Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Re: Meisje (10) wurgt dieren op kinderboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:27

Niemand in dit topic praat goed wat dat meisje heeft gedaan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:28

Formuleer ik het anders: neemt het voor haar op.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:29

Geef ik zo toe, dat doe ik inderdaad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:30

En dat mag, maar ik kan dat niet. :)
Ook die leeftijd weet dat ze een dier met gevoel vermoorden.
En niet 1 keer, nee meerdere keren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:36

Inderdaad, ze weten het. Hoeveel woede ze ook hebben, wat ze ook allemaal hebben meegemaakt. Het is echt bullshit om dat erbij te halen. Er is meer mis met je als je dit doet. Dan heb je een persoonlijkheid die niet in de maatschappij thuis hoort.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:37

Tot het jou kind blijkt te zijn dat al een jaar misbruikt te zijn door haar oppas of leraar. Denk je er dan ook zo over 'persoonlijkheid die niet thuishoort in de maatschappij'?
Makkelijk zeggen over het kind van een ander.

Denk overigens dat het weinig te maken heeft met haar persoonlijkheid, maar meer met een ziektebeeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:39

Nogmaals, er worden helaas bijzonder veel kinderen misbruikt, die gaan niet allemaal aan het moorden. Dus het alleen maar daarop gooien vind ik echt te makkelijk. Daar zit echt nog wel wat anders mis tussen de oren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:40

Ik ben echt compleet geschokt :oo. 10 jaar en dan al dieren wurgen. Pfffiiieeeeuw.

De speculaties over wat misschien evetueel wel niet gebeurd zou kunnen zijn met haar zijn wel echt creatief.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:41

Precies, het wordt telkens maar gegooid op het verleden van het kind, maar er zit ook wat fout in d'r harsens anders doet ze dit niet. Ik ben vroeger ook flink gepest geweest maar ik heb nog nooit een dier vermoord hoor.

Edit: en welk verleden? volgens mij kennen er flink wat Bokkers het meisje want ze weten allemaal dat het kind vroeger misbruikt/mishandeld/gepest is. :Y)
Laatst bijgewerkt door sureido op 04-06-17 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:42

Ze zal wel meerdere persoonlijkheidsstoornissen hebben.

En, JA. Een jaar lang misbruikt zijn door iemand is geen excuus om dit te doen. Dan moet er nóg iets met je zijn, wil je aan de hand daarvan ineens dieren gaan vermoorden. Zo een mens kunnen we niet bepaald gebruiken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:44

Dexter anyone....

Enorm verontrustend dit, als het nou perongeluk of zelfs eenmalig was. Maar het is doelbewust meerdere dieren ombrengen....

Echt echt echt heel naar

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:45

Creatief? Dat is gewoon logisch denken, want een normaal en gezond kind doet dit niet. Ze is of heel ziek, of er is wat met haar gedaan. Hoe dan ook vind ik het zeer ongepast om het over haar persoonlijkheid te hebben die niet in de maatschappij zou passen.

Er is zeker wat mis met haar momenteel en ik ben het er mee eens haar 'op te sluiten' want al zou het mijn eigen kind zijn. Ik zou 7 kleuren voor haar poepen.

Maar ondanks mijn angst voor haar kan ik niet haten.
Want ik weet dat ze of ziek is of dat er iets is gebeurd.

Hier zit wat achter, dit gebeurt niet zomaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:48

Geryon schreef:
Ze zal wel meerdere persoonlijkheidsstoornissen hebben.

En, JA. Een jaar lang misbruikt zijn door iemand is geen excuus om dit te doen. Dan moet er nóg iets met je zijn, wil je aan de hand daarvan ineens dieren gaan vermoorden. Zo een mens kunnen we niet bepaald gebruiken.

Ze zal wel meerdere persoonlijkheidsstoornissen hebben. Hoe weet jij dat nu weer |( !?

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:50

Jeetje, jullie halen me bijna over om ook te gaan denken dat het gewoon puur slechtheid is of een moordenaar is pre.

Maar als ik dit zo stel. Denken jullie dan niet van: ja dat gaat ook een beetje ver?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:51

Phoya schreef:
Creatief? Dat is gewoon logisch denken, want een normaal en gezond kind doet dit niet. Ze is of heel ziek, of er is wat met haar gedaan. Hoe dan ook vind ik het zeer ongepast om het over haar persoonlijkheid te hebben die niet in de maatschappij zou passen.

Er is zeker wat mis met haar momenteel en ik ben het er mee eens haar 'op te sluiten' want al zou het mijn eigen kind zijn. Ik zou 7 kleuren voor haar poepen.

Het gaat meer om de manier waarop het omschreven wordt. Uiteraard kan er wat gebeurd zijn, maar het kan ook net zo goed zijn dat ze een heel normale opvoeding heeft gehad maar in haar hoofd schakeltjes mist. Allemaal speculaties, vooralsnog.

Voor nu hoort het meisje iig niet in de maatschappij. Uit bescherming van die maatschappij, maar ook uit bescherming van haarzelf.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:51

CarolienR schreef:
Jeetje. Ik schrik van sommige reacties.
Voor hetzelfde geld heeft ze een beperking, een trauma of is er iets compleet mis gegaan in haar jeugd of zit er iets fout in haar hersenen.
Dat maakt het niet goed en ja, ik denk dat dit meisje intensieve begeleiding/therapie nodig heeft en inderdaad de rest van haar leven gemonitord moet worden.

Daarbij: de rol van het meisje dat bij haar was, daar zou ook héél grondig naar gekeken moeten worden,
ik kom hiermee omdat ik een paar kinderen ken die griezelig goed andere kinderen kunnen manipuleren en chanteren, en zelf buiten spel weten te blijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:52

Zoolgangster schreef:
CarolienR schreef:
Jeetje. Ik schrik van sommige reacties.
Voor hetzelfde geld heeft ze een beperking, een trauma of is er iets compleet mis gegaan in haar jeugd of zit er iets fout in haar hersenen.
Dat maakt het niet goed en ja, ik denk dat dit meisje intensieve begeleiding/therapie nodig heeft en inderdaad de rest van haar leven gemonitord moet worden.

Daarbij: de rol van het meisje dat bij haar was, daar zou ook héél grondig naar gekeken moeten worden,
ik kom hiermee omdat ik een paar kinderen ken die griezelig goed andere kinderen kunnen manipuleren en chanteren, en zelf buiten spel weten te blijven.

Oh was er nog een meisje bij? Ik neem aan dat dat meisje ook onder toezicht wordt gesteld.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 13:59

_San87_ schreef:
Phoya schreef:

Het gaat meer om de manier waarop het omschreven wordt. Uiteraard kan er wat gebeurd zijn, maar het kan ook net zo goed zijn dat ze een heel normale opvoeding heeft gehad maar in haar hoofd schakeltjes mist. Allemaal speculaties, vooralsnog.

Voor nu hoort het meisje iig niet in de maatschappij. Uit bescherming van die maatschappij, maar ook uit bescherming van haarzelf.

Het gedrag wat ze toont past niet in de maatschappij inderdaad. Maar bij een kind van 10 is er nog geen sprake van een ontwikkelde persoonlijkheid. Kan goed dat ze wat schakeltjes mist. In dat geval is er dus sprake van een ziektebeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:02

Phoya schreef:
_San87_ schreef:

Het gedrag wat ze toont past niet in de maatschappij inderdaad. Maar bij een kind van 10 is er nog geen sprake van een ontwikkelde persoonlijkheid. Kan goed dat ze wat schakeltjes mist. In dat geval is er dus sprake van een ziektebeeld.

Dat weet ik. Maar ik doel er dus op dat alles wat hier aangedragen wordt als mogelijke oorzaak pure speculaties zijn.

Voor nu is het gewoon heel erg dat zoiets kan gebeuren en dat niemand iets door heeft gehad tot er camerabeelden bekeken werden.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:03

Erg is het zeker.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 14:53

Annwfyn schreef:
Wellicht kennen sommigen van jullie deze docu wel..
https://www.youtube.com/watch?v=g2-Re_Fl_L4

Moest ik direct aan denken toen ik dit verhaal las.
Het meisje uit het betreffende nieuwsstukje zal vast al meer op haar bordje hebben gehad, ik kan bijna niet geloven dat dit "gewoon" zomaar is gedaan.

Natuurlijk is dit geen goed praten, ik ben het er ook zeker mee eens dat ze intensieve therapie en begeleiding nodig zal hebben.
Maar kijkend naar Beth uit de docu... Het kan ook nog goed komen daarna. Beth is namelijk een zuster geworden in het ziekenhuis.

Artikel over haar genezing en hoe ze nu is:
http://www.choiceandtruth.com/2016/07/r ... f-her.html

Ze helpt kinderen die zijn zoals zij was. En waarschijnlijk is ze er heel goed in, omdat ze ervaringsdeskundige is. Zij kan die kinderen vertellen over haar genezingproces en het alsnog ontwikkelen van haar persoonlijkheid.
Laatst bijgewerkt door Individu op 04-06-17 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:25

Blabla1980 schreef:
Popstra schreef:
Ik hoorde het gister op de radio...bizar gewoon.
Dikke vette straf geven dat kind. Niks geen medelijden mee hebben.
Mensen die de meest gruwelijke moorden plegen zijn vaak ook ontoerekenings vatbaar. Moeten we zeker ook medelijden mee hebben??

dat is toch heel iets anders. we hebben het hier over een kind. Een kind van 10.

Weet ik.
Wat voor trauma of andere oliebol hier aan vooraf is gegaan, kind hoort ervoor gestraft te worden!!
Het doden van dieren mag gewoon niet. Klaar!!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:41

Je wordt niet zomaar ontoerekeningsvatbaar verklaard. TBS wordt opgelegd bij delinquenten met een of meerdere stoornissen.

Dit staat overigens los van "medelijden" hebben. Ik heb geen medelijden maar kijk graag wat langer dan mijn neus lang is ipv gewoon wat te blèren.

TBS bestaat omdat "normaal" straffen niets uithaalt. Ze zijn ziek, in hun hoofd.

Het betreft hier een kind. Zeer, zeer waarschijnlijk leidt dit kind ook aan een of meerdere stoornissen (al dan niet een afwijking in het brein en/of gedrag getriggerd door trauma). Medelijden hoeft niet maar wel het inzicht dat gewoon straffen geen zin heeft.

Intensieve therapie en evt. medicatie wel. Dit hoeft echt niet terwijl ze buiten vrolijk rondhuppelt. Dit kan ook gedurende een gedwongen opname.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 04-06-17 16:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:45

Denk wel dat het kind moet voelen dat het iets heel ergs gedaan heeft. Als in, haar gedrag moet gecorrigeerd worden door een flink gesprek met een agent, hulpverlener, wie dan ook.

Uiteraard gevolgd door psychologisch onderzoek en een hersenscan om eventuele psychopathie of sociopathie vast te stellen.

Maar helemaal niet reageren op dit gedrag en er enkel medicatie in stoppen leert het kind niet dat wat het gedaan heeft fout is. Een gepaste reactie is wel op zijn plaats denk ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 15:46

_San87_ schreef:
Ik ben echt compleet geschokt :oo. 10 jaar en dan al dieren wurgen. Pfffiiieeeeuw.

De speculaties over wat misschien evetueel wel niet gebeurd zou kunnen zijn met haar zijn wel echt creatief.

Ik denk dat je wel iets anders over deze uitspraak denkt als je eens een dossier van een TBS'er hebt gelezen... ;) Dan ga je echt wel begrijpen dat het creatieve in dit topic best wel meevalt en het hele logische opties zijn.

Het hoeft niet, dat is ook meerdere keren genoemd. Maar het is een hele goede mogelijkheid dat er een oorzaak is van dit gedrag.