dat nog wel elke maand werd deed ik ook freebleeding, al was dat toentertijd nog geen woord ;)
Overdag droeg ik wel tampons aangezien het nogal onpraktisch is met een bloedbad op je broek naar school te gaan maar in de nacht sliep ik op een zeiltje en oude handdoeken. En ja dat was in de ochtend een aardige smurrie op mijn benen en bed maar wilde niet anders. Met een tampon slapen.. Ik slaap echt nooit weer dan, en met een maandverband in een onderbroek vind ik zomogelijk nog smeriger voelen.
Maargoed als ik jullie mag geloven ben ik een smerig monster :O

En dat deed je ook als je het bed met een ander deelde?
Laatst bijgewerkt door Popstra op 02-05-18 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:03

Ohhh bah wat vind ik dit smerig en ronduit onhygiënisch. Er zijn zoveel soorten maandverband, cups en tampons in allerlei materialen, vormen en formaten dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat er niets is waar je je niet prettig bij voelt en dat het prettiger voelt om alles maar zo in je broek of op een handdoek en zeil in je bed te laten lopen.

Voor mij rust er absoluut geen taboe op mijn menstruatie of menstrueren in het algemeen, maar ik houd alles wel graag schoon en uit het zicht. Ik vind menstrueren en de meeste menstruerende vrouwen totaal niet vies, maar dit vind ik echt onsmakelijk en smerig.
Ik hoef echt andermans bloed niet te zien, laat staan dat het ergens op komt en ik daar mee in contact zou kunnen komen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:06

Afbeelding

Dit krijg je natuurlijk ook straks. :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:15

Giolli schreef:
[ [url=m/MsQHl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

Maar serieus hè: we hebben er eeuwen aan moeten werken om in te zien dat een bepaalde hygiëne de gezondheid bevorderd. Open riolen zijn dichte riolen geworden, na toiletbezoek was je je handen, je billen maak je schoon na het poepen, makkelijme en hygiënische manieren om menstruatiebloed op te vangen (echt) en wat gebeurd er vervolgens? We moeten weer terug naar de oervrouw. Moeten we dan ook weer masaal sterven in het kraambed door gebrekkige kennis en hygiëne?

Er zijn potverdorie zat landen op deze wereld waar ze jaloers zijn op onze hygiëne en faciliteiten. Waar ze nog gewoon leven als oervrouwen met alle gevolgen van dien. Eigenlijk moet die vrouw zich nog schamen ook!

Dat ze het doet is haar pakkie-an, maar er zo'n spectakel van bouwen is niet nodig en erg onfatsoenlijk richting bepaalde landen waar ze tegen wil en dank oervrouw moeten zijn.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:19

Palmera schreef:
Er zijn potverdorie zat landen op deze wereld waar ze jaloers zijn op onze hygiëne en faciliteiten. Waar ze nog gewoon leven als oervrouwen met alle gevolgen van dien. Eigenlijk moet die vrouw zich nog schamen ook!.

1000% mee eens! Je slaat de spijker op zijn kop hiermee.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:22

Ja, ga lekker in een oer land wonen als je wilt laten vloeien maar val mij er vooral niet mee lastig.

Je zal maar in de trein zitten en iemand naast je laat het hele zooitje lopen.

Of met iemand carpoolen en vlak voor dat ze in jouw gloednieuwe auto instapt: “ja sorry ik vloei maar ik neem aan dat je dit niet erg vind aangezien jij als vrouw wel begrijpt hoe of wat. :D “ *klick, deur op slot.... vroemmmmmmm*

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:27

Trouwens, iets totaal anders hoor maar vind dit net zo goor als in het rijtje limonade flessen vol met pis die in de berm langs de snelwegen liggen, gedumpt door chauffeurs! -:(-
Veel mensen zijn echt te smerig gewoon.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:30

Ik kan me er echt niet druk om maken. Natuurlijk denk ik wel 'ieuw', maar als zij er zo gelukkig van wordt juich ik dat alleen maar toe.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 02-05-18 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:31

Giolli schreef:

En terecht, altijd maar die vrouwen die zich gediscrimineerd voelen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:45

lieveli schreef:
Ik kan me er echt niet druk om maken. Natuurlijk denk ik wel 'ieuw', maar als zij er zo gelukkig van wordt juich ik dat alleen maar toe.

En als ze bij jou op visite komt terwijl ze gezellig aan het freebleeden is? }>

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:09

Popstra schreef:
Trouwens, iets totaal anders hoor maar vind dit net zo goor als in het rijtje limonade flessen vol met pis die in de berm langs de snelwegen liggen, gedumpt door chauffeurs! -:(-
Veel mensen zijn echt te smerig gewoon.

Je bedoeld de flesjes die geleegd worden of met flesje en al? Nog nooit gezien. Milieuvervuiling! :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:19

Ik dacht wel eens jemig, wie gooit nou steeds zijn volle fles frisdrank zo uit het raam maar toen zag ik op TV eens een item er over dat dit dus gewoon literflessen helemaal vol gepist zijn!
Ik ben vaak onderweg en nu ik dat weet valt het me steeds meer op hoeveel er liggen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:22

Niobe schreef:
quera schreef:
Aha.

Een cup is namelijk zeer hygiënisch :j

Oh dat geloof ik gelijk, wil ook niet beweren dat dat niet zo zou zijn.

Het is meer dat ik niet heel goed tegen bloed kan (en ik werk op de administratie van een diagnostiek laboratorium :') ). Dus bloed opvangen in die zin word ik letterlijk onpasselijk van.
Maandverband gebruik ik al vanaf het begin af aan, dus daar ben ik aan gewend geraakt. Maar die Implanon is wel een uitkomst.
En ik overdrijf niet als ik zeg dat ik licht in mijn hoofd word van er alleen over schrijven _O-

Implanon? :')
En uuhh zo'n klef plakkerig bebloed matras tussen mn benen krijg ik gewoon de kriebels van :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:23

Maar waarom is een cup dan zo veel hygiënischer dan tampons en maandverband? Beter voor het milieu, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar hygiënischer voor mijn punani? Die kan een ingebracht wattenstaafje (want dat is een tampon toch uiteindelijk?) best aan hoor voor een uur of drie :7 8-)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:30

Bhriseis schreef:
Maar waarom is een cup dan zo veel hygiënischer dan tampons en maandverband? Beter voor het milieu, daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar hygiënischer voor mijn punani? Die kan een ingebracht wattenstaafje (want dat is een tampon toch uiteindelijk?) best aan hoor voor een uur of drie :7 8-)

Draag je maar 3 uur een tampon dan tijdens je hele menstruatie? :')

Grootste voordeel van een cup: Vrij van chemicaliën, geen droogheid, geen infecties, bijna geen kans op TSS..
In de meeste tampons en maandverband zit bijvoorbeeld bleekmiddel en parfum.... zuigt zich ook vol met al het vocht daarbinnen.. niet echt fijn voor je vagina..

Hier staat ook info
https://www.organicup.com/nl/
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 02-05-18 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:31

Giolli schreef:

Ik vind dit een beetje een ongepaste reactie. Dit heeft waarschijnlijk helemaal niks met free bleeding te maken maar puur gewoon om de transcommunity te ondersteunen, leuk om hun hier ook even belachelijk te komen maken.

En een cup is volgens mij hygiënischer omdat er geen schimmels/bacteriën in gaan kunnen broeden, wat bij maandverband en zeker bij tampons dus wel gevaarlijk kan zijn als je het te lang draagt.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 02-05-18 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:32

Ik wissel sowieso om de drie uur. En op dagen dat ik niet veel bloedverlies heb, heb ik méér dan voldoende aan een inlegkruisje. Sinds ik de pil neem heb ik max. twee dagen een tampon nodig.

Bedankt voor het linkje, ik ga zo even neuzen!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:45

Bhriseis schreef:
Ik wissel sowieso om de drie uur. En op dagen dat ik niet veel bloedverlies heb, heb ik méér dan voldoende aan een inlegkruisje. Sinds ik de pil neem heb ik max. twee dagen een tampon nodig.

Je moet het even uitproberen en dan wordt je net zo'n pleiter voor die cups als een aantal mensen hierboven :'). Als je het eenmaal een keer hebt geprobeerd wil je niet meer anders.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:54

Giolli schreef:

Dit heeft helemaal niks met freebleeden te maken. :\
Beetje jammer om dingen uit context te halen en de trans community te shamen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:55

badeendje schreef:
Bhriseis schreef:

Je moet het even uitproberen en dan wordt je net zo'n pleiter voor die cups als een aantal mensen hierboven :'). Als je het eenmaal een keer hebt geprobeerd wil je niet meer anders.

Echt 10000% mee eens. Daarbeneden is het er ook ontzettend blij mee :+ geen jeuk, irritatie of een vies gevoel meer :+
Menstrueren is een stuk minder erg sinds ik de cup gebruik :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:03

Hier ook een blije cup gebruiker! :D
Inderdaad geen jeuk meer en nauwelijks irritaties, en voor mij veel belangrijker: geen schimmelinfecties meer, die kreeg ik van tampons... Ik vergeet zelfs dat ik ongesteld ben af en toe.. Paardrijden en sportschool gaan echt prima, heb er alleen nog niet mee gezwommen, dat durf ik nog niet.. :')
Soms is t wel een geklieder met legen, maar gezien je m enkel om de 12 uur hoeft te legen kan dat lekker thuis.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:16

Maar ik voel geen jeuk of irritatie van tampons :o? Maar jullie kunnen wel erg goed verkopen :P

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:18

Dat alleen jij er geen last van hebt betekent niet dat dat voor iedereen geldt natuurlijk.