Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:45

.... en dat is dus precies wat ik zo krom vind aan deze
maatschappij! Overigens snap ik het heel goed hoor Onali, maar het klopt
toch verdorie van geen ene kant :( ???

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:45

Citaat:
Ja triest he .

Voormalig artsen die schoonmaker worden ( omdat ze toch voor hun geld willen werken

Tja dat is voor Nederlanders niet anders.
Ook die moeten roeien met de riemen die ze hebben.
Baan aannemen die slecht betaald en beneden hun kunnen is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:51

bruintje123 schreef:
Electra, niemand roeptoeterd.
Te veel mensen hebben alle recht van spreken dat het te krom geregeld is in Nederland.
En ja, dat die engnek eigenlijk best wel een punt heeft: Nederlanders worden te vaak achtergesteld.
Daarom de onvrede die geuit word.

Marieke waar geef ik de azielzoekers de schuld?
Ik geef de staat de schuld.

Ik vind helemaal niet dat Nederlanders worden achtergesteld. Er zijn nu eenmaal verschillen: in opleiding, in salaris, in gezondheid. Deels heb je zelf in de hand, soms heb je pech.
Maar als je al 25 jaar in de politiek zit, had je daar eens iets nuttigs moeten doen, behalve mensen uitspelen tegen elkaar en haat zaaien. Door bijv. jaren geleden regeringsverantwoordelijkheid te nemen. Al die onzin-moties en nu aanklacht is zieltjes winnen door een politicus die zijn populariteit ziet afnemen. Kost de samenleving veel geld. Zonder dat het natuurlijk iets op gaat brengen. Behalve publiciteit.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:53

Soms heb je pech .....

Serieus ... ik ken mensen die al meer dan 50 jaar getrouwd zijn, en uit elkaar werden getrokken omdat ze niet samen in een tehuis mochten (!) Lief en leed met elkaar gedeeld, altijd samen....

En aan de andere kant wordt er een gezin herenigd, nou sorry hoor, maar daar kots ik letterlijk van! Mede door het belastinggeld van de oude bessies, komen deze families weer samen, maar hé ja ... sorry gevalletje pech :x :x :x Je moet je diep schamen!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:54

bruintje123 schreef:
Blue tamelijk verwaarloosd van 5 ton. :D
Zijn vast wel mensen die er beter me om gegaan zouden zijn maar die kans niet kregen.

Altijd maar wat krom is recht willen praten.

Booo
Nee polen vluchten niet, een grote groep vluchtelingen ook niet.
Juist die wel vluchten zijn de dankbare is mijn ervaring.

Tamelijk verwaarloosd ja, geloof me maar dat die villa op die plek in dat dorp in goede staat bijna het dubbele waard was geweest :D
Heeft niks te maken met recht praten wat krom is, wel met e.e.a. iets meer in perspectief plaatsen. Een zwaluw maakt nog geen zomer, een Syrische asielzoeker die met hennep aan de slag gaat maakt nog niet dat ze allemaal drugsdealer zijn.

En nee, de vooroordelen tegen Polen zijn totaal anders. Polen worden weliswaar gezien als ladderzatte herrieschoppers, maar wel als harde werkers die voor een hongerloontje alles aanpakken wat er te doen valt en ook het vieze werk doen. Verder wordt er door de uitzendbureaus voor ze gezorgd en spreekt iedereen van wie ze iets nodig hebben Pools.

Mensen met een oosters tintje (letterlijk) worden gezien als potentiële terroristen die te lui zijn om iets te doen en alleen maar willen stelen wat er te stelen valt.
Dat dat lang niet altijd terecht is, daar kom je niet achter als je niet verder kunt kijken dan je neus lang is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:55

BloemBloem schreef:
Soms heb je pech .....

Serieus ... ik ken mensen die al meer dan 50 jaar getrouwd zijn, en uit elkaar werden getrokken omdat ze niet samen in een tehuis mochten (!) Lief en leed met elkaar gedeeld, altijd samen....

En aan de andere kant wordt er een gezin herenigd, nou sorry hoor, maar daar kots ik letterlijk van! Mede door het belastinggeld van de oude bessies, komen deze families weer samen, maar hé ja ... sorry gevalletje pech :x :x :x Je moet je diep schamen!

Ik vind het voor allebei even erg. Natuurlijk is het vreselijk dat die mensen uit elkaar gehaald worden, maar dat heeft helemaal niets te maken met asielzoekers en gezinshereniging. Dat heeft te maken met de slechte organisatie in de zorg.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:57

Blue_Eyes schreef:
Ik vind het voor allebei even erg. Natuurlijk is het vreselijk dat die mensen uit elkaar gehaald worden, maar dat heeft helemaal niets te maken met asielzoekers en gezinshereniging. Dat heeft te maken met de slechte organisatie in de zorg.

Nee Blue_Eyes , dat heeft te maken met de bezuinigingen in de zorg (!) geld wat aan de andere kant naar mijn mening verkeerd geïnvesteerd wordt. Gezinshereniging is prima, maar laat de vader in kwestie dan hier eerst zelf de boel op de rit hebben, voordat hij zijn gezin welkom heet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:57

En dan hebben ze het verhaal 'krijg gratis geld' nog vlot weggemoffeld.

Je kon dus je hier aanmelden als asielzoeker uit een land waar je helemaal niet asielzoeker kon zijn en dus al wist dat je terug moest. Maar daar kreeg je wel even een zakcentje voor mee terug.

Dus dat was cashen en dat is jaaarenlang gaande geweest. Je meld je aan als Asielzoeker, wacht het bericht af dag je terugmoet en dan stap je in het vliegtuig met een duizendje of wat.

Toen dat boven tafel kwam was het snel ingeperkt. Maar de media pikken dat dan weer ineens niet op.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:59

BloemBloem schreef:
Blue_Eyes schreef:

Nee Blue_Eyes , dat heeft te maken met de bezuinigingen in de zorg (!) geld wat aan de andere kant naar mijn mening verkeerd geïnvesteerd wordt. Gezinshereniging is prima, maar laat de vader in kwestie dan hier eerst zelf de boel op de rit hebben, voordat hij zijn gezin welkom heet.

Was het niet spanje of portugal waar de vluchtelingen liever niet heen wilden? Daar moet je binnnen een (half) jaar je eigen broek op kunnen houden en anders lig je eruit.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:59

Precies dat!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:00

BloemBloem schreef:
Soms heb je pech .....

Voor dat beleid heeft de PVV in het verleden gewoon meegestemd.

Ik vind dat je bijzonder overtrokken reageert.

Ook mijn opa en oma zijn in het verleden gescheiden doordat de 1 in een verpleeghuis moest opgenomen worden. Heeft totaal niets met vluchtelingen te maken (die waren er toen amper).

Je kan niet van alles de vluchteling of de buitenlander de schuld geven, maar ik begrijp nu wel dat jij Geert gelijk geeft: die heeft ook maar 1 issue: de vluchteling en dan met name de islam.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:03

Onali schreef:
Niks, want daar reageer ik niet op ;) En mijn vader zit echt niet meer in de bloei van zijn leven :')
En dat minder verdienen daar werk je dan gvd zoveel jaar voor. En als hij nu die resterende jaren minder verdiend heeft dat invloed op het pensioen wat hij straks krijgt, dat gaat dan ook naar beneden. En daar werk je dan je hele leven voor.

Het is financieel voor hem dus aantrekkelijker om thuis te zitten deze jaren dan te werken.

Edit; wat Cowboy55 dus ook zegt.

Niet om de boel verder te compliceren en ik weet dus niet of je vader het jammer vindt dat hij niet meer mag werken, maarre: goeie deal voor je pa! Dat lukt er niet meer veel om voor de pensioenleeftijd te 'ontsnappen'! Dat mogen ze mij t.z.t. ook aanbieden/flikken. :j

Terzijde: de impact van die laatste jaren op zijn pensioen is niet hemelschokkend hoor. Al helemaal niet als hij een behoorlijk inkomen heeft gehad als werkende. No worries.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:04

BloemBloem schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dus even om dat beeld te schetsen:
vader laat vrouw en kinderen achter in een vluchtelingenkamp waar het weliswaar veiliger is dan in het thuisland, maar nog steeds 'veilig' tussen vette aanhalingstekens. Allesbehalve dus. Ik weet niet of je er ooit zelf bent geweest? Slechte huisvesting, slecht voedsel, ziektes, plunderingen, geen of slecht onderwijs.
Hij onderneemt de gevaarlijke reis die sowieso al maanden duurt. Als hij levend aankomt, wordt hij eerst opgesloten in een AZC en moet hij een lange procedure in. Al die tijd zit hij in de zorgen om zijn gezin, en zit zijn gezin in een allesbehalve veilige situatie. Hij kan echter niets dan afwachten, soms maandenlang. Hij mag niet werken, hij mag geen Nederlandse les nemen, hij mag alleen maar wachten. Uiteindelijk en met wat mazzel mag hij blijven, dan krijgt hij een woonplek toegewezen en een uitkering. Hij mag dan beginnen met Nederlands leren. Zo lang als hij geen inburgeringstoets heeft behaald, wordt hij helemaal nergens aangenomen en valt er dus niets op de rit te krijgen. Intussen zit hij hier al een paar jaar, heeft hij te dealen met wat hem is overkomen, maar ook met het feit dat zijn gezin nog in dat onveilige kamp zit.
Dat is onmenselijk.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:15

Blue Eyes, als je al mijn post gelezen hebt, zie je ook dat ik niet alles
alleen maar op de "vluchtelingen" betrek.

Ja ik vind dat voor die mensen ook schrijnend, maar nog schrijnender vind ik het voor de mensen die gekort worden in een land waar al die jaren hun belastingcentjes naar toe zijn gegaan, en nu zelf amper nog rond kunnen komen!

Als je echt gelezen hebt, zie je dat ik alles wat meer gelijk getrokken zou willen hebben ;) !

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:19

MariekeB schreef:
01San schreef:
In mijn vorige huis , zei de verhuurder dat er waarschijnlijk een asiel zoeker in kwam,

Ik had huis helemaal netjes opgeknapt, toen ik erin kwam was alles zwart,
Alles opnieuw laten stucen enzo...
Maar goed dat ter zijde..

Ik zei : ik wil mijn vloer er wel in laten en wasmachine en droger mogen wat mij betreft ook blijven staan...

Nee ik moest alles eruit halen! Want de vloer was misschien niet de smaak van de asiel zoeker..
En wasmachine e.d. Krijgen ze allemaal nieuw in verband met garantie...

Kom op zeg!! Het was gratis ..

Toen had ik wel een raar gevoel bij hoor.. 8)7

Maar dat zei de verhuurder tegen je toch ? Niet de asielzoeker.
Dus jij krijgt een raar gevoel bij asielzoekers , omdat je een verhuurder hebt die iets zegt .... Dat vind ik dan eer een beetje raar.

Nee ik krijg geen raar gevoel bij asielzoekers...
Maar tegen de vestia , die dat afslaat, dat snapte ik niet.. ze waren maar 3 jaar oud en de vloer ook en was hartstikke netjes..

Dat scheelt toch weer een beetje geld voor de overheid...

Als ik asielzoekers niet mocht dan had ik het toch niet gegund en op marktplaats gezet :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:24

BloemBloem schreef:
Blue Eyes, als je al mijn post gelezen hebt, zie je ook dat ik niet alles
alleen maar op de "vluchtelingen" betrek.

Ja ik vind dat voor die mensen ook schrijnend, maar nog schrijnender vind ik het voor de mensen die gekort worden in een land waar al die jaren hun belastingcentjes naar toe zijn gegaan, en nu zelf amper nog rond kunnen komen!

Als je echt gelezen hebt, zie je dat ik alles wat meer gelijk getrokken zou willen hebben ;) !

Ik reageer dan ook alleen maar op jouw directe opmerking dat je pas gezinshereniging wil als vader alles op de rit heeft hier. ;)

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:30

Booooo schreef:
Polen vluchten dan ook niet uit de oorlog.. Klein detail maar hoor.

En komen uit de EU, en mogen dus zonder allerlei rompslomp aan het werk, ITT tot vluchtelingen die van buiten Europa komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 17:32

MariekeB schreef:
bruintje123 schreef:
Marieke
Naar ww moet je niet kijken inderdaad. Wel naar bijstand. En dan zie je dat ondanks dat er een kleine groep buitenlanders in Nederland woont ze een groot deel van de bijstand innemen.
Waar naar mijn idee een groot deel geen recht op hebben omdat ze ook kunnen werken (overigens nederlanders ook) en omdat ze totaal niet integreren en zich daarom zelf buiten de maatschappij zetten.
Van mij mag dan echt uitkering vervallen. Ook bij op vakantie gaan naar het oh zo gevaarlijke land.
En zo is er dus duidelijk geen geld meer voor mensen die het óok nodig hebben en nu niet krijgen.
Want ergens moeten ze beknibbelen.
En dat is niet op de "vluchteling" want dat heet discriminatie.

Maar daar ben ik het volledig mee eens. Vermoed dat een groot deel van betreffende buitenlanders geen vluchtelingen zijn overigens, echter ... ik heb daar geen cijfers en of verstand van dus dat is een gevoel.

En ondanks dat ik vrij links ben ( of eigenlijk meer liberaal groen :D )

Fact check 1: er is nogal een verschil tussen 'buitenlander' en asielzoeker.
Dus houd op met gedoe over 'ze bezoeken hun o zo gevaarlijke land van oorsprong'.
Feit 2: de meeste buitenlanders in Nederland zijn expats waar we fiks aan verdienen.
Feit 3:... nog al wat mensen die gewoon Nederlander zijn worden 'uitgemaakt voor' buitenlander.
4: Het feit dat je buitenlander bent geeft trouwens GEEN recht op bijstand of welke uitkering dan ook.

Kennelijk wil schrijfster 1 een hele rits mensen uit de bijstand gooien. (...mensen die waarschijnlijk, zie 4, geen bijstand hebben maar dit ter zijde)
...mij lijkt een basisinkomen voor iedereen een beter plan.

"Wie niet wil werken" (dat stereotype van die luie Surinamer enzo...) - nou, dan werk je gewoon niet.
En je kunt bezuinigen op de hele infrastructuur "trap ze aan het werk", dat geld kun je besteden aan nuttige zaken zoals mensen die willen werken met bijvoorbeeld een handicap etc. En aan meer geld voor de zorg aan wie dus totaal niet kan werken.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:43

Heel interessante discussie in mijn ogen.

Van beide kanten, zowel voor als tegen, zijn er bepaalde argumenten waar ik het mee eens kan zijn. Ik vind het onmogelijk om hier een zwart witte duidelijke mening over te vormen.

Het enige wat ik kan doen is uit ervaring spreken en mijn ervaring is in dit geval dat ik stage loop op een SW plek. Hier zijn ook een aantal statushouders aan het werk. Deze mensen werken vaak ver beneden hun niveau (hbo of universiteit geschoold soms) puur omdat ze moeten bewijzen dat ze wel willend zijn om te leren en te integreren. Ik vind deze controle wel een goed iets maar vaak wel ontzettend zonde omdat ze soms wel een half jaar hier moeten werken. Een half jaar lang is er geen gebruik gemaakt van de capaciteiten die deze mensen hebben en is er aandacht aan ze besteed die sommige mensen met een sw indicatie veel meer nodig hebben. Zelf vinden deze statushouders dit ook maar ze kunnen helaas niks anders, ze moeten zichzelf nou een maal helemaal opnieuw (ver onder niveau) bewijzen omdat ze wel heel graag willen.

Edit; het gaat op deze plek over heel erg simpel productie werk gericht op mensen die vlak boven de ondergrens presteren

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:50

Ik ken ook mensen die buiten hun schuld om in de ellende zitten.
Die werken ipv als ingenieur als concierge op een ijsbaan.

Dus nee medelijden heb ik niet met een vluchteling die werk onder zijn kunnen doet.
Ik hoop wel dat door de taal te leren ze weer een baan op hun niveau kunnen vinden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:52

Wij hebben zo'n zogenaamd universitair opgeleide syrier aan het werk. Nou weet niet precies wat ze daar onder universiteit verstaan. Maar verder dan hooguit mavo niveau komt ie echt niet uit. Ook niet in zijn eigen taal.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:54

Keet schreef:
Wij hebben zo'n zogenaamd universitair opgeleide syrier aan het werk. Nou weet niet precies wat ze daar onder universiteit verstaan. Maar verder dan hooguit mavo niveau komt ie echt niet uit. Ook niet in zijn eigen taal.

De niveaus verschillen inderdaad, daarom zal een diploma van daar hier in Nl altijd bekeken en opnieuw gewaardeerd moeten worden. Daar zijn officiele instanties voor. Hun diploma van daar krijgt hier dan een waarde zoals bijvoorbeeld mbo 4.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:18

Keet schreef:

...eh: dat zou wel eens het gevolg van een trauma kunnen zijn.
Cultuurshock.
...of wat dan ook.

Universitair niveau in Syrië is te vergelijken met de westerse wereld.
Uiteraard hebben ze een langere, oudere geschiedenis dan wij, een andere taal en cultuur - maar niet minder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:52

Nee. Gewoon een kwestie van kennisniveau dat niet vergelijkbaar is op beta vakken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:06

..och - in Nederland hebben we ook een 'university' die geen universitair niveau heeft (maar een 'branche' van een Amerikaanse onderwijsinstelling is).

Juist in de bètavakken is niveau goed te vergelijken. (Menswetenschappen, literatuur, geschiedenis - allemaal veel ingewikkelder. Maar het onderwijs zelf is niet significant lager dan hier.)