Rare geluiden uit de lucht over de hele wereld....freaky!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:13

randalinpony schreef:
Jullie hebben allemaal toffe luchtconcerten en wij in Zeeland hebben alleen die K l o t e wind om naar te luisteren. :')

Ach, je mag mijn kumbaja-zingende buurman ook wel lenen? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:15

Nikki schreef:
Ik kom uit Gouda. Ik heb niets gehoord... waarom? omdat het allang bekend is dat het nep is.
Ik ken ook 1 van deze 2 jongens die dit gefilmd hebben.

Het is alleen maar om hits op youtube te krijgen. Eergister ochtend was dat ook bekend gemaakt op Q-music.

Ik heb het gisteren zelf gehoord ;)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:17

Nikki schreef:
Ik kom uit Gouda. Ik heb niets gehoord... waarom? omdat het allang bekend is dat het nep is.

Het is alleen maar om hits op youtube te krijgen. Eergister ochtend was dat ook bekend gemaakt op Q-music.

Sommige filmpjes zijn inderdaad nep, anderen zijn wel echt. Maar als een aantal bokkers het ook gehoord hebben, zal het wel niet nep zijn ;)

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:31

Ik geloofde er ook niet zo in. Maar ik hoorde het gisteren ook. Vond het echt een freaky horror film geluid! Reed ook net bij een kerkhof hahahaha

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:03

Nikki schreef:

Het is zekers niet nep.Alleen omdat jij het niet gehoord hebt is het nep? Genoeg bokkers die het wel met eigen oren hebben gehoord.

xMyrth

Re: Rare geluiden uit de lucht over de hele wereld....freaky!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:09

Kijk nu kunnen we dit allemaal meten en min of meer weten / verklaren waar het vandaan komt.

Stel je hoort dit in de tijd dat "heksen" nog zouden bestaan, of 50 jaar geleden ofzo.
Dan ben je schiiiiiijtttt.
Naja ik in elk geval :')

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:44

randalinpony schreef:
Jullie hebben allemaal toffe luchtconcerten en wij in Zeeland hebben alleen die K l o t e wind om naar te luisteren. :')

Indeed... en zeker vannacht... :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:47

Mijn moeder heeft het net in Zeewolde gehoord! Ik vind het maar eng :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:50

Ik dacht het net te horen hier in Apeldoorn, maar er zijn hier ook dakwerkers bezig dus misschien zijn ze echt bezig met metalen platen en zit het tussen m'n oren door dit topic. :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:52

Hier komen heel vaak straaljagers over dus ik denk dat ik het nieteens zou merken als het hier te horen is

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:54

Die supernova uit de link van gohya kan best eens de oorzaak zijn.
Ik heb van een kennis foto's gezien van een oranje gloed aan de hemel midden in de nacht. Leek wel een zons opgang. Rond de tijd dat deze supernova zou zijn geweest. Geluid reist ver in het heelal.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:05

aikon schreef:
Ik heb van een kennis foto's gezien van een oranje gloed aan de hemel midden in de nacht. Leek wel een zons opgang. Rond de tijd dat deze supernova zou zijn geweest. Geluid reist ver in het heelal.

Die oranje gloed zie ik hier ieder avond,maar bij mij komt het heel onschuldig van een kassen-complex :)

Ik heb het niet gehoord,en geloof zeker niet alle filmpjes,maar ik weet wel dat 'ruimtegeluid' soms de aarde kan bereiken en dat planeten de meest bizzare 'geluiden' maken als wij hun trillingen omzetten in voor ons hoorbare tonen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:58

aikon schreef:

Volgens de berichten zou er niets te zien zijn in de lucht van de SuperNova,omdat het té ver weg in het Heelal zou zijn.Geen idee of die oranje lucht ermee te maken had.
Maar tóch betwijfel ik of die geluiden daarmee te maken hebben.Omdat een Magnetisch Veld nu eenmaal storingen veroorzaakt op Aarde,en dat heb ik nog nergens gehoord of gelezen. Ja wat mensen die zeiden dat hun Wifi slecht was of het niet meer deed.Maar dat gebeurt wel vaker,is niks apart.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:34

Dit was zeker geen kassengebied waar die gloed hing. Ook niks bekend van andere menselijke activiteit die dit kan verklaren.

Bij een supernova komt erg veel energie vrij, bij deze meer dan wat de zon uitstraalt. Door zonnestraling storen wereldwijd ook veel apparaten. Da's niks nieuws.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:04

aikon schreef:

De ruimte is luchtledig waardoor er juist geen geluid kan verplaatsten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:10

Brainless schreef:
aikon schreef:

De ruimte is luchtledig waardoor er juist geen geluid kan verplaatsten.

Ik zag een docu over astronauten in de ruimte die wel geluiden hoorden.
Of is de ruimte weer net anders dan het Heelal?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:12

Die supernova was hier 3.8 miljard lichtjaar vandaan, dat is 36.000.000.000.000.000.000.000 km, dus die geeft geen rode gloed in de lucht en ook geen verstoring in je wifi, laat staan rare geluiden. Dat ding was niet eens zichtbaar met het blote oog, ondanks de gigantische ontploffing. Daarbij vangen we al maanden signalen van dat ding op :)

Ik geloof best dat die geluiden uit de aarde of uit de ruimte komen, maar het is wel opvallend dat tot vorige week ze her en der over de wereld eens gehoord werden, en nu in dit topic ineens door meerdere mensen iedere dag. Ik vermoed dat het overgrote deel van de nieuwe meldingen simpelweg omgevingsgeluiden zijn die nu opvallen omdat mensen er op letten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:21

In het heelal is geen geluid want er heerst vacuüm.

Ik heb een zelfde soort geluid gehoord maar wel zachter. Kan ook een boot geweest zijn met draaiende motoren aangezien we vlak achter de dijk slapen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:23

Yessy schreef:
Ik geloof best dat die geluiden uit de aarde of uit de ruimte komen, maar het is wel opvallend dat tot vorige week ze her en der over de wereld eens gehoord werden, en nu in dit topic ineens door meerdere mensen iedere dag. Ik vermoed dat het overgrote deel van de nieuwe meldingen simpelweg omgevingsgeluiden zijn die nu opvallen omdat mensen er op letten.

Indd denk ik ook! Zou wel heel toevallig zijn dat het nu zo vaak voorkomt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:26

Het kwam sowieso al vaak voor :) alleen omdat er nu wat mensen in NL gefilmd hadden is het meer in het nieuws.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:30

Het echte geluid is een heel apart geluid,vind ik.Het is duidelijk een verschil met geluiden die je al kent.
Maar het kán zijn dat er ook geluiden zijn gehoord die er op lijken.Maar ik zal tegen niemand zeggen dat ze miss. een ander geluid hebben gehoord en dat verwarren met dit aparte geluid.
Zij horen ze immers,wij niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:31

Nikki schreef:

Joh ? Heb je hier linkje van ?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:33

Yvank_ schreef:
Het kwam sowieso al vaak voor :) alleen omdat er nu wat mensen in NL gefilmd hadden is het meer in het nieuws.

Welk nieuws zou dat geweest zijn als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:34

Boompje1985 schreef:
Yvank_ schreef:

Welk nieuws zou dat geweest zijn als ik vragen mag?

Hart van NL heb ik het voorbij zien komen en op Ad/telegraaf

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:37

Bij de telegraaf gezien inderdaad :j