Orkaan Irma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:09

novito schreef:
@Duutelepluut ik ook echt niet meer maar die mensen staan daar op hun gemak selfies te maken etc. :')

wahahaha ja en bijna geraakt worden door de golf :') _O-

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:12

Snap ik wel hoor Emma. Zeker wat je nu zegt is helder. Ik dacht dat je het anders bedoelde. Ik krijg ook rillingen voor de mensen op de snelweg. Net zoals die bosbranden in Portugal zitten ze gewoon in een valkuil. Al zou ik me in de hoogste verdieping van een hotel ook niet veilig voelen :') ik zou echt in mijn broek pissen. Maar ook nu zou ik niet over straat gaan omdat ik eerder bang ben dat ie toch eerder is dan verwacht of zo. Ik dacht trouwens dat Irma ook vanochtend al aan kwam en niet morgen. Omdat ik telkens las op die tui Facebook dat mensen die in Cuba zitten en de domini gister fotos stuurde dat er niks aan de hand was en in de zon lagen. Ik dacht daarom dat ie daar al geweest was :+

voor te surfen is het ideaal, alleen die haaien....

Shani_1984

Re: Orkaan Irma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:15

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:15

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:17

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:18

Wow die oceaan die leeg is Bijzonder wat moeder natuur allemaal kan creeeren. Wens alle mensjes daar heel veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:22

Over dat lege stuk oceaan trouwens, ik weet niet zeker hoe dat zit. Ik gok dat het water wel terugkomt, het doet me een beetje denken aan het terugtrekken van de oceaan voor een enorme tsunami. Ik zou er niet gerust op zijn om daar te lopen, veel te bang voor een grote vloedgolf. Aan de andere kant zuigt een orkaan ontzettend veel water op op de oceaan, wat er later in de vorm van regen weer uit komt als hij boven land hangt. Of het direct terugkomt zou ik dus niet weten, maar zo'n groot volume dat weggezogen is.. Vind het echt een bizar fenomeen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:23

Tsunami sowieso niet, die hangt samen met een aardbeving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:23

Mossel schreef:
Tsunami sowieso niet, die hangt samen met een aardbeving

Ja klopt, daarom zei ik ook dat het me daaraan deed denken en niet dat het zo zal zijn :)) Het lijkt me sterk dat het water in 1 keer terugkomt maar het lijkt me ook heel sterk dat het heel lang wegblijft zeg maar.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:25

De uitleg eronder op Twitter zegt dat het met de verandering van stroming door de orkaan weer langzaam terug zal komen. Dus geen grote golf.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:26

https://twitter.com/thetimtracker/statu ... 2161150977

Tja. :')

Ik volg alles en ben van plan vannacht wakker te blijven om alles te volgen. Vind het reuze interessant. Linkje hierboven is van TheTimTracker en hij woon samen met zijn vrouw in Orlando. Ze hebben een yt kanaal en ook een video over voorbereidingen voor de Orkaan - ze blijven thuis.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:27

Hikarii schreef:

Ik volg alles en ben van plan vannacht wakker te blijven om alles te volgen. Vind het reuze interessant. Linkje hierboven is van TheTimTracker en hij woon samen met zijn vrouw in Orlando. Ze hebben een yt kanaal en ook een video over voorbereidingen voor de Orkaan - ze blijven thuis.

ik zei ook al tegen mijn vriend ik wil vannacht wakker blijven om het te volgen

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:28

Hikarii schreef:

Ik ook, Vind het ook interessant om te zien, maar was mooier geweest als er niet zo veel vergaan zou gaan. Heb jij nog een paar goede live streams?

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:33

kunnen we elkaar mooi wakker houden :') *\o/*

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:34

Is natuurlijk mooi geweest als er niet zoveel aan verloren gaat. En het klinkt misschien een beetje egoistisch om het leuk/interessant te vinden om te zien.

Heb genoeg koffie staan om wakker te blijven en heb sowieso al een prut slaap patroon dus ben sowieso klaar wakker tot een uurtje of 4. Het word morden middag voor ons pas echt erg daar natuurlijk dus misschien een uurtje of twee ergens slapen. Maar heb niks te doen morgen.

Heb geen livestreams, heb ééntje van hier aanstaan ( vorige pagina ) en verder volg ik Tim's social media en ook van de disney parken enzo. Gister ochtend wilde ze namelijk gewoon open blijven met aangepaste uren en nu gaan ze dus 2/3 dagen dicht. Tim heeft ook een video op youtube over welke aanpassingen en voorbereidingen ze hebben in disney. Ben heel benieuwd of alles daar heel blijft, een vriendin gaat aan het eind van de maand er heen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:36

Maar hij komt morgenavond Nl tijd toch aan of zit ik er weer langs?

Ik vind dit ook super interessant hoor. Ben echt heel ziek dus denk dat ik toch weinig slaap vat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:36

NL'se tijd morgenmiddag/avond ja. Maar de buitenste ring van de orkaan hangt ondertussen wel erg in de buurt van Key West dus het zal tot morgenmiddag alleen maar erger blijven worden.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:37

Dacht morgen middag ergens. Maar vind het wel leuk om verschillende livestreams de vorderingen te zien kwa windsnelheid, golven, temperatuur etc. En dan ook het nieuws over de evacuatie van miami en of mensen die in keys zitten nog weg gaan of niet.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:38

Duutelepluut schreef:

Haha precies, maar misschien toch paar uurtjes slapen :Y)

Ik heb een paar live streams aan staan, maar weet niet waar ik het beste kan kijken 'waar het meeste gebeurd' zeg maar.....

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:42

novito schreef:
Duutelepluut schreef:

Haha precies, maar misschien toch paar uurtjes slapen :Y)

Ik heb een paar live streams aan staan, maar weet niet waar ik het beste kan kijken 'waar het meeste gebeurd' zeg maar.....

dat heb ik ook dat ik niet weet welke het interessantste is

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:43

Ik vind die van het zuidelijkste puntje wel heel interessant op het moment. Vooral als mensen foto's maken :D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:44

Na even scrollen wel een mooie stream tegen gekomen.

http://www.keywestharborwebcam.com/

Dit is waar ie het eerst langs komt. Ook zicht op gebouwen. Interessant om te zien hoe lang dat staan blijft..

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 22:47

Hikarii schreef:
Na even scrollen wel een mooie stream tegen gekomen.

http://www.keywestharborwebcam.com/

Dit is waar ie het eerst langs komt. Ook zicht op gebouwen. Interessant om te zien hoe lang dat staan blijft..

en hoelang de cam het blijft doen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:51

Ik kan die cam niet zien, heb kennelijk geen flash :o?

En toen ik Flash wilde installeren kreeg ik McAfee Security erop, juist nu heb ik 2 security dingen erop staan >;)
Dus ik ben druk bezig met McAfee te uninstallen.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:52

Zei die eerst bij mij ook, toen ff op toestaan geklikt en nu doet die het wel...