Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Geryon schreef:Ze zal wel meerdere persoonlijkheidsstoornissen hebben.
En, JA. Een jaar lang misbruikt zijn door iemand is geen excuus om dit te doen. Dan moet er nóg iets met je zijn, wil je aan de hand daarvan ineens dieren gaan vermoorden. Zo een mens kunnen we niet bepaald gebruiken.
Phoya schreef:Creatief? Dat is gewoon logisch denken, want een normaal en gezond kind doet dit niet. Ze is of heel ziek, of er is wat met haar gedaan. Hoe dan ook vind ik het zeer ongepast om het over haar persoonlijkheid te hebben die niet in de maatschappij zou passen.
Er is zeker wat mis met haar momenteel en ik ben het er mee eens haar 'op te sluiten' want al zou het mijn eigen kind zijn. Ik zou 7 kleuren voor haar poepen.
Maar ondanks mijn angst voor haar kan ik niet haten.
Want ik weet dat ze of ziek is of dat er iets is gebeurd.
Hier zit wat achter, dit gebeurt niet zomaar.
CarolienR schreef:Jeetje. Ik schrik van sommige reacties.
Voor hetzelfde geld heeft ze een beperking, een trauma of is er iets compleet mis gegaan in haar jeugd of zit er iets fout in haar hersenen.
Dat maakt het niet goed en ja, ik denk dat dit meisje intensieve begeleiding/therapie nodig heeft en inderdaad de rest van haar leven gemonitord moet worden.
Zoolgangster schreef:CarolienR schreef:Jeetje. Ik schrik van sommige reacties.
Voor hetzelfde geld heeft ze een beperking, een trauma of is er iets compleet mis gegaan in haar jeugd of zit er iets fout in haar hersenen.
Dat maakt het niet goed en ja, ik denk dat dit meisje intensieve begeleiding/therapie nodig heeft en inderdaad de rest van haar leven gemonitord moet worden.
Daarbij: de rol van het meisje dat bij haar was, daar zou ook héél grondig naar gekeken moeten worden,
ik kom hiermee omdat ik een paar kinderen ken die griezelig goed andere kinderen kunnen manipuleren en chanteren, en zelf buiten spel weten te blijven.
_San87_ schreef:Phoya schreef:Creatief? Dat is gewoon logisch denken, want een normaal en gezond kind doet dit niet. Ze is of heel ziek, of er is wat met haar gedaan. Hoe dan ook vind ik het zeer ongepast om het over haar persoonlijkheid te hebben die niet in de maatschappij zou passen.
Er is zeker wat mis met haar momenteel en ik ben het er mee eens haar 'op te sluiten' want al zou het mijn eigen kind zijn. Ik zou 7 kleuren voor haar poepen.
Maar ondanks mijn angst voor haar kan ik niet haten.
Want ik weet dat ze of ziek is of dat er iets is gebeurd.
Hier zit wat achter, dit gebeurt niet zomaar.
Het gaat meer om de manier waarop het omschreven wordt. Uiteraard kan er wat gebeurd zijn, maar het kan ook net zo goed zijn dat ze een heel normale opvoeding heeft gehad maar in haar hoofd schakeltjes mist. Allemaal speculaties, vooralsnog.
Voor nu hoort het meisje iig niet in de maatschappij. Uit bescherming van die maatschappij, maar ook uit bescherming van haarzelf.
Phoya schreef:_San87_ schreef:Het gaat meer om de manier waarop het omschreven wordt. Uiteraard kan er wat gebeurd zijn, maar het kan ook net zo goed zijn dat ze een heel normale opvoeding heeft gehad maar in haar hoofd schakeltjes mist. Allemaal speculaties, vooralsnog.
Voor nu hoort het meisje iig niet in de maatschappij. Uit bescherming van die maatschappij, maar ook uit bescherming van haarzelf.
Het gedrag wat ze toont past niet in de maatschappij inderdaad. Maar bij een kind van 10 is er nog geen sprake van een ontwikkelde persoonlijkheid. Kan goed dat ze wat schakeltjes mist. In dat geval is er dus sprake van een ziektebeeld.
Annwfyn schreef:Wellicht kennen sommigen van jullie deze docu wel..
https://www.youtube.com/watch?v=g2-Re_Fl_L4
Moest ik direct aan denken toen ik dit verhaal las.
Het meisje uit het betreffende nieuwsstukje zal vast al meer op haar bordje hebben gehad, ik kan bijna niet geloven dat dit "gewoon" zomaar is gedaan.
Natuurlijk is dit geen goed praten, ik ben het er ook zeker mee eens dat ze intensieve therapie en begeleiding nodig zal hebben.
Maar kijkend naar Beth uit de docu... Het kan ook nog goed komen daarna. Beth is namelijk een zuster geworden in het ziekenhuis.
Blabla1980 schreef:Popstra schreef:Ik hoorde het gister op de radio...bizar gewoon.
Dikke vette straf geven dat kind. Niks geen medelijden mee hebben.
Mensen die de meest gruwelijke moorden plegen zijn vaak ook ontoerekenings vatbaar. Moeten we zeker ook medelijden mee hebben??
dat is toch heel iets anders. we hebben het hier over een kind. Een kind van 10.
_San87_ schreef:Ik ben echt compleet geschokt . 10 jaar en dan al dieren wurgen. Pfffiiieeeeuw.
De speculaties over wat misschien evetueel wel niet gebeurd zou kunnen zijn met haar zijn wel echt creatief.