Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:34

pmarena je bedoelt dat dan ineens de volwassenen dat gat moeten dichten of wat meer hun handen moeten laten wapperen en meer vrijwilligerswerk doen.

Het is toch te grijs dat juist de jeugdleden 25 euro extra moeten betalen bovenop de contributie.

En mag je trouwens de contributie wel met meer dan 30% verhogen in een jaar?
Dat mag wettelijk volgens mij niet eens.
Als de contributie eerst 100euro was en vrolijk verhoogd is naar 135euro zit daar ook iets niet goed.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:35

Precies Pmarena.
Vaak zijn dat van die ouders die willen dat andere alles prefect regelen en als er dan een keer iets niet 100% in orde is weten ze wel hoe de vrijwilligers het hadden moeten doen.
Of als ze een keer om inzet gevraagd wordt dan is het ineens allemaal oneerlijk en te veel gevraagd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:36

Dacht in het artikel te lezen dat er een reden was dat de loten niet verkocht waren dit jaar maar dat ze geen kans kreeg om dit te motiveren maar dat er direct werd geincasseerd door de vereniging.

Denk dat er aan dit verhaal 6 kantjes zitten en 4/5 verliezers :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:41

Het gaat nu volgens mij wel elke keer om 1 ouder/gezin. Vraag me af wat de andere ouders eigenlijk van het hele gedoe vinden. Want ik heb eigenlijk nog nergens gelezen dat ze deze ouder steunen in waar ze mee bezig is. Of heb ik daar helemaal overheen gekeken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:42

in het Eindhovens dagblad staat dat het verhoogd is naar 125, exclusief loten verkoop.
Dus die 135 is ook zo weer een ander bedrag.
Dus ergens kloppen de verhalen niet.

Citaat:
Ten eerste de contributie. Bladella heeft die vorig jaar met enkele tientjes verhoogd, naar 125 euro per jaar voor jeugdspelers. Zonder de verkoop van loten zou het 150 euro zijn geworden. Volgens Bladella is dat bedrag nodig om de club draaiende te houden en de jeugdopleiding te faciliteren. Voetbalmoeder Rietveld vindt de stijging absurd. "150 euro contributie vind ik te gortig. We kunnen het wel betalen, maar het gaat om het principe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:43

spatter schreef:
pmarena je bedoelt dat dan ineens de volwassenen dat gat moeten dichten of wat meer hun handen moeten laten wapperen en meer vrijwilligerswerk doen.

Het is toch te grijs dat juist de jeugdleden 25 euro extra moeten betalen bovenop de contributie.

Als de contributie eerst 100euro was en vrolijk verhoogd is naar 135euro zit daar ook iets niet goed.

Nee hoor, er zijn twee contributies. Met vrijwilligersfunctie betaal je minder dan zonder functie. Dus als je die functie dan niet doet of niet goed, moet je meer betalen.
http://www.bladella.nl/content/234/

€125 is voor de jongste kids, €135 voor de iets oudere.

Bij de jongste kids heb je niet twee contributies, maar die worden denk ik zo verwacht om die loten te doen.

Staat gewoon op de site.

En ja, je mag die contributie verhogen als de leden daarmee instemmen op de ALV.

Nojoukus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:45

Ik lees dat het kennelijk gebruikelijk is dat bij voetbal-/korfbal-/handbalverenigingen naast het betalen van contributie ook van je wordt verwacht dat je nog wat 'voor de vereniging' doet. Ik vind dat persoonlijk maar vreemd. De tegenprestatie voor je lidmaatschap is toch al het betalen van contributie? Eventuele overige klusjes die gedaan worden heten toch ook niet voor niets 'vrijwilligerswerk'? Dat lijkt mij dan ook vrijwillig en geen verplichting. Even vertaald naar de paardenwereld: het zou toch vreemd zijn dat ze mij vragen om naast het betalen mijn stallingsgeld ook nog de boxen van de manegepony's uit te moeten mesten om wat terug te doen voor de stal.

bruintje123

Re: Kinderen geschorst omdat ze te weinig hebben verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:47

Ik ken toch wel verenigingen waar je verplicht mee moet helpen met (het organiseren van) een concours.
Of sommige verenigen hebben een tweedehandsmarkt of dergelijke dingen om de kas te spekken en dat dit dus echt verplicht is om hier aan deel te nemen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:49

Nojoukus schreef:
Ik lees dat het kennelijk gebruikelijk is dat bij voetbal-/korfbal-/handbalverenigingen naast het betalen van contributie ook van je wordt verwacht dat je nog wat 'voor de vereniging' doet. Ik vind dat persoonlijk maar vreemd. De tegenprestatie voor je lidmaatschap is toch al het betalen van contributie? Eventuele overige klusjes die gedaan worden heten toch ook niet voor niets 'vrijwilligerswerk'? Dat lijkt mij dan ook vrijwillig en geen verplichting. Even vertaald naar de paardenwereld: het zou toch vreemd zijn dat ze mij vragen om naast het betalen mijn stallingsgeld ook nog de boxen van de manegepony's uit te moeten mesten om wat terug te doen voor de stal.

Dat kan soms wel, je krijgt er dan vaak wel wat voor terug korting op je stallingkosten. En zo zit dat bij verenigen ook. Die draaien ook niet op lucht en als niemand meer vrijwilligerswerk zou doen zou ook iedereen meer moeten betalen. En zo hou je het schappelijk voor iedereen.
Verplicht het is natuurlijk je eigen keus om ermee akkoord te gaan. En dat krijg je echt wel medegedeeld als je bij de vereniging wil.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-02-17 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:49

Nojoukus schreef:

Bij een vereniging is dat niet raar hoor, en heel normaal om in een commissie te zitten, een periode bestuurswerk te doen, kantine te poetsen etc.

Stallingsgeld is dan heel wat anders en geen vergelijking. Als je bij een LRV rijdt is het dan weer niet meer dan normaal dat je een taak op je neemt imo. Dan moet je een keer in de zoveel tijd schrijven, kantine schoonmaken oid. Of je gaat in het bestuur of in de concourscommissie.

Als niemand dat doet zou de contributie 2/3/4x zo hoog worden, en dat wil ook niemand.

Wij moeten ook wel eens oliebollen, bloemen of speculaas verkopen. Doe ik ook niet voor mn lol, niemand eigenlijk. Maar het is wel extra inkomen voor de vereniging en levert wel een paar 1000€ extra op per jaar. Kan je ook bij de contributie optellen, maar dan wordt dat weer veel te hoog.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:04

spatter schreef:

De jeugd betaalt dat omdat ze van de jeugd niet kunnen vragen om kantine diensten, schoonmaak diensten of andere taken kunnen vragen. De volwassenen leden doen allemaal dat soort dingen wel o.a. de jeugdwedstrijden fluiten zodat de kinderen kunnen voetballen, kan je de jeugd ook niet laten doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:09

Er zijn toch zat stallen waar men verwacht dat er per toerbeurt een voerronde gedaan wordt, het zo heeft geregeld dat iedereen een keer volgens schema aan de beurt is om de paarden binnen / buiten te zetten of de voerronde te doen of zelfs dat iedereen een dag de stallen uitmest / opstrooit :)

De eigenaar van het hele spul verhuurt zijn boxen onder de voorwaarde dat hij niet voor de volledige verzorging opdraait dus moet iedereen zijn steentje bijdragen en af en toe een ronde doen. Naast het stalgeld dat je betaalt.

Heb je geen zin om die verzorgingsbeurten te draaien dan moet je ook niet op zo'n stal gaan staan.

Overigens als je penningmeester ofzo wordt dan betaal je ook nog gewoon je contributie net als iedereen. Maar je krijgt er wel een hoop verantwoordelijkheid en gezeik bij van mensen die het zelf niet willen doen, maar wel altijd commentaar hebben ;)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:37

Als ze 1100 leden hebben en 8000€ tekort hebben op hun begroting, dan is het toch makkelijk opgelost door elke lid 7.5€ extra te laten betalen? Hebben ze nog iets over ook en dan zijn ze meteen van dat oudbollige lotenverhaal af. Ik begrijp het ook niet zo goed waarom enkel de jeugdspelers voor dat tekort van 8000€ moeten opdraaien.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:54

Omdat de jeugd er meer voor terug krijgt dan de senioren?
Ik lees tenminste iets over een jeugdopleiding.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:01

en uiteindelijk wordt die jeugd ook senior en is de bijdrage weer lager

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:03

En het is geen begrotingstekort maar gewoon een afspraak dat iedereen z'n steentje bijdraagt om de contributie zo laag mogelijk te houden

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:05

En als ik de link van Verootjoo lees betalen de senioren al flink meer, dus het is niet zo dat die nu erg weinig betalen in vergelijk met de jeugd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:08

ik weet toevallig bij de tafeltennis vereniging van een vriend dat bv de contributie 100 euro is (fictief getal).

Als je bv meedoet met bepaalde activiteiten bv de jaarlijkse markt, krijg je 30 euro korting etc en 10 euro als je meedoet met ding X

Die voetbal club moet het dus maar andersom gaan doen, meteen het "hoge"contributie bedrag vragen en dan mensen aan het einde van het seizoen geld terug indien ze zich als vrijwilliger hebben ingezet bij bepaalde activiteiten.

Ik vind het heel normaal, ik had bv bij de paarden club ook oud papier ophaal diensten (deed ik niet aan mee want geen tijd--> woonde ook 80 km verder door deweeks ) hierdoor kreeg ik een bepaalde korting niet. Prima toch.......

Wil je iets niet dan betaal je daar voor.

Ik vind vooral die ouders van de kinderen nogal stug, je weet dat je korting op je contributie krijgt als je je inzet voor dingen! tijdens de algemene vergadering besloten en dan achteraf gaan klagen.

(het blijft vooral sneu voor de kinderen met zulke ouders...we kunnen wel met zijn allen naar die club wijzen, maar als alle leden dit zouden doen, dan zou de contributie ook de spuigaten uit lopen dus ik snap het wel). De ouders zijn er zelf schuld aan dat hun kind nu niet meer mag voetballen en niemand anders.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:19

daffodil schreef:
Eén van deze verongelijkte ouders heeft uiteraard de media opgezocht om de zwarte piet bij de voetbalclub te leggen maar de fout zit toch echt bij deze ouders....dan hadden ze óf zelf langs de deur moeten gaan of gewoon moeten betalen. Heel simpel.....

Vind ik ook.

Want niet alles is gratis en er zijn leden die wel volledig betalen, dus eerlijk is eerlijk, geven en nemen.

En anders effe doorsparen voordat je jouw kind op een sport gaat doen.

Of gewoon alle monniken gelijke kappen..........iedereen betaald, klaar! En dan ze ervoor belonen door een korting te gaan toepassen in het volgende sportjaar als ze iets hebben gedaan voor de club ofzo. wel zo eerlijk en makkelijk.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:38

Sclimpre schreef:
Als ze 1100 leden hebben en 8000€ tekort hebben op hun begroting, dan is het toch makkelijk opgelost door elke lid 7.5€ extra te laten betalen? Hebben ze nog iets over ook en dan zijn ze meteen van dat oudbollige lotenverhaal af. Ik begrijp het ook niet zo goed waarom enkel de jeugdspelers voor dat tekort van 8000€ moeten opdraaien.

Maar of je wel of geen lootjes wil etc etc, staat niet voor debat.
Ouder had ermee ingestemd door lid te zijn, anders moet je een andere club zoeken.....
Ze hadden een overeenkomst en die hebben de ouders geschonden. Als de club hun afspraken niet na zou komen, dan zouden zij fout zijn...Maar zij houden de regels aan,voor iedereen die lid is. Ik vind dat geweldig!
Hopelijk worden die ouders overal uitgekotst en hoop ik dat de kinderen daar niet op aan gekeken worden, al ben ik bang van wel :(:)