Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ouders in volgende generaties veranderen toch wel zonder zo overdreven spastisch over gender neutraal te gaan doen.
Zo was 40 jaar terug toe durven geven dat je homo of lesbisch was ook veel groter dan nu. En zo spastisch is er ook niet over gedaan en toch is er verandering in gekomen.
Mag nog meer maar dat ontwikkeld ook wel door. Op een kleine groep overdreven gelovigen na zowel van christenen als islamieten.
En zo gaat dat ook wel met speelgoed.
Met het idee dat mensen geen man of vrouw voelen.
Maar dat krampachtige gedoe maakt het juist niet beter. Ik en meerdere met mij gaan zich dan juist afzetten.
Keet schreef:Bij mijn man op het werk zijn alle toiletten genderneutraal geworden..... echt allemaal. Zo onzinnig!
Als je je man voelt, ga je toch lekker naar de mannentoilet. En als je je vrouw voelt naar het dames toilet?
En dan met alles?
We hebben wel serieuzere kwesties waar we onze aandacht en tijd aan kunnen besteden. En dan heb ik het nog niet over de belastingcentjes die aan deze onzin uitgegeven worden
gekvanfleur schreef:Ik vind het ronduit gezeik, kan het niet mooier maken.![]()
Alsof een wc (wtf) wat betekend in je leven.
Zoek een leuke baan, leuke vrienden die je respecteren om wie je bent, en geniet van het leven.
bruintje123 schreef:Chasingmood ergens voor vechten is anders dan het spastisch doen van nu.
Nu is het gewoon gezeur. En naar mijn idee niet eens door die mensen zelf maar door zeveraars die politiek correct willen zijn tegenover andere. En daarmee juist het doel voorbij schieten.
RoosG schreef:gekvanfleur schreef:Ik vind het ronduit gezeik, kan het niet mooier maken.![]()
Alsof een wc (wtf) wat betekend in je leven.
Zoek een leuke baan, leuke vrienden die je respecteren om wie je bent, en geniet van het leven.
Dat jij het 'geluk' hebt om je hier nooit druk over te maken is heel fijn. Toch zijn dit grote obstakels voor veel mensen, zowel in Nederland als in het buitenland. Zeker als je transgender bent, je voelt je vrouw, kleed je als een vrouw maar zou in theorie toch naar de mannen wc MOETEN. Ik kan er voor kiezen bij een lange rij om naar de mannen wc te gaan, maar ik wordt niet gedwongen.
Ik vraag me bij veel van jullie af waarom het een probleem is.. Wat is voor jou het probleem dat er genderneutrale wc's komen? Wat is voor jou het probleem om genderneutraal begroet te worden? Wat is voor jou het probleem dat er mensen zijn die zich niet het één of het ander voelen?
Ik vind dat Asha ten Broeke het in haar boek allemaal heel helder schrijft. Eigenlijk concludeert zij dat je bij je geboorte een geslacht krijgt; man of vrouwelijk. Vervolgens door je opvoeding wordt je veelal dit geslacht. Daarom zijn meisjes meisjes-achtig en jongens jongens-achtig. Jongens spelen met blokken en hebben daarom meer ruimtelijk inzicht. Meisjes spelen met poppen en zijn daarom erg zorgzaam (even heeeeeel plat beschreven, lijkt mij duidelijk). Er zijn uitzonderingen, mensen die zo worden opgevoed maar zich toch heel duidelijk anders voelen. En eigenlijk zeggen zij alleen maar: 'Wij zijn er en willen niet anders zijn'.
Maar om die hokjes te laten verdwijnen, moeten we eerst erkennen dat ze er zijn. Er zijn homoseksuelen, lesbiennes, trangenders, mensen zonder gender, mensen met meer genders ect. Zodra wij dat erkennen en begrijpen hoe wij hier mee om moeten gaan, zullen die hokjes verdwijnen en is het niet meer 'anders'. Dat is het enige wat 'zij' vragen. Erken dat wij er zijn en accepteer dat.
Magrathea schreef:Dus dat er in 15 minuten toevallig geen persoon reageert betekent automatisch dat er niemand is die er een probleem mee heeft?![]()
Misschien lopen ze op Q music wel constant tegen mensen die een neutrale aanspreekvorm zouden wensen te zeiken en luisteren die daarom liever een andere zender. Zegt precies niks
Edit: of ze luisteren wel en negeren het liever (want niet alle reactie zijn even leuk). Of ze waren net met iets anders bezig dan radio luisteren. Weet jij veel
Magrathea schreef:Dus dat er in 15 minuten toevallig geen persoon reageert betekent automatisch dat er niemand is die er een probleem mee heeft?![]()
Misschien lopen ze op Q music wel constant tegen mensen die een neutrale aanspreekvorm zouden wensen te zeiken en luisteren die daarom liever een andere zender. Zegt precies niks
Edit: of ze luisteren wel en negeren het liever (want niet alle reactie zijn even leuk). Of ze waren net met iets anders bezig dan radio luisteren. Weet jij veel
karuna schreef:Vrouwen mogen voor zover ik weet wel mannen fouilleren maar niet omgekeerd. In het ziekenhuis is er geen sprake van controle op illegale dingen ed. Bij beveiliging en politie natuurlijk wel. De regel zal er niet voor niets ooit zijn ingesteld.
gekvanfleur schreef:Ik vraag mij ook oprecht af hoeveel genderneutrale mensen er zijn.
Ik denk dat ze vrij zeldzaam zijn.
Magrathea schreef:gekvanfleur schreef:Ik vraag mij ook oprecht af hoeveel genderneutrale mensen er zijn.
Klopt. Maar door een zeer kleine aanpassing waar 'cismensen' geen nadelen van ondervinden (want heel eerlijk: heb je nu echt last ervan als je favoriete kledingwinkel voortaan niet meer 'damesmode' op de ruit heeft? Of dat de NS 'beste reizigers' zegt? En dan last anders dan 'hullie moeten niet zo zeuren') kun je hen toch van dienst zijn. Dat is toch fijn? Of gaan we dat dan expres niet doen omdat zij met zichzelf in de knoop zitten oid? (Dat in de knoop zitten, waar kennen we dat ook alweer van? Oja, uit de tijd dat homo's naar kampen werden gestuurd om hun homoseksualiteit weg te bidden)
Magrathea schreef:gekvanfleur schreef:Ik vraag mij ook oprecht af hoeveel genderneutrale mensen er zijn.
Klopt. Maar door een zeer kleine aanpassing waar 'cismensen' geen nadelen van ondervinden (want heel eerlijk: heb je nu echt last ervan als je favoriete kledingwinkel voortaan niet meer 'damesmode' op de ruit heeft? Of dat de NS 'beste reizigers' zegt? En dan last anders dan 'hullie moeten niet zo zeuren') kun je hen toch van dienst zijn. Dat is toch fijn? Of gaan we dat dan expres niet doen omdat zij met zichzelf in de knoop zitten oid? (Dat in de knoop zitten, waar kennen we dat ook alweer van? Oja, uit de tijd dat homo's naar kampen werden gestuurd om hun homoseksualiteit weg te bidden)
gekvanfleur schreef:Magrathea schreef:
Ja, want ik ben een vrouw en daar ben ik trots op en ik wil dus niet dat 0.1 procernt van de bevolking ervoor zorgt dat ik niet meer wordt aangesproken naar wie ik ben en hoe ik mij voel.
God, ik voel mij gedriscrimeerd.
En nee dat voelt dus niet fijn. Ik zet mijn achterdeur ook niet open omdat er een groepering is in dit land (die zeker weten groter is dan genderneutrale) die vind dat huizen gemeenschappelijk goed zijn en je die gewoon moet kunnen bewonen al zijn ze van een ander.