Malyma schreef:Emmaa_, okee. Ook ik constateer maar wat ik om me heen zie, ook buiten Nederland..
Het is goed dat je nuancering aanbrengt, en, ik hoop niet dat het topic gesloten wordt want het is toch juist heel belangrijk om er over te communiceren?
Ook ik heb met mensen uit verschillende Arabische landen gesproken. Ook dit waren (zijn) de meer welvarend en ontwikkelden uit die landen, en ze zijn hier al wat jaren geleden gekomen.
Ook doelde ik in mijn vorige post niet alleen op bevolkingen uit Syrië, Irak en Iran, maar ook uit verschillende landen in Afrika, daar waar een mensenleven nog steeds weinig tot niets waard is.
Het zijn niet alleen hele bevolkingen uit die landen die hier naartoe trekken (om het beter te krijgen) die daar de gedupeerden zijn van ellende, maar ook degenen die de ellende veroorzaken. Die komen dus ook hierheen en dat zijn er zeker niet weinig..
Ik hoor dit vaker, dat er veroorzakers van ellende naar Nederland zouden komen.. En ik geloof het absoluut hoor, dat er een aandeel bij zit waarbij het allemaal een beetje scheel loopt en die we eigenlijk liever niet in onze samenleving zouden willen hebben. Maar ik vraag me oprecht af wat voor percentage dit nou is en waar de groep die het graag gebruikt om dingen als 'grenzen dicht' op te werpen het vandaan haalt. Ik vraag me ook oprecht af of het nou wel zo'n groot aandeel is. En dat is niet een belediging, een ondermijning of een verheven kijk op dingen, ik vraag het me gewoon oprecht af en ik ben benieuwd of hier ooit cijfers van naar boven zullen komen