maatschappij! Overigens snap ik het heel goed hoor Onali, maar het klopt
toch verdorie van geen ene kant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Electra, niemand roeptoeterd.
Te veel mensen hebben alle recht van spreken dat het te krom geregeld is in Nederland.
En ja, dat die engnek eigenlijk best wel een punt heeft: Nederlanders worden te vaak achtergesteld.
Daarom de onvrede die geuit word.
Marieke waar geef ik de azielzoekers de schuld?
Ik geef de staat de schuld.
bruintje123 schreef:Blue tamelijk verwaarloosd van 5 ton.
Zijn vast wel mensen die er beter me om gegaan zouden zijn maar die kans niet kregen.
Altijd maar wat krom is recht willen praten.
Booo
Nee polen vluchten niet, een grote groep vluchtelingen ook niet.
Juist die wel vluchten zijn de dankbare is mijn ervaring.
BloemBloem schreef:Soms heb je pech .....
Serieus ... ik ken mensen die al meer dan 50 jaar getrouwd zijn, en uit elkaar werden getrokken omdat ze niet samen in een tehuis mochten (!) Lief en leed met elkaar gedeeld, altijd samen....
En aan de andere kant wordt er een gezin herenigd, nou sorry hoor, maar daar kots ik letterlijk van! Mede door het belastinggeld van de oude bessies, komen deze families weer samen, maar hé ja ... sorry gevalletje pech![]()
![]()
Je moet je diep schamen!
Blue_Eyes schreef:Ik vind het voor allebei even erg. Natuurlijk is het vreselijk dat die mensen uit elkaar gehaald worden, maar dat heeft helemaal niets te maken met asielzoekers en gezinshereniging. Dat heeft te maken met de slechte organisatie in de zorg.
BloemBloem schreef:Blue_Eyes schreef:Ik vind het voor allebei even erg. Natuurlijk is het vreselijk dat die mensen uit elkaar gehaald worden, maar dat heeft helemaal niets te maken met asielzoekers en gezinshereniging. Dat heeft te maken met de slechte organisatie in de zorg.
Nee Blue_Eyes , dat heeft te maken met de bezuinigingen in de zorg (!) geld wat aan de andere kant naar mijn mening verkeerd geïnvesteerd wordt. Gezinshereniging is prima, maar laat de vader in kwestie dan hier eerst zelf de boel op de rit hebben, voordat hij zijn gezin welkom heet.
BloemBloem schreef:Soms heb je pech .....
Serieus ... ik ken mensen die al meer dan 50 jaar getrouwd zijn, en uit elkaar werden getrokken omdat ze niet samen in een tehuis mochten (!) Lief en leed met elkaar gedeeld, altijd samen....
En aan de andere kant wordt er een gezin herenigd, nou sorry hoor, maar daar kots ik letterlijk van! Mede door het belastinggeld van de oude bessies, komen deze families weer samen, maar hé ja ... sorry gevalletje pech![]()
![]()
Je moet je diep schamen!
Onali schreef:Niks, want daar reageer ik niet opEn mijn vader zit echt niet meer in de bloei van zijn leven
En dat minder verdienen daar werk je dan gvd zoveel jaar voor. En als hij nu die resterende jaren minder verdiend heeft dat invloed op het pensioen wat hij straks krijgt, dat gaat dan ook naar beneden. En daar werk je dan je hele leven voor.
Het is financieel voor hem dus aantrekkelijker om thuis te zitten deze jaren dan te werken.
Edit; wat Cowboy55 dus ook zegt.
BloemBloem schreef:Blue_Eyes schreef:Ik vind het voor allebei even erg. Natuurlijk is het vreselijk dat die mensen uit elkaar gehaald worden, maar dat heeft helemaal niets te maken met asielzoekers en gezinshereniging. Dat heeft te maken met de slechte organisatie in de zorg.
Nee Blue_Eyes , dat heeft te maken met de bezuinigingen in de zorg (!) geld wat aan de andere kant naar mijn mening verkeerd geïnvesteerd wordt. Gezinshereniging is prima, maar laat de vader in kwestie dan hier eerst zelf de boel op de rit hebben, voordat hij zijn gezin welkom heet.
MariekeB schreef:01San schreef:In mijn vorige huis , zei de verhuurder dat er waarschijnlijk een asiel zoeker in kwam,
Ik had huis helemaal netjes opgeknapt, toen ik erin kwam was alles zwart,
Alles opnieuw laten stucen enzo...
Maar goed dat ter zijde..
Ik zei : ik wil mijn vloer er wel in laten en wasmachine en droger mogen wat mij betreft ook blijven staan...
Nee ik moest alles eruit halen! Want de vloer was misschien niet de smaak van de asiel zoeker..
En wasmachine e.d. Krijgen ze allemaal nieuw in verband met garantie...
Kom op zeg!! Het was gratis ..
Toen had ik wel een raar gevoel bij hoor..
Maar dat zei de verhuurder tegen je toch ? Niet de asielzoeker.
Dus jij krijgt een raar gevoel bij asielzoekers , omdat je een verhuurder hebt die iets zegt .... Dat vind ik dan eer een beetje raar.
BloemBloem schreef:Blue Eyes, als je al mijn post gelezen hebt, zie je ook dat ik niet alles
alleen maar op de "vluchtelingen" betrek.
Ja ik vind dat voor die mensen ook schrijnend, maar nog schrijnender vind ik het voor de mensen die gekort worden in een land waar al die jaren hun belastingcentjes naar toe zijn gegaan, en nu zelf amper nog rond kunnen komen!
Als je echt gelezen hebt, zie je dat ik alles wat meer gelijk getrokken zou willen hebben!
MariekeB schreef:bruintje123 schreef:Marieke
Naar ww moet je niet kijken inderdaad. Wel naar bijstand. En dan zie je dat ondanks dat er een kleine groep buitenlanders in Nederland woont ze een groot deel van de bijstand innemen.
Waar naar mijn idee een groot deel geen recht op hebben omdat ze ook kunnen werken (overigens nederlanders ook) en omdat ze totaal niet integreren en zich daarom zelf buiten de maatschappij zetten.
Van mij mag dan echt uitkering vervallen. Ook bij op vakantie gaan naar het oh zo gevaarlijke land.
En zo is er dus duidelijk geen geld meer voor mensen die het óok nodig hebben en nu niet krijgen.
Want ergens moeten ze beknibbelen.
En dat is niet op de "vluchteling" want dat heet discriminatie.
Maar daar ben ik het volledig mee eens. Vermoed dat een groot deel van betreffende buitenlanders geen vluchtelingen zijn overigens, echter ... ik heb daar geen cijfers en of verstand van dus dat is een gevoel.
En ondanks dat ik vrij links ben ( of eigenlijk meer liberaal groen)
Keet schreef:Wij hebben zo'n zogenaamd universitair opgeleide syrier aan het werk. Nou weet niet precies wat ze daar onder universiteit verstaan. Maar verder dan hooguit mavo niveau komt ie echt niet uit. Ook niet in zijn eigen taal.
Keet schreef:Wij hebben zo'n zogenaamd universitair opgeleide syrier aan het werk. Nou weet niet precies wat ze daar onder universiteit verstaan. Maar verder dan hooguit mavo niveau komt ie echt niet uit. Ook niet in zijn eigen taal.