Maar de vraag die hij kreeg ging erover of hij een relatie kom hebben met een te dikke vrouw.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:nee hoor,hormoon aanmaak kost energie....hormonen stoppen gedeeltelijk tijdens de overgang.Waarom moeten gesteriliseerde teefjes en gecastreerde reutjes bijna niets eten?En dan soms zijn ze nog stevig...
Shadow0 schreef:Sheran, het kan allemaal - maar je hebt dus toch een hoge prijs te betalen. Of in geld, of in extra inspanning, eenzaamheid etc. Alsof het een last is. Volgens mij is die 'gezonde levensstijl' geen doel op zich dat je moet nastreven ten koste van je eigen geluk... het is geen morele test ofzo. Ik snap dan ook niet dat de nadruk steeds ligt op al die negatieve dingen, terwijl het vanuit positieve zaken (een fijne omgeving waarin je vanzelf emoties leert plaatsen en handelen, sporten omdat het fijn voelt en eten naar wat lekker is) zoveel beter werkt. De 'gemakzucht' is namelijk ook eenzaamheid, stress, energie die je al moet steken in emotioneel overeind te blijven.
Oftewel - het is gewoon een probleem dat gevarieerdere maaltijden lastiger toegankelijk (qua geld of moeite) dan fastfood. En misschien moeten we meer nadenken over hoe we dat in de maatschappij kunnen veranderen dan hoe we mensen een schuldgevoel aanpraten.
xSlvna schreef:Er zijn ongeveer evenveel zieke dikke mensen, als zieke moslims. 5% dikke mensen door ziekte, betekend niet dat ze allemaal dik zijn door hun ziekte. Net zoals het hele moslimdom geen terroristen-nest is, omdat 5% wél idioot is.
Gillbo schreef:LesleyxLinn schreef:
Ja, als je te dik bent heb je meer risico op hart en vaatziekten en/of diabetes.
Weleens van vervetting van organen en dichtslibben van aders gehoord?Dat zie je nl niet aan de buitenkant, daarbij is stress een hele grote gevaarlijke factor
Dan kan ik je vertellen dat een vetrandje gezonder is dan dat.
Daarom dik is niet gezond daar zijn we het allemaal wel overeens maar dun staat niet automatisch voor gezond dat vergeten veel mensen
oomens schreef:Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslect is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.
Yipee schreef:Waarom kunnen we elkaar niet gewoon zien als mens? Dik of dun wat maakt het uit. Ik ken mensen die alleen maar troep eten en de hele dag cola drinken die zijn hartstikke dun/slank en ik ken mensen die met een normaal dieet toch wat steviger/ dikker zijn dan geaccepteerd. Vraag mij af wie er gezonder is.
Zelf val ik in de categorie stevig en moet regelmatig toch weer even minder eten om niet overmatig te zwaar te worden. Gaat aardig goed. Maar mijn BMI is en blijft te hoog volgens de norm. Ik zal ook nooit zo slank/dun worden als een goede vriendin van mij, tenzij ik gewoon echt niks meer eet. Net zo min dat zij ooit zo stevig als mij gaat worden. We hebben allemaal andere vormen en maten en stofwisseling.
Wat ik wel altijd erg vind is dat als je wel een keer een patatje haalt dat je als stevig of dik persoon altijd vies aangekeken wordt door mensen. 'Zie je wel, die kan alleen maar patat vreten' hoor je ze denken. Terwijl lang niet alle dikke mensen alleen maar patat en frikandellen aan het weg douwen zijn. Ik ken iemand die echt te dik is en gewoon normaal eet, maar ze wordt altijd zo veroordelend bekeken op straat. Vind ik diep triest, oordeel niet te snel is wat ik wil meegeven aan iedereen.
Dat Giel niet op dik/stevig valt moet hij lekker zelf weten trouwens. Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi. Je bent mooi als je blij bent met jezelf.