Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:13

whahahaha ook lid geworden _O-

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:42

Huertecilla; "fundamenteel onrespectvolle religies", "en daar ligt gelijk de oorzaak van onderdrukking/oorlog"

Hiermee zeg je precies wat ik niet verwoorden kon.

Verdraagzaamheid en respect voor je medemens, zou wat mij betreft regel nr 1 mogen zijn voor alle geloven.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:52

NatasjavE schreef:
Ann1992 schreef:
Nee, want er werd behoorlijk pittig op een meisje ingestampt (Met het vliegende spaghettimonster) die de Christelijke kant op een nog heel ingetogen manier probeerde te verdedigen. Ik hoef geen discussie te voeren over geloof, ik wil alleen dat er op een normale manier met mensen omgegaan wordt in zo'n discussie. Dus als dat betekent dat ik 'even' wat dingetjes rechtzet met een zogenaamde eindeloze lap tekst, dan doe ik dat op de plek waar dat nodig is. Een nieuw topic heeft dan totaal geen toegevoegde waarde.

Zonder smiley's kun jij de intonatie van mijn bericht bepalen?
Knap.

Edit: had hier mijn zin niet afgemaakt....geen idee meer wat ik nog meer wilde zeggen... :')

Willbokkers,..was niet pittig bedoeld. Slechts mijn visie op hoe ik er naar kijk.
Als het hard over kwam spijt me dat.

Kwam inderdaad niet bepaald vriendelijk over.
Ik ben het volledig met Ann1992 eens. Ook wat betreft het doel is van deze spaggethie club.. Ik vind het erg jammer.
Ik vind verder dat Ann alles netjes heeft verwoord ook wat betreft de geschiedenis enzo.
Dankje voor je uitgebreide post, die had zeker toegevoegde waarde! :)

Malyma

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:59

WillBokkers,

waarom nu weer zo denigrerend "spagettie club" ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:01

WillBokkers schreef:
Ik ben het volledig met Ann1992 eens. Ook wat betreft het doel is van deze spaggethie club.. Ik vind het erg jammer.
Ik vind verder dat Ann alles netjes heeft verwoord ook wat betreft de geschiedenis enzo.

En jij denk dat onderstaande wel vriendelijk overkwam? :)

WillBokkers schreef:
Nee daarom heet onze jaartelling naar hem :')

Weet hoe dat op mij overkomt?

Als: nah jaahhh als je niet geloofd dat Jezus bestaan heeft dan ben je toch echt een beetje van gisteren. Vooral de huilen van het lachen smiley erachter.

Ook deze post bedoel ik niet rottig.

Maar wat u niet wil dat dat u geschied, doe dat ook een ander niet...

Wat ook voor mij geld uiteraard....

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:09

Martine_R schreef:
Een nepgeloof oprichten omdat je geloven zo stom vindt.
Ongeveer net zo stom als die Facebook pagina met ''ik haat paarden''.

Laat elkaar lekker in hun waarde..

En wat maakt de andere bestaande geloven dan echt en dit nep? Sorry hoor, maar als miljoenen mensen mogen geloven in een god waarvan het bestaan nooit is bewezen, waarom is dit dan anders?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:12

Laibadji schreef:
Is deze religie er niet gekomen als reactie op het feit dat enkel foto's met hoofddoek of keppeltje mogen op een pasfoto omdat dit religieuze uitingen zijn en andere hoofddeksels verboden zijn omdat het niet religieus is. Als reactie hierop wou een man met zijn vergiet op het hoofd op zijn pasfoto omdat hij het niet eerlijk vond. Dit mocht niet en daarom heeft hij de religie uitgevonden waardoor hij wel met de foto op zijn paspoort mocht. Tja...

Om een statement te maken misschien? Ik vind dat hij groot gelijk heeft... Alle religies zijn uitgevonden, alleen is deze nogal recent ;)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:19

NatasjavE schreef:
WillBokkers schreef:

En jij denk dat onderstaande wel vriendelijk overkwam? :)

WillBokkers schreef:
Nee daarom heet onze jaartelling naar hem :')

Weet hoe dat op mij overkomt?

Als: nah jaahhh als je niet geloofd dat Jezus bestaan heeft dan ben je toch echt een beetje van gisteren. Vooral de huilen van het lachen smiley erachter.

Ook deze post bedoel ik niet rottig.

Maar wat u niet wil dat dat u geschied, doe dat ook een ander niet...

Wat ook voor mij geld uiteraard....

Dat heb ik dan ook niet zo bedoeld.
En zeker niet op de manier waarop jij nu beschrijft.
Dat is in ieder geval dan duidelijk.
Misschien dat we beide een beetje op ons typegdrag moeten letten, ik ook :)

Naar de bovenstaande reactie: ik zie de spaggethie kerk niet echt als een kerk, noch als een echt geloof. Maar zoals ik hier boven zeg; ik zal het de volgende keer voluit schrijven als mensen zich daar aan storen en het als neerbuigend beschouwen wat ik niet bedoel.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:20

ik ben ook lid geworden!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:21

WillBokkers schreef:
Naar de bovenstaande reactie: ik zie de spaggethie kerk niet echt als een kerk, noch als een echt geloof. Maar zoals ik hier boven zeg; ik zal het de volgende keer voluit schrijven als mensen zich daar aan storen en het als neerbuigend beschouwen wat ik niet bedoel.

Stel nou dat ik zeg dat ik het Christendom niet als echte religie zie. Geloven maar een hoop onzin uit een oud boek.
Dan voel jij je misschien aangevallen of beledigd, want voor jou is het iets heel erg echts. Toch? Waarom zou jij dat dan wel mogen zeggen over andermans religie, ongeacht of jij denkt dat het echt is of niet?

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:26

Ramen jongens Ramen! _/-\o_

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:26

Ik las ergens dat gelovigen zich aangevallen voelen en dat dit onrespectvol wordt gevonden door gelovigen..
Maar ik ben niet gelovig hoor, dus dat gaat niet altijd op.

Ik vindt dit eigenlijk hetzelfde als het maken van cartoons over de profeet Mohammed.
Ja, het mag. Ja, het is vrijheid van meningsuiting.
Maar dat maakt je nog niet minder een *** :D

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:28

Vjestagirl schreef:
WillBokkers schreef:

Stel nou dat ik zeg dat ik het Christendom niet als echte religie zie. Geloven maar een hoop onzin uit een oud boek.
Dan voel jij je misschien aangevallen of beledigd, want voor jou is het iets heel erg echts. Toch? Waarom zou jij dat dan wel mogen zeggen over andermans religie, ongeacht of jij denkt dat het echt is of niet?

Ja dat klopt. De reden dat ik voor club heb gekozen is dit: een club is iets waar mensen samenkomen voor hetzelfde doel (bv de voetbalclub), een regligie is een geloof in hetzelfde hogere (god).
De leden van deze kerk hebben al laten weten hier dat ze niet in het spaggethie monster geloven in dit topic, wat het voor mij dus ook niet een echte religie maakt en tevens is het hele doel van dit dat het anti religie is.
Maar zoals gezegd: dit is mijn mening, de volgende keer zal ik het voluit schrijven want blijkbaar beledig ik zo mensen wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:32

Gaby schreef:
Martine_R schreef:

Smaken verschillen ;)

Wat ik me altijd wel afvraag he.. serieus.. Waarom.. willen mensen zo graag gelovigen ervan overtuigen dat er geen God bestaat?

Persoonlijk.. als ik een topic zie over geesten o.i.d, denk ik: ''Hmm. Geloof ik niet in.'' en scroll ik door :D

Maar sommige mensen.. lijken wel als een soort van groep 8-er tegen een kind van 3 dat nog in Sinterklaas gelooft in het gezicht te moeten schreeuwen: SINTERKLAAS BESTAAT NIEEEEETTTTT! HET IS BEWEZEN DAT HIJ NIET BESTAAT, ZWARTE PIET PAST NIET DOOR DE SCHOORSTEEN EN PAARDEN LOPEN NIET OVER DAKEN!

Waarom toch? :')

(disclaimer: Mocht je deze post ironisch bedoeld hebben, dan kan ik dat door smileygebrek e.d. slecht beoordelen)
Als je puur kijkt naar God als wel of niet schepper van het heelal, dan is het vrij simpel: je hebt mensen die dat wel geloven en die dat niet geloven. Mensen die het niet geloven zullen misschien een beetje met hun ogen rollen als ze wel-gelovers horen, maar meer ook niet (en er zulle altijd mensen blijven die onbeslist blijven)

Maar de meeste/veel gelovigen geloven dat hun God hen ook leidraden en moraliteit voor het leven meegeeft. Een gelovige heeft vanuit het geloof opvattingen over homoseksulaiteit, man-vrouwrolverdelingen, echtscheiding, homohuwelijk, euthanasie, en abortus en als zij deze opvattingen nou enkel als leidraad voor hun eigen leven gebruiken is er niks aan de hand. Het word pas problematisch als men meent op basis van gezag van een niet- of slecht te bewijzen hogere macht te ogen oordelen over wat voor leefregels een ander mens zou moeten aanhouden, omdat God dit zo wenst, omdat hiermee inbreuk word gepleegd op de leef- en uitingsvrijheid van andere mensen. En ja, dan kan het voor sommige mensen beneficiair voelen om mensen uit hun geloof te praten.

Ontopic:
Wat een mooie 'liever nietjes' heeft het Pastafarisme bedacht! :D

Euhm. De laatste keer dat ik het checkte is het homohuwelijk, echtscheiding, euthanasie en abortus toegestaan :+
Dus... waar heb je het over?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:34

Door het christendom misschien wel ja, Martine. Ik denk dat er gedoeld wordt op andere godsdiensten.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:36

tess_84 schreef:
Door het christendom misschien wel ja, [***]. Ik denk dat er gedoeld wordt op andere godsdiensten.

Nee want in het Christendom zelf is het juist niet toegestaan :+

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:37

Oké dan ben ik niet mee met je vorige post!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:51

WillBokkers schreef:
Ja dat klopt. De reden dat ik voor club heb gekozen is dit: een club is iets waar mensen samenkomen voor hetzelfde doel (bv de voetbalclub), een regligie is een geloof in hetzelfde hogere (god).
De leden van deze kerk hebben al laten weten hier dat ze niet in het spaggethie monster geloven in dit topic, wat het voor mij dus ook niet een echte religie maakt en tevens is het hele doel van dit dat het anti religie is.
Maar zoals gezegd: dit is mijn mening, de volgende keer zal ik het voluit schrijven want blijkbaar beledig ik zo mensen wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Ik ken ook genoeg "christenen" die niet echt geloven in God, (ze zijn iig lid van de katholieke kerk) officieel ben ik ook nog lid van de katholieke kerk (nooit uit geschreven) maar geloof ook niet in god. Mag ik jouw geloof nu ook een clubje noemen dat de naam religie niet waard is?
Het hele doel van "dit" is niet anti-religie. Dat is al in dit topic gequote ook overigens.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:53

Beste WillBokkers,
mij maakt het echt niets uit hoe je het noemt, het gaat mij om wat erachter zat, en dat kwam weinig respectvol over.

En dat is nou net wat ik NIET uit de tekst van "kerk van het vliegende spagettie monster" kon opmaken; dat het onrespectvol zou zijn naar anders gelovigen of überhaupt naar welk geloof ook.
Laatst bijgewerkt door Malyma op 29-01-16 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:09

WillBokkers schreef:

Jij kan die kerk niet als een kerk zien. Dat is deze kerk echter wel. Officieel zelfs.

Hoe deze pastafarians hun geloof belijden en waarom zij dat doen is uiteraard hun zaak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:18

Het idee vind ik leuk en houdt men een beetje scherp :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:20

En als je niet meer een beetje om jezelf kunt lachen....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:22

Het concept kerk en religie is ook heel breed. Ook boeddisme, hindoeisme, taoisme en zelfs scientology valt eronder, dat is geaccepteerd. Dan is er echt geen reden om de kerk van het vliegend spaghettimonster uit te sluiten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:24

Vele posts in dit topic tonen aan dat de bezorgdheid van de stichters van deze "religie" niet ongegrond is; ze zijn bang dat in de loop van de tijd mensen dit serieus gaan nemen, het dus een échte religie wordt met ware gelovigen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:28

Boeddhisme valt wel een beetje buiten het "rij'tje" omdat dat officieel geen geloof(iig geen godsdienst) is bij mijn weten. :)