Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hypericum schreef:Ik lees redelijk veel reacties als 'wat maakt het uit, who cares' etc 'als zij zich daar prettig bij voelen'
En ergens denk ik dat de TS dit niet zozeer heeft geopend om er tegenaan te schoppen, of om te laten merken dat zij zelf wel anders durft te zijn.
Maar meer om er vanuit een sociologisch oogpunt naar te kijken?
Zo kijk ik er iig wel naar.
Ja trends zijn van alle tijden, maar subculturen lijken toch echt te verdwijnen.
En voelen de jonge meisjes zich wel écht prettig bij deze trends? Of mag je gewoon niet meer afwijken van de norm?
Gisteren kwam het nog voorbij bij Pauw. De echtheid verdwijnt en dat is iets wat mij wel opvalt.
De Insta modellen bepalen vrijwel alles, zeker in de wereld van jonge meiden.
Als ik in de stad om me heen kijk, of naar de meiden achter de kassa kijk schrik ik daar best van.
Allemaal hetzelfde haar, dik in de make up, dezelfde perfect gestylde 'wenkies', nepwimpers etc.
Er kan geen foto meer de telefoon af zonder de perfecte lichtval en tig filters.
En de kledingstijl is hier inherent aan.
En als alle meiden zich hier echt prettig bij voelen, prima.
Ik kan het me alleen niet goed voorstellen, een puber 'hoort' zich af te zetten tegen ouders, maatschappij en juist nu lijkt het me dat ze klakkeloos opvolgen wat de maatschappij opdraagt.
Meegaan met de stroom, niet teveel opvallen of experimenteren en ga maar op in de massa.
Jennanne schreef:Vooral op de kakkerschool waar ik zat (Amsterdam zuid, raad maar welke) was het echt verschrikkelijk. Elk meisje moest spijkerbroek en uggs dragen, een tas die je op je onderarm droeg en een nickelson Jack.
Ik had dat geld niet, maar ook niet de behoefte om te dragen. Dus hoorde ik er niet bij. Ben na twee jaar van die school gegaan omdat het niet uit te houden was.
Andere school in amsterdam was heel anders. Daar liepen echt honderdduizend verschillende typetjes rond en het leuke was dat iedereen daar geaccepteerd werd. Er waren geen vaste groepjes, maar iedereen had contact met elkaar.
En afgelopen jaren, bij mijn bachelor, waren er ook geen vaste kleding groepen om het zo maar te noemen.
Kortom, enige waar ik het heb meegemaakt was op een kakkerschool waar mensen het nodig hadden om status te krijgen.
Klijntje schreef:Een tijdje geleden had ik weer eens een bootcut jeans aan, zoontje van 6 merkte op dat ik een 'rare' broek aan had
Die ziet alleen maar skinny's. Die ik een paar jaar terug echt verschrikkelijk vond; drugsverslaafdenbroeken a la TrainspottingEn je voeten lijken zo idioot groot! Maar alles went, en paardrijbroeken zitten tenslotte ook lekker, dus waarom een skinny dan niet
_Dracarys schreef:Klijntje schreef:Een tijdje geleden had ik weer eens een bootcut jeans aan, zoontje van 6 merkte op dat ik een 'rare' broek aan had
Die ziet alleen maar skinny's. Die ik een paar jaar terug echt verschrikkelijk vond; drugsverslaafdenbroeken a la TrainspottingEn je voeten lijken zo idioot groot! Maar alles went, en paardrijbroeken zitten tenslotte ook lekker, dus waarom een skinny dan niet
Ik draag altijd bootcuthou niet van dat strakke gedoe om mn benen
Avis schreef:Jennanne schreef:Vooral op de kakkerschool waar ik zat (Amsterdam zuid, raad maar welke) was het echt verschrikkelijk. Elk meisje moest spijkerbroek en uggs dragen, een tas die je op je onderarm droeg en een nickelson Jack.
Ik had dat geld niet, maar ook niet de behoefte om te dragen. Dus hoorde ik er niet bij. Ben na twee jaar van die school gegaan omdat het niet uit te houden was.
Andere school in amsterdam was heel anders. Daar liepen echt honderdduizend verschillende typetjes rond en het leuke was dat iedereen daar geaccepteerd werd. Er waren geen vaste groepjes, maar iedereen had contact met elkaar.
En afgelopen jaren, bij mijn bachelor, waren er ook geen vaste kleding groepen om het zo maar te noemen.
Kortom, enige waar ik het heb meegemaakt was op een kakkerschool waar mensen het nodig hadden om status te krijgen.
Ik gok HLZ