Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:41

Quebelle schreef:
Bruintje, racisme is niet enkel rasgebonden, moet je even eens opzoeken :j

Racisme heeft inmiddels een enorm scala aan betekenissen en geen enkele vaste.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:43

Zullen we dan ook maar voortaan alle wc's aan gaan passen en iedereen in hokjes stoppen? Of alle wc bordjes waar een man of vrouw word afgebeeld maar in regenboogkleuren doen? Zullen we dan ook maar voortaan eerst een half uur na denken voor we iets zeggen, want o wee als iemand iets verkeerd interpeteerd dan ben je de sjaak en meteen een racist of je hebt geen inlevingsvermogen.

Misschien is het eens tijd dat we het gaan hebben over serieuze zaken die op dit moment spelen, in plaats van je eigen druk te gaan maken over een VERKLEED feest. Of een KINDER feest te gaan verpesten met een hoop geschreeuw.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:44

Quebelle schreef:
bruintje123 schreef:
Precies quebelle, dan moet ik er moeite voor doen wil ik er iets over terug vinden.
Terwijl dit de strot wel zo enorm door geduwd word.

Google opendoen is even veel moeite als dit topic over te doen.
Verder heb ik er nog niets overgehoord in België, maar daar ligt het misschien iets anders.

[ [url=m/twra6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goh, ik dacht dat we het over carnaval hadden. Wat heeft dit er mee te maken?Ik heb het over de post van Quebelle....

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:46

Och we gaan vrolijk verder met carnaval. Ongelooflijk. Hebben ze niks beters te doen?

Door dit soort acties krijg ik steeds meer "hekel" aan buitenlanders. Doe toch even normaal

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:47

Echwel schreef:
Heb het niet eens over de oerwoudgeluiden die worden gemaakt
Maar leuzen als hamas alle joden aan het gas
Omdat 1 club gezien wordt als joden zelfs de donkere mensen die voor die club spelen

We hebben het over carnaval, maar het verschil zien is zeker erg moeilijk.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:48

Nessa schreef:
Och we gaan vrolijk verder met carnaval. Ongelooflijk. Hebben ze niks beters te doen?

Door dit soort acties krijg ik steeds meer "hekel" aan buitenlanders. Doe toch even normaal

Maar het erge, het zijn maar een handje vol "buitenlanders" die zich zo aanstellen. De rest zijn Oerhollandse nederlanders die niets anders te doen hebben en denken op te moeten komen voor een medemens die er zelf nog de minste moeite mee heeft.

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:49

Nessa schreef:
Och we gaan vrolijk verder met carnaval. Ongelooflijk. Hebben ze niks beters te doen?

Door dit soort acties krijg ik steeds meer "hekel" aan buitenlanders. Doe toch even normaal

Voorzichtig... ten eerste kan een zwarte natuurlijk ook gewoon Nederlander zijn en geen buitenlander, en er zijn onnoemelijk veel blanken die er over vallen....

Het zijn gewoon kortzichtige mensen die blijkbaar niks anders te doen hebben dan spijkers op laag water zoeken. Maar hun afkomst is verder niet relevant.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:52

Ersina schreef:
Echwel schreef:
Heb het niet eens over de oerwoudgeluiden die worden gemaakt
Maar leuzen als hamas alle joden aan het gas
Omdat 1 club gezien wordt als joden zelfs de donkere mensen die voor die club spelen

We hebben het over carnaval, maar het verschil zien is zeker erg moeilijk.

Hoezo, echwel heeft toch gelijk?
Joden worden nog steeds echt gediscrimineerd waar zijn daar de facebookpagina's mensen die voor hun opkomen? Veel schreeuwen en bombarie, liefst dagelijks in de krant?
Die zijn er niet. Je moet gaan googelen om er wat over te vinden.
Terwijl dat echte discriminatie is over een groep die in Nederland nog niet zo lang geleden verschrikkelijk heeft geleden.

En dan nu een hoopje schreeuwers die nog niets hebben meegemaakt in onze Nederlandse geschiedenis maar steeds maar denken achter gesteld te staan.
Op tilt slaan als ze een verkleed persoon zien. Maar verder geen benul hebben wat ze er eigenlijk mee teweeg brengen. geen sympathie, dat is zeker.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:57

Laatst bijgewerkt door Iris82 op 13-02-18 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:58

superlotje schreef:
Het is een traditie om straten, bouwwerken ed oa te vernoemen naar mensen die iets belangrijks betekend hebben. Bij voorkeur naar dode mensen, want die kunnen geen nieuwe fouten meer begaan. Toch gebeurt het wel eens dat de historie van iemand waarnaar een straat oid is vernoemd minder smetteloos was dan gedacht. Dat gebeurt bij mensen waarbij achteraf wordt ontdekt dat ze pedofilie beoefenden, bij mensen die fout bleken te zijn in WO2. Dus waarom niet ook bij mensen die slavernijbloed aan hun handen hebben kleven? Dan maak je toch juist geen onderscheid? Ik snap het hele probleem niet.


Even advocaat van de duivel spelen om het zo maar te zeggen.
Zullen we dan ook alles wat naar bijvoorbeeld Nelson Mandela vernoemd is even een andere naam geven? Ché Guevara? Graag ook even alle Ché Guevara shirts en andere meuk op de brandstapel.
Nelson Mandela heeft zeker als hoofd van Umkhonto we Sizwe (de militaire tak van de ANC) voor heel wat onschuldige doden gezorgd. Onder de blanke onderdrukkers, maar ook onder zijn eigen volk. De bomaanslagen die door UwS gepleegd werden hebben vrijwel alleen maar burgerdoden opgeleverd. Of de ‘halsbandmoorden’. Autobanden gevuld met bezine, om de nek en aansteken. Vooral bedoeld voor mensen (eigen volk) die het niet met hun handelswijze eens waren.
Ché Guevara, leider van de doodseskaders. Gruwelijke martelingen. Ja, hij bevrijdde mensen van het Batista regime, om ze vervolgens tot slaven van zijn eigen regime te maken. Iedereen hield van Ché. Dat niet doen betekende namelijk de doodstraf. Vervolgens heeft hij dood en verderf gezaaid in Zuid-Amerika als leider van verschillende communistische groeperingen. Hij was een groot bewonderaar van de culturele revolutie in China, en vond dat dé manier om de wereld te veranderen. Fijne vent hoor.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:05

Supertje schreef:
superlotje schreef:
Het is een traditie om straten, bouwwerken ed oa te vernoemen naar mensen die iets belangrijks betekend hebben. Bij voorkeur naar dode mensen, want die kunnen geen nieuwe fouten meer begaan. Toch gebeurt het wel eens dat de historie van iemand waarnaar een straat oid is vernoemd minder smetteloos was dan gedacht. Dat gebeurt bij mensen waarbij achteraf wordt ontdekt dat ze pedofilie beoefenden, bij mensen die fout bleken te zijn in WO2. Dus waarom niet ook bij mensen die slavernijbloed aan hun handen hebben kleven? Dan maak je toch juist geen onderscheid? Ik snap het hele probleem niet.


Even advocaat van de duivel spelen om het zo maar te zeggen.
Zullen we dan ook alles wat naar bijvoorbeeld Nelson Mandela vernoemd is even een andere naam geven? Ché Guevara? Graag ook even alle Ché Guevara shirts en andere meuk op de brandstapel.
Nelson Mandela heeft zeker als hoofd van Umkhonto we Sizwe (de militaire tak van de ANC) voor heel wat onschuldige doden gezorgd. Onder de blanke onderdrukkers, maar ook onder zijn eigen volk. De bomaanslagen die door UwS gepleegd werden hebben vrijwel alleen maar burgerdoden opgeleverd. Of de ‘halsbandmoorden’. Autobanden gevuld met bezine, om de nek en aansteken. Vooral bedoeld voor mensen (eigen volk) die het niet met hun handelswijze eens waren.
Ché Guevara, leider van de doodseskaders. Gruwelijke martelingen. Ja, hij bevrijdde mensen van het Batista regime, om ze vervolgens tot slaven van zijn eigen regime te maken. Iedereen hield van Ché. Dat niet doen betekende namelijk de doodstraf. Vervolgens heeft hij dood en verderf gezaaid in Zuid-Amerika als leider van verschillende communistische groeperingen. Hij was een groot bewonderaar van de culturele revolutie in China, en vond dat dé manier om de wereld te veranderen. Fijne vent hoor.

Van mij mag je. Niemand is vlekkeloos, zelfs over moeder Teresa is een hoop negatiefs te vinden.
Ik snap sowieso het vernoemen van straten niet.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:07

Jeetje... gelukkig was mijn zoon als patatje :roll:

Maar ik denk dat de inwoners van dit land het te makkelijk hebben. Misschien moet hier eens goed de pleuris uitbreken, hoor mensen in Syrië niet over zulke futiliteiten zeiken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:11

Quellian schreef:
Jeetje... gelukkig was mijn zoon als patatje :roll:

Maar ik denk dat de inwoners van dit land het te makkelijk hebben. Misschien moet hier eens goed de pleuris uitbreken, hoor mensen in Syrië niet over zulke futiliteiten zeiken.

Maar ik die aan de lijn moet doen en dan even niet aan eten wil denken tijdens de optocht die dan een frietje (ook een discussie waard) voorbij lopen, dat kan echt niet hoor _-:(



"Maar ik denk dat de inwoners van dit land het te makkelijk hebben"
:j

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:14

Quellian schreef:
Jeetje... gelukkig was mijn zoon als patatje frietje :roll:

Maar ik denk dat de inwoners van dit land het te makkelijk hebben. Misschien moet hier eens goed de pleuris uitbreken, hoor mensen in Syrië niet over zulke futiliteiten zeiken.


Kuch.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:15

@superlotje

Maar ga er dan eens op in waaróm het ene wel fout is en het andere niet. En waarom moet het ene wel uit de geschiedenis gewist worden en het andere niet?
En inderdaad, niemand is vlekkeloos.
Ik weet dat je waarschijnlijk weer met de dooddoener zoals hierboven zult komen, maar probeer het gewoon eens. Dat is een discussie.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:16

Overigens nog een toevoeging, veel van onze grote nationale (zee)helden hebben inderdaad slavernijbloed aan hun handen kleven. Maar alles moet eens in de context van die tijd gezien worden. De wereld zat toen anders in elkaar, en vrijwel de hele wereld vond het normaal. Gelukkig zijn we in de loop der tijd zoveel ontwikkeld dat we het er met zijn allen (hier in het westen tenminste) over eens zijn dat slavernij echt niet kan en een van de grootste kwaden is die er maar zijn. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar die zijn wat mij betreft ook de zuurstof niet waard, en daar denkt bijna iedereen hetzelfde over.
En het was niet alleen ‘wij’. Het was onder stammen daar de normaalste zaak van de wereld om andere mensen te verkopen. In het midden oosten was slavernij ook meer dan normaal, en ik denk dat veel mensen niet eens beseffen hoe normaal het daar nog steeds is.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:17

Quellian schreef:
Jeetje... gelukkig was mijn zoon als patatje :roll:

Maar ik denk dat de inwoners van dit land het te makkelijk hebben. Misschien moet hier eens goed de pleuris uitbreken, hoor mensen in Syrië niet over zulke futiliteiten zeiken.

:+ zo droog tussen alle serieuze posts

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:18

Iris82 schreef:
Quellian schreef:
Jeetje... gelukkig was mijn zoon als patatje frietje :roll:

Maar ik denk dat de inwoners van dit land het te makkelijk hebben. Misschien moet hier eens goed de pleuris uitbreken, hoor mensen in Syrië niet over zulke futiliteiten zeiken.


Kuch.

Beste toevoeging in dit topic.

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:21

LadyMadonna schreef:
Merula123 schreef:
Bah, blackface, echt alleen Nederland waar ze dat nog normaal vinden. Het is dat ze iets uitbeelden en zich niet alleen 'leuk' verkleden als een Afrikaans volk zoals wel vaker gebeurt bij verkleedfeestjes, want dat is gewoon 100% cultural appropriation en racisme, niet oké.

Goh, mag the lion king wel dan?

Eh, dat zijn toch gewoon gekleurde mensen allemaal?

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:37

Quebelle schreef:
Kk snap niet wat je verband is tussen mijnwerkers en blackface? Een mijnwerkers uitfit bestaat uit wat vuil om de kaken en misschien een gele veiligheidshelm? Ik snap niet hoe je daarmee het verband legt tussen dit en een witte idiott die met knalrode lippen, afro pruik en een zwart gelaat rondloopt? Wat is het verband tussen mijnwerkers en zwarten? :') Worden mijnwerkers gelynched en uitgescholden voor neger? Krijgen ze minder kansen omdat ze een lelijke veiligheidshelm dragen? Worden ze vandaag de dag nog altijd als karikatuur weergegeven? Is er een Mineworkers Matter beweging? :')


Ik snap best dat het in België een stuk gevoeliger ligt dan hier. Blijkbaar werden zwarte mensen daar gelynched en dan wordt het toch anders als je van zo'n groep een karikatuur maakt 8)7

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:11

Het is maar goed dat een groot deel van de carnavalvierders te bezopen zijn om dit gezeik mee te krijgen :)

Jammer dat sommige mensen overal over moeten klagen en zeiken..

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:27

Wat was er karikatuur aan de outfit?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:27

Supertje schreef:
@superlotje

Maar ga er dan eens op in waaróm het ene wel fout is en het andere niet. En waarom moet het ene wel uit de geschiedenis gewist worden en het andere niet?
En inderdaad, niemand is vlekkeloos.
Ik weet dat je waarschijnlijk weer met de dooddoener zoals hierboven zult komen, maar probeer het gewoon eens. Dat is een discussie.

Ik ben geen goede tegenpartij in dergelijke discussies. Ik geloof in nuance en daar is doorgaans geen ruimte voor in wedstrijd-wie-het-hardst-kan-roepen-discussies.
Ik verdiep me graag in achtergronden maar heb meestal alleen in een persoonlijk gesprek de ruimte om dat te uiten. Verschillen mogen er zijn, toch?

Wel ben ik tegen nodeloos kwetsen en daardoor geen fan van bepaalde imiteergewoontes. Tegelijkertijd heb ik me afgelopen december wel in een dergelijk pak geheven om een gezin in een slechte financiële situatie en met een meervoudig gehandicapt kind een groot plezier te doen.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:39

Ik denk dat al dit gezeur en gezwart en gewit een luxeprobleem is. Blijkbaar is er in dit land weinig anders om je druk over te maken.

En zwart vind ik altijd een beetje naar klinken. Niet om het woord zwart, maar om de toon waarop het gebruikt wordt. Over mijn familie zegt men ook altijd zwart(jes) (wij zijn Surinaams). Maar niemand in mijn familie is zwart, maar bruin. En de wereld is te klein als ik dan witte mensen zeg. :roll:

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:41

superlotje schreef:
Supertje schreef:
@superlotje

Maar ga er dan eens op in waaróm het ene wel fout is en het andere niet. En waarom moet het ene wel uit de geschiedenis gewist worden en het andere niet?
En inderdaad, niemand is vlekkeloos.
Ik weet dat je waarschijnlijk weer met de dooddoener zoals hierboven zult komen, maar probeer het gewoon eens. Dat is een discussie.

Ik ben geen goede tegenpartij in dergelijke discussies. Ik geloof in nuance en daar is doorgaans geen ruimte voor in wedstrijd-wie-het-hardst-kan-roepen-discussies.
Ik verdiep me graag in achtergronden maar heb meestal alleen in een persoonlijk gesprek de ruimte om dat te uiten. Verschillen mogen er zijn, toch?

Wel ben ik tegen nodeloos kwetsen en daardoor geen fan van bepaalde imiteergewoontes. Tegelijkertijd heb ik me afgelopen december wel in een dergelijk pak geheven om een gezin in een slechte financiële situatie en met een meervoudig gehandicapt kind een groot plezier te doen.


Jammer. Erg jammer ook dat je me direct beschuldigt van het starten van een wie kan het hardst roepen wedstrijdje. Ik verdiep me namelijk weldegelijk in achtergronden, van beide kanten overigens, en ik heb dan ook begrip voor beide kanten en ga de discussie graag aan.