Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:Milkberry schreef:Zelfs met alle sluizen open is het te klein voor 14 dolfijnen. Het hele dolfinarium is te klein (en ondiep) voor alle dolfijnen die er zitten als je het vergelijkt met de leefomgeving waar ze normaal gesproken leven.
Tja zo ook de leefomgeving van koeien, varkens en paarden etc zelfs als ze 24/7 buiten lopen. Ik zeg niet dat t dus maar oke is dat de bassins zo klein is. Maar als je in gevangenschap dieren houdt zal dit altijd kleiner zijn. Vraag is alleen vanaf welke afmetingen is het acceptabel?
_San87_ schreef:En gedomesticeerd kun je niet vergelijken met wild.
karuna schreef:Hoezo kinderachtig? Is de werkelijkheid elk dier weet niet dat zijn voorouders ooit wild waren. Kan er niets anders van maken.
Maakt het niet beter of minder alleen daar hoor je niemand over, dat vind ik altijd vreemd. Denk dat de dolfijnen daar het beter hebben dan menig huishond.
Maartje1990 schreef:Maartje1990 schreef:
Tja zo ook de leefomgeving van koeien, varkens en paarden etc zelfs als ze 24/7 buiten lopen. Ik zeg niet dat t dus maar oke is dat de bassins zo klein is. Maar als je in gevangenschap dieren houdt zal dit altijd kleiner zijn. Vraag is alleen vanaf welke afmetingen is het acceptabel?_San87_ schreef:En gedomesticeerd kun je niet vergelijken met wild.
Echt zo' dooddoener die kant nog wal slaat. En dan is het opeens wel oke?! Ook paarden en runderen komen nog in het wild voor en hebben nog exact dezelfde levensbehoeftes.
_San87_ schreef:De behoeften en gedragingen van gedomesticeerde dieren zijn door het selectief fokken veranderd. Daarom niet te vergelijken met wilde dieren.
Verwilderde paarden zijn géén wilde paarden.
Jinte schreef:_San87_ schreef:De behoeften en gedragingen van gedomesticeerde dieren zijn door het selectief fokken veranderd. Daarom niet te vergelijken met wilde dieren.
Maar een paard heeft volgens mij geen behoefte aan 23 a 24 uur per dag een hokje van 3x3 met tralies, en dat gebeurt ook nog veel te veel..
Jinte schreef:_San87_ schreef:De behoeften en gedragingen van gedomesticeerde dieren zijn door het selectief fokken veranderd. Daarom niet te vergelijken met wilde dieren.
Maar een paard heeft volgens mij geen behoefte aan 23 a 24 uur per dag een hokje van 3x3 met tralies, en dat gebeurt ook nog veel te veel..
_San87_ schreef:En dat keur ik ook niet goed (niemand hier) en niemand zegt dat het paard daar wel behoefte aan heeft. Maar het argument 'paarden en koeien worden ook' is gewoon een zwakte argument. Het 1 praat het ander namelijk nooit goed.
En wild en gedomesticeerd vergelijken gaat gewoon niet. Een przewalskipaard is niet hetzelfde als een KWPN'er.
Maartje1990 schreef:Bestaat er überhaupt een mogelijkheid om jou van mening te doen veranderen? In meerdere topics blijf je steeds weer deze vergelijking maken, terwijl er wetenschappelijk is bewezen dat de behoeften enorm verschillen. Kijk alleen maar naar het feit dat de ene soort jagers zijn en de andere prooidieren.Nogmaals, lezen is schijnbaar lastig, allebei (in een klein iets afsluiten! is niet goed. Beidde moeten een ruim leefgebied hebben (zij het in het wild zij het in gevangenschap)
Persoonlijk vind in wel dat je prima paarden met dolfijnen kunt vergelijken. Want die natuurlijke behoeftes zijn Hetzelfde
Amable schreef:Ik voeg even een cruciaal punt toe; sommige van de gedomesticeerde soorten hebben daar vrijwillig voor gekozen. Lijkt me nogal een verschil.Dus wanneer een dier gedomesticeerd is dan mag je wel concessies doen aan hun natuurlijke behoeften, maar wanneer het een wild dier is niet? Dat vind ik dus gek, tenslotte zijn ook onze gedomesticeerde dieren ooit als wild dier in gevangenschap gehouden. En hun natuurlijke behoeften zijn in die tijd niet echt veranderd...
Amable schreef:Dus wanneer een dier gedomesticeerd is dan mag je wel concessies doen aan hun natuurlijke behoeften, maar wanneer het een wild dier is niet? Dat vind ik dus gek, tenslotte zijn ook onze gedomesticeerde dieren ooit als wild dier in gevangenschap gehouden. En hun natuurlijke behoeften zijn in die tijd niet echt veranderd...
Amable schreef:Dus wanneer een dier gedomesticeerd is dan mag je wel concessies doen aan hun natuurlijke behoeften, maar wanneer het een wild dier is niet? Dat vind ik dus gek, tenslotte zijn ook onze gedomesticeerde dieren ooit als wild dier in gevangenschap gehouden. En hun natuurlijke behoeften zijn in die tijd niet echt veranderd...
kimmie261 schreef:Amable schreef:Dus wanneer een dier gedomesticeerd is dan mag je wel concessies doen aan hun natuurlijke behoeften, maar wanneer het een wild dier is niet? Dat vind ik dus gek, tenslotte zijn ook onze gedomesticeerde dieren ooit als wild dier in gevangenschap gehouden. En hun natuurlijke behoeften zijn in die tijd niet echt veranderd...
de natuurlijke behoeftes van een wolf hoop ik toch niet dat je die vergelijkt met die van een hond...![]()
of voor jouw makkelijker : die van een tijger met 1 van je huiskatten...