Stemmen 2017

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:14

LadyMadonna schreef:
Valt me trouwens op dat geen een van de stellingen over ouderenzorg gaat....

Wat ik ook lastig vind: er moet meer geld naar kunst en cultuur...
Nee: als dat betekend dat er meer onzinnige kunstwerken op rotondes of langs rijkswegen komen (zet er een mooie boom neer ofzo), of dat er voor weet ik veel hoeveel geld schilderijen gekocht worden..
Maar:
Ja: als dat betekend dat er meer subsidies gaan naar de buurtverenigingen, of bijv de bibliotheek

Zulke dingen vind ik dus erg lastig of ik daar nu voor of tegen ben


o grote goden...die "kunstwerken" bij ons in de gemeente op de rotondes idd...dat geld had zo veel beter gebruikt kunnen worden :=

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:16

Janneke2 schreef:
Citaat:
Dit is het oude standpunt van prof. Louise Fresco.
Het standpunt is inmiddels verlaten want achterhaald.



[

Ik zal zo eens google-en.
Bedenk ook 'dat er grond en grond is'.
Een Nederlandse gemiddelde koe |( staat binnen. "Dat is weinig grond."

Maar als haar eten elders wordt verbouwd (en over de oceaan gescheept, ook weinig duurzaam) verbruikt diezelfde koe veel meer grond.


Ja maar een bio koe staat buiten en gebruikt weer meer grond op die manier. Maar dat kan dan wel weer grond zijn dat niet geschikt is voor landbouw true.



Het mooiste zou zijn als we met de hele wereld minder vlees zouden consumeren en wat we zouden consumeren biologisch zou zijn

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:17

Sonja_vR schreef:
LadyMadonna schreef:
Valt me trouwens op dat geen een van de stellingen over ouderenzorg gaat....

Wat ik ook lastig vind: er moet meer geld naar kunst en cultuur...
Nee: als dat betekend dat er meer onzinnige kunstwerken op rotondes of langs rijkswegen komen (zet er een mooie boom neer ofzo), of dat er voor weet ik veel hoeveel geld schilderijen gekocht worden..
Maar:
Ja: als dat betekend dat er meer subsidies gaan naar de buurtverenigingen, of bijv de bibliotheek

Zulke dingen vind ik dus erg lastig of ik daar nu voor of tegen ben


o grote goden...die "kunstwerken" bij ons in de gemeente op de rotondes idd...dat geld had zo veel beter gebruikt kunnen worden :=

In Leeuwarden hadden ze enorme eieren laten schilderen voor veel te veel geld om vervolgens dat plein te verbouwen. Het heeft er dus maar paar maanden gelegen geloof ik :').
Daar ben ik ook niet echt een voorstander van haha

Tja de stemwijzer is wel erg oppervlakkig in dit soort dingen ja.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:36

Bij mij kwamen 'the usual suspects, bovendrijven. Onderaan PVV en SGP. Dat was te verwachten maar altijd weer blij dat het ook uitkomt.

Ik stem zeer zeker niet op een christelijke partij of andere religieuze partij. Religie heeft niets in de politiek te zoeken mijn inziens.
Ook vind ik het CDA, SGP of CU nou niet de bewakers van de moraal. CDA is voor mij veel meer een partij van opportunisten.

Stemwijzer vind ik leuk maar gebruik ik al hulpmiddel niet om mijn uiteindelijke eindkeuze te maken.

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:19

Goh, nu net stemmentracker gedaan en daar krijg ik 70% op Pvdd en Pvda. :')

(Stemwijzer: 63% VVD)

Toch nog maar even verder kijken dus. :+

Gitana

Berichten: 2722
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:23

Mijn stemwijzer geeft aan dat ik het beste zou kunnen stemmen op ChristenUnie, of artikel 1...
maar ik heb verschillende programma's gelezen en ik ga maar stemmen op GroenLinks
in mijn klas hebben we ook even met zijn allen de stemwijzer gedaan, maar iedereen vind zijn resultaat maar vreemd. ik vind de stemwijzer zelf dus niet echt handig hiervoor..

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:35

Bij mij kwam de volgende volgorde uit de stemwijzer: PVDD, SP, GroenLinks. Ik ga SP stemmen :) Mijn tweede keus zou GroenLinks zijn.

patatkraam

Berichten: 8035
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:37

Bij kwam denk bovenaan maar dat gaat hem echt niet worden. :P
SP op 3
Groenlinks op 7
Artikel 1 stond ook hoog geloof ik.

De rest doet er voor mij niet toe hierbij.

Wel opvallend de PVV was heel laag nu en normaal staat ie (helaas) best wel hoog, dus dat was wel opziendbarend.

Ik ga morgen de partijprogramma's van de SP en GroenLinks doorlezen/

Heb nu het tabblad nog open staan om de vergelijkingen en motivaties bij voor mij belangrijke vragen te bekijken. :)

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:43

Bij mijn kwam zowel de bij de Stemwijzer als de Stemmentracker zowel bij D66 als GL op 80% uit, lekker rechtlijnig iig.

Nu nog bedenken waar ik de nadruk op ga leggen: meer linksliberaal (dus D66, maar die zijn minder groen) of meer duurzaamheid (meer GL, maar ik denk niet zo links). Het is me om het even, ik denk dat beide partijen iets heel belangrijks kunnen toevoegen.

xSannee

Berichten: 4391
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:46

patatkraam schreef:
Bij kwam denk bovenaan maar dat gaat hem echt niet worden. :P
SP op 3
Groenlinks op 7
Artikel 1 stond ook hoog geloof ik.

De rest doet er voor mij niet toe hierbij.

Wel opvallend de PVV was heel laag nu en normaal staat ie (helaas) best wel hoog, dus dat was wel opziendbarend.

Ik ga morgen de partijprogramma's van de SP en GroenLinks doorlezen/

Heb nu het tabblad nog open staan om de vergelijkingen en motivaties bij voor mij belangrijke vragen te bekijken. :)


Dit had ik ook, meestal stond de PVV in de top 5, nooit overwogen om op ze te stemmen vanwege bepaalde uitingen maar ze stonden wel altijd hoog. Nu helemaal niet, ze stonden bijna helemaal onderaan!

BigOne
Berichten: 38691
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:47

Artikel 1 kan bij mij hoog in de kieswijzer eindigen maar no way dat ik een omhooggevallen, zich zwaar gediscrimineerd voelende dame in de politiek ga helpen. Hoe serieus ze ook probeert te zijn. Het uit de partij stappen van Denk en dan vooral de manier waarop zegt mij al voldoende, potentiele wachtgeldtante.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:58

X
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:00

1. PvdD
2. GroenLinks
3. SP

Grote kans dat ik GroenLinks ga stemmen, maar ga alles nog een tweede keer doorlezen tegen die tijd. Ik vind Jesse Klaver alleen vervelend, op een bepaalde manier :+

Janneke2

Berichten: 23091
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:16

Citaat:
potentiele wachtgeldtante (Sylvana Simons van partij 'artikel 1', J.).


Fact check: wachtgeld wordt alleen uitgekeerd als iemand daadwerkelijk hetzij regeringspersoon hetzij 2e Kamerlid is geweest.
Na een rariteitenkabinet (Balkenende I) is ingesteld dat er een duidelijke verhouding moet zijn tussen de zittingsperiode en de lengte van de uitkering.

(Het eerste LPF lid moest binnen 1 dag al aftreden als staatsecretaris - dan hoeft het wachtgeld echt geen 2 jaar te zijn.)

Verder is zij lijsttrekker, en soms treden lijsttrekkers wel af, maar dat gaat dan over 'grotere' partijen die een verkiezingsnederlaag lijden. Als zij in de Kamer komt, al dan niet met een of meer medestanders is dat reden voor een feestje bij de partij.

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:24

Hier kwam groen links samen met pvdd op een gedeelde 1 plek. De pvv helemaal onderaan samen met nog een andere partij.

Ik lees ook altijd de argumenten achter de stellingen van een aantal partijen. Waaronder ook (juist) de laagste. Helaas pvv heeft vrijwel nergens toelichting gegeven. Jammer sta open voor goede onderbouwing. Maar eerlikk gezegt vind ik dit ook weer een duidelijk geval van onkunde.

BigOne
Berichten: 38691
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:04

Janneke2 schreef:
Citaat:
potentiele wachtgeldtante (Sylvana Simons van partij 'artikel 1', J.).


Fact check: wachtgeld wordt alleen uitgekeerd als iemand daadwerkelijk hetzij regeringspersoon hetzij 2e Kamerlid is geweest.
Na een rariteitenkabinet (Balkenende I) is ingesteld dat er een duidelijke verhouding moet zijn tussen de zittingsperiode en de lengte van de uitkering.

(Het eerste LPF lid moest binnen 1 dag al aftreden als staatsecretaris - dan hoeft het wachtgeld echt geen 2 jaar te zijn.)

Verder is zij lijsttrekker, en soms treden lijsttrekkers wel af, maar dat gaat dan over 'grotere' partijen die een verkiezingsnederlaag lijden. Als zij in de Kamer komt, al dan niet met een of meer medestanders is dat reden voor een feestje bij de partij.

Daarom de opmerking : potentieel!! Ze zal zeker voldoende stemmen krijgen om een zetel te bemachtigen.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 00:21

Ligt het hem aan mij, het tijdstip of het feit dat ik vandaag 8 uren in de collegezaal heb gezeten, maar ik vind die partijwijzer niet echt heel bevolkingsvriendelijk. Moet de moties 10 keer lezen en dan snap ik ze nog niet..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:37

Ik had niet zo veel moeite met de vragen van de partijwijzer. Je moet wel op de toelichting klikken af en toe opdat je weet wat ze er mee bedoelen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:15

NatasjavE schreef:
Ik had niet zo veel moeite met de vragen van de partijwijzer. Je moet wel op de toelichting klikken af en toe opdat je weet wat ze er mee bedoelen.

Opvallend is weer daar de pvv alleen maar voor of tegen zegt, en nergens een toelichting geeft.
Mijn man kwam op het CDA uit, sloot op de meeste punten echt perfect aan. Maar: ze zijn tegen hulp bij levensbeƫindiging en ze hebben een religieuze grondslag... Valt dus af...

patatkraam

Berichten: 8035
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 11:56

Fennadev schreef:
Ligt het hem aan mij, het tijdstip of het feit dat ik vandaag 8 uren in de collegezaal heb gezeten, maar ik vind die partijwijzer niet echt heel bevolkingsvriendelijk. Moet de moties 10 keer lezen en dan snap ik ze nog niet..
had er persoonlijk weinig moeite mee
Alleen meer lastig dat het zo zwart wit is, dus wel, niet of geen mening

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:27


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:16

Komt bij Mij ook weer SP uit
Wel grappig dat Ze tot nog toe allemaal kloppen met wat ik zelf al bedacht had

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:33

Leuk die stemwijzers :D. Ik doe ze wel, ookal mag ik niet stemmen. Ze zijn bij mij erg consequent: 50+ eerst (wellicht omdat ik vrijwillige levensbeƫindiging en ouderenzorg hoog heb staan?) gevolgd door PVV en CDA.
Ook altijd interessant om het op tv te volgen, het is hier zo anders dan in BE!

Maartje1990

Berichten: 22290
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:16

LadyMadonna schreef:
NatasjavE schreef:
Ik had niet zo veel moeite met de vragen van de partijwijzer. Je moet wel op de toelichting klikken af en toe opdat je weet wat ze er mee bedoelen.

Opvallend is weer daar de pvv alleen maar voor of tegen zegt, en nergens een toelichting geeft.
Mijn man kwam op het CDA uit, sloot op de meeste punten echt perfect aan. Maar: ze zijn tegen hulp bij levensbeƫindiging en ze hebben een religieuze grondslag... Valt dus af...


Ach, verbaast het je nog?

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:24

Natasja ik doelde op de partijgedrag site.

Bij mij komen er uit de stemwijzer en de wijzer van de npo door eloya genoemd twee totaal verschillende uitslagen.