Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:16

Ik hou echt mijn hart vast als Trump president wordt... Dan had Siri (iphone) zijn grap over de WO 3 beter een week kunnen verschuiven

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:24

Ik zou het wel mooi vinden als Trump in de eerste week met zijn grote bek de Arabieren zo beledigt dat ze de oliekraan dichtdraaien en heel Amerika lopend naar zijn werk moet. Kunnen wij mooi fietsen gaan exporteren en daalt de olieprijs voor ons...

Hmm, misschien ben ik eigenlijk wel voor Trump... :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:40

Heb een poll gezien waar een rode staat 28% van de Republikeinen al Clinton hebben gestemd. :j Dat is goed nieuws.

Trump is echt de grootste idioot die ik ooit heb gezien en zijn opmerkingen over vrouwen, zwarte mensen, seksueel geweld, immigranten, de middenklasse en abortus zijn om van te gruwelen. Hij heeft niet eens een beleid voor ogen. Iedereen die op hem of een Third Party stemt, is niet goed wijs.

Ik zie het ook niet gebeuren dat hij gaat winnen. Hij is behalve zijn hardcore aanhang veel stemmen kwijtgeraakt. Die van de Hispanische en Afro-Amerikaanse gemeenschap, die van vrouwen, die van hoogopgeleide mensen, de LGBT gemeenschap.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:44

Niniane schreef:
Heb een poll gezien waar een rode staat 28% van de Republikeinen al Clinton hebben gestemd. :j Dat is goed nieuws.

Trump is echt de grootste idioot die ik ooit heb gezien en zijn opmerkingen over vrouwen, zwarte mensen, seksueel geweld, immigranten, de middenklasse en abortus zijn om van te gruwelen. Hij heeft niet eens een beleid voor ogen. Iedereen die op hem of een Third Party stemt, is niet goed wijs.

Ik zie het ook niet gebeuren dat hij gaat winnen. Hij is behalve zijn hardcore aanhang veel stemmen kwijtgeraakt. Die van de Hispanische en Afro-Amerikaanse gemeenschap, die van vrouwen, die van hoogopgeleide mensen, de LGBT gemeenschap.

Maar Clinton is nu dankzij het fbi gebeuren ook een hele hoop vertrouwen/stemmen kwijtgeraakt..

Ik denk dat dit een unieke verkiezing is. 2 kandidaten die niemand wil..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:44

LindyH schreef:
Ik zou het wel mooi vinden als Trump in de eerste week met zijn grote bek de Arabieren zo beledigt dat ze de oliekraan dichtdraaien en heel Amerika lopend naar zijn werk moet. Kunnen wij mooi fietsen gaan exporteren en daalt de olieprijs voor ons...

Lopend? Amerikanen? :')

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:45

F_Orumster schreef:

Rollend.

:+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:46

droversrun schreef:
Ik hou echt mijn hart vast als Trump president wordt... Dan had Siri (iphone) zijn grap over de WO 3 beter een week kunnen verschuiven

Oja dat is vandaag :')

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:48

F_Orumster schreef:

Nee, je hebt gelijk, dat is onrealistisch. Ze huren wel een paar Mexicanen om hun auto te trekken.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:57

The_Cat schreef:
Niniane schreef:

Maar Clinton is nu dankzij het fbi gebeuren ook een hele hoop vertrouwen/stemmen kwijtgeraakt..

Ik denk dat dit een unieke verkiezing is. 2 kandidaten die niemand wil..

Denk dat het wel meevalt. Hoop ik althans. Gisteren was maar er maar één poll waarin Trump was ingelopen, de andere hadden Clinton nog steeds op een fikse voorsprong.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:00

In alle grootste peilingen komt naar voren dat hij weer iets aan het opkomen is. Er is inderdaad maar 1 peiling waarin hij een voorsprong heeft, maar op de rest heeft Clinton absoluut wel ingeleverd. Trump kelderde na pussygate, nu wordt het onderzoek naar Clinton weer geopend en stijgt hij juist weer. Heel veel kiezers die nog geen vaststaande mening hebben wisselen nog heel erg.

Daarbuiten is de prominente media ook wel bias hoor. Hij roept heel hard dat de verkiezingen rigged zijn en dat is erg overtrokken, maar het is wel absoluut zo dat veel grote media zich voor Clinton hebben uitgesproken (direct of indirect). Het zou me niks verbazen als het verschil uiteindelijk nog kleiner blijkt. Gooi er wat alternatieve partijen bij en de kans dat Clinton bij de eerste telling een absolute meerderheid haalt wordt ineens wel een stuk kleiner.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:03

Ik hoorde vanmorgen een leerling van groep 7 zeggen: 'Niet dat Clinton nu zo goed is, maar Trump is nog veel slechter. Dus ik zou op Clinton stemmen'.
Wat hebben we toch een wijze kinderen. :o

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:15

Hoop voor de toekomst in Nederland :j

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:27

Mizora schreef:
Clinton. Van geen van beide fan, maar ik denk dat Trump voor Europa veel gevaarlijker is.

En andersom, er is heel veel 'American hate' in de wereld. Als Trump met namen gaat gooien tegen Amerikaanse inwoners, wat moet dat dan Internationaal worden?

Mijn mening: Amerika moet een stapje terug doen als het gaat om 'wereldmacht'. Accepteren dat Rusland meer in opkomst is. Zowel diplomatiek als economisch in grondstoffen. (Smelten Noordelijke Ijszee en aanwezigheid van havens in dat gebied)
Politieke focus op andere onderwerpen richten dan op macht, dan behoudt het land zijn normen/waarden en democratie. Met Trump gaat dit nog heel lang duren.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:32

Ik denk dat voor veel Republikeinen (laat ik het zo zeggen in ieder geval de wat 'radicalere' christenen zoals bijvoorbeeld de Duggar family) het feit dat Clinton vrouw is + dat ze voor abortus is al genoeg is om dan maar voor Trump te stemmen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:56

LindyH schreef:

Hmm, misschien ben ik eigenlijk wel voor Trump... :+

:')

En dan wel hopen dat die Arabieren het verschil weten tussen het westen Amerika en het westen Europa :+

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 19:00

Achja, heb gehoord dat veel Amerikanen te dik zijn. Vallen ze meteen een beetje af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:35

Snadrem schreef:
F_Orumster schreef:

Rollend.

:+

_O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:37

LindyH schreef:
F_Orumster schreef:

Nee, je hebt gelijk, dat is onrealistisch. Ze huren wel een paar Mexicanen om hun auto te trekken.

Maar die mogen dan inmiddels het land niet meer in omdat er dan een muur staat.. :=

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 00:44

Interessante uitzending van Pauw met Wouter Bos, over populisme. Nu op NPO 1.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 01:39

LindyH schreef:

Ik was te laat, ik kijk het vd week even terug. Bij Umberto was ook nog een reportage over de verkiezingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 07:42

Trump!

Niet zozeer omdat het een goede kandidaat is maar meer omdat Hillary als president zou betekenen dat het systeem niet veranderd.

We kunnen het er allemaal over eens zijn dat zowel Hillary als Trump totaal ongeschikt zijn voor deze baan, maar een overwinning voor Trump zou betekenen dat iedereen zich achter de oren krabt waar het mis ging terwijl een overwinning voor Hillary zou betekenen dat iedereen die corrupt genoeg is president van de USA kan worden.

1. Hillary zou niet eens de democratische kandidaat moeten zijn, maar haar team heeft al gefraudeerd tijdens de nominatie voor de democratische partij. Dit kwam ook naar voren uit haar emails en is bevestigd door partijgenoten.

2. Hillary heeft een FBI onderzoek tegengewerkt door niet alle informatie aan de FBI te overhandigen toen ze erom vroegen. Als secretary of state werkte ze voor het volk, dus al haar acties moeten kunnen worden ingezien en beoordeeld. Maar met haar "private server" om haar emails op de slaan heeft ze dit voorkomen en ze heeft nog steeds niet alle emails overhandigd. En wat een zwak excuus dat ze niet wist dat de letter "C" bovenaan een email stond voor "classified". Als ze dat echt niet wist dan moet ze niet president worden maar onder medisch toezicht worden gehouden voordat ze het gas aan laat en een heel huizenblok opblaast "per ongeluk".

3. De hele media is zo partijdig dat het duidelijk is dat ze denken dat de gemiddelde Amerikaan te dom is om dingen zelf te begrijpen en daarom "gestuurd" moet worden. Elke fout van Trump (en dat zijn er genoeg) komt op de voorpagina terwijl elke fout van Hillary (en dat zijn er ook genoeg) niet wordt besproken of ergens op de laatste pagina in de krant komt. Bovendien was er wederom fraude bij de debatten waar Hillary enkele vragen dagen vantevoren al kreeg van programma medewerkers terwijl Trump dat niet kreeg.

4. Hillary komt over als extreem "nep"; ze past haar speeches aan aan de mensen in het publiek wat kan betekenen dat ze op het ene moment voor iets is en een dag later is ze tegen omdat dat meer stemmen op zal leveren. Trump doet dat minder, voornamelijk omdat hij zo'n flapuit is en zijn mening al gegeven heeft voor zijn hersenen beginnen te werken.

5. The Clinton Foundation; een en al fraude waar grote bedrijven haar of Bill betalen om een speech te geven en vervolgens komen al hun wensen uit op politiek gebied. Wil je met Hillary om de tafel zitten om politiek tussen USA en jouw land te bespreken als regeringsleider? Eerst geld overmaken naar de foundation waar een paar procent naar goede doelen gaat en de rest verdwijnt in de zakken van de familie (het is niet voor niets dat hun dochter daar werkt ondanks dat iedereen die haar kent vind dat ze er totaal ongeschikt voor is).

6. Persoonlijk is ze ook niet de meest frisse; terwijl Trump misschien moeite heeft zijn handen thuis te houden (en zijn tong) heeft Bill Clinton meerdere vrouwen aangerand (opgelost met een 850,000 dollar schadevergoeding) en heeft zij die vrouwen aangevallen (niet fysiek, maar verbaal met bedreigingen) om het in een doofpot te laten belanden.

Mocht Hillary dus winnen dan zal je over 4 jaar weer 2 kandidaten hebben met een verleden van fraude die bereid zijn flinke sommen geld te besteden om president te worden. Mocht Trump winnen dan zullen beide partijen eens goed moeten nadenken hoe ze een volgende verkiezing gaan winnen; hopelijk met een sterk politiek programma en inhoudelijke discussies.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:01

Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-11-16 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:03

Ik ben het in grote lijnen met je eens, enzino. Ik las een tijd geleden een column dat als Trump verkozen wordt, Amerika misschien eindelijk eens gaat kijken naar het politieke beleid en de schop erin gaat zetten. Ik denk dat heel veel mensen (ook Trump stemmers) best wel schrikken als hij uiteindelijk ook echt aan de macht komt. Een man als Trump aan het roer doet ze daar misschien een keer inzien dat het echt anders moet.

Aan de andere kant vind ik die man echt staatsgevaarlijk en vraag ik me af hoe het gaat lopen als hij een republikeins Congres houdt en dus in principe een vrijbrief heeft om te doen/doorvoeren wat hij wilt. Ik denk dat dat best wel eens een heel groot probleem kan opleveren namelijk.

Hij heeft aangegeven dat hij voor een vrij isolationistische politiek wil gaan en dat baart me wel zorgen, vooral omdat de VS op dit moment veel handen en voeten in conflicten heeft zitten. Aan de ene kant is dat heel slecht, want veel conflicten zijn ook ontstaan door bemoeienis van de VS, maar tegelijkertijd zorgt het in veel gebieden wel voor relatieve stabiliteit en ik ben best bang voor wat er met de wereld gebeurt als hij de kans krijgt om te doen wat hij wilt.

Ik ben absoluut geen Clinton-fan, maar ik denk wel dat een stabiele president voor 4 jaar die misschien niets verandert maar wel weet wat ze doet toch echt de beste optie is uiteindelijk. Hopelijk wordt het Congres dan eindelijk weer eens overwegend Democratisch (kan best gebeuren gezien de schrik die veel mensen toch wel hebben over hoe ver Trump is gekomen). Dat de campagnes anders moeten zien ze denk ik zelf ook wel, er is een hele grote groep die tussen wal en schip vallen en gewoon niet weten waar ze op gaan stemmen.

Ik denk zelf dat het in ieder geval heel spannend wordt. Trump loopt weer flink in op de peilingen en als hij dat blijft doen wordt het voor Clinton moeilijk om een absolute meerderheid te halen, omdat mensen door dit hele spelletje (kiezen tussen twee kwaden) ook enigszins meer uitwijken naar alternatieve partijen ten opzichte van vorige jaren. Denk dat dit nog best een Bush - Gore spektakeltje kan worden. Ik ga in ieder geval live kijken, heb het geduld niet om de volgende ochtend pas te lezen wat er gebeurt :))

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:47

Het is kiezen uit twee kwaden, maar ik neig toch steeds meer naar Trump. Het is een rasechte mongool, maar ik hoop dat de VS dan gaan kijken wat er schort aan hun systeem.

Clinton vertrouw ik voor geen meter. Ze lijkt me totaal niet in staat om zo'n groot land de leiden.

En ergens ben ik ook wel benieuwd wat er gebeurt als Trump aan de macht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:50

LindyH schreef:

Verdomme, gemist.
Wat voor wereld gaan we krijgen als die idioot daar aan de macht komt? Serieus, ik heb er angst voor....