Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:24

DarkoFoitzik schreef:
ok duidelijk. ik vind dit dan wel redelijk vreemd. je keurt niet af dat ze het zijn maar je keurt wel af hoe ze handelen?

in zekere zin keur je hun bestaan dus af. je kunt namelijk niet verwachten dat ze niet zullen handelen naar hun wezen. interessant.

waarom worden homoseksuelen eigenlijk afgekeurd?

In de bijbel staat dat en man het bed niet zal delen/gemeenschap hebben met een man en een vrouw niet met een vrouw.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:57

Dat van die vrouw met vrouw staat er helemaal niet in. Maar weet je wat het is, in de bijbel staan nog honderduzend andere dingen waar men zich tegenwoordig helemaal niet aan houdt, deels omdat normen en waarden veranderen, deels omdat men nu gewoon wijzer is, maar dat ene dingetje daar moeten homo´s mee om de oren geslagen?
Is het ooit in je opgekomen dat de bijbel ook maar geschreven is door mensen en als leidraad moest dienen in een heel andere tijd en dat er bovendien flink in veranderd is om vrouwen helemaal er uit te poetsen behalve waar het niet kon omdat Jesus in dezelfde zin genoemd werd bv? Dat het hele doel was van die veranderingen om de kerk almachtig te maken (en de vrow te onderdrukken)? Dat er door vertalingen nogal wat misverstanden zijn ontstaan?

Ik wil even terugkomen op het verschil tussen JG en andere geloven.
De JG leren discussieren en precies die antwoorden te geven volgens een stramien. Ze studeren hier jaren op. Ze leren discussies hoe dan ook te winnen. Zuiver om anderen te overtuigen van hun gelijk, en daarom vind ik die doctrine kwalijker dan andere, hoewel bepaalde stromingen dichtbij komen.

Op het moment dat je geen vrijheid hebt om na te denken over dingen of een ander antwoord op een vraagstuk te zoeken of te geven, ben je slachtoffer van het geloof.
Dat is lang niet in alle geloven even nadrukkelijk. Er zijn genoeg geloven waar ruimte is voor ontwikkeling.

Ik zag ooit een filmpje op youtube waarop een (Katholiek) Braziliaanse peuter van 2 keurig de ingestudeerde antwoorden gaf op vragen die hij duidelijk al honderd keer precies zo gehoord had.hij keek zijn moeder nieteens aan en stopteniet met spelen. Zo´n kind weet niet wat hij zegt. Want als je vraag even anders stelt, snapt hij het niet en kan hij ook geen antwoord formuleren.
Zo ging het bij veel geloven op de zondagschool. Op deze vraag komt dat antwoord en niet een woord verkeerd zeggen, dan is het fout. Dat is niet leren denken, dat is ook niet geloven, dat is gehoorzamen.

Als je een mens geen vaste partner en wat daar bij hoort in bed gunt vanwege je geloof, zet je een ouderwetse opvatting die ooit verzonnen is door iemand voor het geluk van je eigen kind. Dat is wreed en ik meen dat de meeste geloven juist gericht zijn op liefde.

Jezus heeft nooit een woord gerept over homosexulaiteit. Is dat niet meer waard als je dan zo nodig moet geloven?

En waarom men juist over dit filmpje valt en niet over andere geloven?
Men valt over alle anti praat wat LGBT´s betreft, alleen is dit topic toevallig geopend met dat filmpje dus wordt het als aanleiding gebruikt.
Daarbij gaat het bij geen enkel ander geloof om actief kinderen in te zetten om bij hun vriendinnetjes te gaan verkondigen dat haar ouders maar moeten veranderen.
Dat veranderen speelt eigenlijk geen rol. Wel zie je bij heel veel geloven dat ze het inderdaad niet mogen praktiseren, maar in elk geval wordt de persoon geaccepteerd zoals hij of zij is.
Ze snappen in elk geval dat je zoiets niet zomaar verandert.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:55

blokje schreef:
In de bijbel staat dat en man het bed niet zal delen/gemeenschap hebben met een man en een vrouw niet met een vrouw.

Dat klopt. Maar er staat wel meer in de bijbel. Is je Engels goed? Dit vind ik namelijk een heel mooi stuk tekst: http://www.patheos.com/blogs/slacktivis ... minations/

De samenvatting is: in het Oude Testament staan een aantal stricte leefregels opgesteld. Naast geen homoseksualiteit bv ook voedselwetten en wetten over geld en rente en schulden. De (evangelische) schrijver van het stuk legt uit dat er echter in het Nieuwe Testament een stuk beschreven staat waarin Petrus een visioen krijgt om toch de wet te breken. Omdat, samengevat, de liefde voor God belangrijker moet zijn dan strikte leefregels om de regels, en dat het niet meer is aan mensen om anderen te veroordelen op basis van die stricte regels.

Dat rijmt wel met de rest van het NT, want Jezus accepteert nadrukkelijk allerlei mensen uit allerlei groepen zonder ze te veroordelen.

Citaat:
And according to Peter, this vision from God wasn’t about shrimp or diet or unclean food. It was about people.

“God has shown me that I should not call anyone profane or unclean,” Peter explains in Acts 10:28. “The Spirit told me to go with them and not to make a distinction between them and us,” Peter tells the apostles back in Jerusalem (Acts 11:12). And after hearing Peter describe his vision the Christians in Jerusalem said, “Then God has given even to the Gentiles the repentance that leads to life.” Nobody in the book of Acts thought this was about food. Shrimp didn’t even enter the conversation.

What this story was about, then — according to Peter, and to the apostles, and to Luke who wrote it all down — was the Spirit of God instructing them not to reject people based on laws or commandments that previously declared them unclean and abominable. In other words, this is a story that you really, really do not want to mention in defense of excluding LGBT people because the scripture says they’re unclean.

blokje

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:50

Ik ga het later lezen. Nueerst me gezinnetje doen. :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:33

Yunomi schreef:
StellaMay schreef:
Ach, dan gaan we toch gewoon lekker allemaal naar de hel? Ik zou zeggen, neem je strandbedje mee en maak er een feestje van. :Y)
Ik vind alles mooi, al ben je homo, hetero, lesbisch, transgender of drag queen, je bent prachtig zoals je bent. <3

[ [url=m/1akpXK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is echt enorm dom dat jullie dit zeggen. Bekeer je nu je nog tijd hebt!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:34

anjali ben je serieus? ;) vraag het niet om te bitchen maar sommige mensen zeggen dit als grap en sommigen serieus.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:53

xniieeenke schreef:
anjali ben je serieus? ;) vraag het niet om te bitchen maar sommige mensen zeggen dit als grap en sommigen serieus.

Ja dit meen ik serieus, en niet over die dragqueens enzo,maar over dat sommigen menen dat de hel een feestje zou zijn,daarvoor wil ik waarschuwen want ze weten niet wat ze zeggen.Behalve deze materiele wereld zijn er andere werelden,en door zulke domme opmerkingen kunnen mensen zichzelf in groot gevaar brengen.Het is mijn Christelijke plicht om ze te waarschuwen en daaromm heb ik dat hier gedaan, al is Bokt helemaal geen religieus forum of zo, maar het kwam nu voorbij.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:55

Ik denk niet dat die mensen waar je het tegen hebt, geloven in een hel anjali ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:57

Bij dit onderwerp is het bij mij eerst zien (of bewijzen) en dan geloven.
Ben niet gelovig opgevoed dus het zal me ook eigenlijk een zorg zijn, ik doe geen enkel mens of dier pijn met grapjes als deze dus zie niet echt een reden dat je dan brand in de hel.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:00

anjali schreef:
xniieeenke schreef:

Ja dit meen ik serieus, en niet over die dragqueens enzo,maar over dat sommigen menen dat de hel een feestje zou zijn,daarvoor wil ik waarschuwen want ze weten niet wat ze zeggen.Behalve deze materiele wereld zijn er andere werelden,en door zulke domme opmerkingen kunnen mensen zichzelf in groot gevaar brengen.Het is mijn Christelijke plicht om ze te waarschuwen en daaromm heb ik dat hier gedaan, al is Bokt helemaal geen religieus forum of zo, maar het kwam nu voorbij.

Ik weet prima wat ik zeg. Heb vele kerkdiensten meegemaakt, van doopsgezind tot de gergem. Ik heb mijn keuze gemaakt en ik ben daar van overtuigd. :) Maar bedankt voor de waarschuwing en voor jou carpe diem. ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:09

Milkberry schreef:
Ik denk niet dat die mensen waar je het tegen hebt, geloven in een hel anjali ;)

Dat weet ik wel zeker.

Zeg, dames, houden jullie dan een strandstoel voor me vrij! :+

Ik zeg leven en laten leven. Indoctrinatie is altijd eng, brrr. Zo had ik als leerkracht ooit kleuters die niet mee mochten kijken naar koekeloere, over Mol Moffel en regenworm Piertje, omdat er een stukje in zat over een prins die verliefd werd op een prins. *schudt hoofd* Dan ben je toch serieus blind voor een groot deel van de wereld...

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:16

Ik snap ook niet wat waarom de hell slecht zou zijn. We doen wat satan (of hoe die officiel heet) goed keurt, dus waarom zou hij ons straffen? Ik zou er eerder inderdaad een feestje van maken. Word vast gezellig met alle lgbt+ mensen.
Heb voor de grap de 'regels' van het satanisme opgezocht en die vond ik best okay :+ (misschien was het wel een grap website, zal nu nog eens kijken)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:20

Ik vind het erg dat zulke filmpjes gemaakt worden... Ben zelf heel gelukkig met me vriendin en om mij heen word het door iedereen geaccepteerd, lijkt me verschrikkelijk als je ouders er op deze manier over denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:31

Misschien is het goed om de grapjes over de hel te stoppen of die discussie elders voort te zetten. :)

Als wij graag willen dat het gerespecteerd wordt dat wij niet geloven dan moeten wij ook respecteren dat het voor een ander waarheid is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:14

Lente schreef:
Misschien is het goed om de grapjes over de hel te stoppen of die discussie elders voort te zetten. :)

Als wij graag willen dat het gerespecteerd wordt dat wij niet geloven dan moeten wij ook respecteren dat het voor een ander waarheid is.

Wat is dat voor flauwekul,een grapje moet toch kunnen.Dan moet heel het topic stoppen want tot nu toe lees ik van gelovige kant weinig respect voor mensen die van het zelfde geslacht houden.

En de reactie van Blokje vind ik ook typisch iets voor gelovigen en doet me gelijk aan de priesters en pastoors denken die kinderen misbruiken.Als het maar achter gesloten deuren is en niemand er iets van weet, en doen we het toch vragen we vergeving en dan is het in orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:19

Natuurlijk mag je dat onzin vinden. Ik probeer zelf na te denken hoe ik me zou voelen als... En dan maakt het niet uit wat een ander zegt of doet.
Ik lees geen gebrek aan respect, ik lees een andere visie.

Grapjes zijn natuurlijk altijd leuk. Vooral om de angel eruit te halen.

Maar hier lijkt dat averechts te werken.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:16

er werd gezegd dat het leven als niet gelovige makkelijker zou zijn als dat van iemand die wel geloofd. ik ben het daar niet mee eens. als gelovige heb je een manier van relativeren die altijd kan kloppen. het is namelijk gods wil. je krijgt regels voor geschreven om naar te leven. iemand die niet geloofd zal er niet bij stoppen als je iets niet begrijpt met het argument " het is gods wil". er zijn geen regels om naar te leven buiten de kaders van de maatschappij. je moet dus zelf uit vogelen. dit lijkt mij wat moeilijker dan vaststaande regels en als je iets niet begrijpt of wilt accepteren, het neer te leggen bij god.

het lijkt me wel een fijn gevoel dat als je kind sterft, voor wat voor een redden dan ook, dat je dit kan afschuiven op de wil van god. dan heb je er lijkt mij, eerder vrede me dan als je niet geloofd. wat is dan makkelijker?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:27

JG gelooft niet in de hel, voor zover ik weet.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:33

In de bijbel staat ook dat je geen kleding mag dragen van verschillende materialen. Alsof mensen zich daaraan houden. Waarom moeten ze bij dit dan wel opeens zo streng gaan doen? Ik vind religie de grootste onzin die er is. De wereld zou zoveel mooier zijn als er geen religie zou zijn.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:43

isabel_94 schreef:
In de bijbel staat ook dat je geen kleding mag dragen van verschillende materialen. Alsof mensen zich daaraan houden. Waarom moeten ze bij dit dan wel opeens zo streng gaan doen? Ik vind religie de grootste onzin die er is. De wereld zou zoveel mooier zijn als er geen religie zou zijn.

de behoefte tot relegie is genetisch bepaald. het zal dus altijd in ene bepaalde vorm blijven bestaan.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:47

DarkoFoitzik schreef:
isabel_94 schreef:

de behoefte tot relegie is genetisch bepaald. het zal dus altijd in ene bepaalde vorm blijven bestaan.
Dus zolang de grote religies maar blijven voorschrijven dat je moet fokken als konijnen, blijven ze van hun bestaansrecht verzekerd?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:52

in zekere zin. iemand die een sterke behoefte heft aan religie zal natuurlijk zelf een keuze maken in welke religie hij/zij wilt geloven. in zekere zin heb je dus gelijk. als er maar genoeg mensen met een sterke behoefte aan religie voorplanten zal een religie zichzelf in stand kunnen houden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:58

DarkoFoitzik schreef:
isabel_94 schreef:

Serieus? Hoe weet je dat? Ik dacht dat het een kwestie van (Opvoeding ) was.Je hebt toch mensen die het geloof volledig links laten liggen na een tijdje.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:00

Shadow0 schreef:
blokje schreef:

Dat klopt. Maar er staat wel meer in de bijbel. Is je Engels goed? Dit vind ik namelijk een heel mooi stuk tekst: http://www.patheos.com/blogs/slacktivis ... minations/

De samenvatting is: in het Oude Testament staan een aantal stricte leefregels opgesteld. Naast geen homoseksualiteit bv ook voedselwetten en wetten over geld en rente en schulden. De (evangelische) schrijver van het stuk legt uit dat er echter in het Nieuwe Testament een stuk beschreven staat waarin Petrus een visioen krijgt om toch de wet te breken. Omdat, samengevat, de liefde voor God belangrijker moet zijn dan strikte leefregels om de regels, en dat het niet meer is aan mensen om anderen te veroordelen op basis van die stricte regels.

Dat rijmt wel met de rest van het NT, want Jezus accepteert nadrukkelijk allerlei mensen uit allerlei groepen zonder ze te veroordelen.

Citaat:
And according to Peter, this vision from God wasn’t about shrimp or diet or unclean food. It was about people.

“God has shown me that I should not call anyone profane or unclean,” Peter explains in Acts 10:28. “The Spirit told me to go with them and not to make a distinction between them and us,” Peter tells the apostles back in Jerusalem (Acts 11:12). And after hearing Peter describe his vision the Christians in Jerusalem said, “Then God has given even to the Gentiles the repentance that leads to life.” Nobody in the book of Acts thought this was about food. Shrimp didn’t even enter the conversation.

What this story was about, then — according to Peter, and to the apostles, and to Luke who wrote it all down — was the Spirit of God instructing them not to reject people based on laws or commandments that previously declared them unclean and abominable. In other words, this is a story that you really, really do not want to mention in defense of excluding LGBT people because the scripture says they’re unclean.

:j :j

Wat zo een boek allemaal wel niet teweeg kan brengen. Het is eigenlijk gevaarlijk hoe anders alles opgevat kan worden door iedereen.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 10-05-16 09:03, in het totaal 2 keer bewerkt

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 09:01

er is onderzoek gedaan naar genetica en de behoefte aan religie. er is een correlatie aangetoond.

ik bedoel niet dat mensen genetisch een voorkeur hebben aan het Christendom of de islam. ik bedoel de behoefte om ergens in te geleven.

het wilt niet zeggen dat als je ouders gelovig zijn dat het kind dit automatisch ook is. het zelfde dat een kind van dome ouders niet perse dom is. of dat je bruine ogen hebt als beide ouders bruine ogen hebben, etc.