Indestal schreef:Misadadigers heb je overal heeft niks mer zwaar of zwaarder staffen te maken...maar de slappe manier van hier straffen, zoals de “lichtere” vergrijpen volgens ons wettenstelsel, worden ook nog steeds slachtoffers gemaakt, die er heel hun leven last van hebben.
Ik geloof dat jij jezelf tegenspreekt.
En ik word als incestvrouw nooit blij van mensen die mij komen
nadragen 'dat dat een trauma voor je hele leven is'. (Ik kan wel begrijpen dat het een onhandige steunbetuiging is, maar wasr is het niet en dus is het geen reden voor strenger straffen.)
Citaat:
Een oma zwaar mishandelen door zo een padjakkertje met zijn vriendje voor haar portemonee, wat krijgt zo een kereltje van 15? Hier in Nederland? Ze lachen je gewoon uit...
Mooi niet.
Jeugd tbs loopt tot 23 als ik mij goed herinner, dat is toch nog 8 jaar.
Citaat:
Straf hoort af te schrikken....en dat doet het niet nin Nederland...en dat in andere landen misdadigers ook ver gaan, is hier niet anders....
...volgens mij heb je het over Marokkanen. Dat mag je best zeggen.
En er is een groot cultureel misverstand gaande. Jat je iets, krijg je in Marokko van Oom Agent een ongenadig pak slaag, hier, jawel, een kop thee, ze bellen je ouders en bureau Halt.
Maar: je naam komt wel op een lijst - en daar verkijkt men zich op.
En tja - wie voor het korte geluk gaat: drugshandel maakt snel (maar kort) rijk. Dat IS/lijkt makkelijker dan 50x solliciteren voor een minimum loon baantje (met een hbo diploma op zak).
Citaat:
die gasten die in het buitenland een vrouw verkrachten en de nek afsnijden en in het ravijn dumpt, krijgt hier tbs
...en toch ook straf.
En tbs kan uitlopen op levenslang. Enkel tbs gebeurt als mensen knetterpsychotisch zijn.