Gedoe over turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 21:34

piezze schreef:
Rocamor schreef:
Volgens mij, maar correct me if I'm wrong, omdat Erdogan ook veel beloofd voor de bevolking. Of ie het waarmaakt / waar kan maken dat weet ik niet.

Daarnaast zijn Turken vaak nogal trots en familie-minded. Is dat Mediterraans / Noord Afrikaans? Ze zijn er iig niet uniek in.

Noord Afrikaans? Turkije ligt groten deels in Azie

Klopt, maar ik meen me te herinneren dat je het ook ziet bij bijvoorbeeld Marokkanen enzo.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 23:11

Telpeva schreef:
Ik volg het ook met verbazing... net kwam ik ook dit bericht tegen, in eerste instantie moest ik lachen omdat mensen zichzelf zo te kijk zetten, maar eigenlijk is het gewoon triest.

http://www.metronieuws.nl/nieuws/buiten ... urkije-rel

:') ik ben vooral benieuwd welk land ze zouden aanwijzen als je ze vraagt NL op de kaart aan te wijzen... :))
Met een beetje geluk australie ofzo.

Willl65

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:36

Ondertussen worden er nog steeds web sites gehackt door zielige Erdogan aanhangers.
Zelfs de donald duck site wordt vol geklad met dreigementen aan Nederland.

En morgen drinken we thee en vergeven we elkaar .

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:45

piezze schreef:
Als je die dingen leest ga je nog echt denken dat domme Turk bestaat.

Arme Nederlandse koe, die is er mooi klaar mee.

Hebben ze iets positiefs uit nederland, dan slachten ze het :D

Ik kijk vol verbazing naar de uitspraken en ideeën van erdogan en met nog meer verbazing naar de mensen die zonder na te denken achter hem aanlopen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:47

Willl65 schreef:
Ondertussen worden er nog steeds web sites gehackt door zielige Erdogan aanhangers.

Ik denk niet dat dit zo snel vergeven wordt.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:50

Ik heb gestemd op Denk! De enige partij die Erdogan niet veroordeeld }:0 . Die Nedelandse koeien moeten geslacht worden! Nee, dat heb ik niet gedaan. Wel gestemd overigens.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:06

Booooo schreef:
Willl65 schreef:

Ik denk niet dat dit zo snel vergeven wordt.

Ik las dat ze inmiddels een gematigder toon aansloegen, door aan te geven dat de consequenties zijn voor de Nederlandse regering en niet voor de Nederlandse investeerders in Turkije, die er geld heen brengen en er zorgen voor banen. :D

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:15

Veel Nederlanders met een Turkse achtergrond leven in Nederland en hoeven niet in Turkije te wonen/leven, dus hebben ze indirect ook geen last van Erdogan zijn beleid.
En dan is het makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

Ik `snap` het ook wel een beetje veel jonge Turken hier geboren vallen nog steeds tussen wal en schip ze worden hier niet 100% geaccepteerd maar Turkije is ook niet hun thuis. En Erdogan beloofd wel van alles ook voor hun.

Tja ze zijn ook wat sneller over hun theewater dan de gemiddelde Nederlander, helaas worden de degene die er niks mee te maken willen hebben ook de dupe.

Persoonlijk vind ik ook als je zo´n enorme voorstander bent van zijn beleid emigreer dan naar Turkije en kijk of het dan allemaal nog zo mooi is.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:25

Niet 100% geaccepteerd? Door wie dan? Er is een verschil tussen het zo ervaren en of het daadwerkelijk zo is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:34

Jennyj01 schreef:
Niet 100% geaccepteerd? Door wie dan? Er is een verschil tussen het zo ervaren en of het daadwerkelijk zo is.

Mee eens. Ik heb steeds meer het gevoeld at ze zo makkelijk in een slachtoffer rol kruipen end an wel op extreme manieren. Mijn gevoel zegt zo sterk als het je niet zint ga lekker in Turkije weer wonen. Veilig land dus geen reden om niet te gaan. Waar ligt de grens van je nog bemoeien met je eigen land als je continu in gaat op datgene wat in je land van herkomst zich afspeelt. Sorry hoor maar als je zelf niet in Nederland wil vormen dan snap ik dat je niet geaccepteerd wordt..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:38

Helaas moet ik Erdogan in twee dingen wel echt gelijk geven. Geert Wilders heeft een racistische inslag en Turkse Nederlanders worden (blijkbaar) nooit echte Nederlanders. Dat laatste is mij de laatste dagen wel duidelijk geworden en ik vind dat een teleurstelling en afknapper tegelijk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:39

Jennyj01 schreef:

Meen je die vraag serieus? Ze worden door heel veel mensen met een schuin oog aangekeken.

HorseTimeXL: hoezo WEER in Turkije gaan wonen? Het gros zijn jonge Nederlanders van Turkse afkomst. Die zijn hier geboren, opgegroeid en verder dan af en toe naar Turkije op vakantie, komen ze niet. Voor de Turken zijn het "buitenlanders en geen echte Turken". Voor de Nederlanders zijn het Turken, die maar motten optieven als het ze niet blieft. Ze kunnen niet "terug", want ze zijn niet "weg".
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 15-03-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:39

Door jou?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:46

Er bestaat zeker discriminatie naar Turken en en Nederlanders met een Turkse achtergrond kunnen zeker wel "echte" Nederlanders zijn. Een beetje nuance in je verhaal doet meer recht aan de realiteit, Jenny.

Er worden nu weinig reizen naar Turkije geboekt, is te lezen in de media.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:53

Rocamor schreef:
Het gros zijn jonge Nederlanders van Turkse afkomst. Die zijn hier geboren, opgegroeid en verder dan af en toe naar Turkije op vakantie, komen ze niet.

Maar blijkbaar hebben ze het hier niet heul erg naar hun zin... :?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:54

Jennyj01 schreef:

Ik denk dat jij duidelijk geen Turken of andere 'Buitenlanders' in jouw omgeving hebt, anders had je dit wel geweten.

Wat Rocamor zegt inderdaad, ze vallen overal tussenin. In Nederland zijn ze de buitenlander, maar in Turkije ook.

Boras: Ja echt jammer.. Ik ga lekker genieten van de zomer in Oludeniz 8-)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:55

Cer schreef:
Rocamor schreef:
Het gros zijn jonge Nederlanders van Turkse afkomst. Die zijn hier geboren, opgegroeid en verder dan af en toe naar Turkije op vakantie, komen ze niet.

Dus moeten ze maar hun ouders/familie hier achter laten en naar Turkije emigreren omdat ze het met Erdogan eens zijn?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:59

Booooo schreef:
Jennyj01 schreef:

Ik denk dat jij duidelijk geen Turken of andere 'Buitenlanders' in jouw omgeving hebt, anders had je dit wel geweten.

8-)

_O- ik leef al jaren midden in de multi culti samenleving. Heb jaren met een moslim man samen gewoont. Ik weet heel goed waar ik het over heb.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 15-03-17 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:59

karuna schreef:
Ik weet dat Erdohan wat dubieus bezig is, net als Poetin, Oen, en desnoods heel dun geschreven Trump. En nog meer landen waar hun leidinggevenden de macht steeds verder naar zich toetrekken en een dictatuur voorbereiden. Maar dat is in eigen land.

Ik vrees dat de coup ook uit zijn eigen koker komt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:00

Cer schreef:
Rocamor schreef:

Ja dat is mijn punt. En als je je niet thuis voelt in Nederland kan je hier zo maar onrust stoken. Omdat je je blijkbaar heel erg verbonden voelt met Turkije. Sorry maar ik kan dat echt niet accepteren. Het lijkt bijna alsof een deel van de Nederlanders van Turkse afkomst oid in Nederland een nieuw Turkije willen stichten. Wat is het nut. Je woont toch in Nederland of je bent er zelfs geboren.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:10

Jennyj01 schreef:
_O- ik leef al jaren midden in de multi culti samenleving. Heb jaren met een moslim man samen gewoont. Ik weet heel goed waar ik het over heb.

Uit je berichten is dat in ieder geval niet op te maken. Dus jij denkt dat er geen onderscheidt word gemaakt tussen Nederlanders, en niet-nederlanders?
Je hebt ook diverse berichten niet mee gekregen, dat als iemand met de naam Ali solliciteert, niet word aangenomen, vervolgens exact dezelfde brief/CV wordt geschreven met de naam Henk wel wordt aangenomen?
Zijn gewoon feiten waar je niet onderuit kan komen.

Babootje: Zou ik idd ook niet verbaasd over zijn

HorseTimeXL: Dat is echt maar een heel klein deel dan.. Er wonen zo'n 400.000/500.000 Turken in NL. Jammer dat een zeer kleine meerderheid het afgelopen weekend heeft verpest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:13

karuna schreef:
Maar is er dan wel een goede integratie geweest of blijkt hieruit dat het allemaal schijn is? En waarom zijn juist de turkse mensen zo fel? Of is dat een overbelicht incident?

Het is met name de cultuur van dat "soort" volkeren. Niet alleen de Turken.
Arabieren zijn oude en trotse volken.
Nederland is sowieso een volk van immigranten en hier zijn gevoelens van nationalisme veel minder sterk.

Maar ook binnen Nederland zelf verhindert cultuur hoe je samenwoont met je naasten. Ga eens als Groninger of westerling in Limburg wonen dan merk je dat al.
Bij het fuseren van bedrijven verhinderen de cultuuraspecten vaak al het samenwerken binnen 1 bedrijf.
Het cultuuraspect is dus niet zomaar om te buigen.

Die trots kun je niet afnemen, maar je kunt er wel voor zorgen dat ze net zo trots worden op Nederland als het land waar ze zijn geboren. Het afnemen van een dubbel paspoort is zeker niet de oplossing.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:13

Booooo schreef:
Dus moeten ze maar hun ouders/familie hier achter laten en naar Turkije emigreren omdat ze het met Erdogan eens zijn?

als je denkt dat daar een beter leven voor je is, ja... dat doen alle mensen die emigreren omdat ze denken dat het ergens anders beter is.

En in kleiner opzicht... zoals dat kleine groepje zich gedragen heeft omdat ze het met Erdogan eens zijn (god mag weten waarom) geeft aan dat ze het hier ECHT niet naar hun zin hebben... of je bent het met Erdogan eens en je houdt je gemak gewoon een beetje, das ook nog een optie...

En dit:
Citaat:
dat als iemand met de naam Ali solliciteert, niet word aangenomen, vervolgens exact dezelfde brief/CV wordt geschreven met de naam Henk wel wordt aangenomen?
is best een interessant gegeven... want waarom is dat eigenlijk (als dat zo is).... Omdat ze de naam "Ali" niet leuk vinden (wat voor vrouwen weer een oer hollandse naam is maar dat terzijde) of omdat er andere associaties mee zijn? Wellicht door ervaring of iets....?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:17

@ Boooo En de berichten dan over "positieve" discriminatie? Dat ik niet wordt aangenomen omdat er te weinig Ali's in het bedrijf zijn? Het is toch net zo lang als dat het breed is. Die boer uit Groningen met z'n dialect wordt in de randstad ook gewoon met de nek aangekeken. Maar komt een Amsterdammer in een Drents dorp heeft men het weer over stadse fratsen.
In mijn omgeving zie ik het verschil tussen mensen die er voor gaan en mensen die altijd maar een ander de schuld geven van het gebrek aan succes. En dat zit niet in kleur of afkomst. Dat zit in hoe je zelf in het leven staat.
Allochtonen voelen zich gediscrimineerd als ze geen baan krijgen en autochtonen geven allochtonen de schuld als ze er niet tussen komen. Maar het ligt altijd aan een ander.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:19

Ik heb het idee dat Turken nog steeds heel veel behoefte hebben aan een leider.
Dat zie je ook met die leidinggevenden in moskeeen.
Het moet voor ze geregeld worden terwijl je hier in Nederland het gewoon zelf moet regelen als je iets anders wil.
Na zoveel jaren is er eindelijk een partij die min of meer op komt voor hun eigen mensen , Denk, en hopelijk snapen ze dan eindelijk dat ze zelf aan de slag moeten inplaats van afwachten of maar achter een leider aan lopen uit hun thuisland.

Het is jammer dat er in Denk niet wat meer snuggere mensen zitten , die er zeker zullen zijn maar blijkbaar hun vingers niet durven branden aan deze politieke partij.

Turken hebben echt kansen genoeg gehad.
Ik heb zelf tussen de generatie kinderen gezeten waarvan de ouders rechtsstreeks uit Turkije kwamen als gastarbeider en bij de Hoogovens in de staalfabriek kwamen werken.
Ze zaten gewoon bij ons in de klas, net als een Spaans meisje.
Kinderen die met ouders op oudercontact kwamen en zelf moesten vertalen omdat de ouders geen woord Nederlands spraken.
De vaders vaak gebrekkig en de moeders totaal niks.
Allemaal studeerden ze door naar beroepsonderwijs .
Wat wel toen al opviel was dat de kinderen vrij spel hadden omdat het maar de vraag was of de kinderen wel eerlijk vertaalden voor hun ouders .
Zo werd er wel eens wat verdraait aan vertaling bij een slecht punt en waar dat aan lag.
Daar moesten we toen allemaal heel hard om lachen maar achteraf gezien vraag je je wel af hoe dat verder is gegaan.
Welk beeld is er gecreeerd bij ouders door hun kinderen en met hoeveel kwamen ze weg.
En dan weer de vraag hoe de volgende generatie is opgevoed met nog steeds grootouders die nog steeds de taal slecht/niet spraken , echt terug wilden naar Turkije maar dat uiteindelijk niet deden omdat hun kinderen en kleinkinderen in Nederland bleven.
Die kleinkinderen kregen de prachtige ,lang niet altijd waarheidsgetrouwe, verhalen te horen over het geweldige Turkije en op vakantie worden ze ook met open armen ontvangen door achter gebleven familie, alleen al door de rijkdom die ze mee brengen.
En dan nog de trouwerijen.
Er worden nog steeds huwelijken gesloten tussen neven en nichten, vaak al besloten toen de kinderen nog klein waren.
Nog steeds gaan jongelui opgegroeid in Turkije naar Nederland en Belgie om hier te trouwen maar zijn opgegroeid met de gebruiken daar zodat ook deze jongelui zich hier ontheemd voelen.
Meiden opgegroeid in Nederland/Belgie moeten trouwen met jongens uit Turkije en worden ineens terug in een keurslijf gedwongen, zeker zogauw er kinderen komen.
Deze jonge mannen zullen veel meer Turks gericht zijn als Nederlands.