Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:32

Thesserd schreef:
Nee, dat staat niet gelijk :P Maar die vergelijking werd hierboven gemaakt. En in beide groepen heb je rotte appels, alleen de rotte appels binnen SoO zal ik zelf nooit hinder van ondervinden (omdat ik Nederlands en blond ben :') ), dus zou ik mij veiliger voelen bij zo iemand, dan bij een rotte appel van een allochtoon :+ Die kan mij bijv. 'Nederlands prutsmuts meisje' vinden.

En een rotte appel van SoO kan jou niets aandoen? Blanke rechtse mannen randen nooit leuke blonde nederlandse dames aan?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:14

Mixje90 schreef:
Thesserd schreef:
Nee, dat staat niet gelijk :P Maar die vergelijking werd hierboven gemaakt. En in beide groepen heb je rotte appels, alleen de rotte appels binnen SoO zal ik zelf nooit hinder van ondervinden (omdat ik Nederlands en blond ben :') ), dus zou ik mij veiliger voelen bij zo iemand, dan bij een rotte appel van een allochtoon :+ Die kan mij bijv. 'Nederlands prutsmuts meisje' vinden.

En een rotte appel van SoO kan jou niets aandoen? Blanke rechtse mannen randen nooit leuke blonde nederlandse dames aan?

De SoO staat ergens voor, en die staan niet voor het aanranden van Nederlandse blonde dames :+ Er zijn geen groeperingen binnen de SoO die dat in z'n algemeenheid doen.

Uiteindelijk kan iedereen mij wat aan doen, dat was het punt niet. Het gaat niet om individuen maar om groepen/groeperingen.

Schemerdier

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:44

Dus moslims/buitenlanders staan voor het aanranden van vrouwen maar fascistische neonazi's niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:10

Ik denk dat Thesserd bedoeld te zeggen dat de angst voor bepaalde groeperingen uit een bepaalde 'hoek' komt, vanwege bepaald gedrag, niet perse aanranden.. Het is een beetje wat je vroeger op school leerde.. Groen staat voor gras, wielen horen bij een auto, de angst voor SoO is voor een blanke dame niet bepaald verkrachting, dus hoeft Thesserd er in dít geval geen angst voor te hebben. En dús voelt zij zich bij zo'n type veiliger dan bij een groep Marokkanen die 'prutsmuts' naar je kunnen roepen..

Dat diezelfde Marokkanen groep zich dan weer niet veilig zou voelen bij een groepje SoO.. ja dát is dan weer een ander verhaal.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:13

Sammie schreef:
Ik denk dat Thesserd bedoeld te zeggen dat de angst voor bepaalde groeperingen uit een bepaalde 'hoek' komt, vanwege bepaald gedrag, niet perse aanranden.. Het is een beetje wat je vroeger op school leerde.. Groen staat voor gras, wielen horen bij een auto, de angst voor SoO is voor een blanke dame niet bepaald verkrachting, dus hoeft Thesserd er in dít geval geen angst voor te hebben. En dús voelt zij zich bij zo'n type veiliger dan bij een groep Marokkanen die 'prutsmuts' naar je kunnen roepen..

Dat diezelfde Marokkanen groep zich dan weer niet veilig zou voelen bij een groepje SoO.. ja dát is dan weer een ander verhaal.

Dat dus :+

En Damned als je het zo wil stellen; fascistische neonazi's staan voor racisme en bijbehorend geweld. Moslims/buitenlands staan voor niks. Maar SOMMIGE Moslims/buitenlanders (zoals die enorme groep bij nieuwsjaarviering Keulen) staan blijkbaar voor aanranden/verkrachting ja.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:29

net zoals sommige nazi's, sommige blanken, sommige aziaten en sommige dokters? Welke groep staat er dan blijkbaar voor aanranding?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:44

Begrijp je mij nou echt niet, of wil je het niet begrijpen? :+

Mag ik een groep die massaal aanrandingen verricht in Keulen geen aanranders noemen? Ze staan er misschien niet voor, maar doen het wel.

Je hebt mij niet horen zeggen dat alle vluchtelingen of alle allochtonen bepaalde dingen doen. Het is slechts zo dat bepaalde groepen (en met groep bedoel ik dat ze allemaal vluchteling zijn en allemaal getint) zich recentelijk nogal misdragen. Daarnaast heb je groepen die qua achtergrond en uiterlijk het zelfde zijn als die 'aanranders', maar zich misdragen op een manier van buiten rondhangen en voorbijgangers pesten/lastigvallen. Ook heb je groepen (ook qua afkomst en uiterlijk hetzelfde als voorgaande) die vinden dat vrouwen en homo's minder rechten hebben. Enzovoorts...

Bij elkaar opgeteld, is het helemaal niet gek dat je de neiging hebt bepaalde mensen en groepen bij voorbaat al minder te vertrouwen. Dat betekent niet dat je in de praktijk ieder persoon met zo'n achtergrond of huidskleur als mindere hoeft te behandelen of iets in die richting, in de praktijk weet je sowieso snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt. Maar het noemen van groepen die bepaalde dingen doen op zich is helemaal geen zonde imo. Maar op een één of andere manier mag dat niet van sommige mensen hier.

Als jij 5 keer een Opel Corsa hebt gehad, 4 daarvan gingen kapot. Zou je dan snel weer een Opel Corsa nemen? Nee. Nou gaat het hier niet om auto's maar om mensen. En wij mensen hebben het vermogen om zelf te denken en te kiezen. Daarom is het niet het geval dat als 10 allochtonen iets doen, de 11e het ook doet. Maar als mens mag je daar wel 'bang' voor zijn. Dat is logisch, op basis van ervaringen en kennis die je hebt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:53

Als je zo wil gaan redeneren, zou ik dan toch eens grondig wat cijfers checken, in plaats van iets na te roepen dat je hebt gezien in de media. Newflash: de media vertelt niet alles.
Als je zo moet gaan denken, dan zou ik wel erg bang zijn voor bekenden en familie, want die staan erom bekend het vaak de daders van aanrandingen te zijn, te verkrachten of geweld te plegen. Maar nee dat doe je niet, want je bent niet objectief, maar kiest er een groep uit.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:01

Als je dit soort berichten leest vraag ik me af in hoe verre een multiculturele samenleving mogelijk is. Het beschermen van burgers lijkt me toch belangrijker dan tolerant te zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:05

je moet wel heel erg onder een steen leven om niet te willen lezen dat in veel onderzoeken naar voren komt dat sommige asielzoekers op dit moment problemen opleveren in de zin van aanrandingen.Er was zelfs een grafiek uit zweden waar in duidelijk naar voren kwam dat het aantal aanrandingen gestegen was sinds er asielzoekers waren.Je kunt ook misstanden absoluut niet willen zien natuurlijk.
Nee....ik weet ook wel dat het merendeel zich normaal gedraagt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:07

onpaard schreef:
Als je dit soort berichten leest vraag ik me af in hoe verre een multiculturele samenleving mogelijk is. Het beschermen van burgers lijkt me toch belangrijker dan tolerant te zijn.

je kunt je ook afvragen of de multiculturele samenleving die we al 40 jaar proberen te creeren wel gelukt is...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:09

Geef mij de onderzoeken dan?

Het enige probleem van onze geflopte multiculturele samenleving is het gebrek aan positief sociaal contact met immigranten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:11

Damned schreef:

Het enige probleem van onze geflopte multiculturele samenleving is het gebrek aan positief sociaal contact met immigranten.

nou...ik denk dat er juist al 40 jaar teveel gepampert word.Niet dat die mensen daar wat aan kunnen doen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:12

Damned schreef:
Als je zo wil gaan redeneren, zou ik dan toch eens grondig wat cijfers checken, in plaats van iets na te roepen dat je hebt gezien in de media. Newflash: de media vertelt niet alles.
Als je zo moet gaan denken, dan zou ik wel erg bang zijn voor bekenden en familie, want die staan erom bekend het vaak de daders van aanrandingen te zijn, te verkrachten of geweld te plegen. Maar nee dat doe je niet, want je bent niet objectief, maar kiest er een groep uit.

:')

Wat is het onderwerp van dit topic?

Ik weet wel dat er maar een kleine groep is die het verpest voor het grote deel. Ik ben niet achterlijk, en ik denk zeker niet zwart-wit. Die kleine groep kan alleen wel groter zijn, dan de rotte appels van een andere 'groep'.

Ik snap jouw punt niet helemaal...?

Verder ben ik het er mee eens dat positief sociaal contact met immigranten heel belangrijk is, maar het moet van twee kanten komen. Dus óók van de immigrant zijn kant.
Ga mij niet vertellen dat de massa-aanranding in Duitsland de oorzaak is van gebrek aan positief sociaal contact :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:13

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:14

Damned schreef:

Als jij dan ook even die cijfers geeft waar je het zo net over had. :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:14

Tytonidae schreef:
Damned schreef:

Als jij dan ook even die cijfers geeft waar je het zo net over had. :')

_/-\o_

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:16

geerke schreef:
onpaard schreef:

je kunt je ook afvragen of de multiculturele samenleving die we al 40 jaar proberen te creeren wel gelukt is...

Ik vind m super gelukt, waarom vind jij het mislukt?

Edit: Super gelukt is wel wat overdreven. Maar als ik de cijfers zie van hoofopgeleide allochtonen en de stijgende lijn daar in etc.
Beetje jammer van alle discriminatie natuurlijk nog, maar vind het niet mislukt.
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 29-07-16 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:19

onpaard schreef:

je kunt je ook afvragen of de multiculturele samenleving die we al 40 jaar proberen te creeren wel gelukt is...[/quote]

Ik vind m super gelukt, waarom vind jij het mislukt?[/quote]

ach...zolang er nog een aantal wijken zijn waar de politie zelfs niet durft te komen denk ik dat er zeker nog wat te verbeteren is...in heel Europa

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:21

geerke schreef:
ach...zolang er nog een aantal wijken zijn waar de politie zelfs niet durft te komen denk ik dat er zeker nog wat te verbeteren is...in heel Europa

Aha, want in een samenleving die uit 1 ras zou bestaan, allemaal blond met blauwe ogen en helemaal nederlands zou geen politie meer nodig zijn toch? Geen achterstands wijken, geen criminaliteit, iedereen een goed gevulde bankrekening etc. ;)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:21

Mijn cijfers;

Vaak kent het slachtoffer de dader: hij of zij is een (vroegere) partner, een ouder, een vriend, een collega, of een kennis https://www.aivl.be/subthema/verkrachti ... lgie/45381 (amnesty international)

De meeste daden van seksueel grensoverschrijdend gedrag bij minderjarigen worden gepleegd door een bekende: iemand uit het gezin of de familie of iemand uit de naaste omgeving. Ook leeftijdsgenoten zijn pleger.
http://www.sensoa.be/feiten-en-cijfers/ ... en-cijfers

Het merendeel van de plegers is een bekende van het slachtoffer; http://www.seksueelmisdrijf.nl/index.ph ... te-cijfers

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:23

onpaard schreef:

je kunt je ook afvragen of de multiculturele samenleving die we al 40 jaar proberen te creeren wel gelukt is...[/quote]

Ik vind m super gelukt, waarom vind jij het mislukt?

Edit: Super gelukt is wel wat overdreven. Maar als ik de cijfers zie van hoofopgeleide allochtonen en de stijgende lijn daar in etc.
Beetje jammer van alle discriminatie natuurlijk nog, maar vind het niet mislukt.[/quote]

je zou eens naar zenders als RT of aljazeera die geven het beeld van Europa zoals het is...en daar word je niet blij van.De nederlandse media geeft een te rooskleurig beeld,om de bevolking niet boos te maken....wat ze wel aan het worden zijn.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:30

geerke schreef:
je zou eens naar zenders als RT of aljazeera die geven het beeld van Europa zoals het is...en daar word je niet blij van.De nederlandse media geeft een te rooskleurig beeld,om de bevolking niet boos te maken....wat ze wel aan het worden zijn.

Ik kijk geregeld op de website van Al Jazeera, jij ook? Dan weet je ook dat vergeleken met het midden oosten heeeeeeeeeeeeel rooskleurig is hier.

Jij zegt dat de multiculti samenleving mislukt op basis van? Criminaliteit? Enge buurtjes waar politie niet durft te komen?(ken ik hier niet in NL)

Met andere woorden, dat zou allemaal niet bestaan als al die "buitenlanders" er niet zouden zijn. Geen politie meer nodig enzo ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:37

Mixje90 schreef:
geerke schreef:

Aha, want in een samenleving die uit 1 ras zou bestaan, allemaal blond met blauwe ogen en helemaal nederlands zou geen politie meer nodig zijn toch? Geen achterstands wijken, geen criminaliteit, iedereen een goed gevulde bankrekening etc. ;)

in zwitserland gaat het vrij goed,lage criminaliteit...weinig vreemdelingen dus tja

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:41

geerke schreef:
geerke schreef:

in zwitserland gaat het vrij goed,lage criminaliteit...weinig vreemdelingen dus tja[/quote]

Je weet toch dat je uit statistieken nooit correlationele gevolgtrekkingen mag maken he? :)