Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaggy09 schreef:Als ik sommige reacties hier lees.. Waarom zijn andere redenen dan geloof of medische omstandigheden niet goed genoeg om te kiezen om niet te doneren?
Wie ben jij om dat te vinden zeg..
Shirley schreef:Dan zeggen we gewoon "Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij heel bijzonder"![]()
En om nou mensen met een andere mening te vergelijken met mosselen en tegelijkertijd prediken dat een ieder recht heeft op een eigen mening, die ook door een ieder gerespecteerd dient te worden
Qerty schreef:Nikass schreef:
Ja want de mensen die al overtuigd donor willen zijn die hebben allang hun codicil ingevuld.
Te lui of te druk... of het omaatje dat hier eerder werd genoemd, of andere kwetsbare mensen.
Qerty: er zijn echt mensen die om andere redenen dan te lui zich niet registreren. Om dezelfde reden dat ze hun huur of zorgtoeslag niet aanvragen.
Ja, natuurlijk heb je dat soort uitzonderingen. Maar voor huur en zorg toeslag werkt het net zo om.
In principe krijg je waar je recht op hebt, maar je moet dat dus wel even aangeven.
Mensen die door een handicap deze thematiek niet begrijpen zijn eigenlijk de enigen voor wie ik dit een legitiem argument vind gelden.
Maar uiteindelijk houden de nabestaanden het laatste woord, dus als die principieel tegen zijn of denken dat dat bij de levensvisie van diegene is, blijft dat op hetzelfde neerkomen.
xZiva_ schreef:lijkt mij sowieso een goed idee dat mensen die hun organen vergallen (lever door alcohol, longen door roken etc.) minder recht op een orgaan te geven..
daarnaast ben ik van mening: niet doneren = niet ontvangen. (uitzonderingen daargelaten, zoals mensen die niet mogen doneren door een ziekte).
waarom zou een ander zijn/haar organen opofferen voor iemand die niet hetzelfde terug zou doen? egoïstisch vind ik dat.
djinnie schreef:Weet iemand of je nog donor mag zijn, als je een donor orgaan hebt ontvangen? Ik dacht namelijk dat je dan was uitgesloten, wat de hele discussie wel een beetje op zijn gat legt. Maar misschien is het niet zo en met google kwam ik er niet uit.
djinnie schreef:Weet iemand of je nog donor mag zijn, als je een donor orgaan hebt ontvangen? Ik dacht namelijk dat je dan was uitgesloten, wat de hele discussie wel een beetje op zijn gat legt. Maar misschien is het niet zo en met google kwam ik er niet uit.