Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ten eerste de contributie. Bladella heeft die vorig jaar met enkele tientjes verhoogd, naar 125 euro per jaar voor jeugdspelers. Zonder de verkoop van loten zou het 150 euro zijn geworden. Volgens Bladella is dat bedrag nodig om de club draaiende te houden en de jeugdopleiding te faciliteren. Voetbalmoeder Rietveld vindt de stijging absurd. "150 euro contributie vind ik te gortig. We kunnen het wel betalen, maar het gaat om het principe.
spatter schreef:pmarena je bedoelt dat dan ineens de volwassenen dat gat moeten dichten of wat meer hun handen moeten laten wapperen en meer vrijwilligerswerk doen.
Het is toch te grijs dat juist de jeugdleden 25 euro extra moeten betalen bovenop de contributie.
En mag je trouwens de contributie wel met meer dan 30% verhogen in een jaar?
Dat mag wettelijk volgens mij niet eens.
Als de contributie eerst 100euro was en vrolijk verhoogd is naar 135euro zit daar ook iets niet goed.
Nojoukus schreef:Ik lees dat het kennelijk gebruikelijk is dat bij voetbal-/korfbal-/handbalverenigingen naast het betalen van contributie ook van je wordt verwacht dat je nog wat 'voor de vereniging' doet. Ik vind dat persoonlijk maar vreemd. De tegenprestatie voor je lidmaatschap is toch al het betalen van contributie? Eventuele overige klusjes die gedaan worden heten toch ook niet voor niets 'vrijwilligerswerk'? Dat lijkt mij dan ook vrijwillig en geen verplichting. Even vertaald naar de paardenwereld: het zou toch vreemd zijn dat ze mij vragen om naast het betalen mijn stallingsgeld ook nog de boxen van de manegepony's uit te moeten mesten om wat terug te doen voor de stal.
Nojoukus schreef:Ik lees dat het kennelijk gebruikelijk is dat bij voetbal-/korfbal-/handbalverenigingen naast het betalen van contributie ook van je wordt verwacht dat je nog wat 'voor de vereniging' doet. Ik vind dat persoonlijk maar vreemd. De tegenprestatie voor je lidmaatschap is toch al het betalen van contributie? Eventuele overige klusjes die gedaan worden heten toch ook niet voor niets 'vrijwilligerswerk'? Dat lijkt mij dan ook vrijwillig en geen verplichting. Even vertaald naar de paardenwereld: het zou toch vreemd zijn dat ze mij vragen om naast het betalen mijn stallingsgeld ook nog de boxen van de manegepony's uit te moeten mesten om wat terug te doen voor de stal.
spatter schreef:pmarena je bedoelt dat dan ineens de volwassenen dat gat moeten dichten of wat meer hun handen moeten laten wapperen en meer vrijwilligerswerk doen.
Het is toch te grijs dat juist de jeugdleden 25 euro extra moeten betalen bovenop de contributie.
En mag je trouwens de contributie wel met meer dan 30% verhogen in een jaar?
Dat mag wettelijk volgens mij niet eens.
Als de contributie eerst 100euro was en vrolijk verhoogd is naar 135euro zit daar ook iets niet goed.
daffodil schreef:Eén van deze verongelijkte ouders heeft uiteraard de media opgezocht om de zwarte piet bij de voetbalclub te leggen maar de fout zit toch echt bij deze ouders....dan hadden ze óf zelf langs de deur moeten gaan of gewoon moeten betalen. Heel simpel.....
Sclimpre schreef:Als ze 1100 leden hebben en 8000€ tekort hebben op hun begroting, dan is het toch makkelijk opgelost door elke lid 7.5€ extra te laten betalen? Hebben ze nog iets over ook en dan zijn ze meteen van dat oudbollige lotenverhaal af. Ik begrijp het ook niet zo goed waarom enkel de jeugdspelers voor dat tekort van 8000€ moeten opdraaien.