Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:@ Fellor
Wel je interpretatie van mijn schrijven hier zit er vér naast, maar dat is wat meestal gebeurt in dit soort discussies ( "je schrijft dít dus je bedoelt dát).
Ik ga niet rectificeren wat jij fantaseert over mijn mening, als je niet begrijpend kunt lezen is dat jouw probleem.
Ik wil best discussiëren en indien nodig toelichting geven over wat ik daadwerkelijk heb geschreven.
maralyn schreef:Fellor... Bij jouw post krijg ik het over één kam scheren idee.
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar jouw beeld van boeren is niet helemaal correct.
Als ik mag spreken.. Die stage heeft gelopen op verschillende sectoren óók om te kijken of ik vegetariër zou worden daar om.
Varkens die geen poot kunnen verzetten is dus complete onzin.
Ook in eigen mest liggen... Amoniaklucht.
Ik weet niet wáár jij je info weg hebt.. Maar er klopt bar weinig van.
Zo ook over de kippen.
Ben jij daadwerkelijk langs geweest bij boeren? Of klad je maar wat op na wat filmpjes of schrijfstukken?
Welzijn zou verbeterd mogen worden.
Op alle gebieden.
Óók huisdier....
En varken koe en kip netzo.
Als boer meer geld zou krijgen en minder dieren per stukje zou mogen plaatsen en n correcter bedrag voor dier wanneer hij de kwaliteit in welzijn bevorderd zou dat n stuk aantrekkelijker zijn.
Maar... Dat wil de consument niet betalen.
Nee... Ga ik toch liever met vrienden om tafel en koop ik een hele koe en varken op.
Fellor schreef:Kuggur schreef:@ Fellor
Wel je interpretatie van mijn schrijven hier zit er vér naast, maar dat is wat meestal gebeurt in dit soort discussies ( "je schrijft dít dus je bedoelt dát).
Ik ga niet rectificeren wat jij fantaseert over mijn mening, als je niet begrijpend kunt lezen is dat jouw probleem.
Ik wil best discussiëren en indien nodig toelichting geven over wat ik daadwerkelijk heb geschreven.
Discussiëren houdt in jouw geval in dat jij dingen mag roepen als feit en mag roepen dat de ander dom is en dat je zelf hetzelfde doet als de ander maar dat dat dan allemaal wel klopt.
Ik heb van jou nog geen inhoud gezien, alleen andere mensen op een deel van hun post voor dom en raar uitmaken.
dromertje2 schreef:Ewelle: daar ga ik helemaal mee mee.
Men wordt hier neergezet als een verschrikkelijk mens omdat je vlees eet en dan verwonderd zijn dat mensen misschien niet meer durven toegeven dat ze vlees van de supermarkt eten![]()
T is niet omdat je vlees eet, dat je het dierenleed bij sommige slachterijen goedkeurd.
Of keuren alle ruiters ook autimatisch goed dat men paarden uitbuit, gewoon omdat je zelf ook paardrijd?
Kinke schreef:PlantsTho schreef:Cognitieve dissonantie
En dit soort reacties is juist precies wat weerstand oproept. Zo van: ach, de arme zielen weten zelf nog niet wat ze denken en hoe dat komt. En als vegetariër/veganist sta hier ver boven, want ik weet dingen van vleeseters die ze zelf nog niet doorhebben.
Azmay schreef:PlantsTho schreef:Het valt mij op dat de enige mensen die zeggen vega(n)s zichzelf verheven voelen allemaal carnisten () zijn.
Sorry, nee![]()
Ik eet plantaardig, maar sommige vegans slaan een beetje door imo![]()
Hoewel minder vlees eten voor de planeet en onze gezondheid alleen al echt nodig zal gaan zijn.
PlantsTho schreef:Zolang jij niet ingaat op alles wat hier gepost wordt en alleen komt posten om te bashen voel ik me niet echt geroepen om dat te doen