Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:15

Janneke2 schreef:
Citaat:
In hun shariawereld hebben vrouwen geen rechten. En het begint bij apart openbaar vervoer. Ik walg van deze partij Islam", schrijft hij op Twitter. ,,Dit is spuwen op Europa."

Laat ik als feministe nou maar blij zijn dat vrouwenrechten opeens tot de Europese kernwaarden behoren...
(Niet dat ik de spreker geloof, maar ik ben nogal wat sexisme gewend van rechts.)

En dat vrouwen nul rechten zouden hebben is gewoon klinkklare onzin. Economische zelfstandigheid van vrouwen is diep in het islamitische recht verankerd. Mohammed trouwde met zijn baas, tenslotte, die een internationale handels- en vervoersonderneming had. (Ik heb het over islamitisch recht - niet over lokale uitzonderingen zoals de taliban.)
(Maar tja, rechts is niet alleen niet lief voor vrouwen, he...)

Maar,op de tv hoorde ik zo,n islamitisch geestelijk leider zeggen dat vrouwenbesnijdenis aanbevolen was om zo de lusten van vrouwen te verminderen!!!!!Vind jij dat feministisch?

Qerty

Re: Islam-partij wil islamirische staat in Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:32

En als je dat maar met genoeg uitroeptekens post lijkt het net alsof alle moslims er zo over denken!!!!!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 20:31

anjali schreef:
Janneke2 schreef:
Laat ik als feministe nou maar blij zijn dat vrouwenrechten opeens tot de Europese kernwaarden behoren...
(Niet dat ik de spreker geloof, maar ik ben nogal wat sexisme gewend van rechts.)

En dat vrouwen nul rechten zouden hebben is gewoon klinkklare onzin. Economische zelfstandigheid van vrouwen is diep in het islamitische recht verankerd. Mohammed trouwde met zijn baas, tenslotte, die een internationale handels- en vervoersonderneming had. (Ik heb het over islamitisch recht - niet over lokale uitzonderingen zoals de taliban.)
(Maar tja, rechts is niet alleen niet lief voor vrouwen, he...)

Maar,op de tv hoorde ik zo,n islamitisch geestelijk leider zeggen dat vrouwenbesnijdenis aanbevolen was om zo de lusten van vrouwen te verminderen!!!!!Vind jij dat feministisch?

Nee, natuurlijk niet.
(Detail: het genitaal verminken is een naar gebuik, dat ook buiten de islam voorkomt en werkelijk nergens in de Koran genoemd wordt.)

In een andere posting schreef ik over "de" moslim die niet bestaat. Over wat wij dan salafisten noemen (richting Taliban) die nogal onfeministisch zijn - en de Alevieten waar de westerse christelijke cultuur nog een voorbeeld aan kan nemen vwb feminisme.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:34

Indestal schreef:
Ook een minderheids groep kan overschreeuwen....wat naif om te denken dat het geen kwaad kan als een salafistisch denkbeeld binnen een beginsel liberaal geworden geloof aktief en dominant door te drukken...dan is 6% al veel, als binnen een salafistische groep sabotage en terreur als wapen gezien wordt...

Overigens is de macht van voltaligheid in voortplanting een flinke faktor van vermenigvuldig en als een anders denkende groep in minderheid een meerderheid van verandering opeist, heb je geen grote getalen nodig...

In bepaalde omgevingen is deze groep wel dgelijk voltallig aanwezig en is de “andere”groep veruit in de minderheid, waardoor er wel degelijk een onplezierig leefklimaat voor die niet-islamgroep is....maar de bokkertjes die dat niet willen inzien, kennen deze omgevingen gewoonweg niet....kijken naar de liefelijke omstandigheden vanaf het andere balkon.

Juist
Als je een kritisch geluid laat horen, dan geloof je direct dat de sharia ingevoerd gaat worden.
Grappig eigenlijk, hoe een ander dat voor je kan invullen hier.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:40

In achterdeurculturen waar men nog 50 jaar terug leeft, analfabeet, heilig omtzag voor de imam, ben je als vrouw een nono en als een machoman vindt dat de vrouw volgens de shariawetgeving gestraft dient te worden, dan gebeurd dar, jij en ikke zullen dit nooit te weten komen..

Oficieel een sharia rechtbank is natuurlijk voor de moslim gemeenschap het ultime plaatje van grlijkwaardigheid, immers bij hun is kerk en staat niet gescheiden, hebben niks met democratie en zeker ook niet met onze wetgeving....

Als ze dan ook handjes gaan afhakken bij stelen, en lijfstraffen zoals in meer moslim landen...ik vrees dat juist de vrouw de dupe gaat worden en de westerling nog meer minacht wordt...dit stukje artikel 1 van de grondwet gaat dan niks goeds opleveren...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:46

Popstra schreef:
Shadow0 schreef:
Realistisch is dat er maar 6% moslims in Nederland wonen, en dat ze op geen enkel bestuurlijk niveau veel invloed hebben.
Angst zaaien is doen alsof de sharia bijna wordt ingevoerd en onze vrijheden worden ingeperkt doordat moslims de wet gaan veranderen.

Bestuurlijk niveau nee maar ga jij eens lekker door de buitenbuurtjes in de grote steden wandelen. Kijken of je dan nog zo praat.

Nou idd

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:48

Sommigen zijn nog te jong om in te schatten wat het in houdt en ja sommigen wonen al heel hun leven in zo een achterbuurt en weten niet beter, maar als ze kids krijgen, is dit het eerste wat ze doen, verhuizen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:10

ravellie schreef:
Als je een kritisch geluid laat horen, dan geloof je direct dat de sharia ingevoerd gaat worden.
Grappig eigenlijk, hoe een ander dat voor je kan invullen hier.

Je kwam dit topic binnen met:
Citaat:
We hebben gewoon Islamitische partijen in de regering in het Westen.
En langzaam maar zeker drukken zij er steeds kleine zaken doorheen.

Ondertussen heb je pagina's verder nog altijd precies 0 voorbeelden gegeven van islamitische partijen in de regering in het westen, zelfs niet op gemeentelijk niveau. En je hebt ook geen enkel voorbeeld genoemd van die 'steeds kleine zaken' die er doorheen gedrukt worden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:23

Ook altijd zo grappig dat jouw tegenpartij alles maar moet bewijzen, dit is de enige manier van argumenten lees ik steeds weer...erg makkelijk....kom zelf eens met een volwaardig tegenargument met bewijzen van het niet zo zijn?

Deze manier van discussieren legt een discussie lam, maak je discussiepartners doelbewust tot onnozelen, speel je bewust steeds op de man ipv het onderwerp, voegt geen nieuw argument toe...

Valt mij op dat jouw gelijkgestemde groepje op de zelfde manier discussiert, is lekker veilig en makkelijk, met alleen maar de bedoeling om neer te trappen en zoveel mogelijk jaknikkers mee te krijgen die gaan quoten en roepen...JA mee eens,,,jaaaaa mee eens..zomder zelf uit de bosjes te komen..
Zo laf, zo traag...zo bokts...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:52

Indestal, wie eist bewijst is het toch? Als men met allerlei doemscenario's komt is het toch niet aan anderen om te bewijzen dat het niet zo is? Dat kan niet eens.

Ik bedoel, ik kan wel zeggen dat er echt geen handen afgehakt worden, ook niet in de wijken met veel moslims, en dat het ook echt heel onwaarschijnlijk is dat dat op korte termijn gaat gebeuren, maar als je dat niet wilt zien kan ik daar weinig tegenin brengen. Dat vereist namelijk dat je open staat voor feiten.

Het argument dat ik nooit in dat soort buurten kom is in elk geval onzin. Wij hebben hier in Utrecht Overvecht en Kanaleneiland die bekend staan als probleemwijken, en zeker in Overvecht kom ik veel. Daar spelen ook beslist problemen! Maar wel vooral problemen van veel armoede, rondhangen, weinig perspectief, irritante criminaliteit, overlast. Allemaal beslist niet geweldig, en er wordt gelukkig ook veel gedaan om dat te veranderen (en voor een deel met effect.)

Wat je in Overvecht beslist NIET ziet is een allesoverheersend salafisme dat maakt dat je daar als Nederlandse vrouw niet meer over straat kunt. Echt.
Ik zie bovendien in het geheel genomen aardig wat opgeleide jonge moslimvrouwen, betrokken ouders die met hun kinderen spelen en prima Nederlands kunnen. Hier wordt rondom oud en nieuw de overlast een klein beetje in toom gehouden door buurtvaders, die de straat op gaan om met jongeren te praten die met vuurwerk bezig zijn, en dat werkt. De moskee werkt samen met de kerken in de wijk en ook samen met buurtwerk voor bijvoorbeeld ondersteuning van huiswerk. Kortom: ik kom op dit soort plaatsen en ik zie dat er heel wat gebeurt en dat het gewoon echt unfair is om te doen alsof er van alles mis is.

En ondertussen staat er hier in de buurt ook een reformatorische school waar meisjes ook nog altijd geen broek aan mogen en waar homoseksualiteit ook nog altijd als verderfelijk gezien wordt. Dus die kritiek steeds 1 kant op laten wijzen vind ik hypocriet.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:59

Indestal schreef:
Sommigen zijn nog te jong om in te schatten wat het in houdt en ja sommigen wonen al heel hun leven in zo een achterbuurt en weten niet beter, maar als ze kids krijgen, is dit het eerste wat ze doen, verhuizen!

En dan zou Shad0w met uitspraken komen die een discussie lamleggen

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:33

Shadow, dat is inderdaad enigszins hypocriet.
Ga je kijken naar de positie van vrouwen, discriminatie van homo's en transgenders, de demografische ontwikkeling (grote gezinnen), gesloten cultuur (eigen kerk, school, leefgebied: Bible Belt), dan zou je de zwarte kousen Christenen evenzeer als een bedreiging voor de open, liberale samenleving kunnen beschouwen als de meer orthodoxe moslims. Terwijl de kerken in het algemeen leeglopen, zitten die van de strenggereformeerden mudvol en worden er zelfs nieuwe bijgebouwd.
In de VS vormt deze groep een politieke factor van belang, hetgeen behoorlijk bijdraagt aan de polarisatie van de Amerikaanse samenleving. Hier is de SGP (gelukkig) niet zo invloedrijk, maar op basis van demografische ontwikkelingen zou je kunnen stellen dat dit in de toekomst misschien wel zou kunnen veranderen. Theoretisch zou dat in het ergste geval kunnen leiden tot het ontstaan van een Staphorst aan de Noordzee.

Dit is even een gedachtensprong, in de praktijk is dit gevaar minimaal, net als het gevaar van een geleidelijke islamisering van de samenleving. Daarvoor zijn deze groepen orthodoxen, afgezet tegen de totale bevolking toch echt te marginaal.

Wel denk ik dat we onze geldende normen en waarden, gebaseerd op het Verlichtingsideaal van vrijheid, gelijkheid en broederschap best met wat meer nadruk en overtuiging uit mogen dragen. Zowel in het landelijk beleid als in de dagelijkse omgang. Draag uit waar je voor staat, zonder de ander in een hoek te drukken. Angst, cynisme en verbittering (hetgeen ik nogal eens teruglees in bepaalde posts hierboven) zijn m.i. daarbij slechte raadgevers. Zo'n negatieve, defensieve houding wekt alleen maar meer weerstand op.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:38

Askja schreef:
Shadow, dat is inderdaad enigszins hypocriet.
Ga je kijken naar de positie van vrouwen, discriminatie van homo's en transgenders, de demografische ontwikkeling (grote gezinnen), gesloten cultuur (eigen kerk, school, leefgebied: Bible Belt), dan zou je de zwarte kousen Christenen evenzeer als een bedreiging voor de open, liberale samenleving kunnen beschouwen als de meer orthodoxe moslims. Terwijl de kerken in het algemeen leeglopen, zitten die van de strenggereformeerden mudvol en worden er zelfs nieuwe bijgebouwd.
In de VS vormt deze groep een politieke factor van belang, hetgeen behoorlijk bijdraagt aan de polarisatie van de Amerikaanse samenleving. Hier is de SGP (gelukkig) niet zo invloedrijk, maar op basis van demografische ontwikkelingen zou je kunnen stellen dat dit in de toekomst misschien wel zou kunnen veranderen. Theoretisch zou dat in het ergste geval kunnen leiden tot het ontstaan van een Staphorst aan de Noordzee.

Dit is even een gedachtensprong, in de praktijk is dit gevaar minimaal, net als het gevaar van een geleidelijke islamisering van de samenleving. Daarvoor zijn deze groepen orthodoxen, afgezet tegen de totale bevolking toch echt te marginaal.

Wel denk ik dat we onze geldende normen en waarden, gebaseerd op het Verlichtingsideaal van vrijheid, gelijkheid en broederschap best met wat meer nadruk en overtuiging uit mogen dragen. Zowel in het landelijk beleid als in de dagelijkse omgang. Draag uit waar je voor staat, zonder de ander in een hoek te drukken. Angst, cynisme en verbittering (hetgeen ik nogal eens teruglees in bepaalde posts hierboven) zijn m.i. daarbij slechte raadgevers. Zo'n negatieve, defensieve houding wekt alleen maar meer weerstand op.

+:)+ _/-\o_ Super verwoord!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:40

Indestal schreef:
Ook altijd zo grappig dat jouw tegenpartij alles maar moet bewijzen, dit is de enige manier van argumenten lees ik steeds weer...erg makkelijk....kom zelf eens met een volwaardig tegenargument met bewijzen van het niet zo zijn?

Deze manier van discussieren legt een discussie lam, maak je discussiepartners doelbewust tot onnozelen, speel je bewust steeds op de man ipv het onderwerp, voegt geen nieuw argument toe...

Valt mij op dat jouw gelijkgestemde groepje op de zelfde manier discussiert, is lekker veilig en makkelijk, met alleen maar de bedoeling om neer te trappen en zoveel mogelijk jaknikkers mee te krijgen die gaan quoten en roepen...JA mee eens,,,jaaaaa mee eens..zomder zelf uit de bosjes te komen..
Zo laf, zo traag...zo bokts...

Als je beweert dat onze samenleving kapot gaat aan de islamisering en je kan geen enkel voorbeeld geven, behalve dat ze misschien in de toekomst wel weer handen gaan afhakken wegens diefstal, dan ben je gewoon angst aan het zaaien.

Maar volgens mij zou je juist blij moeten zijn dat anderen je laten zien dat het met de islamisering, nu en in de toekomst, heel erg meevalt. En dat je je dus geen zorgen hoeft te maken. Fijn toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:38

Shadow0 denk je nu echt ze het salafisme aan de grote klok hangen?? Kijk jij nooit het nieuws? Dat er in allerlij flatjes en woningen het salafisme gepredikt word omdat dit in veel moskeeën niet word toegestaan...
Dat er een islamitische school in Rotterdam onder het licht werd gehouden die het salafisme aan droegen en omdat er dingen gebeurde die niet wenselijk zijn in het ,,westen,, (lees; lijfstraffen) overigens dat deze school ook deels gefinancierd werd met geld uit Saoedi Arabië.
Het gebeurd wel degelijk zonder wij er vanaf weten. Men zoekt elkaar wel degelijk op.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:54

Nee, Shadow gelooft in complotdenken van de islamafoob.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:59

Karll66, lees jij wel eens kranten, zoals NRC of de Elsevier? Kijk je wel eens nieuwsuur? Je bent kennelijk nogal slecht op de hoogte...zelfs eigen liberale moslim vertegenwoordigers van moskeeën maken zich zorgen over de toenemende salafistische invloed van buiten af...

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:12

Ja, wij zijn allemaal te jong, naïef, onwetend, lezen nooit de kranten, krijgen niets mee van het nieuws en lopen nooit door buitenwijken van grote steden.
Of kijken gewoon met een iets opener en minder angstig gekleurde bril en met iets meer vertrouwen in onze eigen samenleving naar de wereld om ons heen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:23

Popstra schreef:
Dat er in allerlij flatjes en woningen het salafisme gepredikt word omdat dit in veel moskeeën niet word toegestaan...

Dus... het salafisme is enerzijds zo'n enorme macht dat het klaar staat om onze politiek over te nemen en de grondwet te bedreigen, en anderzijds zo marginaal dat het in achterkamertjes moet omdat het zelfs in veel moskeeën niet wordt toegestaan?
Dat is nogal tegenstrijdig.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:36

Salafisme is eng maar vooralsnog marginaal. Moet zeker bestreden worden, bijvoorbeeld op de wijze waarop Oostenrijk dit doet - geen buitenlandse sponsoring, geen in het buitenland opgeleide imams, meer toezicht. Salafisme wordt hier echter herhaaldelijk gebruikt als stok om de gewone, niet radicale moslim mee te slaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:41

Indestal schreef:
Karll66, lees jij wel eens kranten, zoals NRC of de Elsevier? Kijk je wel eens nieuwsuur? Je bent kennelijk nogal slecht op de hoogte...zelfs eigen liberale moslim vertegenwoordigers van moskeeën maken zich zorgen over de toenemende salafistische invloed van buiten af...

Dat bewijst toch juist dat het gros van de moslims er ook niet op zit te wachten? Dus het aantal moslims in Nederland is maar zes procent en van die zes procent ziet het grootste gedeelte salafistische invloed als een bedreiging. Des te meer reden voor jou om blij te zijn dat je je toch geen zorgen hoeft te maken...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:54

Shadow0 schreef:
Popstra schreef:
Dat er in allerlij flatjes en woningen het salafisme gepredikt word omdat dit in veel moskeeën niet word toegestaan...

Dus... het salafisme is enerzijds zo'n enorme macht dat het klaar staat om onze politiek over te nemen en de grondwet te bedreigen, en anderzijds zo marginaal dat het in achterkamertjes moet omdat het zelfs in veel moskeeën niet wordt toegestaan?
Dat is nogal tegenstrijdig.

De enige die iedere keer roept dat 'men' bang zou zijn dat het salafisme of de sharia ineens de boel overneemt, ben jij volgens mij.

Even een directe vraag.
Is het volgens jou waar of onwaar dat het salafisme in Nederland nu meer invloed heeft dan pakweg 60 jaar terug? Mijn gevoel zegt dat dat waar is, maar het zou natuurlijk kunnen dat je het ontkracht omdat het CBS geen data over het salafisme bijhield in 1958. Dan is inderdaad het veiligste antwoord doen alsof de vraag niet deugt, de vraagsteller een angstige debiel is, of simpelweg niet antwoorden.
Zou het kunnen dat er mensen zijn die vinden dat iedere invloed ervan al teveel is? Die niet slechts een absolute meerderheid in de landelijke politiek onwenselijk vinden, maar ook al het lokaal preken dat de ongelovige Westerling niet deugt, een minder fijne ontwikkeling vinden? Kan dat? Of is het makkelijker om te doen alsof diegenen gelijk overal spoken met kromzwaarden/bomgordels zien en jezelf voor te houden dat je de enige bent met gezond verstand?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:02

Karl66 schreef:
Indestal schreef:

Dat bewijst toch juist dat het gros van de moslims er ook niet op zit te wachten? Dus het aantal moslims in Nederland is maar zes procent en van die zes procent ziet het grootste gedeelte salafistische invloed als een bedreiging. Des te meer reden voor jou om blij te zijn dat je je toch geen zorgen hoeft te maken...

Waarom zien ze het dan als een bedreiging? Waarschijnlijk omdat het niet zo simpel is als je zegt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:15

Sunnda, niemand zegt toch dat salafisme een wenselijke stroming is. Ik vind nationaal socialisme ook niet zo'n wenselijke stroming en ik vind de groei daarvan ook zorgelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik bang ben voor een nationaal socialistische machtsgreep op lokaal of landelijk niveau.

Oomens een groei van 0.1% salafisten naar 0.5% salafisten binnen onze bevolking is een meer dan substantiële groei. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het opeens een bedreiging voor onze democratische rechtstaat geworden is. Trouwens misschien moet je nog even de openingspost lezen. Dit topic gaat over de angst dat islamitische partijen de macht overnemen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:17

Karl66 schreef:
Sunnda, niemand zegt toch dat salafisme een wenselijke stroming is. Ik vind nationaal socialisme ook niet zo'n wenselijke stroming en ik vind de groei daarvan ook zorgelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik bang ben voor een nationaal socialistische machtsgreep op lokaal of landelijk niveau.

Oomens een groei van 0.1% salafisten naar 0.5% salafisten binnen onze bevolking is een meer dan substantiële groei. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het opeens een bedreiging voor onze democratische rechtstaat geworden is. Trouwens misschien moet je nog even de openingspost lezen. Dit topic gaat over de angst dat islamitische partijen de macht overnemen.

Als je toch niet bang bent voor die staatsgreep, waar maak jij je dan precies wel zorgen om bij die groei?