Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:54

Wellicht via het zwarte circuit met een vrachtschip mee etc. Maar er zijn denk ik redelijk wat ruige gebieden in Europa of net daarbuiten waar je met de juiste skills als een kluizenaar kunt leven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:59

Hannanas schreef:
Wellicht via het zwarte circuit met een vrachtschip mee etc. Maar er zijn denk ik redelijk wat ruige gebieden in Europa of net daarbuiten waar je met de juiste skills als een kluizenaar kunt leven.

Dat kun je heel lang volhouden, maar toch zal je ooit eens eruit moeten komen. wat als je goed ziek wordt bijvoorbeeld. Als hij dus nog in de natuur zit dan gaan ze hem zeker vroeg of laat te pakken krijgen. Ondertussen loopt er wel een monster ergens rond.

Bismarck

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:26

Ik denk dat alleen ziekte er voor zorgt dat hij het bos uit moet. Voor de rest is hij zelf voorzienend. En vergis je niet in het feit dat er in Europa nog heel wat ruige en onherbergzame bossen zijn. Wij kunnen ons dat niet voorstellen want zelfs op de Veluwe kom je binnen een uur weer infrastructuur tegen. En deze man heeft ook nog eens geen opvallend gezicht. Met een iets ander kapsel en kleding herken je hem niet snel.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:28

ik heb geprobeerd een stukje te lezen, maar heel veel concrete zaken kan ik niet vinden.
Ik dacht zelf dat op het gebied van DNA, zolang hij weigert dat dat niet als bewijs kan dienen, klopt dat?
Dit gebaseerd dat het via het vermissingsonderzoek is verkregen.

Na alles wat ik heb gelezen lijkt het mij niet dat zo iemand op de plaats blijft waar men gaat zoeken.
Zonder paspoort kan hij alleen in Schengen reizen, als hij het heeft zien aankomen, dan ga ik er vanuit dat hij waarschijnlijk een andere identiteit heeft aangenomen.

Zo iemand kan dus eigenlijk overal zijn en komt alleen weer op de radar als hij een fout maakt of door een gelukje voor justitie.

Ik mag hem niet veroordelen op wat we hebben gelezen, maar kan niet anders zeggen dat het voor de nabestaanden fijn zou zijn als deze man voor een rechter eens ging praten.

Wie weet hoe dat met het DNA zit?

Dit heb ik tot nu toe begrepen:
positieve match van zijn dna (via vermissingsopgave verkregen) met gevonden dna op nicky. indirecte matches via verwantschap 2x, ooit verdachte geweest in misbruik zaak met minderjarigen. Tijdens verdwijning Nicky woonachtig en gezien in de regio.

Vermist vanaf februari/maart gemeld in april bij interpol. Laatste verblijf Vogezen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:52

BMHP schreef:
Na alles wat ik heb gelezen lijkt het mij niet dat zo iemand op de plaats blijft waar men gaat zoeken.
Zonder paspoort kan hij alleen in Schengen reizen, als hij het heeft zien aankomen, dan ga ik er vanuit dat hij waarschijnlijk een andere identiteit heeft aangenomen.

Zoiets is een mogelijkheid maar het is echter alles behalve makkelijk. Hiervoor heb je hele andere vaardigheden nodig dan bushcraften. Criminele vaardigheden, criminele connecties en ook heel belangrijk zak met geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:31

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 16:59

Suzanne F. schreef:
ALs hij op het vliegtuig is gestapt met zijn eigen paspoort dan zouden ze dat wel weten denk ik. Ik neem aan dat ze dit kunnen traceren?
Dus hij moet te voet door Europa naar Azië zijn gegaan, dat kan wel. Moet je ongezien de grenzen over.

Opstappen wel. Uitstappen word niet meer gecheckt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:05

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:26

Wat ik me afvraag.. om verzorgingsproducten, gas of een treinkaartje te kopen moet hij geld hebben. Zijn bankgegevens moeten hier toch wat over kunnen vertellen. Waar heeft hij voor het laatst gepind? Wordt er nog gebruik gemaakt van zijn rekening?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:29

Als de opsporingsexperts alleemaal eensgezind zijn dat hij naar alle waarschijnlijkheid nog in Europa is dan is die kans inderdaad het grootst. Hij zal dan vroeg of laat toch wel gevonden worden bovendien wordt het vanzelf winter.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 23-08-18 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:29

Roosch schreef:
Wat ik me afvraag.. om verzorgingsproducten, gas of een treinkaartje te kopen moet hij geld hebben. Zijn bankgegevens moeten hier toch wat over kunnen vertellen. Waar heeft hij voor het laatst gepind? Wordt er nog gebruik gemaakt van zijn rekening?

Maar die heb je niet nodig als je in het bos woont en je je te voet verplaatst. Zeker nu in de zomer valt het niemand op als je door de natuur trekt met je rugzak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:30

De speurhonden hebben hem tot de grens bij Duitsland kunnen volgen, dus die zit sowieso niet meer in de Vogezen denk ik.
Ik zou eerder aan Duitsland of Zwitserland denken. Genoeg bos om te verdwijnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:41

Wat die andere bush crafter zegt is ook nog heel goed mogelijk dat hij een ongeluk in het bos heeft gehad en nu dood is. Dat maakt hem gelijk een stuk lastiger te vinden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:46

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:03

Loretta schreef:
Een bericht uit Juni, toen was hij al 4 maanden zoek en leek duidelijk de andere kant op te zijn gelopen.

https://www.menterwolde.info/regio/veen ... jos-brech/

Hij heeft veel rond getrokken daar, niemand weet precies hoe oud die sporen zijn geweest.
De opmerkingen over misschien een ongeluk vind ik vreemd.
Brech heeft niets kort op zijn hielen, hoeft zich niet te haasten. Hij moet alleen uit de bewoonde wereld blijven.

De routes door zwitserland zijn vergeven van toeristen en dus druk in dit jaar getijde, misschien is hij al voor april via die kant verdwenen.

Iemand met veel ervaring weet ook in welk terein hij nagenoeg geen sporen achterlaat. En dat was in maart ruim voor handen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:06

Op het nieuws werd zojuist gezegd dat hij mogelijk in mei/juni in een naburig dorp is gezien en zelfs 2 nachten bij een vrouw heeft gelogeerd.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:52

Cayenne schreef:
Op het nieuws werd zojuist gezegd dat hij mogelijk in mei/juni in een naburig dorp is gezien en zelfs 2 nachten bij een vrouw heeft gelogeerd.

Welke nieuwszender was dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:12

Loretta schreef:
Een bericht uit Juni, toen was hij al 4 maanden zoek en leek duidelijk de andere kant op te zijn gelopen.

https://www.menterwolde.info/regio/veen ... jos-brech/

Die Eric wist al voor de laatste zoektocht wat er aan de hand was doordat hij door de politie was geïnformeerd.. Dus ook voor de publicatie van dit artikel. Hij mocht niks zeggen. Als je dan zo goed je mond weet te houden en zelfs met droge ogen zegt dat het geweldig zou zijn als hij weer terugkeert op de Old Crow, ben je wel een baas in mijn ogen. :j

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:11

Ze hebben inmiddels ook al iemand aangezien voor Jos Brech.
Hij heeft ook niet echt een heel opvallend gezicht en ook mensen die slecht in gezichten zijn zullen hem niet herkennen vooral als die inmiddels ook nog een grotere baard en bril draagt.

https://www.ad.nl/binnenland/belg-opgep ... ~a1b981a0/

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:24

DNA sporen laat je al achter als je een hand geeft :+

Maar als ze hem met naam en toenaam gaan zoeken, hebben ze bewijzen hebben die onomstotelijk zijn.
Anders zou het de verdacht A.B uit K. zijn.

Maar ik hoorde op de radio dat er flink wat tips zijn, dus ze zullen hem wel op de hielen zitten inmiddels.

Hoop maar dat hij geen zelfmoord pleegt...de lamzak....

Het zal je kind, broer, vriend, collega, medehobist, buurman maar zijn....of je ex :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:46

A3a1 schreef:
DNA sporen laat je al achter als je een hand geeft :+

Het DNA-spoor waarmee de match was, betrof een daderspoor. Kan een daderspoor zijn omdat het op een plek zat waar alleen een dader het had kunnen achterlaten, of door de herkomst: omdat het bijvoorbeeld bloed of sperma was. Politie zegt niet waarom het een daderspoor betrof. Die info zullen we nog wel even voor zichzelf willen houden voor een eventueel toekomstig verhoor van de verdachte.

Maar het was dus geen spoor van "een handje geven", want dan noemen ze het geen daderspoor.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:53

Maureen_M schreef:
Cayenne schreef:

Welke nieuwszender was dit?

Ben ook wel benieuwd hiernaar :j kan niks op internet vinden hierover

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:55

Heb ik ook gezien, was dat niet op rtl4?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:10

Was bij het half 8 nieuws op RTL 4 idd :j