Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:47

Ik zal er dan nog maar even een stapje bovenop gooien, ik ben zelfs voor volledige afschaffing van de landsgrenzen en een Verenigde Staten van Europa :=

Joltsje

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:04

Leuke peiling wordt t zo met al 600 reacties.

Denk heeft nog geen.....

Ik zag een stukje van Geen peil. Lijkt me ook wel wat. Dat je per onderwerp een keuze maakt en bij een partij aansluit

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:13

Resistance schreef:
Ik snap oprecht niet waarom zoveel mensen zo tegen Europa zijn. Het gaat al zo lang goed met ons, en de rest van de EU ook. Nee, het gaat zelfs beter dan ooit. Waarom nu er opeens aan gaan sleutelen?

Ik ben heel erg pro samenwerken op allerlei gebieden
Maar ik ben tegen een verenigd Europa onder 1 vlag en onder 1 regering

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:13

Emmaa_ schreef:
Ik zal er dan nog maar even een stapje bovenop gooien, ik ben zelfs voor volledige afschaffing van de landsgrenzen en een Verenigde Staten van Europa :=

Ik ben wel benieuwd waarom dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:15

Fenrir schreef:
Emmaa_ schreef:

Ik ben wel benieuwd waarom dan?

Zit niet echt een goed doordachte visie achter, maar na het lezen van het boek Eurotopia vind ik het best logisch. Het lijkt mij een stuk makkelijker om gewoon 1 land met 1 bestuur te hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:20

Als ik Zie wat schaalvergroting over het algemeen oplevert voor degenen die niet bovenaan de ladder staan :=
Zie ik nog veel te veel beren op de weg

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:24

Als we dan zo graag een Europa zijn dan ook 1 in opvang asielzoekers, 1 in brandstofprijzen, 1 in milieu eisen. Een in uitvoering en controle van bijvoorbeeld code 95 bij vrachtwagenchauffeurs. Een in pensioen leeftijd.
Niets is 1 Europa maar wel er bij horen? Zo als het nu gaat met dat Europa gaat het nergens over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:31

SP, kieswijzer ingevuld en ook alle partijprogramma's gelezen. Groen Links zou een optie kunnen zijn ware het niet dat ze de rekening voor hun milieuprogramma in de toekomst leggen en we dan fiks kunnen betalen. Wat betreft arbeid/pensioen en de marktwerking uit de zorg halen staat SP bij mij op 1. Ik denk werkelijk dat hun idee van een nationaal zorgplan grote kans van slagen heeft, het is aan alle kanten doorberekend en kan, zonder de rekening in de toekomst te leggen. Waar ik in dit topic wel van schrik is het feit dat 8% van de 600 dus toch 48 mensen op de PVV gaan stemmen. Wilders schreeuwt al twaalf jaar van alles bij elkaar en wanneer het er op aan komt loopt hij weg. Dat mensen vertrouwen hebben in zo'n partij , daar kan ik dus echt niet bij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:39

Er worden veel goede punten genoemd. En nu ben ik dus weer zwevende :')

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:48

phormicola schreef:
Er worden veel goede punten genoemd. En nu ben ik dus weer zwevende :')

Je hebt gelukkig nog even :D

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:04

Ik denk SP gewoonweg omdat ik het eens ben met veel van hun punten.
Maarr ik ben nog goed aan t kijken dus is nog niet 100% :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:22

Ik stem Groenlinks. Waarom? Ik heb van alle partijen de standpunten gelezen en zij komen het best overeen met hoe ik er ook over denk.

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:30

AlwaysH schreef:
Ik mis de optie: 'Ik mag nog niet stemmen' :+

Ik vraag mij af wie er voor PVDD zijn en waarom? Aangezien we zelf paarden houden, en hoe natuurlijk je dit ook wilt; het is en blijft onnatuurlijk dus dan spreek je jezelf toch al tegen? := (Rijden, dingen van ze vragen, bak, stallen, padocks, etc)

Ik stem PvdD, heb eerder in dit topic al uitgelegd waarom :) . En ja ik heb ook een paard en daar vraag ik genoeg van, hij heeft zelfs jaren op de renbaan gelopen en ik heb jaren in de rensport gewerkt :P. Zo is er met iedere politieke partij wel iets waar je commentaar op kunt hebben toch? Als dat alles is :))

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:49

Kimmie is zeker zo hoor. Mijn man os zelf lid van die partij en gaat er ook op stemmen. Mijn twijfel zat ook tussen PvdD en fvd.
Ik bleek dan net meer met de laatste te hebben maar waar PvdD voor staat is ook behoorlijk oke wat mij betreft. Omdat er planeet B bestaat

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:55

ik heb al gestemd....woon in frankrijk.Ik ben een beetje klaar met Brussel,die best wel goede dingen heeft maar ook minder goede.Dus ben zo ongeveer tegen Europa....en ben ook bang dat nog meer mensen van buitenaf het failliet van Europa veroorzaken.Mensen neem ik zelf trouwens niets kwalijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:44

Kan iemand mij dit statement uitleggen...?

Citaat:
Groen Links zou een optie kunnen zijn ware het niet dat ze de rekening voor hun milieuprogramma in de toekomst leggen en we dan fiks kunnen betalen.

Doen wat de meeste partijen doen komt neer op "kop in het zand".
(Ja, ook de titel van een novelle van Jan Terlouw.)
Dat kost pas echt geld.

Of neem Borsele. "De centrale kan nog niet gesloten worden omdat daar geen geld voor is."
Nou, dan hebben ze die stroom dus onder de kostprijs verkocht....
(De centrale voldoet niet aan de hoogste, nieuwe veiligheidseisen en had al jaren dicht moeten zijn.)

Op de markt kost electa uit kolen 8 cent per kWh- reken je alle kosten mee, wordt het 16 cent.
Windstroom vanaf zee kost 6 cent per kWh.

Niets doen/ te weinig / kop in het zand: dat is pas echt duur.
So what dat je de kosten voor verstandig beleid, dat schade voorkomt "later" gaat betalen?
Het is de goedkoopste optie.

(Nu ja, schade voorkomen |( : schade inperken, de woestijnen rukken al op, er zijn al klimaat oorlogen gaande)

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:48

Roos_M schreef:
VVD.

Vanwege de stabiliteit de afgelopen jaren ondanks de roerige wereld. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ookal is niet alles vlekkeloos gegaan.
Oja en ik wil dat PVV niet de grootste wordt... 8)7

Ik ben het helemaal met je eens.
VVD & PVDA hebben ons wel uit de crisis gehaald.

Lekker makkelijk van andere partijen om nu mooie plannetjes te gaan bedenken met het geld waar we afgelopen jaren zuinig op zijn geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:54

Inderdaad, ik vind dat ze het prima gedaan hebben.
Het is dat ze niet geweldig voor de agrarische sector op komen, anders had ik zeer waarschijnlijk wel VVD gestemd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:56

ik heb vaak het idee dat links het milieu en klimaat misbruik om extra belastinggeld te kunnen innen.Er word namelijk niet gedaan voor het milieu met dat geld,alleen de linkse hobbys worden ervan betaald.Zoals bijvoorbeeld subsidies voor orkesten,of kunstenaars die al jaren op inspiratie zitten te wachten onder het genot van subsidie :+

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:20

Janneke2 schreef:

Citaat:
Groen Links zou een optie kunnen zijn ware het niet dat ze de rekening voor hun milieuprogramma in de toekomst leggen en we dan fiks kunnen betalen.

Als ik me niet vergis trekt GL een fors bedrag uit voor het mileu en groene energie maar van dat bedrag wordt nog geen 10% deze kabinetsperiode geïnvesteerd. Hierdoor wordt de rest van het bedrag buiten de huidige berekening gehouden en wordt dat doorgeschoven naar 2022. Begroting lijkt nu goed, voornemens ook maar die blijken wel heel veel in de toekomst te liggen mogelijk zelfs bij een nieuw kabinet zonder GL.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:25

Janneke2 schreef:

Citaat:

Als ik me niet vergis trekt GL een fors bedrag uit voor het mileu en groene energie maar van dat bedrag wordt nog geen 10% deze kabinetsperiode geïnvesteerd. Hierdoor wordt de rest van het bedrag buiten de huidige berekening gehouden en wordt dat doorgeschoven naar 2022. Begroting lijkt nu goed, voornemens ook maar die blijken wel heel veel in de toekomst te liggen mogelijk zelfs bij een nieuw kabinet zonder GL.[/quote]
Juist ja, dit is mooie plannen presenteren maar de rekening heel ver in de toekomst leggen. Doen wel meer partijen maar niet zo extreem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:10

geerke schreef:
ik heb vaak het idee dat links het milieu en klimaat misbruik om extra belastinggeld te kunnen innen.Er word namelijk niet gedaan voor het milieu met dat geld,alleen de linkse hobbys worden ervan betaald.Zoals bijvoorbeeld subsidies voor orkesten,of kunstenaars die al jaren op inspiratie zitten te wachten onder het genot van subsidie :+

Ik vraag me soms echt af of jij andere media dan de dagelijkse standaard of geenstijl leest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:53

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:

Ik vraag me soms echt af of jij andere media dan de dagelijkse standaard of geenstijl leest.

dus jij leest dit ook....anders weet je dit niet :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:56

Dat zegt niet zo veel. Ik lees die sites ook. Maar ik heb ook Mein Kampf gelezen. Geen aanrader, niet doorheen te komen trouwens....Bovendien was het Sun Tzu die zei:

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-03-17 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:03

Peetje99 schreef:
Roos_M schreef:
VVD.

Vanwege de stabiliteit de afgelopen jaren ondanks de roerige wereld. Ik vind dat ze het goed gedaan hebben. Ookal is niet alles vlekkeloos gegaan.
Oja en ik wil dat PVV niet de grootste wordt... 8)7

Ik ben het helemaal met je eens.
VVD & PVDA hebben ons wel uit de crisis gehaald.

Lekker makkelijk van andere partijen om nu mooie plannetjes te gaan bedenken met het geld waar we afgelopen jaren zuinig op zijn geweest

Dat uit de crisis komen had sowieso gebeurt
Is gewoon een proces wat over de wereld al zo Vaak heeft plaatsgevonden
Een regering kan het hooguit versnellen of de rem er op zetten
Maar over het algemeen herstelt het zich wel
Om Te stellen dat dat puur aan de huidige coalitie te danken is :?
Beetje ver gezocht