Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:40

Urielle schreef:
Het referendum is theoretisch niet bindend maar in praktijk wel. Cameron heeft ook vooraf aangegeven dat de uitslag sowieso wordt doorgevoerd.

Correctie: Hij heeft zijn politieke lot verbonden aan de uitslag.

Ik denk zomaar dat het een realistisch idee kan zijn dat er binnen vrij korte tijd verkiezingen komen in GB en dat het bewust niet uitvoeren van het referendum daarbij een van de verkiezingspunten gaat worden.
De klappen die GB alleen vandaag al krijgt (de Britse centrale bank heeft al ingegrepen!!) zijn waarschijnlijk voldoende om de bevolking in te laten zien welke stommiteit ze begaan zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:42

ikke schreef:
Urielle schreef:
Het referendum is theoretisch niet bindend maar in praktijk wel. Cameron heeft ook vooraf aangegeven dat de uitslag sowieso wordt doorgevoerd.

Correctie: Hij heeft zijn politieke lot verbonden aan de uitslag.

Ik denk zomaar dat het een realistisch idee kan zijn dat er binnen vrij korte tijd verkiezingen komen in GB en dat het bewust niet uitvoeren van het referendum daarbij een van de verkiezingspunten gaat worden.
De klappen die GB alleen vandaag al krijgt (de Britse centrale bank heeft al ingegrepen!!) zijn waarschijnlijk voldoende om de bevolking in te laten zien welke stommiteit ze begaan zijn.

De centrale bank heeft niet ingegrepen. Ze hebben een reservepotje vrijgemaakt voor de zekerheid.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:45

FiveSports

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:46

Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:47

Maartje1990 schreef:
goldenarrow schreef:
Dat zou ik nu nog niet durven zeggen Thioro. Maar het is sowieso wel vreemd geregeld. Van Nederland naar Engeland op vakantie kon met alleen een ID-kaart, maar als Engelsman naar Nederland op vakantie had je wel een paspoort nodig. Ik weet niet of ze dit gaan veranderen, maar ik denk het bijna wel.

Dat is omdat engeland niet aan ID kaarten doet ;)

Mijn vriend heeft anders gewoon een ID-kaart hoor :) En hij is toch echt geboren en getogen in Engeland.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:48

janderegelaa schreef:
De EU wil dat de Britten een hechte band blijven onderhouden met de EU. ,,Wij verwachten dat het Verenigd Koninkrijk met voorstellen in deze richting

Kijk, wel de lusten, niet de lasten. UK doet het beter dan wij.

Och.. dit kon (hopelijk) nog eens een opmars zijn naar een kritischer EU-geluid. Wel een EU, maar minder regelgeving en bemoeienis.

Anoniem

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:52

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:55

janderegelaa schreef:
De EU wil dat de Britten een hechte band blijven onderhouden met de EU. ,,Wij verwachten dat het Verenigd Koninkrijk met voorstellen in deze richting

Dat kun je op basis van die zin helemaal niet concluderen. En als dat wel zou kunnen, dan kan ik dus op basis van dit citaat van Brexit-aanhanger Boris Johnson het omgekeerde concluderen.

Hij benadrukte daarbij wel dat de banden tussen Europa en het Verenigd Koninkrijk belangrijk blijven. "We kunnen onze rug niet naar Europa keren. Het Verenigd Koninkrijk blijft een belangrijke Europese partner."

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:02

goldenarrow schreef:
Maartje1990 schreef:

Dat is omdat engeland niet aan ID kaarten doet ;)

Mijn vriend heeft anders gewoon een ID-kaart hoor :) En hij is toch echt geboren en getogen in Engeland.
Die zijn niet hetzelfde als een Europese ID kaart en daar kan je niet mee reizen.

Ik woon inmiddels 2 jaar in de UK en kan het nog steeds niet echt geloven eigenlijk, imo is het een grote fout maar goed.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:10

Cowboy55 schreef:
janderegelaa schreef:

Dat kun je op basis van die zin helemaal niet concluderen. En als dat wel zou kunnen, dan kan ik dus op basis van dit citaat van Brexit-aanhanger Boris Johnson het omgekeerde concluderen.

Hij benadrukte daarbij wel dat de banden tussen Europa en het Verenigd Koninkrijk belangrijk blijven. "We kunnen onze rug niet naar Europa keren. Het Verenigd Koninkrijk blijft een belangrijke Europese partner."

Boris Johnson wil het net zo. Hij wil alleen af van de ondemocratische EU dictatuur.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:12

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:16

Fenrir schreef:
Rey schreef:
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06/24/eu-referendum-how-the-results-compare-to-the-uks-educated-old-an/

Hier staan een paar leuke plaatjes met wie remain of leave is, helaas niet hoeveel jongeren gestemd hebben.

Geen verrassing... jammer voor de jongeren dat zij nu met de achterhaalde idealen van de ouderen zitten. Ben benieuwd hoe de UK er over een paar jaar voor staat.

Mijn verwachting is dat Schotland eruit stapt. Noord-Ierland is niet stabiel genoeg om eruit te stappen schat ik.

musiqolog

Dit is een overwinning voor alles wat vuil, vies, bekrompen, ouderwets en eng is. Mensen die dom genoeg zijn om te denken dat met een Brexit het glorieuze Britse Rijk van rond 1895 weer terugkomt. Mensen die de schuld van alles aan "Brussel" geven. Mensen die niet snappen dat de EU ooit is opgericht om excessen als de Tweede Wereldoorlog te voorkomen, die blijkbaar terug willen naar het Europa van de nationale staten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en zo nu en dan oorlog voeren. Bakken vol met onzin hebben de eurofoben aangevoerd, hun campagne was volkomen feitenvrij. Het blijf-kamp kon aan feiten aanvoeren wat het wou, niemand luisterde.

Zoals ook de kiezers van Wilders doof zijn voor feiten. Zoals ook Trump populair wordt door gewoon maar te ontkennen dat er zoiets als klimaatverandering bestaat. Experts? Wetenschap? Onderzoek? Mijn onderbuik weet het toch beter? Brexit, frexit, nexit, einde van de EU, Trump aan de macht in Amerika, Wilders in Nederland, weg verenigd front tegen Poetin, die ons allemaal gaat finlandiseren. Vandaag spreekt die Wilders op Twitter over een "patriottische lente". Een lente? Het fiets nationalisme, de leugenachtige ideologie, die moordzuchtige wereldlijke religie waarvoor honderden miljoenen mensen zijn vermoord, dat noemt hij een lente?

Ik wil dood.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-16 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk tekst verwijderd, voegt niets toe aan de discussie

Piekosjj

Dan moet eerst de voting age maar 'ns naar beneden gehaald worden. Waarom ben je wel 'volwassen' genoeg om taxes te betalen en een 1000kg wegend voertuig met vier wielen op openbaar terrein te besturen (aka auto te rijden) maar niet 'volwassen' genoeg om over je eigen toekomst te beslissen? Iedereen die ik ken - incl 20-jarigen - heeft gister gestemd. Er is nou eenmaal een meerderheid aan ouderen in de UK. *kijkt naar table die hierboven is gepost*
Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 24-06-16 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:19

janderegelaa schreef:
Fenrir schreef:
Geen verrassing... jammer voor de jongeren dat zij nu met de achterhaalde idealen van de ouderen zitten. Ben benieuwd hoe de UK er over een paar jaar voor staat.

Dan had de jeugd moeten gaan stemmen.

Waar haal jij vandaan dat die niet hebben gestemd dan?
'De jeugd' mag overigens niet eens stemmen natuurlijk, misschien voor 65+ ook maar 'ns gaan afschaffen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:24

musiqolog schreef:
Dit is een overwinning voor alles wat vuil, vies, bekrompen, ouderwets en eng is. Mensen die dom genoeg zijn om te denken dat met een Brexit het glorieuze Britse Rijk van rond 1895 weer terugkomt. Mensen die de schuld van alles aan "Brussel" geven. Mensen die niet snappen dat de EU ooit is opgericht om excessen als de Tweede Wereldoorlog te voorkomen, die blijkbaar terug willen naar het Europa van de nationale staten die elkaar het licht in de ogen niet gunnen en zo nu en dan oorlog voeren. Bakken vol met onzin hebben de eurofoben aangevoerd, hun campagne was volkomen feitenvrij. Het blijf-kamp kon aan feiten aanvoeren wat het wou, niemand luisterde.

Zoals ook de kiezers van Wilders doof zijn voor feiten. Zoals ook Trump populair wordt door gewoon maar te ontkennen dat er zoiets als klimaatverandering bestaat. Experts? Wetenschap? Onderzoek? Mijn onderbuik weet het toch beter? Brexit, frexit, nexit, einde van de EU, Trump aan de macht in Amerika, Wilders in Nederland, weg verenigd front tegen Poetin, die ons allemaal gaat finlandiseren. Vandaag spreekt die smeerlap van een Wilders op Twitter over een "patriottische lente". Een lente? Het fiets nationalisme, de leugenachtige ideologie, die moordzuchtige wereldlijke religie waarvoor honderden miljoenen mensen zijn vermoord, dat noemt hij een lente?

Ik wil dood.

Dat is wat wij thuis een 'pakkend en gepassioneerd verhaal' noemen. Misschien wat gaan beunen als columnist bij 'Spijkers met Koppen'? Kwalitatief kom je er wel.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 24-06-16 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

musiqolog schreef:

Zoals ook de kiezers van Wilders doof zijn voor feiten. Zoals ook Trump populair wordt door gewoon maar te ontkennen dat er zoiets als klimaatverandering bestaat. Experts? Wetenschap? Onderzoek? Mijn onderbuik weet het toch beter? Brexit, frexit, nexit, einde van de EU, Trump aan de macht in Amerika, Wilders in Nederland, weg verenigd front tegen Poetin, die ons allemaal gaat finlandiseren. Vandaag spreekt die smeerlap van een Wilders op Twitter over een "patriottische lente". Een lente? Het fiets nationalisme, de leugenachtige ideologie, die moordzuchtige wereldlijke religie waarvoor honderden miljoenen mensen zijn vermoord, dat noemt hij een lente?

Ik wil dood.
Misschien moet je hulp zoeken...

Of je het er wel of niet mee eens bent, dit is democratie. En geen van beide partijen heeft inhoudelijk met onderzoek ondersteunde argumenten aan kunnen voeren waarom het wel of niet goed is.

Ook nu blijft het gissen naar hoe het af gaat lopen.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 24-06-16 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

musiqolog schreef:

Ik wil dood.

Ik zou zeggen, stap eruit...... maar doe dat dan wel op een manier dat niemand er last van heeft........

In wezen is er van hetzelfde mechanisme gebruik gemaakt als wat de terroristen doen: angst zaaien zodat men doet wat "de leiders" willen. Platvloerse machtspolitiek dus en dat heft nog nooit ergens toe geleid en zal dat nu ook niet doen.

Wat Trump betreft, die moet eerst nog maar eens kandidaat zien te worden en meneer Wilders heeft de ballen niet op premier van NL te worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:25

Cowboy55 schreef:
musiqolog schreef:

Ik wil dood.

Dat is wat wij thuis een 'pakkend en gepassioneerd verhaal' noemen. Misschien wat gaan beunen als columnist bij 'Spijkers met Koppen'?

Ja, die konden ook zo mooi overdrijven.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:27

janderegelaa schreef:
Of je het er wel of niet mee eens bent, dit is democratie. En geen van beide partijen heeft inhoudelijk met onderzoek ondersteunde argumenten aan kunnen voeren waarom het wel of niet goed is.

Of

Ha! Hitler is ook democratisch aan de macht gekomen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:27

musiqolog schreef:
janderegelaa schreef:

Of

Je andere optie is een dictatuur dus zeg het maar.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:29

janderegelaa schreef:
musiqolog schreef:

Je andere optie is een dictatuur dus zeg het maar.

Nee, dictatuur is waar we nu heen gaan. Als die demagogen eenmaal aan de macht zijn, worden alle tegengeluiden wel geblokkeerd. Trump heeft al aangekondigd dat hij dat gaat doen met de New York Times.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:30

Democratie is zeker geen goed systeem. Maar het is de minst slechte van alle systemen.

En wat Hitler betreft: Die heeft ook heel veel goeds gebracht voor de Duitsers. Alleen een beetje jammer van alle slechte die hij daarnaast ook deed.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:30

musiqolog schreef:
Niet helemaal hoor :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:31

janderegelaa schreef:
Ja, die konden ook zo mooi overdrijven.

Correctie: kunnen.

Hoewel ik me afvraag of ze het niveau "patriottische lente" zouden kunnen halen. Blijft trouwens knap dat je dat soort dingen kunt roepen zonder zelf in een gierende lachbui terecht te komen.