Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:42

Don't worry dat vergetrn mensen echt niet en helpen ze ook dunne mensen graag continu aan herinneren. :))

Maar de vraag die hij kreeg ging erover of hij een relatie kom hebben met een te dikke vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:47

Laat hem maar swetsen :Y)

ik ben dik , ik fiets gemiddeld 66 km per week. Maar ik zet niet door ik bind fiets wel met een touw aan een trekhaak , werk tussen de koeien ach die zakken kalk voor de boxen wegen maar 25 kilo , en als ik een pallet vol heb die leeg moet ach dan ga ik gewoon zitten en zet niet door.

Pff onzin zeg , waarom zou ik niet doorzetten := . En fietsen is vrij zijn , 19 jaar oude fiets aansporen en snelheden van 17 a 18 km halen . We houden hooguit niet van wind en regen , Barbara (ja fiets heeft een naam , verdiend ze wel) kraakt met regen enorm :+

youaremystar

Re: Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:50

" Dikke vrouwen hebben geen doorzettingsvermogen. "

Nou beste Giel, als ik een hele cake op wil eten dan vreet ik door tot dat ie op is. Of ik nou ontplof of niet, hij moet en zal op.

Dus, hoezo geen doorzettingsvermogen?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:51

Tsja, hoe belangrijk is de mening van Giel Beelen he :') :z

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:41

youaremystar schreef:
" Dikke vrouwen hebben geen doorzettingsvermogen. "

Nou beste Giel, als ik een hele cake op wil eten dan vreet ik door tot dat ie op is. Of ik nou ontplof of niet, hij moet en zal op.

Dus, hoezo geen doorzettingsvermogen?

:') _/-\o_

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:54

Dik zijn staat niet per definitie gelijk aan ongezond, dun zijn staat niet per definitie gelijk aan gezond.

Ik snap wel wat hij zegt maar hij "linkt" het verkeerd. Ook dunne mensen kunnen geen doorzettingsvermogen hebben en niet goed voor zichzelf zorgen.
Het is een karaktertrek die bij iedereen voor kan komen.
Het is de instelling die afstoot. Mensen bij wie het nooit aan zichzelf ligt en altijd aan een of iets anders.

Ik kan prima een relatie hebben met een volslank iemand maar iemand met echt overgewicht?
Ik denk dat onze levensstijlen niet bij elkaar passen. Maar ik zou ook niet kunnen leven met een super gespierd persoon die de hele dag in de sportschool staat en verder niets uitvreet :Y)

Overigens vind ik het sneu om Giel direct op zijn uiterlijk te pakken. Dan verlaag je jezelf net zo goed tot zijn niveau (hoewel ik denk dat hij het anders bedoelde dan hoe het nu uitgemeten wordt).
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 04-06-16 13:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:55

Simpel gezegd; een gezonde levensstijl is duur.

Zelf heb ik ernstig overgewicht gehad. Ik heb als kind nooit geleerd om mijn emoties op een andere manier te verwerken dan met eten (het bekende snoepje als je pijn hebt). Ik heb nogal wat meegemaakt in mijn leven en ben lang erg ongelukkig geweest. Dan ging ik dus eten. Vreten zelfs.

Sinds 5,5 jaar ben ik een stuk gelukkiger en ben ik een heel stuk afgevallen.

Nu heb ik nog steeds overgewicht maar gewicht verliezen is echt niet simpel.

Bot gezegd is een boterham met pindakaas veel goedkoper dan een broodje met rookvlees en een zak van 2,5 kilo diepvriespatat is zelfs goedkoper dan aardappels. Sporten zit er financieel niet in... Daar blijf je dan met je goedkope levensstijl. Liever at ik biefstukjes en zalm en tofu en volkorenpasta... Maar de realiteit is speklapjes en half om half gehakt.

Kom bij mij niet aan dat ik geen doorzettingsvermogen heb.

Het is niet voor niets dat overgewicht voornamelijk voorkomt bij die delen van de bevolking waar naast minder kennis vaak ook minder geld beschikbaar is.

Overigens ben ik héél ongezond. Hoe dun ik ook word. Dus daar hoef ik het niet voor te doen :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:12

Lente: te eerste super dat je zoveel bent afgevallen en ik richt me ook niet specifiek op jouw post, maar ik gebruik het als voorbeeld.

Het 'geen geld hebben om te sporten' hoor ik bijvoorbeeld vaak. Maar voor sporten heb je helemaal geen geld nodig. Je kunt gewoon bewegen als je dat wil. En ook gezond eten hoeft niet zo duur te zijn. OK, patat en hamburgers voor een euro slaan alles (maar dat moet je ook gewoon echt niet willen, zo'n hamburger) maar je kunt prima goedkoop maaltijden maken. Tofu is bij de AH 1,69 voor 500 gram en je hebt er ook niet veel van nodig. Of je eet gewoon iets zonder tofu/vlees, nog goedkoper. En voor op je brood zijn er ook wel goedkopere alternatieven. Bovendien word je niet meteen heel erg dik van een dun laagje pindakaas.

Minder geld heeft zeker invloed, maar het is denk ik ook de gemakzucht van tegenwoordig. Ook zelf heb ik vaak geen tijd of zin om uitgebreid in de keuken te gaan staan (ik ben alleen). Dus dat wordt al snel een wrap met bonen ofzo.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:17

En daarbij kan de zak diepvriespatat ook blijven liggen, koop in de plaats daarvoor verse groente. Ben je niet extra geld kwijt, maar heb je wel gezonder ingekocht.

Ik snap overigens niet dat mensen zichzelf hier komen verdedigen. Het si een uitspraak van 1 persoon, lekker belangrijk, maak je niet druk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:26

Oh ja bewegen kan... Wandelen, of fietsen (als je een fiets hebt) of gewoon thuis wat simpele krachttraining... Zwemmen in een meertje of de zee (in de zomer dan) maar eigenlijk houdt het daar wel bij op.

Ik hou gelukkig van koken en doe dat graag. Pakjes en zo gebruik ik niet of nauwelijks dus dat scheelt al een boel. :j

Tofu krijg ik er hier trouwens niet in :') maar in het algemeen is het echt zo dat gezond eten duurder is. Dan kan je die hamburgers voor een euro wel niet willen maar als dat het budget is dat je hebt...

Overigens zijn groenten en fruit best prijzig hoor := Zeker als je het gevarieerd wilt houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:35

Sheran, het kan allemaal - maar je hebt dus toch een hoge prijs te betalen. Of in geld, of in extra inspanning, eenzaamheid etc. Alsof het een last is. Volgens mij is die 'gezonde levensstijl' geen doel op zich dat je moet nastreven ten koste van je eigen geluk... het is geen morele test ofzo. Ik snap dan ook niet dat de nadruk steeds ligt op al die negatieve dingen, terwijl het vanuit positieve zaken (een fijne omgeving waarin je vanzelf emoties leert plaatsen en handelen, sporten omdat het fijn voelt en eten naar wat lekker is) zoveel beter werkt. De 'gemakzucht' is namelijk ook eenzaamheid, stress, energie die je al moet steken in emotioneel overeind te blijven.

Oftewel - het is gewoon een probleem dat gevarieerdere maaltijden lastiger toegankelijk (qua geld of moeite) dan fastfood. En misschien moeten we meer nadenken over hoe we dat in de maatschappij kunnen veranderen dan hoe we mensen een schuldgevoel aanpraten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:36

geerke schreef:
nee hoor,hormoon aanmaak kost energie....hormonen stoppen gedeeltelijk tijdens de overgang.Waarom moeten gesteriliseerde teefjes en gecastreerde reutjes bijna niets eten?En dan soms zijn ze nog stevig...

Nee daar heeft het niet mee te maken.

Door de hormonale veranderingen ga je simpelweg meer eten. Hormonen werken in de hersenen ook als neurotransmitter. Je hongergevoel voel je minder.

Verder veranderd de vet verdeling. Zelfs hele slanke vrouwen krijgen meer vet op de buik.

Het gaat bij dik en dun zijn vaak om een disbalans in hormonen. Bij heel veel mensen met overgewicht is aangetoond dat zei een bepaald hormoon in de darmen minder hebben.
Dit zorgt ervoor dat hun maag sneller leeg is en dat je niet goed aanvoelen wanneer ze genoeg gegeten hebben.
Als je dan ook eens nooit geleerd hebt wat goede voeding is en waarom bewegen goed voor je is....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:38

Voor een euro eet ik echt liever een bord macaroni met rode saus en uitjes dan een hamburger. Maar ik ben ook nogal fel op de zielige diertjes :P

@Shadow: helemaal mee eens. Maar ik denk ook niet dat het helpt als iedereen steeds dat fastfood blijft kopen. Het zou fijn zijn als je gewoon wat meer vrije tijd zou hebben om bijvoorbeeld te koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:39

Shadow0 schreef:
Sheran, het kan allemaal - maar je hebt dus toch een hoge prijs te betalen. Of in geld, of in extra inspanning, eenzaamheid etc. Alsof het een last is. Volgens mij is die 'gezonde levensstijl' geen doel op zich dat je moet nastreven ten koste van je eigen geluk... het is geen morele test ofzo. Ik snap dan ook niet dat de nadruk steeds ligt op al die negatieve dingen, terwijl het vanuit positieve zaken (een fijne omgeving waarin je vanzelf emoties leert plaatsen en handelen, sporten omdat het fijn voelt en eten naar wat lekker is) zoveel beter werkt. De 'gemakzucht' is namelijk ook eenzaamheid, stress, energie die je al moet steken in emotioneel overeind te blijven.

Oftewel - het is gewoon een probleem dat gevarieerdere maaltijden lastiger toegankelijk (qua geld of moeite) dan fastfood. En misschien moeten we meer nadenken over hoe we dat in de maatschappij kunnen veranderen dan hoe we mensen een schuldgevoel aanpraten.

Dit ben ik met je eens.
En bewustwording is belangrijk... Op een positieve manier dan.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:55

xSlvna schreef:
Er zijn ongeveer evenveel zieke dikke mensen, als zieke moslims. 5% dikke mensen door ziekte, betekend niet dat ze allemaal dik zijn door hun ziekte. Net zoals het hele moslimdom geen terroristen-nest is, omdat 5% wél idioot is.

Wtf. Hier word ik dus agressief van. Dus jij beweerd dat van alle moslims, 1.7 miljoen, dat 5% daarvan extremistisch is? Man man man ....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:58

Er zijn wel meer moslims dan 1,7 miljoen. Het is bijna een kwart van de wereldbevolking.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:11

Ik heb liever een wat dikkere man met humor, waar ik een leuk leven mee heb, dan zo'n scharminkel met een k*tkarakter dan wel last van narcisme. Uiterlijke schoonheid ben ik niet van, ik kijk liever naar de innerlijke schoonheid van de mens en daar schort het in deze 'perfecte' maatschappij enorm aan.
Het lijkt wel een trend om de dikkere mens in een kwaad daglicht te stellen, maar dat zegt meer over de hersenloze scharminkels dan over de dikkere mens. Die weet namelijk zelf dondersgoed waar de oorzaak ligt (niet alleen in eten, maar ook medicatie). In plaats van te wijzen naar de dikkere medemens, zou men de knop eens mogen omzetten en te laten weten dat ook die mensen er mogen zijn. Want door dat neerhalen wordt een dikker mens echt niet gelukkig en gaat het (emotie)eten met alle gevolgen en nog meer wijzen naar van dien.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:13

Overigens, nu ik het zo even bedenk vind ik roken nog veel erger.
Je zorgt slecht voor je lichaam door te roken en je toont echt geen doorzettingsvermogen ermee te stoppen :+

Overigens snap ik dat het een verslaving is waar moeilijk vanaf te komen is, maar mensen die trots zijn op roken kan ik niet luchten :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:21

Och, och, och, mensen toch...

Sommige reacties zijn net zo kort door de bocht als die van de "geloofsovertuigers".

Men zou zich wat drukker moeten maken over zichzelf en hoe dat zij in het leven staan en zich niet zo blind staren op de "fouten" van een ander, is slecht voor je hart kan ik je vertellen... :+

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:23

Gillbo schreef:
LesleyxLinn schreef:

Ja, als je te dik bent heb je meer risico op hart en vaatziekten en/of diabetes.

Weleens van vervetting van organen en dichtslibben van aders gehoord?Dat zie je nl niet aan de buitenkant, daarbij is stress een hele grote gevaarlijke factor
Dan kan ik je vertellen dat een vetrandje gezonder is dan dat.
Daarom dik is niet gezond daar zijn we het allemaal wel overeens maar dun staat niet automatisch voor gezond dat vergeten veel mensen

Ja hoor, daar heb ik zeker van gehoord.
Hoe denk je dat mensen dik worden? Niet door gezond te eten :')

Dun hoeft zeker niet gezond te zijn, maar dik zijn geeft nog extra risico's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:48

oomens schreef:
Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslect is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.

Eens. :j En dan krijgen slanke mensen met gezond gewicht meestal van die veel te dikke mensen te horen dat ze anorexia hebben. :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:49

Waarom kunnen we elkaar niet gewoon zien als mens? Dik of dun wat maakt het uit. Ik ken mensen die alleen maar troep eten en de hele dag cola drinken die zijn hartstikke dun/slank en ik ken mensen die met een normaal dieet toch wat steviger/ dikker zijn dan geaccepteerd. Vraag mij af wie er gezonder is.

Zelf val ik in de categorie stevig en moet regelmatig toch weer even minder eten om niet overmatig te zwaar te worden. Gaat aardig goed. Maar mijn BMI is en blijft te hoog volgens de norm. Ik zal ook nooit zo slank/dun worden als een goede vriendin van mij, tenzij ik gewoon echt niks meer eet. Net zo min dat zij ooit zo stevig als mij gaat worden. We hebben allemaal andere vormen en maten en stofwisseling.

Wat ik wel altijd erg vind is dat als je wel een keer een patatje haalt dat je als stevig of dik persoon altijd vies aangekeken wordt door mensen. 'Zie je wel, die kan alleen maar patat vreten' hoor je ze denken. Terwijl lang niet alle dikke mensen alleen maar patat en frikandellen aan het weg douwen zijn. Ik ken iemand die echt te dik is en gewoon normaal eet, maar ze wordt altijd zo veroordelend bekeken op straat. Vind ik diep triest, oordeel niet te snel is wat ik wil meegeven aan iedereen.

Dat Giel niet op dik/stevig valt moet hij lekker zelf weten trouwens. Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi. Je bent mooi als je blij bent met jezelf. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:59

Mooi geschreven Yipee. _/-\o_

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:10

youaremystar *D erg leuk je opmerking.
Yipee, mee eens :)) .

Mijn moeder was een prachtige rubensvrouw. <3 Ik was altijd een enorme spriet en behoorlijk onder mijn gewicht. Te snel werkende schildklier had ik. Ik heb altijd geweten dat na de overgang ik net als mijn moeder meer Rubensvrouw zal worden, want zij was voor de overgang ook een spriet. Ik doe alles nog het zelfde als 10 jaar geleden met dat verschil dat ik de helft eet van toen en veel fysieker leef en hard fysiek werk hier in en rond het huis in Frankrijk. En toch ben ik 10 kg aangekomen en inmiddels daarvan weer 3 eraf, door mediterraan te eten.
Mijn moeder heeft haar hele leven, na de overgang geleden door haar Rubensachtige uiterlijk. Ze kon haar veranderende uiterlijk niet accepteren. Zo zonde, want ze was een prachtvrouw. Ik heb me voorgenomen dat dit mij niet gaat gebeuren. Het leven is te mooi, om ongelukkig te worden van een rond uiterlijk. En mijn man zegt altijd: "ik hou zoveel van je, dat ik niet genoeg van je in mijn handen kan houden" :)) .
Dus ja, ik heb tegenwoordig een smulbandje en mooie volle borsten. Het is anders maar zeker niet lelijk. Ik mag er nog steeds zijn .

Mag Chiel van dunne vrouwen houden. Jazeker.
Kloppen zijn oordelen. Zeker niet. Ach: "hij is een beetje dom". Dat zijn wel meer mensen. }>

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:18

Yipee schreef:
Waarom kunnen we elkaar niet gewoon zien als mens? Dik of dun wat maakt het uit. Ik ken mensen die alleen maar troep eten en de hele dag cola drinken die zijn hartstikke dun/slank en ik ken mensen die met een normaal dieet toch wat steviger/ dikker zijn dan geaccepteerd. Vraag mij af wie er gezonder is.

Zelf val ik in de categorie stevig en moet regelmatig toch weer even minder eten om niet overmatig te zwaar te worden. Gaat aardig goed. Maar mijn BMI is en blijft te hoog volgens de norm. Ik zal ook nooit zo slank/dun worden als een goede vriendin van mij, tenzij ik gewoon echt niks meer eet. Net zo min dat zij ooit zo stevig als mij gaat worden. We hebben allemaal andere vormen en maten en stofwisseling.

Wat ik wel altijd erg vind is dat als je wel een keer een patatje haalt dat je als stevig of dik persoon altijd vies aangekeken wordt door mensen. 'Zie je wel, die kan alleen maar patat vreten' hoor je ze denken. Terwijl lang niet alle dikke mensen alleen maar patat en frikandellen aan het weg douwen zijn. Ik ken iemand die echt te dik is en gewoon normaal eet, maar ze wordt altijd zo veroordelend bekeken op straat. Vind ik diep triest, oordeel niet te snel is wat ik wil meegeven aan iedereen.

Dat Giel niet op dik/stevig valt moet hij lekker zelf weten trouwens. Gelukkig vind niet iedereen hetzelfde mooi. Je bent mooi als je blij bent met jezelf. :)

Helemaal met je eens, Yipee! :j