Papilio schreef:Maar voor zover ik weet zijn dat slechts uitzonderlijke gevallen... en zeker niet fijn dat het gebeurd... maar dan zou helemaal niemand meer donor moeten zijn?
Dat is de keuze die iedereen zelf maakt, wel/geen donor zijn...
de mensen die als donor dienstdoen, krijgen spierverslappers voorafgaand aan de orgaanuitname, dus kunnen ze niet bewegen, want de artsen willen reflexmatige bewegingen (nou ja, dat hopen we dan maar, dat dat alleen maar reflexen zijn) voorkomen.
Wat ik vandaag las in 1 van de linkjes over orgaandonatie: ook zijn er ziekenhuizen waarbij men donoren ook narcose geeft, want: anders konden de stresshormonen misschien de organen beschadigen... Eh... als iemand hersendood is en niets ervaart, is het raar dat die stresshormonen vrijkomen tijdens de operatie.

En aangezien een orgaandonor het niet kan navertellen, kan niemand (die eerlijk is) voor de volle 100% garanderen dat geen enkele donor nooit iets merkt van de operatie.
Of het uitzonderingen zijn die iets merken... kunnen ze ook niet garanderen.
Er zijn wat bokkers die linkjes geplaatst hebben, ik zou ze toch maar eens lezen... voor een vollediger beeld van de voor- maar zéker ook de nadelen.