Schietpartij in winke!centrum Mūnchen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:07

Nee hoor, want als 1 iemand uit Enschede dat doet, dan mag ik lekker alle Enschedeërs veroordelen. Levensgevaarlijk. Zou je nog geen lucifer geven :Y)

Snel terug naar waar jullie vandaan komen! O ehhhh nee dat kan niet he? -O-

:P

Anoniem

Re: Schietpartij in winke!centrum Mūnchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:14

Jawel, dan ga ik gewoon terug naar het westen. Wil ik wel een uitzwaaidag :P

Maar wat jij nu doet is wel wat gebeurt ja...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:15

rapido schreef:
Zie je jij ergens schrijven dat oer Hollanders heilig zijn dan???
Je ziet mij alleen schrijven dat ik geen ken die zichzelf even zal opblazen in een grote menigte als ze het ergens mee oneens zijn

Nee, ze plegen alleen zelfmoord door met hun auto een heleboel mensen overhoop te rijden... Karst T al vergeten?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:03

het nieuws even gekeken....toch een terrorist in naam van IS
Nu jullie weer!!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:09

rapido schreef:
Nu jullie weer!!

Bron?
En mocht het zo zijn wat dan nog, dan is nog niet elke vluchteling / Syriër / iemand uit die omgeving slecht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:13

NOS
Wat dan nog???
Daar denken de Duitsers nu wel anders over
4 incidenten gepleegd door vluchtelingen in zeer korte tijd

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:33

rapido schreef:
NOS
Wat dan nog???

En wie versta je onder 'de duitsers'? Niet iedereen denkt er zo over, beetje gezond verstand en je weet dat niet iedereen uit die omgeving radicaal denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:41

Eeehhh... Welke 4 incidenten zijn dat?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 18:56

rapido schreef:
Nu jullie weer!!

Overigens gaat het niet over de schietpartij in München...die jongen had geen banden met IS, maar was geïnspireerd door Breivik.

http://nos.nl/artikel/2119564-dader-ans ... anger.html

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:11

rapido schreef:
NOS
Wat dan nog???

Dé Duitsers?
Ik vind het echt oprecht bewonderingswaardig hoe je iedereen over 1 kam kan scheren. Van Duitser tot vluchteling, van Nederlander tot Syriërs.

Je weet dat de dader van München geen vluchteling was he? En notabene geïnspireerd was de daden van van de man met extreem rechtse ideologien,Je weet wel, die enge blanke blonde man.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:14

En ook al zou IS erachter kunnen zitten, dan hoeft het nog geen vluchteling te zijn! Ik weet van een Nederlands meisje (dochter van kennis) die zich heeft aangesloten bij IS. Geboren en getogen in Nederland en ook geen familie van buitenlandse komaf. En zo zijn er nog meerdere die al jaaaaaren hier wonen en toch zich aansluiten, heeft dus echt niet perse met vluchtelingen te maken..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:18

De grootste terroristische cellen in europe bestaan vooral inwoners. Vaak al hier geboren. Ik kies bewust niet voor benoemen islam, want terrorisme is niet alleen vanuit een moslim. Ook tegen moslims is het terrorisme als je hun gebedshuis in de fik wil steken met mensen er in.

Maar welke 4 vluchteling incidenten deze week? 1 die was idd uitgeprocedeerde vluchteling (maar ook psychisch ziek) die zichzelf op blies en goddank niemand anders meenam en hopelijk herstellen de gewonden goed.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-07-16 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:19

opvallend is ook, dat de laatsten met 'banden met is', zich zeer recent sympatisant hebben genoemd..
psychische problemen, plus om je uiterlijk en naam te worden uitgekotst en voor beest te uitgemaakt te worden door bepaalde mensen/groeperingen. Misschien net dat zetje dat iemand nodig heeft om echt dood te willen, en er dan maar een reden aan te geven.. zich vanuit de optiek 'ik wil dood', ze vinden mij toch al een beest, en onwaardig volk, dus wat maakt het allemaal nog uit..

daar wel eens aan gedacht.. hoe wij de syrische vluchteling, met trauma en wellicht ook trauma gerelateerde depressie nog even flink de grond in trappen door ze als rotte appel bij voorbaat te behandelen..

In Amerika schieten jongeren op scholen rond omdat ze gepest zijn. wat denk dat verafschuwen van een mens doet, alleen omdat hij bij een bevolkingsgroep hoort? en dan ook nog eens iemand met eventuele oorlogstrauma's. In plaats van te helpen, geef je ze vast bij voorbaat een rotschop.

Nu wil ik niet zeggen dat er geen rotte appels tussen zitten.. maar we hebben nu al twee recente voorbeelden van mensen die als depressief beschreven zijn door hun omgeving en zeer recent geradicaliseerd zijn..

waarom radicaliseren ze, daar moet je eerst eens naar kijken in mijn ogen.. Ze wegduwen en als beesten wegzetten en in plaats van werken aan verwerking, geeft menig europeaan ze vast een klap in het gezicht en scheert de hele bevolking over een kant.. In wiens armen drijf je ze dan denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:20

vuurneon schreef:
rapido schreef:
NOS
Wat dan nog???

Dé Duitsers?
Ik vind het echt oprecht bewonderingswaardig hoe je iedereen over 1 kam kan scheren. Van Duitser tot vluchteling, van Nederlander tot Syriërs.

Je weet dat de dader van München geen vluchteling was he? En notabene geïnspireerd was de daden van van de man met extreem rechtse ideologien,Je weet wel, die enge blanke blonde man.

Inderdaad!

Maar ik ga dan maar even oppassen met mijn Afghaanse moslim collega's/vrienden, hun zijn altijd zo beleefd en gastvrij, maar ze zijn allemaal niet te vertrouwen zeker? :roll:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:26

Elena: Is is sowieso wel erg makkelijk met dingen toe-eigenen. vraag mij wel eens af of ze diegene wel in hun bestand hebben. Sowieso aparte groepering, snap wel dat zelfs Al Qaida denkt 'stik er maar in'. Denk dat IS uiteindelijk ten onder gaat aan zichzelf.

Ach, lijkt mij ook wel heerlijk om de wereld zo zwart-wit te zien, scheelt een hoop denkwerk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:30

Ik ben er van overtuigd dat IS, maar ook DENK en Erdogan, volgelingen trekken door de verharding van het publiek debat. Zeker het over 1 kam scheren en de one-liners en berichten op Social Media dragen hier aan bij, denk ik.

Ik heb in mijn kennissenkring een Irakees gezin, die 20 jaar geleden hier als (politieke) vluchtelingen zijn gekomen.
Zij zijn goed behandeld en geholpen toen (de maatschappij was toen nog een stuk toleranter) maar hebben later een huis gekregen in een kleine gemeente op t platteland, waar ze 1 van de eerste vluchtelingen/buitenlanders waren. Kinderen zijn met name op school behoorlijk gepest en door sommigen dorpelingen niet geaccepteerd. Ze zijn gelukkig goed terecht gekomen, maar het had zo anders kunnen zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:35

Absoluut, op bokt zitten ook moslima's maar die komen er al niet eens meer liever vooruit in dergelijke topics erover. Waarom zou je al? Als mensen je gelijk al als potentieel wandelende bom ziet, is discussie al zinloos.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:07

Dreamy schreef:
En ook al zou IS erachter kunnen zitten, dan hoeft het nog geen vluchteling te zijn! Ik weet van een Nederlands meisje (dochter van kennis) die zich heeft aangesloten bij IS. Geboren en getogen in Nederland en ook geen familie van buitenlandse komaf. En zo zijn er nog meerdere die al jaaaaaren hier wonen en toch zich aansluiten, heeft dus echt niet perse met vluchtelingen te maken..

Waarom sluit een vrouw zich bij zoiets als IS aan.
Vraag me toch echt wel af wat je daar als vrouw denkt te vinden????

Klinkt voor mij net zoiets als een zwart persoon die zich bij de Klu Klux Klan aan wil sluiten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:37

Omdat wij er geen brood in zien en geen enkele aantrekkingskracht in de islam vinden wil niet zeggen dat een ander dat ook niet vind Loretta.. En als je je bekeerd tot de islam en vervolgens wordt je in de verkeerde handen gedreven. het geloof van een ander uitkotsen en/of vreemdelingenhaat helpt niet om mensen te overtuigen dat het geloof verkeerd is, sterker nog, je drijft ze er nog verder in. En driemaal raden wie er dan met open armen en vol begrip staan te wachten op zo iemand.. niet de westerlingen in ieder geval.. zodra je zegt dat je je tot de islam bekeerd hebt, dan wordt je al meteen met scheve ogen aangekeken en gewantrouwd.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:52

elenaMM77 schreef:
Omdat wij er geen brood in zien en geen enkele aantrekkingskracht in de islam vinden wil niet zeggen dat een ander dat ook niet vind Loretta.. En als je je bekeerd tot de islam en vervolgens wordt je in de verkeerde handen gedreven. het geloof van een ander uitkotsen en/of vreemdelingenhaat helpt niet om mensen te overtuigen dat het geloof verkeerd is, sterker nog, je drijft ze er nog verder in. En driemaal raden wie er dan met open armen en vol begrip staan te wachten op zo iemand.. niet de westerlingen in ieder geval.. zodra je zegt dat je je tot de islam bekeerd hebt, dan wordt je al meteen met scheve ogen aangekeken en gewantrouwd.

Eigenlijk vind ik dit helemaal niet gek. Als iemand zich ineens bekeerd tot elk ander geloof wordt deze persoon ook gek aangekeken. Het is hier in Nederland helemaal niet meer gebruikelijk om heel erg je geloof de belijden en dit uit te dragen. Volgens mij is er grote ontkerkeling en is dit niet zozeer moslimgericht.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:13

absoluut.. Maar als je zegt dat je christen bent geworden, trekken we wenkbrauwen op en zeggen we fijn voor je..

als je je tot de islam bekeerd, dan beginnen mensen over dat je je dus laat onderdrukken, gek bent, islam zijn allemaal terroristen, ze nemen het land over, mannen met baarden zijn eng (sinterklaas ook maar eens scheren) etc etc etc.. en dat zijn nog maar milde zaken. Je wordt feitelijk ineens een ander persoon in de ogen van de mensen, direct een soort 'minder' mens.

hoe harder je iemand ergens om veroordeeld, hoe harder diegene aan zijn/haar gedachtengoed zal gaan vasthouden en steun zoeken. En daar liggen de kansen van ronselaars.

Net zozeer dat meisjes die kwetsbaar zijn om wat voor reden dan ook, veel makkelijker te strelen zijn voor een loverboy en zo uiteindelijk in verkeerde klauwen raken. Of kwetsbare jongeren een prooi worden voor drugsverkopers..

natuurlijk heb je ook mensen die bij volle verstand en met een gezonde weerbaarheid zich in zulke dingen storten.. maar meestal gaat het om mensen die denken dat ze verder toch niets meer te verliezen hebben en toch al nagewezen worden.. dus waarom dan niet in 'beschermende armen kruipen' die je wel 'goed' laten voelen. want reken maar dat mensen die je willen gebruiken je naar de mond praten, die verguizen je niet die 'haten' je niet, die moedigen je aan om 'te zijn wie je bent' en te 'handelen' daarnaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 00:40

elenaMM77 schreef:
Omdat wij er geen brood in zien en geen enkele aantrekkingskracht in de islam vinden wil niet zeggen dat een ander dat ook niet vind Loretta.

Ik had het dus over de organisatie IS

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 11:08