Studenten geweerd uit spits, OV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:48

purny schreef:
Ik vond het best wel apart. 28000 aanmeldingen en volgens mij de helft niet eens meegedaan. Dan is het maar goed dat de ns geen extra materiaal heeft ingezet

Ik heb me kapot gelachen! Al die studenten over de ruk, maar bijna niemand die gaat...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:03

eilleen333 schreef:
purny schreef:
Ik vond het best wel apart. 28000 aanmeldingen en volgens mij de helft niet eens meegedaan. Dan is het maar goed dat de ns geen extra materiaal heeft ingezet

Ik heb me kapot gelachen! Al die studenten over de ruk, maar bijna niemand die gaat...

Ik zal wel heel veel studenten tegen mij krijgen met deze opmerking waar m'n excuus voor. Maar ik snap nou waarom de gemiddelde student 10 jaar over z'n opleiding doet. Als ze al niet eens voor dit op tijd het bed uit kunnen komen. :+

Urbiezira

Re: Studenten geweerd uit spits, OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:08

Sorry hoor Purny, een gemiddelde student 10 jaar over zijn opleiding?

Ik vond het ook ontzettend slap dat er niemand kwam opdagen, stond ik daar met één andere student op Sloterdijk, maar om nou zó af te geven op studenten? Dat siert je niet. Het tijdperk van langstuderen is gevlogen, en dat zat in jouw leeftijdscategorie, niet de huidige.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:12

purny schreef:
eilleen333 schreef:

Ik zal wel heel veel studenten tegen mij krijgen met deze opmerking waar m'n excuus voor. Maar ik snap nou waarom de gemiddelde student 10 jaar over z'n opleiding doet. Als ze al niet eens voor dit op tijd het bed uit kunnen komen. :+

En waar heb jij vandaan dat de gemiddelde student 10 jaar over de opleiding doet?

Helaas was ik ziek en kon ik dus niet met de trein. Maar waren er helemaal geen studenten op komen dagen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:12

Shadow0 schreef:
Citaat:
Ergens in Europa, in een durpke genaamd Brussel, hebben er wat hoge dames en heren besloten dat bedrijven die dure dingen aan willen schaffen daar een speciale procedure voor moeten volgen zodat alle bedrijven een "eerlijke" kans krijgen. En laagste bieder krijgt het werk. Of ze nu prutswerk af gaan leveren, of goed werk, is niet meer van belang.

Er is genoeg aan te merken op de procedure van internationaal aanbesteden, maar dit is niet helemaal juist, en daarnaast krijg ik kriebels van de manier van schrijven, alsof je het tegen kinderen hebt. Dat is nergens voor nodig. (Geldt ook voor het deel wat erna komt.)

Wilde er niks van zeggen maar ben blij dat ik niet de enige ben die dat dacht. Krijg ook de kriebels van mensen die zo belerend en kinderachtig schrijven :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:16

Urbiezira schreef:

Ik vond het ook ontzettend slap dat er niemand kwam opdagen, stond ik daar met één andere student op Sloterdijk, maar om nou zó af te geven op studenten? Dat siert je niet. Het tijdperk van langstuderen is gevlogen, en dat zat in jouw leeftijdscategorie, niet de huidige.

Ach het blijft typisch dat de oudere generatie (in het algemeen, niet over purny, geen idee hoe oud die is) blijft afgeven op die van nu, terwijl wij zitten met de sh*t die zij veroorzaakt hebben. Dat is iets wat je constant terug ziet komen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:18

Fenrir schreef:
Urbiezira schreef:

Ach het blijft typisch dat de oudere generatie (in het algemeen, niet over purny, geen idee hoe oud die is) blijft afgeven op die van nu, terwijl wij zitten met de sh*t die zij veroorzaakt hebben. Dat is iets wat je constant terug ziet komen.

Absoluut, dus ik vermoed dat ik aan een dood paard aan het trekken ben (fijne beeldspraak op een paardenforum). Maar toch, ik hou mijn mond niet, ik laat mij de mond niet snoeren, dus ieder die onterecht afgeeft kan van mij tegengas verwachten. Lekker makkelijk hoor, afgeven op jongeren.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:25

Er was geen plan, niemand wist wat ze moesten doen. Moesten we uberhaupt iets doen? Ik zat in half lege treinen. Is het probleem dan wel zo erg? Moet er gewoon niet beter gepland worden?

En, Purny, erg kinderachtig. Weet je hoeveel een opleiding kost per jaar? Ik denk het niet als ik jou zo hoor.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:29

Ik had het te druk met in college zitten. Zat om kwart over 6 al in de trein, dus ik was de actie ver voor, haha!
Lui man, die studenten. De avond ervoor gewerkt tot 11 uur...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:30

Was ook maar sarcastisch bedoeld hoor. Maar blijf erbij dat wanneer heel studerend Nederland op z'n achterste benen staat wanneer er zo'n regel word gecreëerd waar het rijdend personeel niks aan kan doen de studenten niet eens de moeite nemen om een statement te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:31

Fenrir schreef:
Urbiezira schreef:

_/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:33

Langstuderen is voor de meesten inmiddels wel redelijk onbetaalbaar geworden.
Moet je voor de grap eens kijken hoe lang de huidige oudere politici over hun opleidingen gedaan hebben :7

purny schreef:
Was ook maar sarcastisch bedoeld hoor. Maar blijf erbij dat wanneer heel studerend Nederland op z'n achterste benen staat wanneer er zo'n regel word gecreëerd waar het rijdend personeel niks aan kan doen de studenten niet eens de moeite nemen om een statement te maken

ik vraag me af of een actie in de trein veel helpt. Ik denk dat je dan beter bij je school kan protesteren, die zouden immers in overleg gaan met NS.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 12:34

Zullen we de studenten even vervangen voor geheel Nederland? Waar waren de inwoners toen de overheid maatregelen namen waar op sociale media zo hard over werd geschreeuwd?
Nederland is geen stakingscultuur dus schuif niet af op alleen de studenten.
Blijft desondanks jammer dat er weer niet gestaakt/geprotesteerd is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:37

Of de auto goedkoper maken. Maar dan kom je weer met fileleed in aanraking.
Toen ik nog op m'n mbo opleiding zat hadden de studenten geen vrij parkeren. Dus ik was ook afhankelijk van het ov. Bij sommige werkplekken moest ik ook betalen voor de parkeerplaats. Dus was ik genoodzaakt om het ov te pakken.
Ik denk dat als je echt een statement wil maken je gewoon bij de directie van de opleiding moet zijn

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:41

purny schreef:

Geloof dat je mijn bericht niet zo goed gelezen hebt ;) . Ik schrijf immers dat ik best een statement had willen maken, maar na een nacht van max 5 uur slapen veel vroeger in de trein zat dan de echte spits, omdat ik onderwijs had.
Ik wil best een statement maken, maar ik moet werken voor mijn collegegeld, en de docenten verwachten dat ik wel op tijd op college ben.

Natuurlijk zijn er ook altijd studenten die wel lekker in hun nest (zijn) blijven liggen, maar ik word wel moe van het gezeur over studenten. Ze zijn lui, zuipen alleen maar, langstudeerders etc...
Ja, ik lag vandaag ook tot half 11 in bed. Gister tot half 3 aan een project gewerkt, omdat ik onverwacht extra moest werken deze week, want een collega is ziek. Dus ik werk 6 avonden tot half 12 in de avond, en dan ook nog een aantal dagen om kwart over 5 opstaan.
En ja, ik ben langstudeerder. Omdat ik ziek ben geweest en mijn opleiding gewoon zwaarder was dan ik verwacht had. Maar stoppen is geen optie. Ten eerste wil ik dit wel heel graag, ten tweede is het niet te betalen om te stoppen, omdat ik dan de stufi etc terug moet betalen.

Ondanks het feit dat mensen zien dat ik meestal gewoon weken van 80-90 uur maak (studie en werk), soms nog meer, presteren mensen het toch om in mijn gezicht te zeggen dat studenten lui zijn. En daar staan ze dan, met een werkweek van 32 uurtjes... Een lachtertje...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:43

MyHorseGirl schreef:
Hee, maar ter compensatie krijgen we wel een kopje koffie aangeboden.... :=

Ik lust geen koffie van de Kiosk, vind m nooit zo lekker :+.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:46

Ik kom trouwens nog van de generatie waar de studentenkaart werd ingevoerd. Het eerste jaar ging ik elke dag braaf met de brommer naar school. 1 Uur heen, 1 uur terug. Ook met -10, want geld voor het OV had ik niet met mijn 220 gulden in de maand basisbeurs. Toen we op school allemaal een studentenkaart hadden gekregen stonden er ineens aanzienlijk minder brommers in de stalling, ruim een kwart van de school ging ineens wel met het OV.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:50

Ik bedoel ook niet de mensen die ziek zijn geweest of zijn hoor, dat zijn gewoon andere omstandigheden. En ik heb daar alleen maar bewondering voor, voor mensen die ondanks alle sh*t die ze voor hun kiezen krijgen toch door blijven strijden voor wat ze willen bereiken. Dat ik zulke vage opmerkingen maak heeft gewoon een bepaalde reden

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:51

Inoterry schreef:
Ik kom trouwens nog van de generatie waar de studentenkaart werd ingevoerd. Het eerste jaar ging ik elke dag braaf met de brommer naar school. 1 Uur heen, 1 uur terug. Ook met -10, want geld voor het OV had ik niet met mijn 220 gulden in de maand basisbeurs. Toen we op school allemaal een studentenkaart hadden gekregen stonden er ineens aanzienlijk minder brommers in de stalling, ruim een kwart van de school ging ineens wel met het OV.

Maar jij woonde dus vrij dichtbij school en kon met de brommer. Een bijkomend probleem nu is dat het moeilijk is om een woning te vinden die ook nog eens betaalbaar is. Dus veel studenten blijven thuis wonen en moeten wel verder reizen voor hun opleiding.

Ik denk dat 220 basisbeurs een droom zou zijn voor veel huidige studenten :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:53

Ik vond het ook belachelijk dat er zo weinig studenten voor protesteerden hoor! Nederland is een land van vooral veel reopen maar als het puntje bij paaltje komt er niks aan doet. Het was ook een samenloop van omstandigheden. 1. Er was geen plan, niemand wist wat er nou moest gebeuren. 2. Een hoop studenten moesten gewoon naar school/stage (zo ik ook, ik zat om 8 uur in de sprinter richting breda, die komt langs Tilburg Universiteit. Maar studenten in de trein? Maar weinig) 3. Mensen reopen nogal makkelijk. Er is iig een hoop aandacht voor gekomen, dat is in mijn ogen ook al een goed iets.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:55

Ruim 30 kilometer heen, en weer terug. Niet echt een aangenaam genoegen met -10 kan ik vermelden. Het grootste gedeelte van de studenten studeert niet veel verder weg dan dat. En het was 220 gulden, geen euro.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:59

Ik heb geen idee waar jij je info vandaan haalt Inoterry, maar als ik alleen naar mijn klas kijk, (ik studeer in Den Bosch), woont er 1 iemand echt in Den Bosch. Voor mij is het 50 km enkele reis naar mijn school. En dan woon ik nog dichtbij. Mensen komen uit Dordrecht, Weert, Utrecht, Maastricht, Venlo. Dat is echt wel iets verder dan 30 km. Dus echt grote onzin wat jij zegt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 13:01

Ik ken genoeg die veel verder studeren en dan wijs ik alleen al naar dit topic.
Voor mijn stages was ik ook afhankelijk van OV, sowieso nog geen rijbewijs en o.a. Leeuwarden - Groningen doe je niet op je fietsje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:03

Inoterry schreef:
Ruim 30 kilometer heen, en weer terug. Niet echt een aangenaam genoegen met -10 kan ik vermelden. Het grootste gedeelte van de studenten studeert niet veel verder weg dan dat. En het was 220 gulden, geen euro.

Dat is niet veel hoor imo. Veel wonen +50 km van hun studie vandaan.
Dat het geen lolletje was geloof ik zo hoor.

En gulden of euro maakt niet uit, dat is sowieso niet te vergelijken natuurlijk want het meeste is nu veel duurder - en nu krijg je als student helemaal geen basisbeurs meer.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 10-03-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 13:04

Van deur tot deur 1,15. Van de Achterhoek naar Arnhem Presikhaaf.
Valt me nog mee, maar ik heb een mega leuke verbinding in de avond (1 keer per uur, 2 minuten overstaptijd enzo) dus als het zover komt ben ik denk ik vaak de sjaak..