leraar springt van dak school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraam

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:47

Persoonlijk vind ik je reactie niet heel erg Musiqolog. Wellicht is het wat hard verwoord?

Ik denk dat dit onderwerp gewoon veel emoties losmaakt en dingen op een scherm ook nog eens harder kunnen overkomen dan hoe je het bedoelt.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:32

idd Patatkraam dat denk ik ook. Dit topic maakt zoveel los. Het zet me aan het denken. Egoistisch kan ik het niet noemen. Wel in- en in triest voor iedereen die ermee te maken krijgt. Ik heb respect voor de keuze van die persoon, want ze nemen deze beslissing niet zomaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 12:26

je speelt op de man; je wijst mij erop dat ik als TS geen eigenaar ben etc en doet dat op een nare manier. Daar val ik even stil van.

xHereIsAnneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:31

Misschien waren het harde woorden maar dat maakt het nog niet fout wat hij zei.
Musiqolog was erg duidelijk en gaf uitleg in zijn vorige reacties.

Lautje138

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:05

Beste bokkers, zouden jullie per pb het kunnen gaan uitvechten waarom iemand een foute post maakt of niet? Ik probeer vanaf het begin mee te lezen en de laatste posts gaan voornamelijk over wie op wat voor manier waarover reageerd en wie dan wat fout zou moeten hebben gedaan. Ik vind dit ontzettend vervuilend voor deze toppic. Dr toppic draaid niet om jullie maar om de gebeurtenis die heeft plaatsgevonden. Dat de aandacht nu naar het op elkaar vitten gaat is ontzettend jammer.
Ik snap dat er voors en tegens zijn maar laten we vooral respectvol met elkaar omgaan.

Het is mij duidelijk dat ik met mijn bovenstaande reactie ook off-topic ga. Commentaar hierop is niet nodig.

Graag wil ik de betrokkenen veel sterkte wensen. Het is booit fijn om een dierbare te verliezen. Ook de leerlingen die betrokken zijn, sterkte met de verwerking.
Ik heb in mijn omgeving meerdere ervaringen gehad met zelfmoord en mijn mening is daarop gebaseerd. Op het moment dat er zelfmoord gepleegd word dan is diegene zo ver dat er geen uitweg meer is. Over er algemeen is er ook wat hulpverlening betreft heel veel aan voorafgegaan wat niet het gewenste effect heeft kunnen behalen. Ik heb er heel veel respect voor als iemand op dat moment de regie van eigen leven kn eigen hand neemt en kiest voor het eind. En ja het is misschien egoïstisch, want iemand komt voor zichzelf op. De betrokkenen van iemand die zelfmoord heeft gepleegd blijven achter met veel verdriet. Dat is een gegeven. Maar in veel gevallen staan de betrokkenen aan de zijlijn op het moment dat iemand wel doorleeft en met zichzelf in de knoop zit. Vaak kijken ze machteloos toe hoe iemand geestelijk of lichamelijk moet lijden. Ook dit kan heel veel verdriet op leveren.
Ieder zelfmoorsgeval is uniek en heeft een achtergrond. Soms is het inderdaad onder invloed van drugs. Maar de mensen die zo wel drugs gebruiken dat ze er psychotisch van raken hebben vaak ook een verhaal. Er valt van alles van te zeggen. Ook over hoe er zelfmoord word gepleegd. Als je voor een trein springt is het traumatisch voor de machinist. Spring je van een flat dan is het een trauma voor omstanders. Hang je jezelf op dan is degene die je vind getraumatiseerd. Het is gewoon lastig. Wat je ook doet, je raakt er een ander mee. Maar moet je dan maar doorleven als alles geprobeerd is, terwijl je niet meer kunt? Het lijkt wel dat we eigenlijk de regie niet meer over eigen leven mogen houden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:32

Moderatoropmerking:
De ontstane discussie over wat er wel/niet besproken mag worden en welke kant het topic opgaat, lijkt me bij deze wel afgerond. Als jullie daar onderling verder over willen praten kan dat via PB. Ik wil jullie dan ook vragen de discussie bij het onderwerp uit de OP te houden en daaruit voortvloeiende onderwerpen, zoals zelfdoding in het algemeen.