Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:25

Tamary - Het christendom heeft gelukkig geen bloed aan de handen.

Varekaj - Bedankt voor je antwoord.

Ik hoop dat alle gewonden er goed vanaf gaan komen en het dodental niet meer op zal gaan lopen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:28

Trump heeft uiteraard ook alweer laten weten dat hij de schuld bij IS legt, terwijl zelfs de Duitse autoriteiten er nog geen uitspraak over doen.
benieuwd wat die weer gaat verzinnen.

Edit: morgen om 13u komt er een persconferentie. Tot dan nemen politie en brandweer een informatiestop.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:32

PlantsTho schreef:
Veel verhaal, wat is precies je punt?

Leesbrilletje nodig? B-)

Mijn punt, beste PlantsTho, is dat degenen die aanslagen plegen helemaal niet representatief zijn voor de gemiddelde moslim in Nederland en dat het niet eerlijk is om hen te betrekken wanneer er voor de zoveelste keer een aanslag gepleegd word. Dat staat er toch, of niet? Okay, dat laatste stukje 'human interest' had ik wel weg moeten laten, sorry daarvoor. Ik vertel graag over mijn werk, het steekt me om iemand de weg op te laten die eigenlijk een gevaar is voor mij, jou en je (toekomstige) kinderen.

420BlazeIt schreef:
Wat heeft dit nou in vredesnaam met dit topic te maken :n

Ik reageerde op een andere gebruiker, zo werken fora. Maar hey met zo'n edgy username verwacht ik eigenlijk toch wel dat jij dat snapt.
Ayyy lmao amirite?

Nogmaals, kunnen we wachten tot er bericht komt vanuit officiële bronnen voordat we onze conclusies trekken over de dader/veroorzaker? Het was een vreselijk ongeluk of vreselijke aanslag op mensen die vertrokken met het idee om naar een leuke, gezellige markt te gaan. Misschien wat glühwein drinken, genieten van de kerstmuziek en leuke spulletjes voor thuis kopen. Het zouden je ouders, vrienden of collega's kunnen zijn. Stel het je gewoon eens voor. :(
Laatst bijgewerkt door Rawr op 20-12-16 01:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:33

De Duitse autoriteiten hebben ook nog steeds niet bevestigd dat het om een aanslag gaat. Er wordt gesproken over een mogelijke aanslag of een ongeluk.
Daarnaast is ook nog niet duidelijk wie degene is die opgepakt is, weten ze verder niets over de bijrijder, behalve dat ie Pools was en is ook nog onduidelijk hoe de dader aan de vrachtwagen kwam.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:34

Varekaj schreef:
Trump heeft uiteraard ook alweer laten weten dat hij de schuld bij IS legt, terwijl zelfs de Duitse autoriteiten er nog geen uitspraak over doen.
benieuwd wat die weer gaat verzinnen.

Edit: morgen om 13u komt er een persconferentie. Tot dan nemen politie en brandweer een informatiestop.

We zouden van Trump een soort orakel moeten maken...die man weet echt alles! :wow: :roll:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 01:36

Kalab schreef:
Tamary - Het christendom heeft gelukkig geen bloed aan de handen.

Zoals ik al aangaf : de Katholieke kerk was flink lang de weg kwijt. De basis van die kerk, dus christendom/Jezus had een heel andere basis boodschap dan een flink stuk kerk geschiedenis. Er zijn niet voor niets mensen die aangeven dat de kerk beter paulianen (naar de stichter apostel Paulus) genoemd kan worden dan christenen naar Jezus Christus. Er is nogal een gat tussen die 2. De basis boodschap van mohammed, zijnde krijgsheer strookt veel meer met de daden van diens volgelingen in de jaren daarna. Geeft imho voornamelijk aan dat tolerantie naar mensen die anders zijn (en het als (mede)mens erkennen van zij die anders zijn) een zeer grote uitdaging is voor de gehele mensheid en dat religie daar niet altijd een lichtend voorbeeld bij is/kan zijn.

FiveSports

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 02:40

Alle doden die door westerse bommen gemaakt zijn zijn als een oceaan vergeleken met de druppel die een klein groepje extremistische moslims veroorzaakt heeft.. Kom op zeg, word eens wakker.
Hoeveel joden zijn hier niet zo lang geleden vervolgd en vermoord door "onze" (over)grootouders terwijl de joden veilig waren in bijvoorbeeld Marokko en er joden onderdak kregen in verschillende moskeeën.

En nu ontopic?

Als iemand serieus beweert dat het anders is, please pb maar of start een topic erover :) Een ding is zeker, feiten staan niet aan je kant.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 07:40

De politie heeft net vrijgegeven dat de vrachtwagen expres de menigte in is gereden.
Daarnaast is bevestigd dat rond 8 uur gisteravond de vrachtwagen met hoge snelheid over een lengte van 50 tot 80m is gereden.
Tevens is het dodental opgelopen tot 12 en liggen 48 mensen zwaargewond in de ziekenhuizen.
En tot slot spreekt de politie over een vermoedelijke terroristische aanslag, maar hiervan is nog niets bevestigd

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:22

Vreselijk. Het was te verwachten dat het zou gebeuren. Nu dan in bij Gedächtniskirche, de plaats die toch aan iets moet herinneren dat we toch veel verdraagzamer naar elkaar zouden moeten zijn.

Maar nee we rijden in op onschuldige mensen.

Ik snap godsdienstfanaten , van welke gezindte dan ook, op geen enkele manier.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:27

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:03

Een Pakistaanse asielzoeker die in februari Duitsland in is gekomen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:07

Nu komen (zeker op facebook) weer alle berichten dat alle vluchtelingen slecht zijn en begint de discussie weer van voor af aan. -O-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:20

Ik las deze morgend in de krant dat ze blijkbaar een slachtoffer gevonden hebben in de cabine van de truck, en dat ze er van uitgaan dat het de 'echte' chauffeur was. Dus dat hij hoogstwaarschijnlijk ook vermoord zal zijn.

On a side note, 'gelukkig' dat deze niet beter kon chauffeuren, want anders kun je met zo'n mastodont meer aandoen dan 'slechts' 12 doden

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:24

Citaat:
Het christendom heeft gelukkig geen bloed aan de handen.

Als christen zou ik vurig wensen dat dit waar zou zijn.

Helaas.
De bommen op Vietnam.
De wapens van Hitler.
The Troubles in Noord Ierland.
....en dat is dan alleen nog maar de 20ste eeuw.

De vorige eeuwen christendom verliepen min of meer net zo bloedig.

Zuid Frankrijk is uitgemoord, de heksenvervolging van de 16e eeuw, etc etc etc.

En ik ben pertinent tegen een aanslag, maar van 'kerstmarkt' word ik in de verste verte niet vrolijk.
(Het geboortefeest van de Verlosser verworden tot commercie en 'vreten op aarde '??)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-12-16 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:27

Janneke2 schreef:
Citaat:
Het christendom heeft gelukkig geen bloed aan de handen.

Als christen zou ik vurig wensen dat dit waar zou zijn.

Helaas.
De bommen op Vietnam.
De wapens van Hitler.
The Troubles in Noord Ierland.
....en dat is dan alleen nog maar de 20ste eeuw.

De vorige eeuwen christendom verliepen min of meer net zo bloedig.

Zuid Frankrijk is uitgemoord, de heksenvervolging van de 16e eeuw, etc etc etc.

De wapens van Hitler. - totaal naast de kwestie, maar dat is het nu niet. Hitler was tegen de joden als Ras, hij steunde zelfs Himmler die anti christen uitlatingen deed. Alleen deed hij dat zelf niet omwille van zijn politieke agenda

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:30

Doet er natuurlijk totaal niet toe dat de dader een vluchteling is, behalve dat het koren op de molen is van de menshatende gekkies. De dader is (mits het een aanslag is) een gestoorde gek. Zo'n aanslag voorkom je niet door de grenzen dicht de gooien.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:34

Inmiddels 12 doden en 18 gewonden nog in levensgevaar (Bron Music for life studio brussel). Er is nog altijd geen duidelijkheid over een aanslag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:36

Citaat:
De wapens van Hitler. - totaal naast de kwestie, maar dat is het nu niet. Hitler was tegen de joden als Ras, hij steunde zelfs Himmler die anti christen uitlatingen deed. Alleen deed hij dat zelf niet omwille van zijn politieke agenda

...het moge off topic zijn, maar nu de feiten.
Ik schreef 'de wapens van Hitler', als voorbeeld van dat :( het christendom sloten bloed aan haar handen heeft.
Zo niet oceanen.

Die wapens droegen het opschrift 'Gott mit uns'
(in de kersttijd iets waar mijn maag bij omdraait)
...en waren door de kerk gezegend.
Terwijl de kerk drommels goed wist van de volkenermoord op de Joden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:48

Ik vind het knap hoor, dat het binnen een paar pagina's weer op geloofsovertuigingen uitdraait. Echt, chapeau.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:07

Jolien87 schreef:
Ik vind het knap hoor, dat het binnen een paar pagina's weer op geloofsovertuigingen uitdraait. Echt, chapeau.

Ja ik ook. :(

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:10

vrouwke schreef:
Jolien87 schreef:

Ja ik ook. :(

Inderdaad.

Ik lees ook mee, wat verschrikkelijk dit, en wat vervelend dat er altijd mensen zijn die het vergallen in een topic :(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:16

Wat verschrikkelijk weer...onze tv stuk, toevallig keek ik even nieuws op ipad voor gaan slapen en schrik....

Wilde graag naar Kerstmarkt Duitsland, maar durfde niet omdat dit voorspelt was...

Jammer, juist omdat was opgeroepen om met auto's over de ongelovigen te rijden, de aanrijroutes niet geblokkeerd waren en bewaakt met politie...al eerder is er over fietspad met vrachtwagen gereden en politie weet dat dit ook aanrijroutes zijn voor hen zelf ivm meldingen. Zo een markt nodigd dan wel uit.

Tamary, goed stukje en helaas weten zeker de meesten niet wat Islam is en waar het uit voortkomt, de barmhartigheid is ook alleen naar de echte moslim toe, niet naar de afvallige of ongelovige, daar het Christendom ook zijn naasten lief dient te hebben, ongeacht geloof naar de mens ansich.

IS wil het geloof letterlijk uit de oude koran van de 7e eeuw en zien dat het ware woord van de profeet. Het is dus een strijd tussen de verschillende moslim stromingen waarin IS teksten gebruikt waarin het doden van hen die Allah niet erkent en eert gerechtvaardigd worden in een Jihad.
Vergeet de Dhimmi's niet, wij met zijn allen zijn dat voor elke moslim en daarover staat veel van in de Koran.

De islamiet kan je dan ook niet kwalijk nemen als ze met dit idee naar een voor hen ongelovige kijken. Het is overigens ook een scheldwoord.

De moderne moslim is ook slachtoffer van de antieke ideeën van de IS aanhanger die zichzelf als ware Moslim ziet en de moderne Moslim als afvallige.

En natuurlijk is het vervelend dat het een vluchteling is, maar deze man was geen vluchteling, maar deed zich zo voor en het is onmogelijk deze mensen er tussen uit te halen als ze het in hun hoofd hebben.

De strijd is nog lang niet over, als Europa islamitisch is, gaat de strijd onderling door.

Ik woon in de biblebelt en daar merk je ook de scheiding tussen de fijnen en de "ongelovigen" .. Geloof heeft als mensen heugenis voor oorlogen en slachtpartijen gezorgd.
De toenemende groep ongelovigen zijn een doorn in het oog van de gelovigen.

Hiermee is voor mij het stukje verworven beschaving een dun laagje vernis.

Geloof separeert en niet geloven is ook een geloof... de mensheid is gewoon rot.

Dit alles zorgt ook weer voor een hoop ellende in de Westerse wereld, terwijl er juist zoveel mensen goed proberen te doen..

Helaas voor de idealisten is het deze keer toch echt weer het geloof wat parten speelde en niet een stuurfout van een suffe chauffeur...ontkenning snap ik wel..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:18

Jolien87 schreef:

:j Never mind doden en gewonden, gewoon linea recta naar het geloof.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:33

Ik vind de discussie over geloof heel interessant, alleen misschien is het onderwerp van dit topic een beetje krom om hier een discussie erover te gaan voeren. Toch worden er hier wel interessante dingen gezegd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:36

Hetgeen mij het meeste bezig houdt is eigenlijk hoe die vrachtwagen daar geraakt is zonder dat iemand zich afgevraagd heeft wat die daar deed.

Overduidelijk dat zo'n mastodont toch niet thuis hoort in het stad. Is er dan niemand die op voorhand zich de vraag gesteld heeft van de autoriteiten dat die misschien tegengehouden moest worden? :/

Also, ik ben ook voor standaard spijkermatten op toegangwegen naar zo'n evenementen. Passeer je onwettig de controle punten, poef platte banden