CharmingS schreef:Janneke2 schreef:Eh - gratis geld, wat is dat precies?
(Ik weet dat Nederland vindt dat vluchtelingen niet mogen werken plus dat er verdragen zijn en wetten die stellen dat we ze niet mogen laten verhongeren.)
En geld uit potje 1 van de overheid moet eerst terug naar de overheid voordat er uit potje 2 kan worden uitgekeerd.
Denk dat je best wel weet wat daarmee bedoeld word
Ik ben heel dat vluchtelingen gedoe beu, en niet dat ze hier zijn hoor. Echt prima en ik hoop dat de oorlog snel over is voor iedereen en dat iedereen weer veilig terug naar hun land kan.
Maar het hele loop op je tenen gedoe ben ik zat. Mensen hebben het recht om er tegen te zijn, om wat voor reden dan ook. Ik ben het zat dat je niks meer kan of mag zeggen, en ook al liggen er feiten mensen kunnen altijd een gevoel ergens bij hebben. En ik vind dat ook deze mensen dat mogen uiten. Zonder meteen als ongevoelige eikel gezien te worden.
Daarnaast vind ik het heel erg voor de mensen die zoveel ellende mee hebben gemaakt, maar je ziet helaas het verschil niet tussen de mensen die hier komen profiteren en mensen die echt in de diepe oliebol hebben gezeten. Dus is het heel moeilijk om niet iedereen over een kam te scheren!!
Ik vind ook dat er hier in Nederland ondertussen meer sympathie is voor vluchtelingen als mede land bewoners, die zijn niet belangrijk meer want wij hebben geen oorlog mee gemaakt. Dus dan zijn de nachtmerries die mensen in hun eigen "veilige" land mee maken opeens niet meer zo erg want hier is geen oorlog.
En nogmaals ik ben niet tegen vluchtelingen, maar ik ben ook zeker niet voor! Zodra ze zich netjes gedragen en zich proberen aan te passen vind ik het allemaal prima. Maar ik zie het al gebeuren dat Nederland straks geen recht meer heeft op vrije meningsuiting. Zonder dat je een aangifte aan je broek krijgt dat je discrimineert in welke vorm dan ook. Iedereen mag zeggen en vinden wat ze willen of je dat nou leuk vind of niet. Daarvoor hebben wij hier recht op vrije meningsuiting, maar het lijkt er niet meer op.
Amen

als je er een mening over heb ben je meteen aan het discrimineren of een racist. ik heb niks tegen die mensen wel vind ik dat ze hier hun wat kunnen aanpassen . er zijn hier genoeg vluchtelingen die hier al een paar jaar zijn of langer en nog geen normaal woord nederlands kunnen. zij hebben hun tradities ivm met geloof. zoals de mannen baas zijn en vrouw onderdanig dat hoort niet in onze maatschappij thuis. of het onverdoofd slachten waar ineens een uitzondering voor word gemaakt. en al helemaal dat onze tradities er onder moeten wijken zoals zwarte piet