Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spatter schreef:Wat verzorging betreft denk ik dat het bij de echte topruiters nog niet zo beroerd is.
Wat rijden en trainingsmethodes noem ik ook, dat dat een stuk beter kan.
Wat mij betreft zouden ze mogen eisen dat vanaf ZZ ,ruiters op 1 hand moeten rijden met max alleen een stangetje er in(1 bit dus) en geen neusriem.
Als het paard werkelijk zo goed is dan kan dat allemaal een stuk eenvoudiger.
Anders is het toch ook geen top niveau?!
Janine1990 schreef:spatter schreef:Wat verzorging betreft denk ik dat het bij de echte topruiters nog niet zo beroerd is.
Wat mij betreft zouden ze mogen eisen dat vanaf ZZ ,ruiters op 1 hand moeten rijden met max alleen een stangetje er in(1 bit dus) en geen neusriem.
Op één hand, hoe zie je dat voor je?![]()
![]()
En vanaf het ZZ?![]()
Goed op een ongebroken trens (dat bedoel je namelijk, want een stang heeft scharen) is het wel makkelijker sturen met één hand dan met gebroken.
Janine1990 schreef:mavantos schreef:Zal wel goed komen met die stelling en buiging dan... Op 1 hand? Uit ervaring kan ik je vertellen dat het met 2 handen al lastig zat is hoor
Dan ben je gewoon geen goede ruiter, duhhh...
Kendra schreef:PvdD is een 'wisselgeldpartij' ...Ze stemmen mee met andere partijen en vragen/krijgen in ruil daarvoor steun voor hun ideeën. Mijn probleem met de PvdD is dat ze ver verwijderd zijn van de realiteit. Geloof me, het merendeel is 'salon-dierenliefhebber'.
Kendra schreef:Als andere partijen het niet zo belangrijk vinden, maar wel graag steun van de PvdD willen voor hun eigen 'dingen' is de kans dat de meest waanzinnige voorstellen worden aangenomen dus reëel.
Ben trouwens benieuwd waarom je vindt dat dit de 'enige partij is die aan de dieren denkt', ik vind dat namelijk helemaal niet.
Marjoow schreef:Want? Stemmen op een partij die bij jou mening aansluit is niet verstandig?
Janine1990 schreef:spatter schreef:Wat verzorging betreft denk ik dat het bij de echte topruiters nog niet zo beroerd is.
Op één hand, hoe zie je dat voor je?![]()
![]()
En vanaf het ZZ?![]()
Goed op een ongebroken trens (dat bedoel je namelijk, want een stang heeft scharen) is het wel makkelijker sturen met één hand dan met gebroken.
spatter schreef:Volgens mij hebben ze er nu een stang en trens in dus ze mogen van mij op stang rijden als ze niet met minder kunnen.
Eenhandig en buiging kan wel degelijk, als een ruiter dat niet kan rijdt hij teveel met zijn handen en te weinig met been en zit, waar de buiging eigenlijk vandaan zou moeten komen.
Dat kan de betere western, klassieke, western equitation ruiter/trainer je zonder problemen uitleggen.
ZZ is nog basissport , daarna komt het echte hoge niveau en daar verwacht ik ruiters die kunnen rijden op gevoel, been en zithulpen.
Die snappen dat iedere pas begint bij de achterhand en buiging en stelling vanzelf komt als de achterhand op de juiste manier gesteld wordt.
Er zijn genoeg ruiters die het goede voorbeeld geven, al vele jaren maar we kijken liever de andere kant op en wringen een paard in een nog misselijk makende trainingsmethode omdat het zo goed werkt.
Tja, stroom op de hindernissen werkt ook.