Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Ann1992 schreef:Nee, want er werd behoorlijk pittig op een meisje ingestampt (Met het vliegende spaghettimonster) die de Christelijke kant op een nog heel ingetogen manier probeerde te verdedigen. Ik hoef geen discussie te voeren over geloof, ik wil alleen dat er op een normale manier met mensen omgegaan wordt in zo'n discussie. Dus als dat betekent dat ik 'even' wat dingetjes rechtzet met een zogenaamde eindeloze lap tekst, dan doe ik dat op de plek waar dat nodig is. Een nieuw topic heeft dan totaal geen toegevoegde waarde.
Zonder smiley's kun jij de intonatie van mijn bericht bepalen?
Knap.
Edit: had hier mijn zin niet afgemaakt....geen idee meer wat ik nog meer wilde zeggen...![]()
Willbokkers,..was niet pittig bedoeld. Slechts mijn visie op hoe ik er naar kijk.
Als het hard over kwam spijt me dat.
WillBokkers schreef:Ik ben het volledig met Ann1992 eens. Ook wat betreft het doel is van deze spaggethie club.. Ik vind het erg jammer.
Ik vind verder dat Ann alles netjes heeft verwoord ook wat betreft de geschiedenis enzo.
Dankje voor je uitgebreide post, die had zeker toegevoegde waarde!
WillBokkers schreef:Nee daarom heet onze jaartelling naar hem
Martine_R schreef:Een nepgeloof oprichten omdat je geloven zo stom vindt.
Ongeveer net zo stom als die Facebook pagina met ''ik haat paarden''.
Laat elkaar lekker in hun waarde..
Laibadji schreef:Is deze religie er niet gekomen als reactie op het feit dat enkel foto's met hoofddoek of keppeltje mogen op een pasfoto omdat dit religieuze uitingen zijn en andere hoofddeksels verboden zijn omdat het niet religieus is. Als reactie hierop wou een man met zijn vergiet op het hoofd op zijn pasfoto omdat hij het niet eerlijk vond. Dit mocht niet en daarom heeft hij de religie uitgevonden waardoor hij wel met de foto op zijn paspoort mocht. Tja...
NatasjavE schreef:WillBokkers schreef:Ik ben het volledig met Ann1992 eens. Ook wat betreft het doel is van deze spaggethie club.. Ik vind het erg jammer.
Ik vind verder dat Ann alles netjes heeft verwoord ook wat betreft de geschiedenis enzo.
Dankje voor je uitgebreide post, die had zeker toegevoegde waarde!
En jij denk dat onderstaande wel vriendelijk overkwam?
WillBokkers schreef:Nee daarom heet onze jaartelling naar hem
Weet hoe dat op mij overkomt?
Als: nah jaahhh als je niet geloofd dat Jezus bestaan heeft dan ben je toch echt een beetje van gisteren. Vooral de huilen van het lachen smiley erachter.
Ook deze post bedoel ik niet rottig.
Maar wat u niet wil dat dat u geschied, doe dat ook een ander niet...
Wat ook voor mij geld uiteraard....
WillBokkers schreef:Naar de bovenstaande reactie: ik zie de spaggethie kerk niet echt als een kerk, noch als een echt geloof. Maar zoals ik hier boven zeg; ik zal het de volgende keer voluit schrijven als mensen zich daar aan storen en het als neerbuigend beschouwen wat ik niet bedoel.
Vjestagirl schreef:WillBokkers schreef:Naar de bovenstaande reactie: ik zie de spaggethie kerk niet echt als een kerk, noch als een echt geloof. Maar zoals ik hier boven zeg; ik zal het de volgende keer voluit schrijven als mensen zich daar aan storen en het als neerbuigend beschouwen wat ik niet bedoel.
Stel nou dat ik zeg dat ik het Christendom niet als echte religie zie. Geloven maar een hoop onzin uit een oud boek.
Dan voel jij je misschien aangevallen of beledigd, want voor jou is het iets heel erg echts. Toch? Waarom zou jij dat dan wel mogen zeggen over andermans religie, ongeacht of jij denkt dat het echt is of niet?
Gaby schreef:Martine_R schreef:
Smaken verschillen![]()
Wat ik me altijd wel afvraag he.. serieus.. Waarom.. willen mensen zo graag gelovigen ervan overtuigen dat er geen God bestaat?
Persoonlijk.. als ik een topic zie over geesten o.i.d, denk ik: ''Hmm. Geloof ik niet in.'' en scroll ik door
Maar sommige mensen.. lijken wel als een soort van groep 8-er tegen een kind van 3 dat nog in Sinterklaas gelooft in het gezicht te moeten schreeuwen: SINTERKLAAS BESTAAT NIEEEEETTTTT! HET IS BEWEZEN DAT HIJ NIET BESTAAT, ZWARTE PIET PAST NIET DOOR DE SCHOORSTEEN EN PAARDEN LOPEN NIET OVER DAKEN!
Waarom toch?
(disclaimer: Mocht je deze post ironisch bedoeld hebben, dan kan ik dat door smileygebrek e.d. slecht beoordelen)
Als je puur kijkt naar God als wel of niet schepper van het heelal, dan is het vrij simpel: je hebt mensen die dat wel geloven en die dat niet geloven. Mensen die het niet geloven zullen misschien een beetje met hun ogen rollen als ze wel-gelovers horen, maar meer ook niet (en er zulle altijd mensen blijven die onbeslist blijven)
Maar de meeste/veel gelovigen geloven dat hun God hen ook leidraden en moraliteit voor het leven meegeeft. Een gelovige heeft vanuit het geloof opvattingen over homoseksulaiteit, man-vrouwrolverdelingen, echtscheiding, homohuwelijk, euthanasie, en abortus en als zij deze opvattingen nou enkel als leidraad voor hun eigen leven gebruiken is er niks aan de hand. Het word pas problematisch als men meent op basis van gezag van een niet- of slecht te bewijzen hogere macht te ogen oordelen over wat voor leefregels een ander mens zou moeten aanhouden, omdat God dit zo wenst, omdat hiermee inbreuk word gepleegd op de leef- en uitingsvrijheid van andere mensen. En ja, dan kan het voor sommige mensen beneficiair voelen om mensen uit hun geloof te praten.
Ontopic:
Wat een mooie 'liever nietjes' heeft het Pastafarisme bedacht!
WillBokkers schreef:Ja dat klopt. De reden dat ik voor club heb gekozen is dit: een club is iets waar mensen samenkomen voor hetzelfde doel (bv de voetbalclub), een regligie is een geloof in hetzelfde hogere (god).
De leden van deze kerk hebben al laten weten hier dat ze niet in het spaggethie monster geloven in dit topic, wat het voor mij dus ook niet een echte religie maakt en tevens is het hele doel van dit dat het anti religie is.
Maar zoals gezegd: dit is mijn mening, de volgende keer zal ik het voluit schrijven want blijkbaar beledig ik zo mensen wat natuurlijk niet de bedoeling is.
WillBokkers schreef:Naar de bovenstaande reactie: ik zie de spaggethie kerk niet echt als een kerk, noch als een echt geloof. Maar zoals ik hier boven zeg; ik zal het de volgende keer voluit schrijven als mensen zich daar aan storen en het als neerbuigend beschouwen wat ik niet bedoel.