Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Lijkt erop dat het een nee gaat worden, vind het mooi om te zien dat het erop lijkt dat vooral in 'jonge steden' met veel studenten en starters een duidelijke tegen is gestemd. Hoop dat de regering er ook iets mee gaat doen.
Emmaa_ schreef:Lijkt erop dat het een nee gaat worden, vind het mooi om te zien dat het erop lijkt dat vooral in 'jonge steden' met veel studenten en starters een duidelijke tegen is gestemd. Hoop dat de regering er ook iets mee gaat doen.
Exitium schreef:Emmaa_ schreef:Lijkt erop dat het een nee gaat worden, vind het mooi om te zien dat het erop lijkt dat vooral in 'jonge steden' met veel studenten en starters een duidelijke tegen is gestemd. Hoop dat de regering er ook iets mee gaat doen.
Ik ga er niet vanuit. Zat er overigens wel in dat veel jongeren tegen de wet zouden stemmen en veel ouderen voor. Veel IT'ers hebben ook tegen gestemd merk ik, maar ook dat verrast me niet.
Loretta schreef:Gisteravond leek jet een ja te worden. En nu lijjt het een nee te gaan worden.
https://www.ad.nl/politiek/tegenstander ... ~a42a5f8c/
Wat mij heel erg op valt is dat vooral het noorden van het land tegen is. Geeft ook gelijk duidelijjk aan waar het minste vertroueen in de politiek is.
Marjoow schreef:Zo zie je dus ook dat er eigenlijk meer gemeentes voor zijn, maar meer mensen tegen.
Dan is het maar goed voor de tegenstanders dat er geen Amerikaanse telling gedaan word
Cowboy55 schreef:Marjoow schreef:Zo zie je dus ook dat er eigenlijk meer gemeentes voor zijn, maar meer mensen tegen.
Dan is het maar goed voor de tegenstanders dat er geen Amerikaanse telling gedaan word
Ach, gegeven het feit dat men zich gene ene platte pepernoot hoeft aan te trekken van de uitslag (en men dat ook niet zal doen) maakt het weinig uit hoe je telt. Je kunt net zo goed een afvalbak onder de Euromast zetten, alle stembiljetten van de Euromast naar beneden laten vallen en alleen de biljetten meetellen die in die afvalbak zijn geland. Maakt ook geen verschil.
pien_2010 schreef:Volgens mij is het een nee geworden, als ik internet zo lees. Het is lang spannend geweest want lag dicht bij elkaar. Proficiat diegene die graag een Nee zagen.
Ik denk dat het goed is dat dit referendum is geweest. Het heeft iedereen scherp gemaakt en de overheid weet dat er aanpassingen zullen moeten komen in de wet en dat ze in de gaten worden gehouden.
Grote_Beer schreef:Mijn eigen schoonmoeder spande nog wel de kroon. Zij verklaarde voor de sleepwet te zijn omdat het tijd werd dat er iets werd gedaan aan het leegvissen van de Noordzee.
Grote_Beer schreef:Gisteren op het stembureau gezeten en er waren verrassend veel mensen die niet eens wisten dat er naast gemeenteraadsverkiezingen ook nog een referendum werd gehouden. Die kwamen er ter plekke achter dat er 2 biljetten in die envelop zaten en hadden eigenlijk geen idee waar het over ging.
Mijn eigen schoonmoeder spande nog wel de kroon. Zij verklaarde voor de sleepwet te zijn omdat het tijd werd dat er iets werd gedaan aan het leegvissen van de Noordzee.
Soms vraag ik me af of democratie in de huidige vorm nou eigenlijk wel zo'n goed idee is als er zoveel mensen zijn die wel gebruik maken van hun stemrecht, maar zich totaal niet in de materie verdiepen.
Marjoow schreef:Eigenlijk zou er een korte quiz vooraf moeten zijn, waaruit blijkt of de stem geldig is of niet
Fortitude schreef:Marjoow schreef:Eigenlijk zou er een korte quiz vooraf moeten zijn, waaruit blijkt of de stem geldig is of niet
Toevallig hadden mijn vriend en ik het daar inderdaad ook over, ik zou dat eigenlijk best nuttig vinden.
Maarja, diezelfde onwetende personen stemmen ook voor de 'gewone' verkiezingen. Daar lijkt me een quizz wat minder haalbaar. Ik ga niet alle verkiezingsprogramma's uit mijn hoofd leren
Emmaa_ schreef:Exitium schreef:Ik ga er niet vanuit. Zat er overigens wel in dat veel jongeren tegen de wet zouden stemmen en veel ouderen voor. Veel IT'ers hebben ook tegen gestemd merk ik, maar ook dat verrast me niet.
Ik ga er ook niet vanuit, maar het zou fijn zijn
Fortitude schreef:Marjoow schreef:Eigenlijk zou er een korte quiz vooraf moeten zijn, waaruit blijkt of de stem geldig is of niet
Toevallig hadden mijn vriend en ik het daar inderdaad ook over, ik zou dat eigenlijk best nuttig vinden.
Maarja, diezelfde onwetende personen stemmen ook voor de 'gewone' verkiezingen. Daar lijkt me een quizz wat minder haalbaar. Ik ga niet alle verkiezingsprogramma's uit mijn hoofd leren
Loretta schreef:Gisteravond leek jet een ja te worden. En nu lijjt het een nee te gaan worden.
https://www.ad.nl/politiek/tegenstander ... ~a42a5f8c/
Wat mij heel erg op valt is dat vooral het noorden van het land tegen is. Geeft ook gelijk duidelijjk aan waar het minste vertroueen in de politiek is.