Eigen volk eerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:26

Malyma schreef:
Emmaa_, okee. Ook ik constateer maar wat ik om me heen zie, ook buiten Nederland..

Het is goed dat je nuancering aanbrengt, en, ik hoop niet dat het topic gesloten wordt want het is toch juist heel belangrijk om er over te communiceren?

Ook ik heb met mensen uit verschillende Arabische landen gesproken. Ook dit waren (zijn) de meer welvarend en ontwikkelden uit die landen, en ze zijn hier al wat jaren geleden gekomen.

Ook doelde ik in mijn vorige post niet alleen op bevolkingen uit Syrië, Irak en Iran, maar ook uit verschillende landen in Afrika, daar waar een mensenleven nog steeds weinig tot niets waard is.
Het zijn niet alleen hele bevolkingen uit die landen die hier naartoe trekken (om het beter te krijgen) die daar de gedupeerden zijn van ellende, maar ook degenen die de ellende veroorzaken. Die komen dus ook hierheen en dat zijn er zeker niet weinig..

Ik hoor dit vaker, dat er veroorzakers van ellende naar Nederland zouden komen.. En ik geloof het absoluut hoor, dat er een aandeel bij zit waarbij het allemaal een beetje scheel loopt en die we eigenlijk liever niet in onze samenleving zouden willen hebben. Maar ik vraag me oprecht af wat voor percentage dit nou is en waar de groep die het graag gebruikt om dingen als 'grenzen dicht' op te werpen het vandaan haalt. Ik vraag me ook oprecht af of het nou wel zo'n groot aandeel is. En dat is niet een belediging, een ondermijning of een verheven kijk op dingen, ik vraag het me gewoon oprecht af en ik ben benieuwd of hier ooit cijfers van naar boven zullen komen

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:28

Emmaa_ schreef:
Malyma schreef:
Emmaa_, okee. Ook ik constateer maar wat ik om me heen zie, ook buiten Nederland..

Het is goed dat je nuancering aanbrengt, en, ik hoop niet dat het topic gesloten wordt want het is toch juist heel belangrijk om er over te communiceren?

Ook ik heb met mensen uit verschillende Arabische landen gesproken. Ook dit waren (zijn) de meer welvarend en ontwikkelden uit die landen, en ze zijn hier al wat jaren geleden gekomen.

Ook doelde ik in mijn vorige post niet alleen op bevolkingen uit Syrië, Irak en Iran, maar ook uit verschillende landen in Afrika, daar waar een mensenleven nog steeds weinig tot niets waard is.
Het zijn niet alleen hele bevolkingen uit die landen die hier naartoe trekken (om het beter te krijgen) die daar de gedupeerden zijn van ellende, maar ook degenen die de ellende veroorzaken. Die komen dus ook hierheen en dat zijn er zeker niet weinig..

Ik hoor dit vaker, dat er veroorzakers van ellende naar Nederland zouden komen.. En ik geloof het absoluut hoor, dat er een aandeel bij zit waarbij het allemaal een beetje scheel loopt en die we eigenlijk liever niet in onze samenleving zouden willen hebben. Maar ik vraag me oprecht af wat voor percentage dit nou is en waar de groep die het graag gebruikt om dingen als 'grenzen dicht' op te werpen het vandaan haalt. Ik vraag me ook oprecht af of het nou wel zo'n groot aandeel is. En dat is niet een belediging, een ondermijning of een verheven kijk op dingen, ik vraag het me gewoon oprecht af en ik ben benieuwd of hier ooit cijfers van naar boven zullen komen

Emmaa_, ik begrijp jou ook hoor. Je had het eerder over slechts een enorm klein aantal dat zich "misdraagt" en gelukkig is er dan, althans bij de opvang waar jij werkt, weinig tot geen sprake van. Maar, nu geef je ook aan dat er geen cijfers bekend zijn van het percentage wat zich wél misdraagt. Je weet het dus niet.

In meerdere (Oost) Europese landen zijn inmiddels de grenzen al dichtgegooid en waarom? Omdat er sinds vorig jaar enorme hordes plunderende "vluchtelingen" door hun land trekken. Op weg naar de Noord-Europese, vrije landen, waaronder wij dus ook. Voornamelijk mannen (wat een helden zeg, dat ze, als ze uit gevaarlijke gebieden zouden komen, hun vrouwen, kinderen en ouderen in de steek hebben gelaten), op weg naar de "Vrije Westerse Wereld", waar we volgens hen in onmetelijke rijkdom leven, en zij daar dus ook recht op hebben. Ze weten daar echt wel van het Schengenakkoord. Die willen helemaal niet in hun eigen land blijven om daar iets op te bouwen, waarom zouden ze ook, hier is het voor hen gratis.. Althans, in die overtuiging verkeren ze.
Laatst bijgewerkt door Malyma op 15-05-16 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:37

Klopt absoluut hoor. Het feit dat het maar een klein aandeel is dat zich misdraagt baseer ik op cijfers van verschillende gemeentes (lig nu al op bed, kan morgen wel even zoeken naar de artikelen) waaruit bleek dat de criminaliteit niet gestegen is met de komst van een AZC. Nou is dat natuurlijk relatief en weet je niet hoe het op de lange termijn gaat lopen.

Dat de grenzen in veel oost-Europese landen dicht zijn weet ik inderdaad, maar ik weet niet in hoeverre dat komt door plunderende vluchtelingen. Ik heb enkel dingen gelezen over het indammen van de toestroom. Daarbuiten moeten vluchtelingen officieel asiel aanvragen in het land waar ze aankomen en kregen landen als Hongarije dus gigantisch veel van die aanvragen. Maar dat weet ik niet zeker hoor, ik ga morgen even verder graven.

Dat ze hun vrouwen en kinderen achterlaten vind ik een discutabel punt. Ja, het is vreemd.. Anderzijds heeft een man die hoger opgeleid is en Engels spreekt ongeveer 1000% meer kans om door de asielprocedure heen te komen, waardoor hij zijn gezin naar Nederland kan halen. Maakt het niet minder gek, maar het is wel zo. Asiel aanvragen voor het hele gezin is een stuk ingewikkelder.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 03:34

Santos_05 schreef:
Ok, ik vraag me wel af waarom ze terug gaan naar eigen land ( op kosten van de overheid??) als het niet veilig is, maar verder? Ik zou graag willen dat we opgevangen worden als we aangevallen zouden worden.

Ik heb even dit stukje gequote, maar heb echt de rest van je reactie gelezen. Ik kan je vertellen dat vluchtelingen een meldplicht hebben en zich met hun vingerafdruk moeten identificeren. Al zouden ze willen, ze kunnen niet eens op vakantie zonder hun asiel-aanvraag op het spel te zetten. Ik heb de tweet ook gezien; die was inderdaad dom en ongenuanceerd, dat ben ik volledig met je eens.
Laatst bijgewerkt door alleirbag op 16-05-16 03:53, in het totaal 1 keer bewerkt

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 03:37

_Siri schreef:
Vluchtelingen krijgen geen gratis OV. Ook zij moeten gewoon betalen :)

Daarnaast mogen ze niet werken zolang ze geen status hebben en is de taal voor hen een grote barrière. Taalcursussen zitten vaak overvol waardoor ze ook niet de kans krijgen de taal te leren. Naast het feit dat veel bedrijven/boerderijen vaak niet op vluchtelingen zitten te wachten lijkt het wel.

Daarnaast krijgen ze echt niet zoveel als er door veel mensen gedacht wordt..

Onderwijs krijgen ze wel tot 18 jaar en dat geeft veel jonge vluchtelingen de kans op de taal te leven en zich aan te passen aan de maatschappij.

Precies, helemaal dit, duidelijk iemand die er kaas van heeft gegeten.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 03:49

Malyma schreef:
Werk je bij een azc voor vrouwen en kinderen, gezinnen, of een azc met alleen mannen?

Beetje jammer dat je degene(n) die hoorbaarheid geven van wanstaltig gedrag van menig asielzoeker in niet alleen Nederland trouwens, afschildert als in gebreke zijnde van enige vorm van kennis, dan wel intelligentie. Je kunt ook verder kijken dan je neus lang is. Heb ik ook zeker gedaan, al lang voor dit topic werd geopend.

Ik werk op een AZC met een mix van dames, heren en gezinnen, maar ook alleenreizende minderjarigen. Ik werk gelukkig op een AZC en niet op een noodopvang, waar vaak de berichten in de media over gaan. Echter; ik heb daar wel gewerkt.

Degenen die ik als zodanig afschilder, om jouw woorden te gebruiken, zijn de personen die vermoedens als feiten neerzetten. "Asielzoekers krijgen gratis OV", en dat soort uitspraken. Op waarheden of eigen ervaringen gebaseerde verhalen zul je mij niet horen ontkennen. Als ik die indruk heb gegeven, dan mijn excuses daarvoor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:36

Ik heb ook op een azc gewerkt.
Waar ik heen ging met een instelling van wat fijn dat we mensen die hard hulp nodig hebben kunnen helpen naar een mening van wat een ondankbare lui met veel te veel noten op de zang.
En ben ik compleet tegen de opvang zoals hij nu is.

Maar dan ben ik niet intelligent, zonder kennis en kijk blijkbaar niet ver genoeg. :+

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:41

BenaLaars schreef:

Ik twijfel wat ik hiervan vind. Vind een mevrouw die zichzelf 'Dutch Free Press' noemt en eigenlijk alleen maar giga overheidkritische stukken schrijft (echt, heel erg, ze noemt Nederland graag een dictatuur) eigenlijk niet de beste bron.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:53

Emmaa_ schreef:
BenaLaars schreef:

Ik twijfel wat ik hiervan vind. Vind een mevrouw die zichzelf 'Dutch Free Press' noemt en eigenlijk alleen maar giga overheidkritische stukken schrijft (echt, heel erg, ze noemt Nederland graag een dictatuur) eigenlijk niet de beste bron.

Snap je twijfel. Ben echter zelf van mening dat de EU een dictactuur aan het worden is. Momenteel zijn ze een wet aan het opstellen waarmee de doodstraf weer toegepast mag worden, indien iemand een opstand tegen de EU organiseert. feit dat de EU alles behalve transparant is, maakt mij uiterst cynisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:04

BenaLaars schreef:
Snap je twijfel. Ben echter zelf van mening dat de EU een dictactuur aan het worden is. Momenteel zijn ze een wet aan het opstellen waarmee de doodstraf weer toegepast mag worden, indien iemand een opstand tegen de EU organiseert. feit dat de EU alles behalve transparant is, maakt mij uiterst cynisch.

Waar haal je deze informatie vandaan? Ik geloof er eerlijk gezegd namelijk niet heel veel van en zou er graag een bron van willen lezen :o
Ik ben ook vrij cynisch ingesteld hoor, maar ik blijf van mening dat hoe veel haken en ogen er ook aan de EU zitten, het wel belangrijk is om zo'n verbond te hebben. We zullen het nodig hebben als we kijken naar Rusland en eventueel in de toekomst (zo'n raar idee is het niet eens meer) een Amerika onder Trump.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:30

Emma, lees ik het goed?
Bedoel je dat wel 1 kunnen worden met Amerika?

Dan wordt het idee om te gaan emigreren steeds aanlokkelijker.
Nederland, onder aanvoering van VVD en met steeds meer PVV sentimenten is niet langer mijn land.
Een volk wat er voor kiest, zwakkere n in zijn sop gaar te laten koken, of dat nu gehandicapten, ouderen of vluchtelingen zijn.
Dat consequent kiest om mee te doen aan iedere oorlog in de wereld, die doden in Zaventem erger vind dan die in Istanbul.

Het is niet mijn volk.
Het is een land wat oorlog over zich afroept. Altijd een ander de schuld geeft en nooit naar eigen handelen zal kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:34

Oh nee dat bedoel ik juist niet. Ik vind dat we Europa nodig hebben om überhaupt een verschil te kunnen maken in de wereld, al helemaal tegen Amerika.

Verder ben ik het helemaal eens met je post :)

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:03

alleirbag schreef:
Malyma schreef:
Werk je bij een azc voor vrouwen en kinderen, gezinnen, of een azc met alleen mannen?

Beetje jammer dat je degene(n) die hoorbaarheid geven van wanstaltig gedrag van menig asielzoeker in niet alleen Nederland trouwens, afschildert als in gebreke zijnde van enige vorm van kennis, dan wel intelligentie. Je kunt ook verder kijken dan je neus lang is. Heb ik ook zeker gedaan, al lang voor dit topic werd geopend.

Ik werk op een AZC met een mix van dames, heren en gezinnen, maar ook alleenreizende minderjarigen. Ik werk gelukkig op een AZC en niet op een noodopvang, waar vaak de berichten in de media over gaan. Echter; ik heb daar wel gewerkt.

Degenen die ik als zodanig afschilder, om jouw woorden te gebruiken, zijn de personen die vermoedens als feiten neerzetten. "Asielzoekers krijgen gratis OV", en dat soort uitspraken. Op waarheden of eigen ervaringen gebaseerde verhalen zul je mij niet horen ontkennen. Als ik die indruk heb gegeven, dan mijn excuses daarvoor.

Dan had ik je verkeerd begrepen :o. Juist mijn excuses

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:44

Emmaa_ schreef:
Oh nee dat bedoel ik juist niet. Ik vind dat we Europa nodig hebben om überhaupt een verschil te kunnen maken in de wereld, al helemaal tegen Amerika.

Verder ben ik het helemaal eens met je post :)

Ik denk dat we van het idee af moeten dat we een verschil in de wereld moeten maken. Als je kijkt naar wat voor verschillen we de afgelopen 10-15 jaar hebben gemaakt in de wereld, denk ik dat het voorlopig beter is om eerst orde op zaken te stellen in eigen land.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:49

Drifter..best wel vaag wat je daar mee bedoeld.
Welke orde in zaken moeten we gaan scheppen?
Over welke verschillen heb jij het?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:03

Orde in zaken is me duidelijk als je dit topic leest, er zijn zoveel voorbeelden van dingen die in ons eigen land niet goed gaan, of waar een beter oplossing zou moeten worden gezocht. Hoge ziektekosten, slecht financieel beleid, enorme verspillingen en bijvoorbeeld het gebrek aan sociale huurwoningen..

Voor wat betreft het verschil wat we hebben gemaakt in de wereld de afgelopen 10 jaar, Iraq, Iran,
Libië, Afganistan, allemaal landen waar wij voor hebben besloten dat ze democratie mosten hebben, die daar eigenlijk aleen maar onstabieler en slechter af zijn.
Door die destabilisering hebben we ruimte gegeven aan bijvoorbeeld een IS om enorm snel te groeien.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:15

ik vind dat we verplicht zijn de echte vluchtelingen te helpen.
Dat hier soms mensen tussen zitten die misbruiken maken, oke, zoals eerder gezegd zijn er ook gewone Nederlanders die dat doen, is niet altijd te voorkomen.
Aan de andere kant vind ik ook weer dat je ze niet teveel moet "verwennen" met allerlei financiele voordelen, dit werkt het misbruik ervan weer in de hand.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:17

Ik vind het prima dat ze hier opgevangen worden maar ik vind het ook de pan uitrijzen.
voorbeeldje: In onze woonplaats sta je gemiddeld 9 jaar of meer ingeschreven voor een woning. Hiervan gaan al een aantal woningen per jaar naar vluchtelingen. En dan geen flatjes, nee, de zeer gewilde eensgezinswoningen waar hier al een flink tekort aan is. De laatste maanden heb ik al geen eensgezinswoning voorbij zien komen. zegt genoeg over het woningtekort.
wat gaat onze gemeente nu doen? Ze gaan bestaande woningen opkopen om er sociale huurwoningen van te maken zodat de wachttijden door de vluchtelingen niet oplopen. want tja, ze willen er komend jaar nog 100 opvangen.moet je je bedenken dat er per maand max 2-3 woningen ter beschikking komen waarvan dus van alles wat. senioren, studenten en heel veel urgentie.
dus dan zou je zeggen, goed dat ze eindelijk eens woningen gaan kopen, maakt een ander ook eens kans. Niet dus. die opgekochte woningen zijn om vluchtelingen op te vangen....
Ze gaan verder nog kant en klaar woningen neerzetten met een beperkte levensduur. prefaxwoningen voor 1-2 personen. rara, DAAR mogen de mensen op de wachtlijst op gaan reageren....
maakt hier in de gemeente in ieder geval al flink wat los.

en dan nog niet te spreken over het feit dat die kinderen ook naar school moeten. bij mijn moeder op school zitten 5 vluchtelingen kinderen. hier kriijgen ze geen extra hulp voor. ze hebben de handen vol aan die kinderen. trauma's, flinke achterstand en problemen. en dat met een klas van 35 kinderen die ook hun aandacht nodig hebben. ze houden hun hart al vast bij de gedachten dat er meer vluchtelingkinderen bij komen.

Prima dat bijv onze gemeente ze op wilt vangen maar waarom in de gewone, gewilde woningen? dan zorg je er juist voor dat mensen zich achter gesteld voelen. zet nette containerwoningen neer waar ze in kunnen. en vanaf dan kunnen ze op de wachtlijst voor een woning, net als ieder ander.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:55

Ik vind ook wel dat het ontvangende land niet alle kosten hoeft te betalen.
Ik zag dat toen de Indische en Molukse bevolking hierheen kwam (na dat ze voor ons gevochten hadden en niet in hun thuisland konden blijven) dat zij een schuld hadden bij de Nederlangs regering.
Dat zou ook nu kunnen bij vluchtelingen die geen band met Nederland hebben.

Dus als je mensen vrijwilligerswerk laat doen, als het kan in waar ze voor zijn opgeleid.
Dan werken ze voor hun brood.
Ik geloof dat de meesten alleen maar heel erg blij zouden zijn, als ze dat konden doen.

Voor dat huuzendeel...kijk daar de gemeente voor aan. Niet vluchtelingen die daar totaal niks aan kunnen doen.
En ga dat gesprek op een fatsoenlijke manier met je gemeente aan.

Maar er zijn vele vele plekken waar weer niet eens misschien met de vluchtelingen zouden willen ruilen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:55

Tieme schreef:
In onze woonplaats sta je gemiddeld 9 jaar of meer ingeschreven voor een woning. Hiervan gaan al een aantal woningen per jaar naar vluchtelingen. En dan geen flatjes, nee, de zeer gewilde eensgezinswoningen waar hier al een flink tekort aan is. De laatste maanden heb ik al geen eensgezinswoning voorbij zien komen. zegt genoeg over het woningtekort.

Ja, dat zegt dat de landelijke overheid en de gemeente al heel veel jaren een probleem hebben laten ontstaan, en het nu op de onsympathiekste wijze 'oplossen'. Maar dat zegt alles over het bestuur en niks over de vluchtelingen. En hoe meer we ons richten op de vluchtelingen, hoe minder aandacht voor die problemen zoals op gebied van volkshuisvesting. Want iedere minuut die ze kunnen praten over vluchtelingen is weer een minuut minder aandacht voor de woningnood op zich.

Laat je niet uitspelen.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:20

Onze "mooie westerse cultuur" waar sommige zo graag naar verwijzen die zoveel beter zou zijn dan de cultuur van de vluchtelingen.

Nog steeds is er ongelijkheid in salaris tussen man en vrouw, nog steeds zijn er hier geloven waar de vrouw niks mag.
Zijn er geloven waar kinderen niet ingeent worden.
Was er een jaar of twee geleden in een of ander gelovig dorp een pedofiel, waarvan heel het dorp bekant wist dat ie jongetjes aanrandde maar het probleem zagen ze daar niet van in.
Nog geen 50 jaar geleden werd er hier ook een aanranding vaak afgedaan als eigen schuld.

Onze cultuur, denk dat meer dan 80% niet eens weet wat er met pasen, hemelvaartsdag en pinksteren wordt gevierd.

En nee ik keur zeker geen mishandeling van vrouwen goed, maar jezelf op de borst slaan terwijl hier ook nog zoveel schort.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:14

Inmiddels liggen de kaarten anders.
En zijn er inmiddels zoveel incidenten die elkaar op rap tempo navolgen, dat naar mijn idee wel duidelijk mag zijn dat:
De integratie in iedergeval in NL totaal geflopt is.
En je ziet wat er gebeurd als er massaal migranten worden opgenomen uit een werelddeel dat haaks op het Westen staat.
Van aanslagen tot kleine aanvallen ( verwarde jonge migrant met bijl in trein, in Frankrijk gaat iemand een moeder met kinderen te lijf omdat ze te schaars gekleed zijn, in Nice komt een vrachtwagen voorbij met vreselijk leed.

En dan nu: Turkije.
Waarvan men bij de EU wil gaan horen ( grootste nachtmerrie ever).
Erdogan doet een ( voor nu nog onschuldige) oproep om de straat op te gaan .
En moet je zien wat er in Nederland gebeurd, mensen gaan massaal de straat op.
Bedreigen journalisten en roepen heil aan Allah.
Wordt nog wat als Erdogan straks hele andere dingen gaat roepen....
Met wat voor motieven gaan de 'Nederlandse Turken' hier dan de straat op?.

NL is veel te tolerant, en die prijs gaan wij straks met zn allen betalen.
Land en cultuur zijn al weggegeven en we geven grif toe aan alle eisen.
En waarom? om de mensen die op de vlucht zijn voor de oorlog tegen te houden en elders op te vangen?.
De aantallen die in Italie aankomen zijn met 25 procent toegenomen ( bron: nieuws vandaag).

Eigen volk eerst?.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik vind dat mensen in nood geholpen moeten worden.
Maar dan wel dat draagkracht en draaglast in verhouding zijn ( nu is er amper overzicht en komen velen hier naar toe voor economisch gewin of voor een riante terugkeervergoeding).
Waarom kom je hier asiel aanvragen als je uit Eritrea komt?? maar je gaat er dit jaar wel naar toe op vakantie ( licht gaat even uit hier).
Als je hier geboren bent, hier een opleiding hebt gedaan, altijd belasting hebt betaald en je suf werkt ( net als je ouders en grootouders) nee, daar voel ik mij niet schuldig over.

En laten we wel wezen, NL heeft het overzicht niet.
Klein voorbeeld: hier in de regio willen ze heel veel 'goedkopere huurwoningen' gaan slopen.
Omdat er minder vraag naar zou zijn ( lees: mensen moeten in een duurder segment gaan huren)

Gemeente Dordrecht: 'Weleens van statushouders gehoord'?.

* gaat weer even afkoelen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:32

Laten we ze vooral allemaal terug schoppen. En dan sturen we al die luie bijstandstrekkers en werklozen erachter aan. En ook geen geld meer voor mensen die kinderen willen. Ik spaar wel lekker mijn eigen pensioen bij elkaar. Ik wil paarden ipv kinderen en niemand betaalt een paardenbijslag. Waarom moet ik dan wel voor de kinderwens van anderen betalen.

Oké dat was even lekker generaliserend. Net als jij. "Nederland" als zodanig bestaat niet. Elke Nederlander heeft een eigen mening, en soms komt die overeen en vaak niet.

Pak de raddraaiers aan, koester de welwillenden en scheer niet alles over 1 kam. Problemen zijn van alletijd helaas. De tijd van de kruistochten waren nou ook niet echt gezellig. En de tijd dat Hitler zijn haat kon zaaien evenmin

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:39

En dan nog even inhakend op de topictitel: eigen volk.... Wat is dat eigenlijk? Miljoenen mensen die toevallig dezelfde moedertaal spreken maar waarvan er zeer velen zijn waarmee ik mij absoluut niet identificeer?