Amable schreef:Dit is echt een filmpje dat laat zijn hoe racisme werkt. Niet akelig om te kijken, maar wel de realiteit voor veel niet-blanke mede mensen.
https://youtu.be/YvRJvgxbeyA
En laten we eerlijk zijn, ze hebben het er zelf naar gemaakt uiteindelijk dat de overgrote meerderheid zo reageert. Zal ik wel heel Bokt over me heen krijgen maar het feit blijft. Of ligt het ineens aan de overgrote meerderheid dat ze zo gezien worden? Vast wel...
Zoveelste generatie moslims die nog radicaler zijn tegen de "Westerse" cultuur dan hun ouders. Ja hoor, allemaal onze schuld. Joh, ik vind alle nobele gedachten en bedoelingen van de politiek correcten erg prettig maar de geschiedenis en de praktijk leert ons iets anders.
En de geschiedenis is een feit. Die herhaalt zich wederom nu en zal dat ook altijd blijven doen. Nu zal ik vast beticht worden van eraan meewerken en dat het zo nooit zal veranderen.
Lees en weet dan één klein bewezen feit uit de Arabische cultuur. In de afgelopen duizend jaar hebben zij geen enkele ontwikkeling doorgemaakt in de muziek. Zij bezigen nog steeds dezelfde toonladders en hebben daar geen enkele culturele ontwikkeling in. Het zogenaamde Westen wel. En in veel andere opzichten ook. Sterker nog, wat de Arabieren zo verafschuwen in de Jiddische muziek bijvoorbeeld en hun Jodenhaat is volslagen belachelijk als je naar de herkomst kijkt.
Dat is ook een dingetje. Is het niet onze plicht om de Joden te beschermen na de tweede wereldoorlog? Ze emigreren bij bosjes uit angst voor herhaling nu de moslims zoveel invloed krijgen in de politiek. En gelijk hebben ze. Wij als Hollanders maken ons liever druk of het arme treitervloggertje wel alle kansen heeft gehad. Of we hem niet tekort hebben gedaan.
En de slavernij, kolonisatie en alle andere zwarte bladzijden uit het Westerse verleden. Vreselijk ja, iets om van te leren jazeker. Maar om uit schuldgevoel nu alles te grabbel te gooien? Daar ben ik het niet mee eens.
Discriminatie of racisme? Leer uit het verleden mensen en besef dat het wel eens anders zou kunnen zijn dan dat je denkt... En dat beeld zou nog wel eens vies kunnen tegenvallen. Ik houd mijn hart vast ja.
Blijkbaar vinden in dit topic veel vrouwen het niet erg om in de toekomst onder een Sharia wet te gaan leven. Denken dat het wel mee zal vallen en er zijn toch zoveel aardige mensen die in Allah geloven en dat zullen vast wel aardige mensen zijn inderdaad.
Ik wens jullie veel succes tegen die tijd maar als het aan mij ligt dan zal ik voor mijn verworven vrijheden strijden tot elke prijs! Of zijn we alweer vergeten hoeveel vrouwenrechten er met bloed, zweet en tranen zijn verkregen?
Want die vrijheden en rechten ben je dan gewoon kwijt. En dat is de realiteit van de Islam. Aardige mensen of niet.