"Wij willen minder vluchtelingen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:43

CharmingS schreef:
Janneke2 schreef:
Eh - gratis geld, wat is dat precies?

(Ik weet dat Nederland vindt dat vluchtelingen niet mogen werken plus dat er verdragen zijn en wetten die stellen dat we ze niet mogen laten verhongeren.)

En geld uit potje 1 van de overheid moet eerst terug naar de overheid voordat er uit potje 2 kan worden uitgekeerd.

Denk dat je best wel weet wat daarmee bedoeld word ;)

Ik ben heel dat vluchtelingen gedoe beu, en niet dat ze hier zijn hoor. Echt prima en ik hoop dat de oorlog snel over is voor iedereen en dat iedereen weer veilig terug naar hun land kan.

Maar het hele loop op je tenen gedoe ben ik zat. Mensen hebben het recht om er tegen te zijn, om wat voor reden dan ook. Ik ben het zat dat je niks meer kan of mag zeggen, en ook al liggen er feiten mensen kunnen altijd een gevoel ergens bij hebben. En ik vind dat ook deze mensen dat mogen uiten. Zonder meteen als ongevoelige eikel gezien te worden.

Daarnaast vind ik het heel erg voor de mensen die zoveel ellende mee hebben gemaakt, maar je ziet helaas het verschil niet tussen de mensen die hier komen profiteren en mensen die echt in de diepe oliebol hebben gezeten. Dus is het heel moeilijk om niet iedereen over een kam te scheren!!

Ik vind ook dat er hier in Nederland ondertussen meer sympathie is voor vluchtelingen als mede land bewoners, die zijn niet belangrijk meer want wij hebben geen oorlog mee gemaakt. Dus dan zijn de nachtmerries die mensen in hun eigen "veilige" land mee maken opeens niet meer zo erg want hier is geen oorlog.

En nogmaals ik ben niet tegen vluchtelingen, maar ik ben ook zeker niet voor! Zodra ze zich netjes gedragen en zich proberen aan te passen vind ik het allemaal prima. Maar ik zie het al gebeuren dat Nederland straks geen recht meer heeft op vrije meningsuiting. Zonder dat je een aangifte aan je broek krijgt dat je discrimineert in welke vorm dan ook. Iedereen mag zeggen en vinden wat ze willen of je dat nou leuk vind of niet. Daarvoor hebben wij hier recht op vrije meningsuiting, maar het lijkt er niet meer op.

Amen _/-\o_
als je er een mening over heb ben je meteen aan het discrimineren of een racist. ik heb niks tegen die mensen wel vind ik dat ze hier hun wat kunnen aanpassen . er zijn hier genoeg vluchtelingen die hier al een paar jaar zijn of langer en nog geen normaal woord nederlands kunnen. zij hebben hun tradities ivm met geloof. zoals de mannen baas zijn en vrouw onderdanig dat hoort niet in onze maatschappij thuis. of het onverdoofd slachten waar ineens een uitzondering voor word gemaakt. en al helemaal dat onze tradities er onder moeten wijken zoals zwarte piet

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:50

O ja, laten we zwarte piet er weer bijhalen :){ :O

Silenna

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:51

Ja, want die zwarte pietendiscussie komt echt door de vluchtelingen natuurlijk. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:00

Liesje1611 schreef:
Ja, want die zwarte pietendiscussie komt echt door de vluchtelingen natuurlijk. :')

Nee, maar wel door mensen met een migratieachtergrond (s.l.). Een groep waar vluchtelingen doorgaans ook toe gerekend worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:10

Citaat:
Amen _/-\o_
als je er een mening over heb ben je meteen aan het discrimineren of een racist. ik heb niks tegen die mensen wel vind ik dat ze hier hun wat kunnen aanpassen . er zijn hier genoeg vluchtelingen die hier al een paar jaar zijn of langer en nog geen normaal woord nederlands kunnen. zij hebben hun tradities ivm met geloof. zoals de mannen baas zijn en vrouw onderdanig dat hoort niet in onze maatschappij thuis. of het onverdoofd slachten waar ineens een uitzondering voor word gemaakt. en al helemaal dat onze tradities er onder moeten wijken zoals zwarte piet

Sommige mensen kunnen erg aanslaan op specifieke woorden en dat vind ik niet zo nodig.
Een beetje meedoen en zo: heel graag. (Integreren, aanpassen, assimileren, meedoen - telkens betekent het weer iets anders.)

Waar ik dan wel weer fel op ben: iedereen mag een serie pittige meningen hebben - die heb ik zelluf tenslotte ook :P - maar svp geen eigen feiten.

Ik heb geen zin in discussie over slachten.
Feit: een gewoon slachthuis is minder diervriendelijk dan de Joodse slager of de slager in Nijkerk.
Mooi dat de Joodse slager na 400 jaar bijna Nederland uit werd gezet. (Want foei, er was iets met Turken en Marokkanen, die slachtten zelf.)

De Joden kwamen hier 400 jaar terug als vluchtelingen - maar verder is het echt feitelijk off topic.

Enne: het christendom is een van de minst vrouwvriendelijke religies.
Mijn moeder hoeld op handelingsbekwaam te zijn omreden van dat ze trouwde in 1954.
So please: ""het past niet in onze cultuur, dat een vrouw geen priester mag zijn, haar man onderdanig moet zijn"" - echt wel.
(Kijk ook eens naar de top 100 van zakenvrouwen - het aantal moslima's is hoog en dat is geen toeval, dat past in de islam.)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:25

superlotje schreef:
Als je vluchtelingen goed begeleidt is dat voor hen toch ook het geval.

Appels met peren... Nog steeds.
Maar echt... Mensen met trauma's hebben veel tijd en hulp bij de verwerking nodig.
Ik krijg het idee dat je door een roze bril kijkt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:27

oomens schreef:
Liesje1611 schreef:

Nee, maar wel door mensen met een migratieachtergrond (s.l.). Een groep waar vluchtelingen doorgaans ook toe gerekend worden.

Vanaf wanneer wordt je gezien als Nederlander? Inmiddels hebben we hier 3e en zelfs al 4e generatie.
En sommigen van de anti- ZP zijn blank of komen uit een voormalig Nederlandse kolonie.
En een deel van de kritiek komt uit het buitenland, daar kijken ze heel vreemd tegen black face aan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:33

Citaat:
Vanaf wanneer wordt je gezien als Nederlander? Inmiddels hebben we hier 3e en zelfs al 4e generatie.

...goede vraag!
Triest antwoord: mijn moeder werd geboren aan de andere kant van de wereld, en ik werd geboren in Rotterdam.
"Daarom ben ik mijn hele leven allochtoon".

Ik zelf lach er hartelijk om,
maar het is toch eigenlijk om te huilen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:42

Janneke2 schreef:
Citaat:

...goede vraag!
Triest antwoord: mijn moeder werd geboren aan de andere kant van de wereld, en ik werd geboren in Rotterdam.
"Daarom ben ik mijn hele leven allochtoon

Ik zelf lach er hartelijk om,
maar het is toch eigenlijk om te huilen.

Ik weet het: mijn man zijn vader is een Griek, mijn man is hier geboren, maar voor de wet is hij een allochtoon :D
Hij lacht er ook om, Grieken waren tot een paar jaar geleden redelijk populair (al vragen vreemden altijd aan mij op welk vakantie-eiland ik hem heb ontmoet en in welk Grieks restaurant hij werkt :D) tegenwoordig zijn ze lui, werken amper en maken ons geld op ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:44

Electra63 schreef:
oomens schreef:

En sommigen van de anti- ZP zijn blank of komen uit een voormalig Nederlandse kolonie.
En een deel van de kritiek komt uit het buitenland, daar kijken ze heel vreemd tegen black face aan.

Ik wilde net zeggen. Ik ben gewoon hartstikke blank en hartstikke Nederlander, maar ik ben tegen Zwarte Piet en altijd al geweest. Vanaf het moment dat ik bewust werd van witte privileges, racisme en specifiek 'black face' ben ik nooit meer voor Zwarte Piet geweest. Al voordat de ophef kwam in 2013. Ondanks dat ik het als kind wel leuk vond (want toen begreep ik racisme niet) vind ik het nu een verschrikkelijk racistisch iets.

Kijk trouwens eens bij een protest. Dat zijn echt niet allemaal immigranten en vluchtelingen, maar ook gewoon Nederlanders en/of donkere Nederlanders. Generatie drie of vier misschien. Maar dat zijn gewoon 100% Nederlanders en die hebben rechten, waarvan 1 is het recht op vrijheid van meningsuiting en ook het recht om te protesteren tegen iets wat ze niet aanstaat, zoals dus Zwarte Piet.

Dat heeft niets te maken met vluchtelingen, want de mensen die protesteren zijn grotendeels gewoon Nederlanders, al dan wel of niet met een tintje. Of zijn mensen met een tintje volgens jullie geen Nederlander Oomens en CharmingS?

EDIT: Verkeerde naam bij gezet :+

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:52

oomens schreef:
Liesje1611 schreef:

Wat een onzin !
Er zijn genoeg nederlanders met een kleurtje die de pieten ook niet fijn vonden.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 20:53

ElineS schreef:
Ik wilde net zeggen. Ik ben gewoon hartstikke blank en hartstikke Nederlander, maar ik ben tegen Zwarte Piet en altijd al geweest. Vanaf het moment dat ik bewust werd van witte privileges, racisme en specifiek 'black face' ben ik nooit meer voor Zwarte Piet geweest. Al voordat de ophef kwam in 2013. Ondanks dat ik het als kind wel leuk vond (want toen begreep ik racisme niet) vind ik het nu een verschrikkelijk racistisch iets.

Kijk trouwens eens bij een protest. Dat zijn echt niet allemaal immigranten en vluchtelingen, maar ook gewoon Nederlanders en/of donkere Nederlanders. Generatie drie of vier misschien. Maar dat zijn gewoon 100% Nederlanders en die hebben rechten, waarvan 1 is het recht op vrijheid van meningsuiting en ook het recht om te protesteren tegen iets wat ze niet aanstaat, zoals dus Zwarte Piet.

Dat heeft niets te maken met vluchtelingen, want de mensen die protesteren zijn grotendeels gewoon Nederlanders, al dan wel of niet met een tintje. Of zijn mensen met een tintje volgens jullie geen Nederlander Oomens en CharmingS?

EDIT: Verkeerde naam bij gezet :+

Hetzelfde! Nouja, ben er niet tegen maar als ik zie hoe sommige donkere het niet fijn vinden snap ik dat dondersgoed.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:41

Mijn stamboom is al een paar eeuwen Nederlands, hoewel je natuurlijk nooit weet wat er buiten de stamboom om is gebeurd. En toch is mij, op basis van mijn uiterlijk, wel eens gezegd 'wat spreek jij al goed Nederlands' en 'van welk eiland kom jij?'
Afkomst is ook maar relatief.

sneeuwpop schreef:
superlotje schreef:
Als je vluchtelingen goed begeleidt is dat voor hen toch ook het geval.

Appels met peren... Nog steeds.
Maar echt... Mensen met trauma's hebben veel tijd en hulp bij de verwerking nodig.
Ik krijg het idee dat je door een roze bril kijkt.

Nog steeds? Heb ik iets gemist?
Ik heb geen roze bril, ben wel tegen hele groepen labellen of wegzetten. Afgelopen zaterdag een 17-jarig meisje ontmoet, sinds twee jaar in Nederland als vluchtelinge. Mijn mond viel open toen ik dat hoorde, ze sprak bijna perfect Nederlands. Doordat ze de taal moest leren is ze op mbo1 beland, maar heeft plannen om door te stromen en uiteindelijk pabo te gaan doen. Een voorbeeld van iemand die echt iets gaat betekenen voor de maatschappij.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:49

Superlotje,

Ik ga er niet eens meer op in. :n
Sommige mensen hebben zo'n sterke mening waar ze absoluut niet afwijken, en dat is niet erg hoor. Wat ik wel erg vind dat er gelijk dingen gezegd word, en persoonlijk veroordeeld word, zonder er ook maar een grammetje vanaf te weten. En zelfs als je het uitlegt, dan word er maar half gelezen. :n

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:54

Vealosz schreef:
Superlotje,

Ik ga er niet eens meer op in. :n
Sommige mensen hebben zo'n sterke mening waar ze absoluut niet afwijken, en dat is niet erg hoor. Wat ik wel erg vind dat er gelijk dingen gezegd word, en persoonlijk geoordeeld word, zonder er ook maar een grammetje vanaf te weten. En zelfs als je het uitlegt, dan word er maar half gelezen. :n

Jammer.
Mij is onduidelijk wat Superlotje jou (of iemand anders) fout heeft gedaan.

Niet luisteren en half lezen is natuurlijk ook erg irritant, maar als je het zo in het luchtledige laat hangen is het wel onbevredigend.

En de irritatie mbt meningen promoveren tot feit, die deel ik.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 22:58

Beste Vealosz,
Het spijt mij dat je je veroordeelt voelt door mijn reactie aan Sneeuwpop. Ik denk dat we allemaal het beste willen voor ons land en alle mensen waar we dat stuk aarde mee delen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:33

Arabier schreef:
Wat een onzin !
Er zijn genoeg nederlanders met een kleurtje die de pieten ook niet fijn vonden.

Die hebben toch ook allemaal een migratieachtergrond? Dat is alleen niet per se direct of in de generatie van hun ouders (zoals bij allochtonen).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 23:41

oomens schreef:
Arabier schreef:
Wat een onzin !

Die hebben toch ook allemaal een migratieachtergrond? Dat is alleen niet per se direct of in de generatie van hun ouders (zoals bij allochtonen).

Ik vroeg het al eerder: wanneer ben je dan een "echte" Nederlander? Alleen als je roomblank bent en Piet Smit ofzo heet?

Blue_Eyes

Re: "Wij willen minder vluchtelingen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:21

Oei. Dan heb ik als roomblanke roodharige-met-Franse-achternaam toch ook een probleempje. Als echte hugenoten-afstammelinge die getrouwd is met een man die aan zijn achternaam te horen ergens joodse wortels heeft :D
De Pietendiscussie is voor zover ik weet gestart door een Antilliaan en aangeslingerd door een Surinaamse - niet eens allochtonen, gewoon mensen uit het Koninkrijk der Nederlanden, Suriname althans nog wel toen zij geboren werd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:52

oomens schreef:
Arabier schreef:
Wat een onzin !

Ja. Mijn goede vrienden met een kleurtje van wie de overoverovergrootouders 200 jaar geleden naar Nederland zijn gekomen? Neuh, dat zijn geen echte Nederlanders. :+ Blijf vooral in je kleine wereldje leven. Moet vast veilig aanvoelen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:17

oomens schreef:
Arabier schreef:
Wat een onzin !

Pardon? Er zijn nederlanders die al honderdenn jaren in nederland met een kleurtjje wonen en jij plakt nogsteeds een labeltje van migratieachtergrond op.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:28

Blue_Eyes schreef:
Oei. Dan heb ik als roomblanke roodharige-met-Franse-achternaam toch ook een probleempje. Als echte hugenoten-afstammelinge die getrouwd is met een man die aan zijn achternaam te horen ergens joodse wortels heeft :D
De Pietendiscussie is voor zover ik weet gestart door een Antilliaan en aangeslingerd door een Surinaamse - niet eens allochtonen, gewoon mensen uit het Koninkrijk der Nederlanden, Suriname althans nog wel toen zij geboren werd ;)

En deze man had een financiële reden.
Hij dacht er een schadevergoeding uit te kunnen halen en was ook belust op macht.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:29

interessant verhaal allemaal dit..

maarre.. qua tijdsbepaling.. Hierboven staat dat mensen die al lange tijd in NL wonen, gewoon Nederlander zijn (uiteraard), bijv. 100-en jaren.. dus gewoon nederlander en geen migratie achtergrond.

Maar in het licht van een andere discussie wordt er wel nog steeds over bepaalde groepen geroepen 'die hebben het lastig want hun (ondertussen) opa werd uit een ander land gehaald om hier goedkoop te werken omdat de luie nederlander dat niet wilde.. die zijn dan niet met een migratie achtergrond.. of wel?
Wat maakt het verschil nou precies? 100 jaar, of 40 jaar? 3 generaties of 1 generatie?

Gewoon nieuwsgierig :j

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 08:37

Cer schreef:
interessant verhaal allemaal dit..

maarre.. qua tijdsbepaling.. Hierboven staat dat mensen die al lange tijd in NL wonen, gewoon Nederlander zijn (uiteraard), bijv. 100-en jaren.. dus gewoon nederlander en geen migratie achtergrond.

Maar in het licht van een andere discussie wordt er wel nog steeds over bepaalde groepen geroepen 'die hebben het lastig want hun (ondertussen) opa werd uit een ander land gehaald om hier goedkoop te werken omdat de luie nederlander dat niet wilde.. die zijn dan niet met een migratie achtergrond.. of wel?
Wat maakt het verschil nou precies? 100 jaar, of 40 jaar? 3 generaties of 1 generatie?

Gewoon nieuwsgierig :j

Geen idee, maakt me ook niet uit, als jou opa antiliaans is en je ouders en oma nederlands ben je denk ik nog een klein stukje antiliaans, maar je bent dan eigenlijk gewoon nederlands vind ik.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:57

oomens schreef:
Liesje1611 schreef:

Wat een onzin zeg. Er zijn ook genoeg 'echte Nederlanders' (want wat is een echte Nederlander? Mijn overgrootopa is hier ook naartoe gevlucht in de oorlog. Dus ik heb ook Duitse roots, oh God!) die er ook op tegen zijn. We zijn allemaal wereldburgers.

Ik snap echt niet dat er nog steeds zo massaal wordt veroordeeld op ras, afkomst en geaardheid. En dat er zoveel mensen zijn die vinden dat mensen uit een ander land minder zijn dan zijzelf. Bah.